Feedback Algemene fora

Even om het voorbeeld te nemen waardoor ik deze post maakte:


(no offense naar Pan, ik wil hem hiermee zeker niet viseren)
Is dit genoeg uitleg om deze post, als mod, ongewijzigd te aanvaarden?
Tja, het Glimlachtopic... net een plek waar je een glimlach wel kunt posten. Het is vervelend door die regel van DPG, maar bijvoorbeeld GeenStijl geeft hetzelfde resultaat.

Op welke manier zou het er anders uitgezien hebben op 9lives? Dan zou de titel in de link hebben gestaan, maar had je de foto nog altijd niet gezien, toch? In een normale discussie vragen we om zoiets aan te passen, halen we het weg, of passen we het zelf aan, als er niet heel snel voldoende context volgt. In dit geval kan ik echter wel begrijpen waarom het zo blijft staan.
 
Tja, het Glimlachtopic... net een plek waar je een glimlach wel kunt posten. Het is vervelend door die regel van DPG, maar bijvoorbeeld GeenStijl geeft hetzelfde resultaat.

Op welke manier zou het er anders uitgezien hebben op 9lives? Dan zou de titel in de link hebben gestaan, maar had je de foto nog altijd niet gezien, toch? In een normale discussie vragen we om zoiets aan te passen, halen we het weg, of passen we het zelf aan, als er niet heel snel voldoende context volgt. In dit geval kan ik echter wel begrijpen waarom het zo blijft staan.
Van mij mag het blijven staan, maar ik ga nooit op die link klikken om te weten waar de poster het over heeft.
Dat gaat het doel van "iets delen" wel voorbij natuurlijk. Ik lees wat ik interessant vind. Een nietszeggende link sla ik gewoon over.
Misschien dat anderen hier wel steeds op klikken, dat kan ook.
 
Eigenlijk zou het makkelijker op te lossen zijn als je geen directe links meer kan posten maar als je een script krijgt waar je zelf eerst de naam moet innvullen en dan de link. Maar dat katapulteert ons dan wel direct terug in de tijd natuurlijk
Een caption bij de link invullen die dan grafisch anders getoond wordt, zou wel kunnen he?
Geen beschrijving ingevuld? Link niet aanvaard!
 
1) 250/750 euro: niet dezelfde misdaad (organisatie vs deelname)
2) het ene is een minnelijke schikking, het andere een straf waar een rechter altijd een beoordelingsmarge heeft
@Loser Kan deze post aub een warn van 2 punten krijgen ook ?

Loser gaat weer even loco in de corona maatregelen draad. Een draad die gaat over de maatregelen, maar waar men niet mag bespreken of commentaar leveren op het feit dat een rechtbank een opschorting vraagt van deze maatregelen. Wat mag dan wel en wat niet?

Gekker moet het niet worden.
 
Oké, nu denk ik dat je de Feebackthread verwart met pm. Dat is niet de bedoeling.
 
1) 250/750 euro: niet dezelfde misdaad (organisatie vs deelname)
2) het ene is een minnelijke schikking, het andere een straf waar een rechter altijd een beoordelingsmarge heeft

Het onderscheid tussen arbeiders en bedienden is in 1991 onwettelijk verklaard. In 2014 zijn, na een 2e veroordeling, een aantal bepalingen uit die wetten aangepast. Tot op vandaag, 30 jaar later, is er nog altijd zo'n onderscheid bestaande voor een aantal onderdelen.

Er komt een pandemiewet, en als die er binnen de 30d is, verandert er helemaal niks.

Dit zijn posts die niets met Corona te maken hebben, maar wel mooi blijven staan.
Anderen posten dat ze bijzijn met opschorting van corona maatregelen en krijgen een 2 punten warn en een hele pagina aan posts verwijderd door jou.

Als er enkel cijfers en statistieken mogen gepost worden, allemaal goed en wel, maar wees dan consequent en maan je collega's dan aan om de thread niet te ontsporen (das volgens mij een extra 4 punten warn).

Mijn posts van enkele dagen terug is nog niet ver weg of hier ben je weer met deze manier van modereren (die trouwens mensen wegjaagt).
 
Dit zijn posts die niets met Corona te maken hebben, maar wel mooi blijven staan.
Anderen posten dat ze bijzijn met opschorting van corona maatregelen en krijgen een 2 punten warn en een hele pagina aan posts verwijderd door jou.

