Are we alone...? Het buitenaardse leven-topic.

Als het aliens zijn zoals de film Skyline, laat ze dan maar ginder.
Man, man, die film kwam wel aan. (Hoewel deze niet zo populair is)
 
Het spijtige van heel de zaak is dat men een waarneming niet meer serieus neemt daar al die fake filmpjes en hollywood films.
Heb ooit een een toffe quote gelezen;

velen hebben waarnemingen gezien maar weinigen geloven hen.
Weinige hebben God gezien, maar velen geloven hun
 
Het spijtige van heel de zaak is dat men een waarneming niet meer serieus neemt daar al die fake filmpjes en hollywood films.
Veel van die filmpjes hebben dezelfde bewijskracht als mensen die Jezus of Maria in een struik of een banaan menen te herkennen.
 
Een boek van Coen Vermeeren staat er vol mee
Really? Na twee minuten googlen kom ik uit op artikels die zijn boek samenvatten en verwijzen naar zijn theorieën over aliens die een basis op de maan hebben en hoe hij verwijst naar science fiction schrijvers en auteurs van stripverhalen en deze aanhaalt als serieuze bronnen voor zijn UFO en alien theories.


Lijkt mij nu een schoolvoorbeeld van iemand die aliens en UFO's in alles meent te herkennen.
 
Really? Na twee minuten googlen kom ik uit op artikels die zijn boek samenvatten en verwijzen naar zijn theorieën over aliens die een basis op de maan hebben en hoe hij verwijst naar science fiction schrijvers en auteurs van stripverhalen en deze aanhaalt als serieuze bronnen voor zijn UFO en alien theories.


Lijkt mij nu een schoolvoorbeeld van iemand die aliens en UFO's in alles meent te herkennen.
Als Google dat zegt, zal dat wel zo zijn :oink:
Ik doelde op het boek 'UFO's bestaan gewoon' mocht je écht willen weten wat en hoe hij aankaart vanuit primaire bron
 
‘Waren de goden kosmonauten ‘ van Erich von Däniken is ook wel tof
Hij bekijkt de oude bijbelse teksten en archeologische vondsten en linkt deze aan mogelijke bezoeken
 
Als Google dat zegt, zal dat wel zo zijn :oink:
Google verwijst me gewoon naar een artikel waarin ze rechtstreeks citaten en verwijzingen uit Vermeeren z'n boek aanhalen. Google doet zelf geen uitspraken erover.
Ik doelde op het boek 'UFO's bestaan gewoon' mocht je écht willen weten wat en hoe hij aankaart vanuit primaire bron
No thanks, iemand die claimt dat aliens in piramides op de maan een verblijfsstation hebben neem ik niet serieus.
Deze review op bol.com vat de boek als volgt samen:

Dit boek belooft een "wetenschappelijke" visie op het UFO fenomeen. Wat we echter voorgeschoteld krijgen zijn at random van het net geplukte "getuigen"verklaringen en ongefundeerde complottheoriën die het niveau van de populistische paranoia niet overstijgen. Schokkend dat iemand die zich wetenschapper noemt zich laat verblinden door zoveel aperte nonsens. Een korte rondgang langs serieuze media leert dat ALLE argumenten die Vermeeren hier naar voren brengt allang zijn ontzenuwd, weerlegd en afgedaan als hoax of puur bedrog. Schaam je Coen Vermeeren (en Uitgeverij Ankh Hermes) dat je de noemer wetenschap op deze manier misbruikt voor wat overduidelijk een knieval aan de commercie is en voor een in alle opzichten slecht geresearched, slecht onderbouwd en door en door futiel boek.
 
Het zijn toch ook altijd van die vage, wazige, onscherpe low res filmpjes he. Ge zou denken dat er in deze tijd al een UFO in minstens 1080p gefilmd kan worden.
Dat vind ik dan weer niet vreemd. Ooit eens een motorvliegtuigje proberen fotograferen met je smartphone? Dat vliegt dan nog geen kilometers hoog. Het resultaat is bedroevend hoor.
Als je bv die FLIR beelden uit mijn post bedroevend vind van kwaliteit (ik vind die net top), vergeet dan niet dat deze zijn gefilmd met materiaal dat wellicht evenveel kost als een doorsnee Ferrari. Het hoeft dan ook geen betoog dat het camerasysteem van een smartphone zo goed als onbruikbaar is voor bewegende zaken op verre afstand.
 
