Vermiste kleuter Dean dood teruggevonden

kay-gell

Well-known member
Crowdfunder FE

Zo een gek verhaal.
Die moest die kleine gaan afzetten bij de grootouders een heeft dat niet gedaan en pas 2 dagen later bellen die de politie?

En op het VTM nieuws stond bij het overzicht dat hij al feiten had gepleegd maar tijdens de reportage werd daar niets meer over gezegd?
Is dit dezelfde?
 

Zo een gek verhaal.
Die moest die kleine gaan afzetten bij de grootouders een heeft dat niet gedaan en pas 2 dagen later bellen die de politie?

En op het VTM nieuws stond bij het overzicht dat hij al feiten had gepleegd maar tijdens de reportage werd daar niets meer over gezegd?
Is dit dezelfde?

Was ook mijn eerste reactie, ik had na een uur al de politie gebeld, als ik zelfs al een uur zou kunnen wachten
 

Zo een gek verhaal.
Die moest die kleine gaan afzetten bij de grootouders een heeft dat niet gedaan en pas 2 dagen later bellen die de politie?

En op het VTM nieuws stond bij het overzicht dat hij al feiten had gepleegd maar tijdens de reportage werd daar niets meer over gezegd?
Is dit dezelfde?
leeftijd vd dader lijkt me wel te kloppen, dus zal wel dezelfde zijn :)

Maar hey, nog eens paar jaar cel en dan terug loslaten op de maatschappij.

Kan je me quoten binnen 10-12 jaar dat hij weer een slachtoffer heeft gemaakt
 
Bewust alleenstaande/ongehuwde moeder - onpopulaire mening: vrouwen die bewust kinderen zonder enige vorm van partner op de wereld zetten, daar mag gerust wat kritischer naar gekeken worden in plaats van er enkel en alleen extra sociale en fiscale voordelen tegenaan te gooien, een kind heeft baat bij 2 ouders (mag gerust ook een mee-moeder zijn) - met dan ook nog eens mentale issues... een kindermishandelaar én -moordenaar die gewoon zonder deftige controle terug vrijloopt na 10 jaar en die die vrouw gaat opvrijen tot op het punt dat hij haar vertrouwen gewonnen heeft en de kinderen kan ontvoeren... wel onze maatschappij en justitie hebben weeral gefaald vrees ik, vooral triest voor het kind in kwestie natuurlijk.

leeftijd vd dader lijkt me wel te kloppen, dus zal wel dezelfde zijn :)

Maar hey, nog eens paar jaar cel en dan terug loslaten op de maatschappij.

Kan je me quoten binnen 10-12 jaar dat hij weer een slachtoffer heeft gemaakt

Het ergste is dat bij het lezen van die post ik gewoon vrees dat je gelijk hebt.
Zo'n sujetten zou men gewoon in een vergeetput moeten opsluiten: nooit ofte nimmer nog vrij.
Maar onze justitie spendeert haar middelen liever aan showrechtzaken tegen BV's en idiote plastische chirurgen tegenwoordig.
 

Zo een gek verhaal.
Die moest die kleine gaan afzetten bij de grootouders een heeft dat niet gedaan en pas 2 dagen later bellen die de politie?

En op het VTM nieuws stond bij het overzicht dat hij al feiten had gepleegd maar tijdens de reportage werd daar niets meer over gezegd?
Is dit dezelfde?
Als iemand die normaal alles plat relativeert, heb ik halverwege dat artikel van HBVL het venster gesloten. Wat the actual fuck. Hoe in godsnaam loopt zo iemand los?
 
Als iemand die normaal alles plat relativeert, heb ik halverwege dat artikel van HBVL het venster gesloten. Wat the actual fuck. Hoe in godsnaam loopt zo iemand los?

in 2010 veroordeeld voor 10 jaar.. dus ja, logisch dat die in 2022 vrij los loopt.
 
Bewust alleenstaande/ongehuwde moeder - onpopulaire mening: vrouwen die bewust kinderen zonder enige vorm van partner op de wereld zetten, daar mag gerust wat kritischer naar gekeken worden in plaats van er enkel en alleen extra sociale en fiscale voordelen tegenaan te gooien, een kind heeft baat bij 2 ouders (mag gerust ook een mee-moeder zijn)
In plaats van bommoeders te viseren zou ik liever gewoon een soort algemene controle zien.
Liever een bommoeder die alles doet voor haar kind dan een koppel die hun kind verwaarloost.
 