Als er enkel cijfers en statistieken mogen gepost worden, allemaal goed en wel, maar wees dan consequent en maan je collega's dan aan om de thread niet te ontsporen (das volgens mij een extra 4 punten warn).

Mijn posts van enkele dagen terug is nog niet ver weg of hier ben je weer met deze manier van modereren (die trouwens mensen wegjaagt).
Dit eerste is toch duidelijk iets wat los staat van de discussie van ministerieel besluiten, maar gewoon een reactie op iemand die de bal mis slaat omtrent willekeur qua straffen van corona, lijkt me toch perfect in de topic te passen?

Ik begrijp wel niet goed hoe dit "algemene feedback" is, zou je kunnen verduidelijken hoe jij de richting ziet? Het lijkt nu alsof je pleit voor een bestraffing bij de minste "wif of" een overtredening, dan ga je pas heel snel mensen wegjagen lijkt me.
 
Dit zijn posts die niets met Corona te maken hebben, maar wel mooi blijven staan.
Anderen posten dat ze bijzijn met opschorting van corona maatregelen en krijgen een 2 punten warn en een hele pagina aan posts verwijderd door jou.

Als er enkel cijfers en statistieken mogen gepost worden, allemaal goed en wel, maar wees dan consequent en maan je collega's dan aan om de thread niet te ontsporen (das volgens mij een extra 4 punten warn).

Mijn posts van enkele dagen terug is nog niet ver weg of hier ben je weer met deze manier van modereren (die trouwens mensen wegjaagt).
Je hebt het wéér over specifieke infra's in plaats van over feedback. De posts die je aanhaalt, zijn allemaal gepost voor de openbare post in het rood. De jouwe niet. Je ziet schimmen, er is geen dubbele standaard, het zijn twee totaal verschillende posts.

In het Coronatopic mogen niet enkel cijfers en statistieken gepost worden, het is verdorie veruit het grootste topic op het forum. Als er echter wordt aangegeven dat een bepaalde discussie elders thuishoort, dan lijkt me dat redelijk duidelijk.
 
Je hebt het wéér over specifieke infra's in plaats van over feedback. De posts die je aanhaalt, zijn allemaal gepost voor de openbare post in het rood. De jouwe niet. Je ziet schimmen, er is geen dubbele standaard, het zijn twee totaal verschillende posts.

In het Coronatopic mogen niet enkel cijfers en statistieken gepost worden, het is verdorie veruit het grootste topic op het forum. Als er echter wordt aangegeven dat een bepaalde discussie elders thuishoort, dan lijkt me dat redelijk duidelijk.
Over wat kan ik het anders hebben? Maak de warns dan publiek.
Wat mij en velen hier ergert is dat je enorm selectief bent in het verwijderen van posts of uitdelen van warns.

Je zegt me letterlijk dat de discussie over pandemiewet en ministerieel besluit niet in de Algemene Corona thread mag gevoerd worden (iets dat je zelf ook belist hebt trouwens), maar dan post je zaken als:

Er komt een pandemiewet, en als die er binnen de 30d is, verandert er helemaal niks.

De wetten zijn pas "illegaal" zodra de rechter oordeelt dat het legaliteitsbeginsel is geschonden. Dus dat is pas vanaf nu (en effectief pas vanaf over 30d).

Er is geen sprake van vrij spel door rechters trouwens, door Ministriële Besluiten. En het wordt niet al een jaar getolereerd, zie maar naar de rechtszaken die worden aangespannen.

Deze discussie hebben we al gehad, hè. "We" zijn niet alleen zo'n land. Al onze buurlanden zijn precies zo'n land. Nederland, Frankrijk, Duitsland... Allemaal hebben ze een pandemiewet moeten schrijven, nadat ze een wet voor korte crisissen oneigenlijk hebben "gebruikt" voor deze langere crisis. De ministers hebben dan een grotere rol gespeeld dan normaal, maar tegelijk is het in ons land wél vooral een groep experts geweest die heeft mee mogen bepalen. Wat je dan weer van andere landen niet kunt zeggen.

Maar die politieke discussie loopt hier al: https://www.beyondgaming.be/threads/coronawet-vs-ministerieel-besluit.1519/


Beetje hypocriet om mensen die je dan quoten of hierop verdergaan warns te gaan geven en hun posts dan ook te gaan verwijderen.
Begin met uzelf en met de crew, ga dan pas leden warns liggen geven.

