Are we alone...? Het buitenaardse leven-topic.

Het is enkel gevaarlijk als je mensen zoals Bob Lazar gaat beginnen geloven. Het zijn zo'n mensen die het onderwerp verkloten. De meeste mensen doen spijtig genoeg geen moeite om die te filteren en aanzien alles als bull****.

Ooggetuigen vormen wel degelijk een belangrijke vorm van bewijsmateriaal. Ze gebruiken het hier wel dagelijks in de rechtspraak. Tot op het moment dat die ooggetuigen iets zien dat onverklaarbaar is: dan zijn ze plots 'een zwak argument'. Zelfs al zijn ze experten ter zake, zelfs al zijn ze met meerdere die op hetzelfde moment hetzelfde hebben gezien.

juridisch is niet hetzelfde als wetenschappelijk. Groot verschil tussen die twee. Had juridisch bewijs evenhard moeten zijn als wetenschappelijk bewijs, gingen er veel meer mensen vrijuit gaan :p.

Men laat toe bij een politieagent zijn "ooggetuigenverslag" te gebruiken voor boetes te geven maar niet om de mysteries van de natuur te verklaren :p.




Het enige wat uit die videos te concluderen valt van de tictac video's, is dat er een beperking is op vlak van gedetailleerde dataverzameling door het Amerikaans leger om bepaalde zaken 100% te verklaren wat in hun theater gebeurt. En ik denk dat iedereen hoopt dat dit verbeterd wordt zodat piloten niet moeten gokken wat ze zien en dat men niet meer een F22 stuurt om een weerballon van 100 dollar van een hobbyclub uit de lucht te schieten.


Maar wederom, om die onverklaarde fenomenen "star trek" of "George Lucas" te noemen... Dat is mensen zot maken. Want er worden vliegeigenschappen gegeven aan waarnemingen die niet herproduceerbaar zijn. Dat is gewoonweg een interpretatie aanplakken.

En je ziet ze hier al zot worden.
"Amerikaanse testen eigen vergeavanceerde tech dat ze gerecupeerd hebben uit alien-vliegtuigen uit om radars en piloten te misleiden". Niet logisch want dan ging men toch niet meehelpen aan de verspreiden aan die beelden. En hoeveel tussenstappen heb je eigenlijk wel niet nodig om zoiets te fabriceren? Waar dat er nooit een wetenschappelijk paper over geschreven wordt? Hoeveel theorie moet er wel niet eerst uitgeschreven worden voordat je zoiets kan fabriceren.

En je ziet ze in de Amerikaanse politiek ze ook iedereen zot maken. Marco Rubio "Tzijn mogelijks Chinezen/Russen." Terwijl wij maar al te goed weten dat Rubio geld krijgt van Lockheed. Wie profiteert het meeste als iedere vliegtuig zijn sensors moet upgraden?


Ik weet niet of sommigen dat doen:
uit een soort naïeve hoop dat de mensheid verder staat dan het werkelijk is,
of dat iedere fenomeen absoluut een uitleg of verklaring moet krijgen en niet kunnen accepteren dat voor sommige zaken nooit de waarheid gaan weten omdat de data simpelweg ontbreekt,
of uit de hoop dat heel het werelddenken omgegooid kan worden als er toch te contacteren aliens blijken te zijn. (Ik heb persoonlijk nog een beetje sympathie voor dit want hoe verklaar je als religie dat bepaalde gelovigen/volken uitverkoren zijn terwijl er aliens bestaan die miljoenen jaren verder staan :p?),
of uit financieel/politiek belang (zoals Rubio)
of...
 
Nu, wat als uw maat naast U net hetzelfde verschijnsel ziet? Dat uw vriend nadien terugkeert naar dezelfde plek en die flitsen kan filmen? En dat een andere maat met zijn gesofisticeerde radar van bij hem thuis dat verschijnsel op radar kan vastleggen?

????

Misschien dat ik "schaduwen" zag die in feite konijnen waren en omdat het donker is (twas in de nacht in de West-Vlaanders), kan de camera die dat ook niet duidelijk weergeven. Combinatie van hallucinatie uit vermoeidheid en konijnen die de straat overstaken in de nacht.

Talloze realistische hypotheses mogelijk
 
Misschien dat ik "schaduwen" zag die in feite konijnen waren en omdat het donker is (twas in de nacht in de West-Vlaanders), kan de camera die dat ook niet duidelijk weergeven. Combinatie van hallucinatie uit vermoeidheid en konijnen die de straat overstaken in de nacht.

