Vermiste kleuter Dean dood teruggevonden

In België? Hoeveel en wanneer is dat dan gebeurd?
Nee, natuurlijk niet hier want wij doen ondanks dat iedereen klaagt over justitie alles beter. Voor mijn part knopen ze hem op aan de hoogste boom maar aan u om te ontkennen dat de doodstraf geen slippery slope is. Bovendien eentje die niet heel effectief is om misdadigers af te schrikken laat staan slachtoffers te helpen.

De meeste doodstraffen worden uitgesproken in China, Iran, Irak, Egypte en Saudi-Arabië. Hoe hoog loop jij op met de mensenrechten daar?
 
Nee, natuurlijk niet hier want wij doen ondanks dat iedereen klaagt over justitie alles beter. Voor mijn part knopen ze hem op aan de hoogste boom maar aan u om te ontkennen dat de doodstraf geen slippery slope is. Bovendien eentje die niet heel effectief is om misdadigers af te schrikken laat staan slachtoffers te helpen.

De meeste doodstraffen worden uitgesproken in China, Iran, Irak, Egypte en Saudi-Arabië. Hoe hoog loop jij op met de mensenrechten daar?
Kom, dat zijn landen die je niet kan vergelijken met hier he. Dat zijn echt geen voorbeelden om aan te tonen dat de doodstraf hier niet zou werken. Of stel je onze rechters op gelijke hoogte als die van ginder?
 
Nee, natuurlijk niet hier want wij doen ondanks dat iedereen klaagt over justitie alles beter. Voor mijn part knopen ze hem op aan de hoogste boom maar aan u om te ontkennen dat de doodstraf geen slippery slope is. Bovendien eentje die niet heel effectief is om misdadigers af te schrikken laat staan slachtoffers te helpen.

De meeste doodstraffen worden uitgesproken in China, Iran, Irak, Egypte en Saudi-Arabië. Hoe hoog loop jij op met de mensenrechten daar?
In Schotland kwamen in tien jaar tijd 25 gerechtelijke dwalingen naar boven.
Hier pakken ze die 10jaar de tijd voor het onderzoek alvorens het tot een proces komt.. als ge dan nog fouten durft te maken.
 
Kom, dat zijn landen die je niet kan vergelijken met hier he. Dat zijn echt geen voorbeelden om aan te tonen dat de doodstraf hier niet zou werken. Of stel je onze rechters op gelijke hoogte als die van ginder?
De tijden van vroeger kan je ook niet vergelijken met die van nu. Wie zou het nog acceptabel vinden om deserteurs een nekschot te geven? Door het nooit meer te doen, zonder politieke of rechterlijke willekeur, kunnen we wel altijd in de spiegel blijven kijken en anderen wijzen op hun fouten.
 
Nu ik wil niet oordelen over dat gezin, maar daar leken nu toch niet per se de scherpste potloden bij te zitten. Ik vraag me dan altijd af hoe die zo'n Jef Vermassen kunnen inschakelen en gewoonweg betalen. Voor een gewone sterveling kost die 10.000 EUR of meer ? Krijgen die financiele hulp van een instantie van slachtoffers of dergelijke. Als dat zo is, niet meer als terecht dan he maar ik stel mij daar altijd vragen bij.
 
Nu ik wil niet oordelen over dat gezin, maar daar leken nu toch niet per se de scherpste potloden bij te zitten. Ik vraag me dan altijd af hoe die zo'n Jef Vermassen kunnen inschakelen en gewoonweg betalen. Voor een gewone sterveling kost die 10.000 EUR of meer ? Krijgen die financiele hulp van een instantie van slachtoffers of dergelijke. Als dat zo is, niet meer als terecht dan he maar ik stel mij daar altijd vragen bij.
Wordt dat niet betaald door de beschuldigde? Indien schuldig uiteraard.

En volgens mij doet hij dit gratis, als symbooldossier.
 
Nu ik wil niet oordelen over dat gezin, maar daar leken nu toch niet per se de scherpste potloden bij te zitten. Ik vraag me dan altijd af hoe die zo'n Jef Vermassen kunnen inschakelen en gewoonweg betalen. Voor een gewone sterveling kost die 10.000 EUR of meer ? Krijgen die financiele hulp van een instantie van slachtoffers of dergelijke. Als dat zo is, niet meer als terecht dan he maar ik stel mij daar altijd vragen bij.
Goedkope reclame, een streling voor hun ego en waarschijnlijk in dit geval ook iets willen teruggeven aan de maatschappij.

 
Nu ik wil niet oordelen over dat gezin, maar daar leken nu toch niet per se de scherpste potloden bij te zitten. Ik vraag me dan altijd af hoe die zo'n Jef Vermassen kunnen inschakelen en gewoonweg betalen. Voor een gewone sterveling kost die 10.000 EUR of meer ? Krijgen die financiele hulp van een instantie van slachtoffers of dergelijke. Als dat zo is, niet meer als terecht dan he maar ik stel mij daar altijd vragen bij.
Doet de Jef dat niet voor de reclame ook wat? Die gaat er van uit dat hij de zaak wint, dus de aanklager nooit een factuur gaat moeten sturen.
 
Kom, dat zijn landen die je niet kan vergelijken met hier he. Dat zijn echt geen voorbeelden om aan te tonen dat de doodstraf hier niet zou werken. Of stel je onze rechters op gelijke hoogte als die van ginder?
Met hier vergelijken is moeilijker hé:

(https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_in_Europe):
The complete ban on capital punishment is enshrined in both the Charter of Fundamental Rights of the European Union (EU) and two widely adopted protocols of the European Convention on Human Rights of the Council of Europe, and is thus considered a central value.

