VTM Alloo bij de Verkeerspolitie

Ik was eens Pokémons aan't vangen met de fiets. Kwam daar een politie te fiets patrouille langs. Ik moffel m'n gsm snel in m'n jaszak, maar ze hadden het gezien. De vrouw kei hard op haar fluitje blazen.
Ik zeg ja ik had m'n gsm vast. Ja ik weet dat het niet mag.
- Ah, waarom doet ge het dan?
Ja Pokémons eh mevrouw.
- Zijt ge daar ni te oud voor? Is da ni meer iets voor uwe kleine (wijzend naar de lege kinderstoel achteraan op m'n fiets)
Die is nog net iets te jong mevrouw.
- Gaat ge da ook doen met hem achteraan er op?
Natuurlijk niet mevrouw, da's gevaarlijk he.
- Allez, 't is goed dat ge het weet, ik zal het bij een waarschuwing houden.
Alle chance :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
In andere seizoenen toch al gezien dat er werd opgemerkt (of beboet?) als een ouder rondrijdt met de L van één van de kinderen nog aan het raam. Hier iemand zonder L (die ze moet hebben) en daar zeggen ze tegen van ze te laten hangen dan vergeven de andere bestuurders de moeder ook nog wel wat als ze iets mis doet ... 🤷‍♂️ 🤷‍♂️
 
Van mij zouden ze er allemaal aanhangen die met gelijk welk vervoermiddel op de gsm bezig zijn want het is een echte plaag.
Ik leef in de hoop dat ze voetgangers ook gaan aanpakken. Na mondmaskerplicht in open lucht als absurde regel vorig jaar zomers, zou ik deze graag in werking zien, louter voor de mensen te frustreren.
In het afgelopen jaar, drie tegengekomen die afweken van het voetpad naar het fietspad (hetzij licht afgeweken) met de focus op dat schermpje.
Of in tegengestelde richting tegenkomen op straat en ze u niet zien wandelen. Bezien ze u nog verkeerd als je fluit om hun aandacht te trekken :angry:.
De toppers zijn ouders in gsm-modus als ze met hun kinderen weg zijn op straat en mensen met hun hond. Met een zwakker iemand / iets weg en er niet op letten...
Ik was eens Pokémons aan't vangen met de fiets. Kwam daar een politie te fiets patrouille langs. Ik moffel m'n gsm snel in m'n jaszak, maar ze hadden het gezien. De vrouw kei hard op haar fluitje blazen.
Ik zeg ja ik had m'n gsm vast. Ja ik weet dat het niet mag.
- Ah, waarom doet ge het dan?
Ja Pokémons eh mevrouw.
- Zijt ge daar ni te oud voor? Is da ni meer iets voor uwe kleine (wijzend naar de lege kinderstoel achteraan op m'n fiets)
Die is nog net iets te jong mevrouw.
- Gaat ge da ook doen met hem achteraan er op?
Natuurlijk niet mevrouw, da's gevaarlijk he.
- Allez, 't is goed dat ge het weet, ik zal het bij een waarschuwing houden.
Alle chance :unsure:
Discussiëren met een politieagent, als je weet dat je in fout bent en ermee wegkomen :nono:.
 
In andere seizoenen toch al gezien dat er werd opgemerkt (of beboet?) als een ouder rondrijdt met de L van één van de kinderen nog aan het raam.
Het is niet expliciet verboden in de wet (het enige dat de wet zegt is dat je met een voorlopig rijbewijs met een L op de achterruit moet rijden). Je kunt er wel een opmerking over krijgen, omdat een "L" eigenlijk signaleert dat er een onervaren bestuurder aan het rijden is, en je dus defensiever moet gaan rijden, en rekening houden met onlogisch rijgedrag, iets wat iemand met een definitief rijbewijs niet (meer) hoort te hebben.

Maar het is geen grond voor een verbalisatie.
 