Talloze realistische hypotheses mogelijk
Enkel een politieker kan zich nog beter in bochten wringen :D

-Het was overdag
-Het was zo helder als wat
-Er was enkel de zee
...en volgens mij kan je konijn ook geen mach 60 halen...maar ik kan verkeerd zijn.
 
juridisch is niet hetzelfde als wetenschappelijk. Groot verschil tussen die twee. Had juridisch bewijs evenhard moeten zijn als wetenschappelijk bewijs, gingen er veel meer mensen vrijuit gaan :p.

Men laat toe bij een politieagent zijn "ooggetuigenverslag" te gebruiken voor boetes te geven maar niet om de mysteries van de natuur te verklaren :p.




Het enige wat uit die videos te concluderen valt van de tictac video's, is dat er een beperking is op vlak van gedetailleerde dataverzameling door het Amerikaans leger om bepaalde zaken 100% te verklaren wat in hun theater gebeurt. En ik denk dat iedereen hoopt dat dit verbeterd wordt zodat piloten niet moeten gokken wat ze zien en dat men niet meer een F22 stuurt om een weerballon van 100 dollar van een hobbyclub uit de lucht te schieten.


Maar wederom, om die onverklaarde fenomenen "star trek" of "George Lucas" te noemen... Dat is mensen zot maken. Want er worden vliegeigenschappen gegeven aan waarnemingen die niet herproduceerbaar zijn. Dat is gewoonweg een interpretatie aanplakken.

En je ziet ze hier al zot worden.
"Amerikaanse testen eigen vergeavanceerde tech dat ze gerecupeerd hebben uit alien-vliegtuigen uit om radars en piloten te misleiden". Niet logisch want dan ging men toch niet meehelpen aan de verspreiden aan die beelden. En hoeveel tussenstappen heb je eigenlijk wel niet nodig om zoiets te fabriceren? Waar dat er nooit een wetenschappelijk paper over geschreven wordt? Hoeveel theorie moet er wel niet eerst uitgeschreven worden voordat je zoiets kan fabriceren.

En je ziet ze in de Amerikaanse politiek ze ook iedereen zot maken. Marco Rubio "Tzijn mogelijks Chinezen/Russen." Terwijl wij maar al te goed weten dat Rubio geld krijgt van Lockheed. Wie profiteert het meeste als iedere vliegtuig zijn sensors moet upgraden?


Ik weet niet of sommigen dat doen:
uit een soort naïeve hoop dat de mensheid verder staat dan het werkelijk is,
of dat iedere fenomeen absoluut een uitleg of verklaring moet krijgen en niet kunnen accepteren dat voor sommige zaken nooit de waarheid gaan weten omdat de data simpelweg ontbreekt,
of uit de hoop dat heel het werelddenken omgegooid kan worden als er toch te contacteren aliens blijken te zijn. (Ik heb persoonlijk nog een beetje sympathie voor dit want hoe verklaar je als religie dat bepaalde gelovigen/volken uitverkoren zijn terwijl er aliens bestaan die miljoenen jaren verder staan :p?),
of uit financieel/politiek belang (zoals Rubio)
of...
De interpretatie komt er uit decennia aan waarnemingen, videomateriaal en de getuigenis van radaroperatoren. Toen men in de jaren 70 vliegende driehoeken zag, waren er vast ook die dachten dat het aliens waren. Helaas...het was de F117. Uw interpretatie dat het dan wel aliens moeten zijn, zover ga ik niet. Dat is natuurlijk de perfecte manier om alles in het belachelijke te trekken.

Stel U nu eens voor wat wel het meest logische is: 'Amerikanen testen eigen gefabriceerde ver geavanceerde tech uit op eigen piloten en radars'. Waarom is dat zo ver gegrepen? Ow ja: omdat we al met jetmotoren vliegen sinds de jaren 40? Die beelden werden trouwens initieel niet vrijgegeven door de overheid of een officiële instantie, ze werden er wel door bevestigd als zijnde 'echt'. Het is helemaal niet onwerkelijk dat Lockheed Martin deze dingen uittest boven de oceanen, zonder dat een deel of een groot deel van de Navy dit weet. Een andere weggever: waar komen ze die dingen tegen? Boven 'restricted airspace', binnen de trainingsgebieden van de Navy.

De mensheid staat op elk moment al 'verder dan wat je werkelijk ziet'. Je weet alleen niet hoe ver ze staan. Daarvoor bestaan de gigantische budgetten die jaarlijks naar bovenstaande privé (of deels)-ontwikkelaars gaan...daarvoor bestaan zaken zoals Groom Lake of Dugway Proving Grounds.
 