Even vergelijken met mijn post die verwijderd is en me 2 punten oplevert:

Heerlijk nieuws dit, heb dit maanden terug voorspeld nadat Verlinden ons de les spelde en juridische neuzelaars noemde.
Grootste blamage ooit voor een federale regering, ongezien is dit in de hele wereld.

Waar zitten al die roepers en anti democraten nu eigenlijk?

Mijn post gaat zelfs niet eens in detail over de discussie MB vs coronawet, maar toch wordt die verwijderd onder die motivering met een 2 punten warn erboven op? Mijn post was een pure "share"van het gevoel dat ik had van het nieuws dat net vernomen was.

Benieuwd in welke kronkel je jezelf nu zal dwingen om hier toch een normale uitleg voor te kunnen geven.
 
Je zegt me letterlijk dat de discussie over pandemiewet en ministerieel besluit niet in de Algemene Corona thread mag gevoerd worden (iets dat je zelf ook belist hebt trouwens), maar dan post je zaken als:
Neen. Hij post die zaken en DAN wordt het afgeblokt.

Persoonlijk vind ik het heel logisch dat er een bepaalde "leeway" is. Als het een paar posts over een off-topic onderwerp gaat (of een onderwerp waar al een andere topic voor is), dan is dat niet echt een probleem. Als het hier over blijft doorgaan is het logisch dat hier op een bepaald moment een stop wordt op geroepen.

Als hij na het roepen van deze stop deze dingen gepost had, gaf ik je 100% gelijk.

Buiten dit specifieke voorbeeld : Hoe stel je voor dit in de toekomst, "in het algemeen" af te handelen? Persoonlijk vind ik bovenstaande best een goede regel.

Ik spreek me niet uit over eventuele strafpunten die achteraf zijn uitgedeeld.
 
Over wat kan ik het anders hebben? Maak de warns dan publiek.
Wat mij en velen hier ergert is dat je enorm selectief bent in het verwijderen van posts of uitdelen van warns.

Je zegt me letterlijk dat de discussie over pandemiewet en ministerieel besluit niet in de Algemene Corona thread mag gevoerd worden (iets dat je zelf ook belist hebt trouwens), maar dan post je zaken als:


Beetje hypocriet om mensen die je dan quoten of hierop verdergaan warns te gaan geven en hun posts dan ook te gaan verwijderen.
Begin met uzelf en met de crew, ga dan pas leden warns liggen geven.

Even vergelijken met mijn post die verwijderd is en me 2 punten oplevert:

Mijn post gaat zelfs niet eens in detail over de discussie MB vs coronawet, maar toch wordt die verwijderd onder die motivering met een 2 punten warn erboven op?

Benieuwd in welke kronkel je jezelf nu zal dwingen om hier toch een normale uitleg voor te kunnen geven.
Modereren is ook zo weinig mogelijk ingrijpen.

- Het gaat een paar posts daarover: Oké, en dan de orde van de dag.
- Het blijft wat langer duren, en dreigt een volledige zijdiscussie te worden: Vriendelijk naar de juiste plek sturen daarvoor.

Vanaf die vriendelijke (doch duidelijke) doorverwijzing beschouw ik dat als gelezen. Wat we niet gaan doen, is alle posts die vòòr die doorverwijzing zijn geplaatst retroactief allemaal bestraffen. Zelfs posts die kort na die doorverwijzing geschreven zijn, zal ik niet bestraffen, omdat het kan dat we tegelijk aan het typen waren.

Dat politiek in P&A moet, is niet iets wat ik zelf even beslist heb. Als je het toch allemaal openbaar wilt: Je bent al meermaals gevraagd (en gewaarschuwd) om politiek uit de Coronathread te houden. Het afgesplitste topic is nota bene een resultaat daarvan. Daarnaast heb jij eerst mijn openbare verzoek om het in P&A te houden geliket, en daarna pas je post geschreven. Dat allemaal samen maakt dat het wel een totaal andere zaak is, en je al behoorlijk vooringenomen moet zijn om daar hypocrisie in te zien.

En dit is het laatste wat ik over je specifieke ingrepen hier zeg. Hier dient het topic niet voor en je verziekt een uitstekend initiatief om naar de gebruikers te luisteren.
 
Van mij mag het blijven staan, maar ik ga nooit op die link klikken om te weten waar de poster het over heeft.
Dat gaat het doel van "iets delen" wel voorbij natuurlijk. Ik lees wat ik interessant vind. Een nietszeggende link sla ik gewoon over.
Misschien dat anderen hier wel steeds op klikken, dat kan ook.