In andere seizoenen toch al gezien dat er werd opgemerkt (of beboet?) als een ouder rondrijdt met de L van één van de kinderen nog aan het raam. Hier iemand zonder L (die ze moet hebben) en daar zeggen ze tegen van ze te laten hangen dan vergeven de andere bestuurders de moeder ook nog wel wat als ze iets mis doet ... 🤷‍♂️ 🤷‍♂️
In principe kunnen ze u niks maken wanneer je met een L rondrijd. Toen ik leerde rijden bleef die L gewoon op de ruit hangen wanneer er iemand anders met de auto reed. Vaak is dat ook gewoon een plakker ipv met zo een zuignap tegen de ruit, want die laatste vallen vaak af, en zo een plakker kan je niet elke keer los trekken en opnieuw kleven.

Wat die agenten dan zeggen, "dan vergeven de andere bestuurders de moeder ook nog wel wat als ze iets mis doet" begrijp ik dan weer niet zo goed, want voor veel bestuurders werkt zo een L op de ruit als een rode lap op een stier, ze gaan zich juist slechter gedragen ipv beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik was eens Pokémons aan't vangen met de fiets. Kwam daar een politie te fiets patrouille langs. Ik moffel m'n gsm snel in m'n jaszak, maar ze hadden het gezien. De vrouw kei hard op haar fluitje blazen.
Ik zeg ja ik had m'n gsm vast. Ja ik weet dat het niet mag.
- Ah, waarom doet ge het dan?
Ja Pokémons eh mevrouw.
- Zijt ge daar ni te oud voor? Is da ni meer iets voor uwe kleine (wijzend naar de lege kinderstoel achteraan op m'n fiets)
Die is nog net iets te jong mevrouw.
- Gaat ge da ook doen met hem achteraan er op?
Natuurlijk niet mevrouw, da's gevaarlijk he.
- Allez, 't is goed dat ge het weet, ik zal het bij een waarschuwing houden.
Alle chance :unsure:

Het feit dat ge als volwassen man pokemons vangt is al reden genoeg om u te beboeten! :unsure:
 
Als ik die flikken soms bezig hoor weet ik gelijk weer waarom ik vaak met die mannen in discussie terecht kom.
Vragen als van “van waar kom je?
“Naar waar ga je?

Allemaal geen zaken mee man, ik kom juist van uw zuster.

Zoals eerder met die uitlaat idd, laat uw handen eens zien?
Zet uw masker eens op in uw eigen auto?
 
Als ik die flikken soms bezig hoor weet ik gelijk weer waarom ik vaak met die mannen in discussie terecht kom.
Vragen als van “van waar kom je?
“Naar waar ga je?

Allemaal geen zaken mee man, ik kom juist van uw zuster.

Zoals eerder met die uitlaat idd, laat uw handen eens zien?
Zet uw masker eens op in uw eigen auto?
Ze zijn ook gerust in van waar jij komt. Dat is een checklist om te zien of je drugs gebruikt hebt. Ondertussen zien ze je ogen, gedragingen,..
 
Ik probeer ook mijn politiestops zo kort mogelijk te maken door te insinueren dat ik net hun zus ben gaan neuken.

Ge kan de standaardvragen van politie beleefd antwoorden en tegelijk zo weinig mogelijk privéinformatie overmaken. Door wat te gaan uitdagen gaat ge er enkel voor zorgen dat ge een boete krijgt omdat ge geen 87 hesjes in uw auto hebt liggen edm.
 
Tzijn zo goed als altijd de johnies die verliefd zijn op hun plastieke hotwheels auto, waar ze al hun spaargeld/leen geld aan verbrast hebben , met bijhorende facebook profiel foto die klagen en zagen op de flikken en toevallig ook altijd er last mee hebben.

Doe niet moeilijk en antwoord gewoon op hun vragen.
 
Tzijn zo goed als altijd de johnies die verliefd zijn op hun plastieke hotwheels auto, waar ze al hun spaargeld/leen geld aan verbrast hebben , met bijhorende facebook profiel foto die klagen en zagen op de flikken en toevallig ook altijd er last mee hebben.

Doe niet moeilijk en antwoord gewoon op hun vragen.
Ieder zijn hobby he.
Ik heb totaal geen last van de flikken, en de meeste zijn ook gewoon vriendelijk en beleefd. Maar sommige stellen gewoon vragen waar ze geen zaken mee hebben.

