CWT is niet cumulatief met 33% speculant of 50% beroepsinkomen. Ook in dat geval is die 10% een voorschot, als de administratie achteraf oordeelt dat het om speculatie of beroepsinkomen gaat, zult ge het verschil nog altijd moeten opleggen.Dat opt-out interessanter is weet ik, geen gratis staatslening enz maar helaas is opt-in voor mij beter omdat ik liever gegarandeerd 10% belasting betaal dan er nog eens 33% speculant of 50% beroepsinkomen bijkomt.
Je kan toch maar 1x belast worden op een verkoop van meerwaarde dacht ik dus liever dat en geen geld terug vragen aan de overheid. Het is idd maar 1000€, maar dat geeft mij gemakzucht voor mijn uitrekenen van de meerwaarde plus ik blijf anoniem. Dat is voor mij wel 1000€ waard maar dan besef ik ook dat ik een grote rode vlag op mijn account krijg voor Jambon aangezien ik niets terug vraag.
Ik handel niet in opties, heb dit nog nooit gedaan maar ik denk er wel over om dat mss ooit eens te doen. Handelen in opties lijkt mij vrijwel zeker als speculant aanzien te worden.
Opt-in kiezen en dan die 1.000€ terugvragen is kiezen voor anonimiteit maar deze dan terug op te geven door die teruggave en dat is gewoon niet logisch om dan voor opt-in te kiezen.
Al die keuzestress van wat is nu het beste pff... Plezant als ze nu al 10% innen terwijl er nog geen wet is, dit klopt juridisch gezien toch voor geen meter, mja in België kan veel hé.
En anoniem ben je nooit, want je zal het nog altijd moeten aangeven op je belastingaangifte, en je broker zal het hoogstwaarschijnlijk wel nog altijd doorgeven aan de overheid.

En niks van uitzondering normaal beheer. Maakt niet uit of het normaal beheer is of abnormaal beheer. Altijd aangeven daar.