In plaats van bommoeders te viseren zou ik liever gewoon een soort algemene controle zien.
Liever een bommoeder die alles doet voor haar kind dan een koppel die hun kind verwaarloost.

Er zullen ongetwijfeld ook bommoeders zijn die alles doen voor hun kinderen, net zoals er ook koppels zijn die hun kinderen verwaarlozen... maar slechts één inkomen of nog erger slechts één vervangingsinkomen én geen geregistreerde vader (of andere tweede ouder) zullen meer dan waarschijnlijk een stevige risico-factor zijn voor dat soort problemen waar jij een algemene controle op wilt.

De Zevende Dag van afgelopen zondag beluisterd vanochtend, en ook daar weer: het voorbeeld van een gezin in energiearmoede dat ze opvoerden was een alleenstaande moeder van twee kinderen met "slechts" €1400 aan vervangingsinkomen (al zal men daarbij kindergeld en andere voordelen natuurlijk tactisch verzwijgen) waarbij men het naliet om de vraag te stellen waar de vader zich dan bevindt, en wat met die zijn (gebrek aan) bijdrage?

Ik schreef bewust "onpopulaire mening" omdat het tegenwoordig bon ton is om alleenstaande moeders te prijzen voor hun moedig hun keuze is, hoe moeilijk hun situatie, etc. maar cru gesteld ik ben het daar niet mee helemaal mee eens. Maar goed dat is een andere discussie. Dat is overigens ook geen kritiek exclusief gericht op de moeders, relaties kunnen ook mislopen en dan is samenblijven soms geen optie... (al kan je bij herhaaldelijke foute partnerkeuze met kinderen erbij ook vraagtekens plaatsen natuurlijk) vaders die hun onderhoudsgeld niet betalen zou ik ook veel strenger tegenop treden. Bom-moeders zijn natuurlijk een geval apart, als je een kind op de wereld zet zonders zelfs iemand bij wie je voor financiële en andere hulp terecht kan, tja...
 
Twintiger schakelt heel gezin in bij handel in drugs: “Hij verstopte cannabis in kamer van jongere zus”

De hele familie leeft op de kap van de samenleving. Hamza K. krijgt een leefloon, zijn broer een werkloosheidsuitkering en zijn moeder heeft een invaliditeitsuitkering. Intussen heeft de familie zich wel verrijkt met de handel in drugs”, zei openbare aanklager Catherine Dederen.
Zoon : in 2018 al eens voor werd veroordeeld.
De moeder werd net als haar zoon al veroordeeld voor drugsfeiten.

Wat een meerwaarde voor de maatschappij
 
Nederlandse politie heeft Dave de kock opgepakt, van het kindje nog geen spoor

I don't like this at all :(

Als dat dezelfde dader is als waar ik eerder naar linkte...

Dan is dit het zoveelste geval waar dit land de herkansing van een crimineel prioriteit geeft boven de veiligheid van haar burgers met alweer een slachtoffer tot gevolg.
 

Blijkbaar is hij het dus echt.

Ik heb hier geen woorden voor gewoon.
 

Blijkbaar is hij het dus echt.

Ik heb hier geen woorden voor gewoon.

Same. Nooit meer vrijkomen aub. Maar helaas loopt ie binnen x aantal jaar gewoon weer los rond :(
 
Als dat dezelfde dader is als waar ik eerder naar linkte...

Dan is dit het zoveelste geval waar dit land de herkansing van een crimineel prioriteit geeft boven de veiligheid van haar burgers met alweer een slachtoffer tot gevolg.
ik vind dat een beetje een rare uitspraak. Wat moet men dan doen met mensen die hun straf uitgezeten hebben? ze op een eiland plaatsen?

Blijkbaar was de trigger een ruzie met zijn vriendin, maar daarvoor was die kerel blijkbaar toch te vertrouwen met kinderen en behandelde hij hen goed (als je de moeder mag geloven)
In VTM Nieuws getuigde Elke ook voor de camera. “Ik vertrouwde hem volledig, hij kon heel goed overweg met onze kinderen", klinkt het daar. “Van woensdag tot donderdagochtend bleven ze bij hem. De kinderen waren altijd heel blij om hem terug te zien en keken zelfs naar hem op. Hij was super met hen.”
-------------
Los daarvan vind ik 10 jaar straf ook wel te weinig voor iemand die een kind zo genadeloos kon folteren.
 