Want over kankercellen praten bekt lekker, maar ik heb hier nog niemand eigenlijk ook maar een aanzet zien geven over dat te linken aan de realiteit.
 
Geen enkel Europees land past het nog toe, dus we kunnen niet vergelijken met een land met dezelfde waardes en wetten, wat de post die ik quote wel deed. Hoe kun je dan zonder meer tegen zijn? Het "humane" daar gelaten. Er is geen vergelijkbaar land die het slecht toepast.


Want over kankercellen praten bekt lekker, maar ik heb hier nog niemand eigenlijk ook maar een aanzet zien geven over dat te linken aan de realiteit.

Gelieve daarvoor iemand anders te quoten.
 
Wordt dat niet betaald door de beschuldigde? Indien schuldig uiteraard.

En volgens mij doet hij dit gratis, als symbooldossier.
De verliezer betaalt een rechtplegingsvergoeding, maar daarmee betaal je echt geen (top)advocaat. Vermassen doet dit louter om bepaalde fouten binnen justitie aan te kaarten en om rechtvaardigheid te krijgen.
 
Maar Vermassen zal toch zichzelf hebben aangeboden veronderstel ik ?

Waarom is die beschuldigde vorige keer niet voor assisen gekomen, maar voor de correctionele rechtbank? Zit daar veel verschil tussen? Behalve volksjury
 
Maar Vermassen zal toch zichzelf hebben aangeboden veronderstel ik ?

Waarom is die beschuldigde vorige keer niet voor assisen gekomen, maar voor de correctionele rechtbank? Zit daar veel verschil tussen? Behalve volksjury

Strafmaat ook, al is dat gelinkt aan de feiten natuurlijk. De reden dat het voor correctionele kwam is omdat men de vorige doding van een kind niet heeft geclassificeerd als het intentioneel doden van een kind (moord) maar als een onbedoeld gevolg van mishandeling, we zien nu natuurlijk de gevolgen.
 
Maar Vermassen zal toch zichzelf hebben aangeboden veronderstel ik ?

Waarom is die beschuldigde vorige keer niet voor assisen gekomen, maar voor de correctionele rechtbank? Zit daar veel verschil tussen? Behalve volksjury
Hof van Assisen: misdaden (als ik het me goed herinner is dit opsluiting met min. 5 jaar);
Corr. RB: gecorrectionaliseerde misdaden door aanneming van verzachtende omstandigheden.

Strafmaat ook, al is dat gelinkt aan de feiten natuurlijk. De reden dat het voor correctionele kwam is omdat men de vorige doding van een kind niet heeft geclassificeerd als het intentioneel doden van een kind (moord) maar als een onbedoeld gevolg van mishandeling, we zien nu natuurlijk de gevolgen.
Klopt niet. Alle misdaden buiten de politieke en drukpersmisdrijven kunnen voor de correctionele rb komen. De bedoeling is om uiteindelijk het Hof van Assisen zo weinig mogelijk te laten doen.
 
Waarom doet vermassen dat? Toch gewoon omdat een media geile figuur is?

En hij zal dat gewoon gratis doen en dan een boek verkopen over de zaak...
 
of die er gewoon met partners aan begonnen waren waarbij ze al op voorhand hadden moeten weten dat dit om problemen vragen was, maar dan moet achteraf toch familie, vrienden, de samenleving bijspringen met steun, inclusief er geld tegenaan smijten.

Tja, tot nader order is de mens nu eenmaal een (sociaal) wezen dat in gemeenschap leeft. En dat impliceert dat hulp geboden wordt aan medemensen die dat nodig hebben.
Jouw meritocratisch ideaal is daarenboven een tweesnijdend zwaard: Als er bv. geen geld mag vloeien ("gesmeten worden") naar mensen in financiële nood (want ze hadden maar niet in armoede moeten verzeilen), moet je bv. evenmin op hulp kunnen rekenen als ze je auto stelen (want dat had je maar zelf moeten kunnen voorkomen).
 
Hof van Assisen: misdaden (als ik het me goed herinner is dit opsluiting met min. 5 jaar);
Corr. RB: gecorrectionaliseerde misdaden door aanneming van verzachtende omstandigheden.


Klopt niet. Alle misdaden buiten de politieke en drukpersmisdrijven kunnen voor de correctionele rb komen. De bedoeling is om uiteindelijk het Hof van Assisen zo weinig mogelijk te laten doen.
Duidelijk dat Assisen nog meer dan nodig is . Vermassen zei toch ook dat de strafmaat bij een assisen veel zwaarder kan .
 
Waarom doet vermassen dat? Toch gewoon omdat een media geile figuur is?

En hij zal dat gewoon gratis doen en dan een boek verkopen over de zaak...

Zelfs als dat zo is, is dat erg?

Die mensen krijgen gratis de beste juridische hulp.
Als zij daarmee akkoord gaan, zie ik geen enkel probleem met deze "ruilhandel". Integendeel.
 
Welja, nu doet vermassen alsof hij de redder is, terwijl een advocaat van 3 frank hetzelfde zal bereiken. Hij heeft alles bekend en is recidive. Dat wordt 20y of zo.
 
Terug
Bovenaan