En het feit dat je zelf geen geld kunt/wilt uitgeven aan dure auto’s is uw goed recht maar ga dan ook geen zure reacties geven aan mensen die het wel kunnen/doen.
 
Ieder zijn hobby he.
Ik heb totaal geen last van de flikken, en de meeste zijn ook gewoon vriendelijk en beleefd. Maar sommige stellen gewoon vragen waar ze geen zaken mee hebben.

En het feit dat je zelf geen geld kunt/wilt uitgeven aan dure auto’s is uw goed recht maar ga dan ook geen zure reacties geven aan mensen die het wel kunnen/doen.
Kijk even naar de opmerking van straight_six waarom ze die vragen stellen, of dacht je dat ze dat echt uit pure interesse doen in je prive leven of dat ze verwachten dat mensen daar gaan opbiechten dat ze juist terugkomen van iemand neer te steken?

Ik merk gewoon op dat het vaak hetzelfde type persoon is op social media die commentaar heeft op de politie voor de domste dingen.
 
Als ik die flikken soms bezig hoor weet ik gelijk weer waarom ik vaak met die mannen in discussie terecht kom.
Vragen als van “van waar kom je?
“Naar waar ga je?

Allemaal geen zaken mee man, ik kom juist van uw zuster.

Zoals eerder met die uitlaat idd, laat uw handen eens zien?
Zet uw masker eens op in uw eigen auto?
Waarom verwondert mij dit niet met die profielfoto van u :unsure:
 
Leuk genoeg programma maar ik erger mij aan die constante ‘en een vrouw in uw leven? Een geliefde?’ Hij stopt nog voor zijn ‘de liefde bedrijven’ vragen van Alloo in de nacht maar het stoort mij, hij zal nooit Jambers zijn en blijft best zijn eigen.
 
Zegt er daar ene ‘ja, ik ben nu mindervalide, ik heb geen werk meer. Maar er is nog véél dat ik kan doen hoor, veel trucs!’

Ondertussen bij de ziekenkas: ‘🧐🧐 pardon??’
 
Moeten politie-mensen niet het goede voorbeeld geven en correcte mondmaskers dragen in plaats van die sjaaltjes?
Btw, sjaaltjes die dan nog van de politiezone zelf zijn, lijkt het zo...
 
Moeten politie-mensen niet het goede voorbeeld geven en correcte mondmaskers dragen in plaats van die sjaaltjes?
Btw, sjaaltjes die dan nog van de politiezone zelf zijn, lijkt het zo...
Die reactie had ik hier enkele pagina's terug ook al gepost, maar blijkbaar zijn dat oudere beelden, van voor de datum dat bandana's en sjaaltjes niet meer mochten gebruikt worden.
Bandana's en sjaals zijn sinds begin dit jaar niet meer toegelaten als mondmasker, toch zie je veel van die agenten in dat programma rondlopen die zo een bandana dragen.
Er zitten duidelijk opnames van 2020 tussen.
Waaraan zie je dat dan?
Volgens wat ik kan terug vinden zouden de opnames van april dit jaar zijn.
Vervaldata van verzekerings- en keuringsbewijzen in de fragmenten, maar vooral uit persoonlijke observatie; Politie Gent draagt sinds begin dit jaar chirurgische mondmaskers i.p.v. hun fleeky. Het is geen gewone bandana of buff; er zit een filter in en je kan er vraagtekens bij plaatsen of het echt verboden is. Ik vermoed dat de voorbeeldfunctie hier doorweegt.
 
Ik vind sommige van hem ook biet zo vriendelijk overkomen en misschien zelfs wat arrogant.

Die met zijn fiets was wel mooi dat hij een auto laat stoppen om dan zelf eerst te kunnen draaien en verder te rijden. Zijn "dringende oproep" was een geblokkeerde straat ...
Waar hij dan zegt tegen die mensen van de betonwerken dat ze de straat moeten laten afsluiten volgende keer (maar het kwam omdat de andere werken op de straat niet tijdig af waren dat zij op straat stonden met hun betonmolen(s)), het lijkt met toch als buurtbewoner/passant nog ellendiger als je volgende keer ziet dat de straat afgesloten is terwijl er niets op straat te zien is?
 
Terug
Bovenaan