De moeder wist dus van het gerechtelijk verleden van de dader. Je zou bijna van schuldig verzuim kunnen spreken. Uw kind bij iemand laten van wie je weet dat hij een 2-jarige vermoord heeft, hoe haal je het in uw hoofd. En dan ook nog dat die tot 4 dagen lang gewoon kon zeggen dat hij dat kind later wel naar huis brengt. Je kan hoogstens nog kunnen geloven in een “sorry, auto staat in panne”. Maar dat je in die 4 dagen niet de politie inschakelt of de grootouders gaat er bij mij gewoon niet in.

Uiteraard kan voor die gast nu geen enkel andere straf uitgesproken worden dan levenslange opsluiting zonder kans op vrijlating, zonder penitentiair verlof of andere extra’s.
 
ik vind dat een beetje een rare uitspraak. Wat moet men dan doen met mensen die hun straf uitgezeten hebben? ze op een eiland plaatsen?

Blijkbaar was de trigger een ruzie met zijn vriendin, maar daarvoor was die kerel blijkbaar toch te vertrouwen met kinderen en behandelde hij hen goed (als je de moeder mag geloven)

-------------
Los daarvan vind ik 10 jaar straf ook wel te weinig voor iemand die een kind zo genadeloos kon folteren.


Als je een kind van 2 jaar tegen de spijlen van een bed gooit en van de trap duwt en zo dat kind vermoordt dan moet je gewoon niet meer in de maatschappij rond lopen.

Bakelmans, een recidiverende verkrachter zit nog maar net in de cel omdat hij vrij rondliep en een onschuldig meisje kon verkrachten en vermoorden.

Dit soort mensen hoort nooit meer in de maatschappij rond te lopen.
En het wordt eens tijd dat we gaan handelen alsof het beschermen van mogelijke, onschuldige burgers belangrijker is dan dit soort "mensen" een tweede kans te geven.
 
Als je een kind van 2 jaar tegen de spijlen van een bed gooit en van de trap duwt en zo dat kind vermoordt dan moet je gewoon niet meer in de maatschappij rond lopen.

Bakelmans, een recidiverende verkrachter zit nog maar net in de cel omdat hij vrij rondliep en een onschuldig meisje kon verkrachten en vermoorden.

Dit soort mensen hoort nooit meer in de maatschappij rond te lopen.
En het wordt eens tijd dat we gaan handelen alsof het beschermen van mogelijke, onschuldige burgers belangrijker is dan dit soort "mensen" een tweede kans te geven.
true, maar hoe los je het op? Want eigenlijk geldt dit voor veel misdrijven. Iemand die drugs verkoopt, weet ook dat hij levens van jongeren ruïneert (nog maar te zwijgen van de baby's/kinderen van een druggebruiker). Welke crimineel vertrouw jij nog om terug onderdeel te maken van de maatschappij? Is een Sihame El Kaouakibi nog te vertrouwen?
De gevangenissen steken nu al propvol: 8 man in een cel van 4. Hoeveel van je geld wil je terug laten vloeien naar het gevangeniswezen?
Of ga je pleiten voor de doodstraf?
Nogmaals: ik vind 10 jaar ook absurd weinig voor wat die kerel gedaan heeft, maar er is gewoon geen deftige oplossing.
 
true, maar hoe los je het op? Want eigenlijk geldt dit voor veel misdrijven. Iemand die drugs verkoopt, weet ook dat hij levens van jongeren ruïneert (nog maar te zwijgen van de baby's/kinderen van een druggebruiker). Welke crimineel vertrouw jij nog om terug onderdeel te maken van de maatschappij? Is een Sihame El Kaouakibi nog te vertrouwen?
De gevangenissen steken nu al propvol: 8 man in een cel van 4. Hoeveel van je geld wil je terug laten vloeien naar het gevangeniswezen?
Of ga je pleiten voor de doodstraf?
Nogmaals: ik vind 10 jaar ook absurd weinig voor wat die kerel gedaan heeft, maar er is gewoon geen deftige oplossing.

Ik vind het terug invoeren van de doodstraf geen slecht idee eigenlijk, nee.

Feit is dat justitie in België (en ook in andere landen) mijns inziens veel te veel dader gericht en te weinig slachtoffer-gericht.
En daar zit het probleem.

Alleen al het feit dat je 2 keer iemand kan verkrachten en nog vrij rondlopen, dat zijn zaken die er bij mij niet ingaan.

Zulke mensen (of mensen die kinderen van 2 vermoorden) zouden niet meer in de maatschappij losgelaten worden.
Wat er mee gebeurt, of het dwangarbeid is of het vroegtijdig beëindigen van hun leven wil ik nog in het midden laten.
 
Terug
Bovenaan