Dilemma:

stel dat je morgen de kans krijgt om met een alien schip mee te gaan naar waar ze u ook naartoe nemen. Zou he dat doen, wetende dat je nooit nog terug zal keren naar de aarde en niemand van je geliefden zal terugzien?
Nooit. Je weet niet wat die aliens met je van plan zijn. Experimenten zoals in die ene Urbanus-strip, waar ze je binnenste buiten keren of 'The Human Depository-comic'.
Kunnen die mannen ook liegen zoals ons? Risico is te groot. Trouwens, 'levende vuurbollen' zou ik sowieso niet betrouwen. Dat is me net iets te warm, want die kan je niet knuffelen om liefde aan mee te geven.
 
‘Waren de goden kosmonauten ‘ van Erich von Däniken is ook wel tof
Hij bekijkt de oude bijbelse teksten en archeologische vondsten en linkt deze aan mogelijke bezoeken
Hij heeft er trouwens zelf al een aantal keer van gezegd dat het boek vol foute aannames staat, maar is nog wel altijd overtuigd van de theorie.
 
Moeten we echt niet verder over nadenken é ? Tuurlijk zijn wij niet alleen. Als je denkt dat je nu echt de enigste rondstappende "persoon" bent in het hele (multi)-universum dan scheelt er toch iets. Ik ga wel eerlijk zeggen dat zoals Transformers, Star Trek, Star Wars enz het wel niet zal zijn. Maar wezens die in een andere dimensie leven en bv. hier naast ons rondlopen en wij niet kunnen zien of in een bepaald zichtspectrum leven, daar geloof ik wel in.

Probleem is dat wij ons allemaal zeer zot hebben gemaakt met onze CGI en Hollywood termen. Denk als er morgen hier een "ufo" vliegt van 5 op 2, dan kijkt de helft en zal iedereen zeggen: "ale de chinezen ebbe weer iet gemaakt" terwijl er misschien echts iets onbekend is :biglaugh:
 
Moeten we echt niet verder over nadenken é ? Tuurlijk zijn wij niet alleen. Als je denkt dat je nu echt de enigste rondstappende "persoon" bent in het hele (multi)-universum dan scheelt er toch iets. Ik ga wel eerlijk zeggen dat zoals Transformers, Star Trek, Star Wars enz het wel niet zal zijn. Maar wezens die in een andere dimensie leven en bv. hier naast ons rondlopen en wij niet kunnen zien of in een bepaald zichtspectrum leven, daar geloof ik wel in.
Sommigen geloven ook in God, Vishnu, ... Mij allemaal niet gelaten, maar erg veel bewijs buiten een blind geloof ligt er niet op tafel voor die Goden of voor "wezens die in een andere dimensie naast ons lopen" is er niet.
 
Moeten we echt niet verder over nadenken é ? Tuurlijk zijn wij niet alleen. Als je denkt dat je nu echt de enigste rondstappende "persoon" bent in het hele (multi)-universum dan scheelt er toch iets. Ik ga wel eerlijk zeggen dat zoals Transformers, Star Trek, Star Wars enz het wel niet zal zijn. Maar wezens die in een andere dimensie leven en bv. hier naast ons rondlopen en wij niet kunnen zien of in een bepaald zichtspectrum leven, daar geloof ik wel in.

Probleem is dat wij ons allemaal zeer zot hebben gemaakt met onze CGI en Hollywood termen. Denk als er morgen hier een "ufo" vliegt van 5 op 2, dan kijkt de helft en zal iedereen zeggen: "ale de chinezen ebbe weer iet gemaakt" terwijl er misschien echts iets onbekend is :biglaugh:

Is het niet eerder "we hebben ons zot gemaakt met CGI en Hollywood" en uit misplaatste hoop, zitten we voortdurend te denken dat er iets is.


Juist lijk dat Zimbabwe verhaal. Brokstukken van een Russisch raket dag voordien in Zimbabwe en kinderen (in de buurt van miljoenenstad) tekenen de cliché-alien en cliché-UFO van de films :p.
 
Is het niet eerder "we hebben ons zot gemaakt met CGI en Hollywood" en uit misplaatste hoop, zitten we voortdurend te denken dat er iets is.


Juist lijk dat Zimbabwe verhaal. Brokstukken van een Russisch raket dag voordien in Zimbabwe en kinderen (in de buurt van miljoenenstad) tekenen de cliché-alien en cliché-UFO van de films :p.
Zo eenvoudig is het niet, aangezien de volwassenen (die ze nu zijn) nog steeds achter hun verhaal staan. Er zijn wel degelijk lichte verschillen in al die kinderen hun verhaal te vinden, maar de algemene lijn is er wel.

Bovendien: de cliché alien en cliché UFO komen niet uit de films van de jaren 40-50 hoor, wel integendeel: het zijn net de films die hun mosterd gaan halen zijn bij de verhalen die toen de ronde deden. Vliegende schotels werden al gezien voor dat ze hun intrede deden in de films.
 
Terug
Bovenaan