Mja vind het idd ook nog iets anders in luchtigere topics dan in de corona topic/pol & actua.
 
Ik weet niet of dit hier mag plaatsen, maar here goes

Ik vind het jammer dat @Nahrtent is gebannen.

Ik zou graag willen oproepen om wat mild te zijn in de coronatopic wat betreft de forumregels. Veel mensen gebruiken de forum als stressbal of toch de coronatopic als stressbal. Dus gun hen dan ook om hun gal te spuwen. Wees toch tenminste milder in deze coronatijden waar mensen wat vaker mentale last hebben.
 
Ik weet niet of dit hier mag plaatsen, maar here goes

Ik vind het jammer dat @Nahrtent is gebannen.

Ik zou graag willen oproepen om wat mild te zijn in de coronatopic wat betreft de forumregels. Veel mensen gebruiken de forum als stressbal of toch de coronatopic als stressbal. Dus gun hen dan ook om hun gal te spuwen. Wees toch tenminste milder in deze coronatijden waar mensen wat vaker mentale last hebben.
Op de specifieke ingreep ga ik niet in, en al zeker niet met mensen die daarbuiten staan, uit respect voor de privacy van de betrokkenen.
Dit topic dient voor algemene feedback over de aanpak van de moderatie. Het tweede stukje van de post gaat daar een beetje over, dus daar kan ik wel op ingaan:

We zijn er ons zeker van bewust dat het moeilijke periodes zijn voor iedereen. En hebben dan ook al meermaals opgeroepen om begrip te hebben voor elkaar en die wetenschap ook mee te nemen in elke discussie. En wij tonen datzelfde begrip en mildheid. Ook (en misschien wel vooral) in het coronatopic.

Echter is dat topic géén stressbal. De regels van het forum gelden nog steeds. Zeker in het coronatopic, waar het voor gewone posters al vermoeiend genoeg is zonder de posts die duidelijk te ver gaan (dan heb ik het over beledigingen, spelen op de man, herhalen van nepnieuws, complottheorieën, herhalen van ontkrachte argumenten...). Die kunnen we dan echt niet laten staan omdat iemand nood heeft aan een boksbal. Daar bestaan andere dingen voor, zoals een boksbal.

En toch. En toch zijn we ons absoluut bewust van het feit dat dit moeilijke periodes zijn, en dat iedereen het al eens zwaar heeft. En dan proberen we zo veel mogelijk er samen uit te komen. Meestal lukt dat. Soms niet. Maar dat laatste kun je dan niet alleen de moderatoren aanwrijven.

De insinuatie van hierboven dat ik er iets mee te maken heb, of dat het is na een discussie met mij, is ook compleet uit de neus getrokken van de poster die het insinueert. Meer zeg ik daar niet over.
 
Ik blijf er ook bij dat Loser soms niet de juiste persoon "achter de knoppen" is. En dat is niet de eerste keer dat die gedachte bij mij opkomt. Is ook een persoon die gemodereerd mag worden, als "Supermod" sta je daar niet boven, au contraire.
Dit begint zowat de rode draad te worden in de feedback threads naar mijn indruk. Hoogtepunt was een discussie van X posts terug, waarin Loser begon in te grijpen omdat iemand het woordje "jongeren" had gebruikt en daarachter een insinuatie zocht. Als dat een criterium wordt om te modereren ...
Ook met Nahrtent had ik nu niet de indruk dat hij hier discussies zat te verzieken of systematisch de forumregels niet naleefde (hoewel ik het meestal niet eens was met zijn posts).
 
Voor de zoveelste keer is het puur op de man spelen want Loser heeft hier nu niets mee te maken, buiten dat hij in de discussie zat. Dát is hier de rode draad, dat je weer een stok verzint om mee te slaan.

Hij heeft zelfs voorkomen dat ik een half uur of een uur éérder had ingegrepen (of laten ingrijpen door anderen). Volgens mij zat ik aan een handvol posts waar anderen (dus buiten deze context) al lang een infra voor hadden. Er is ferme discussie geweest omdat ik druk heb gezet om hiermee door te gaan.

Dat nahrie voldoende punten voor een ban heeft, is heus niet door Loser maar door zichzelf, hij vindt het ook niet erg want hoe vaak heb ik mogen lezen dat "hij het er wel voor over heeft".
 
Terug
Bovenaan