Mij lijkt het dat die perceptie niet "ontstaat" maar gewoon makkelijk te geloven is dan hetgeen er werkelijk gebeurt. Dat vereist namelijk veel meer nuance en factoren die achter de schermen werken. Het is ook een nauwkeurig gekozen strategie geweest van nahrtent om die narratief in deze richting te draaien.
Er is hier hoegenaamd niet met "twee voeten vooruit" gereageerd? Dat probeerde ik hierboven nochtans klaar te maken. Mij hebben ze een half uur of langer moeten tegenhouden want ik was absoluut voorstander om er onmiddellijk op in te hakken, net omdat ik vanuit de tribune aan het zien was wie waar buiten de camerabeelden de boel aan het beïnvloeden was.
Is dit nu nodig?
Ik heb Loser hier al vaak genoeg verdedigd en ik vind dat hij het grootste recht heeft om zich in discussies te mengen, mod of niet. Van partijdigheid heb ik hem nooit ofte nimmer beschuldigd. Hoeveel keer zijn hij en ik er wel niet van beschuldigd geweest dat we zogezegd beste vriendjes zijn? Als er dan toch iets positief moet voortkomen uit deze saga, laat het dan zijn dat hij en ik daar allebei van verlost zijn.
Kunt ge het niet gewoon laten bij “x aantal strafpunten = geband” zonder mij er en plein public van te beschuldigen dat ik kwaadwillig en doelbewust één of ander narratief heb gepusht waarin Loser zogezegd de grote slechterik is? Op basis van wat, een losse sarcastische opmerking of twee in een verder felle, maar wel inhoudelijke discussie?
Loser werkte inderdaad op mijn zenuwen in die discussie, die ik nu niet wil heropstarten, en zoals ik (te) vaak doe wanneer iemand op mijn zenuwen werkt, heb ik hem dat duidelijk laten merken. De gevolgen daarvan moet ik aanvaarden (enfin ik zie nu net dat de doorslaggevende infra er dan nog voor een andere reden is gekomen), maar dat geeft u toch geen vrijgeleide om op deze manier te komen natrappen, op een moment dat ik er niet eens op kan reageren en nota bene tegen jullie eigen richtlijnen in om ingrepen enkel in pm te bespreken “uit respect voor de privacy van de betrokkenen”?
Ik heb simpelweg niets te maken met de usual suspects die mijn ban aangrijpen om Loser’s positie in vraag te stellen. Dat werd overigens wél meteen doorzien door verschillende andere posters in deze thread, zelfs zonder dat ze zicht hebben op wat zich zogezegd “buiten de camerabeelden afspeelt”. Ik snap niet dat gij niet meteen diezelfde analyse maakt in plaats van dat ook nog eens op mij af te schuiven. Is het enkel omdat ge mij niet kunt hebben, wat ik zeker kan begrijpen maar waar gij in principe boven zou moeten staan, of omdat ge niet genoeg voeling hebt met het forum om die patronen te herkennen?
Dat tweede zou immers betekenen dat niet Loser, maar wel gij hier de verkeerde persoon achter de knoppen zijt.
En als ge dan doodleuk komt zeggen dat uw vingers al een uur op voorhand aan het jeuken waren om te
laten ingrijpen, in plaats van mij rechtstreeks aan te spreken, zoals andere mods dat wel kunnen wanneer er een probleem is, klinkt dat nog niet eens zo vergezocht.
Er zijn er zelfs op een bepaald moment géén uitgedeeld waar dat normaal wel zou gebeurd zijn, speciaal om niet die perceptie te hebben dat iemand niet mag ingaan tegen de moderatie. De posts van Nahrtent spelen daar op verschillende momenten duidelijk op in, omdat narratief wel zo te kunnen krijgen (à la "o nee, papa, niet slaan" en "is dat het niveau van mods", zonder dat er van moderatie sprake was).
Maar enfin, et tu, Loser? Dat is gewoon niet waar. Je kan die posts bestraffen om verschillende terechte redenen, maar het kwaadwillig pushen van een narratief van Nahrtent vs. de mods is er daar geen van. Je weet goed genoeg dat ik geen klachten heb over uw (on)partijdigheid, integendeel. Ik heb die specifieke uitspraak zelfs nog in pm gekaderd tegen een andere mod: dat ik ongeacht uw positie als mod teleurgesteld was in uw posts in die discussie, omdat jullie als moderatie beter verwachten van ons - en terecht.
Zo, dat moest mij even van het hart. De aanvallende reacties van o.a. Kay-Gell kan ik veel beter verdragen, want die zijn tenminste niet gelogen.