Ik heb het nog niet vernoemd zien worden in dit forum maar onlangs The Why Files leren kennen op Youtube. Ik vind dit zalige content! Die kerel weet hoe een verhaal te vertellen om je erin mee te sleuren, om achteraf (waar mogelijk) de zaken te debunken. Ik heb het nog nooit zo leuk gevonden om voorgelogen te worden dan bij het bekijken van zijn video's.

Sommige videos coveren urban legends, mythes, broodje aap verhalen. Maar er zijn ook zaken waar er nog altijd onduidelijkheid heerst. Heb nog maar een paar vids bekeken, maar hij doet wel degelijk zijn research en blijft skeptisch neutraal. Een mooi voorbeeld:

 
Ik heb het nog niet vernoemd zien worden in dit forum maar onlangs The Why Files leren kennen op Youtube. Ik vind dit zalige content! Die kerel weet hoe een verhaal te vertellen om je erin mee te sleuren, om achteraf (waar mogelijk) de zaken te debunken. Ik heb het nog nooit zo leuk gevonden om voorgelogen te worden dan bij het bekijken van zijn video's.

Sommige videos coveren urban legends, mythes, broodje aap verhalen. Maar er zijn ook zaken waar er nog altijd onduidelijkheid heerst. Heb nog maar een paar vids bekeken, maar hij doet wel degelijk zijn research en blijft skeptisch neutraal.
Volgens hem leven we ook in een simulatie...
 
Volgens hem leven we ook in een simulatie...
Die gast vertelt ons de complot theorieën, urban legends…
Of dat hij het ook allemaal gelooft denk in niet.

Maar idd, een zalig kanaal om eens te bekijken.
Sommige verhalen zijn beter dan de meeste Hollywood SF films.

Vandaag toevallig nog een video gezien van ‘m
Over de ‘black knight satalite’

 
  • Leuk
Waarderingen: Zane
Dus een ufologist zegt dat dit aliens zijn en dat ze onderzocht zijn door een universiteit, maar de universiteit was zelf niet aanwezig bij de voorstelling?

Ze zien er wel schattig uit zo :crazy:.

Ze zien er echt wel klein uit.. 40 cm? En lijken meer op stenen beelden..
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Nasa zou 14 september hun report vrijgeven over UAP's

"which aims to inform NASA on what possible data could be collected in the future to shed light on the nature and origin of UAP.
The report is not a review or assessment of previous unidentifiable observations."


Dat report morgen Is gewoon adviseren welke data in de toekomst men zou moeten verzamelen om UAP's beter te verklaren.
 

"which aims to inform NASA on what possible data could be collected in the future to shed light on the nature and origin of UAP.
The report is not a review or assessment of previous unidentifiable observations."


Dat report morgen Is gewoon adviseren welke data in de toekomst men zou moeten verzamelen om UAP's beter te verklaren.
Geen popcorn boven halen dan? 😭
 
Besluit: Men heeft nog altijd geen bewijs gevonden dat aliens bestaan.

De grootste of grote doorbraak zal er wellicht komen met hulp van de "James Webb Telescoop"
(Ongeacht of onderstaande planeet echt leven bevat)
Planeet op 120 lichtjaar afstand van de aarde toont mogelijk teken van leven

Verwacht niet dat er marsmannekes rondlopen op deze planeet, maar voorlopig wordt dus vermoed dat er 'een soort leven' is op deze planeet.
 
Laatst bewerkt:
Zoals vorige keer dus...Wie had dat nu kunnen denken? :S

Jammer dat Graves hier deels het uithangbord van was, en dat beseft hij blijkbaar zelf ook al.
 
als je natuurlijk de evoluties ziet qua IA en als je dan bedenkt wat als een ander ras/volk IA reeds paar (tien)duizend jaar eerder had.

Menselijk ras ziet zichzelf steeds als de norm, wie weet lopen we paar honderdduizend jaar of meer achter op andere.
Honderd jaar geleden reden we nog rond met paard en kar.
 
Laatst bewerkt:
Menselijk ras ziet zichzelf steeds als de norm, wie weet lopen we paar honderdduizend jaar of meer achter op andere.
Honderd jaar geleden reden we nog rond met paard en kar.
Als aliens zijn zoals de mens (oorlogszuchtig en machtsgeil), dan zijn die "slimmere" aliens zo goed als allemaal uitgestorven of zijn ze op sterven na dood.

MAAR dat is een veronderstelling. Buitenaards leven is mogelijk helemaal anders. We kunnen allen met ons zelf vergelijken.
 
Terug
Bovenaan