Feedback Algemene fora

Volgens mij zijn de stokpaardjes het probleem niet, maar is het heel simpel: de toon waarop je discussieert. Niet meer, niet minder.
Allicht, maar misschien moet er door sommige leden ook gewoon wat minder allergisch gereageerd worden wanneer ze een post by mac-bc zien. Want laat ons eerlijk zijn, de maanden voorafgaande zijn ban was de toon van veel posters richting mac-bc niet van die aard dat er nog een zinvolle, beschaafde discussie kon volgen. Dat lag heus niet alleen aan mac zelf. Als je bij elke post meteen een stortvloed van geërgerde, denigrerende comments over jou krijgt, is het niet geheel onlogisch dat je vervolgens over de rooie gaat.

Een beetje zelfreflectie is wel gepast, en ik hoop dat de moderatie daar nu ook sneller op ingrijpt. Want ja, mac zijn toon is vaak zeer aanvallend, en ja, hij heeft zijn Carthago delenda est-momenten, en ik twijfel er niet aan dat veel van zijn warns terecht zullen geweest zijn. Maar veel threads werden imo niet in eerste instantie verziekt door zijn originele reactie, maar wel door alle shit die hij vervolgens quasi automatisch over zich kreeg van andere leden waardoor bijna elke discussie waarin hij deelnam escaleerde.
 
Laatst bewerkt:
Is eigenlijk de eerste keer dat ik een eigenlijke post van hem lees op dit forum, en waarschijnlijk geldt dit ook zo voor @mac-bc op al mijn zwam posts die maak. Maar zonder 1 post van hem gelezen te hebben ben ik wel al bevooroordeeld in enige zin. Ik lees dan reacties waarbij het erop neerkomt dat hij een echte boeman zou zijn, in verschillende forumonderdelen die eigenlijk niks met P&A te maken hebben. Het is als het ware enige vorm van spotten met de man, reacties als 'moest Mac hier op reageren, het hek zou weeral van de dam zijn'. In allerhande topics kom ik zijn naam tegen, verschillende users geven hem soms een duwtje of een zetje lijkt het mij, om hem uit zijn kot te lokken neem ik aan.

Hoedanook, zonder één P&A post van hem gelezen te hebben zit de perceptie hem meteen al tegen, en ik twijfel er niet aan dat de man zelf wel rad van tong is, en soms iemand de gordijnen kan injagen, voor mij lijkt het een naam waar al eens mee gespot en gelachen wordt... En waarschijnlijk wordt hij ergens (deep down) door mede P&A posters bekeken als een dreigend 'element' omdat hij hun van repliek dient.

TL DR, dit zijn allemaal maar veronderstellingen, maar zijn naam is of wordt vaak gemaakt door andere leden hier...
 
Inderdaad. Tal van Posts werden hier gezet tijdens zijn ban, over @mac-bc.
Kunnen allemaal gecatalogeerd worden onder stemmingmakerij en online pesten.
Echter dit wordt getolereerd en mag allemaal blijven staan.

Zonder het slachtoffer te willen uithangen, maar het is inderdaad moeilijk om dit fenomeen te proberen ontkennen. Waar ik ten tonele verschijn, ontstaat vaak spontaan een sfeertje waarbij het bon-ton is om over mij te praten in de derde persoon, lachen, grollen, ...
- "ah, daar heb je de mac-bc terug ze"
- "over wat gaat hij nu weer komen neuten"
- *insert grapje over salariswagen, SUV, fermette-vlaming*
- *andere poster haakt er op in met een nieuw grapje over mijn stokpaardjes/mijn persoon/mijn schrijfstijl/...*
- algemene hilariteit
- over elkaars voeten vallen om nog dat tikkeltje verder te gaan om in het belachelijke trekken en elkaars posts liken om het groepsgevoel onderling te versterken, etc. -> ik noem het altijd de circle-jerk.
Kortom: echt de zuiverste vorm van groepsdynamiek die je terugvindt bij pestgedrag.

Je moet in zo'n sfeertje nog eens een statement proberen maken of een serieus debat proberen voeren. Is quasi onmogelijk.

Maar bon, nu niet dat ik mij als "slachtoffer van cyberpesten" wil beschouwen. Los van het frustrerende dat het debat onmogelijk wordt gemaakt, til ik daar niet zo zwaar aan. Ik heb hier nooit de bedoeling gehad om vrienden te maken (ook niet om vijanden te maken overigens). Gewoon mijn mening delen en debatteren. Dus dat ik er hier niet "bij hoor" bij een bepaalde kliek, laat me siberisch koud. Het blijft een online gegeven waar je een heel eenzijdig beeld hebt van elkaar. Wellicht zou ik met velen best overeen komen in real life.
 
Inderdaad. Tal van Posts werden hier gezet tijdens zijn ban, over @mac-bc.
Kunnen allemaal gecatalogeerd worden onder stemmingmakerij en online pesten.
Echter dit wordt getolereerd en mag allemaal blijven staan.
Dat wordt niet getolereerd.

En als we het niet gezien hebben, is het niet gereport. Want dan pakken we het aan. Maar het wordt natuurlijk wel ietsjes anders als er fel terug wordt gereageerd: wie de bal kaatst… Maar dat weet Mac ook, en ik durf voor hem te spreken als ik zeg dat hij dat ook wel begrijpt. Dat hij fellere reacties uitnodigt.

Maar inderdaad, dat persoonlijk worden van andere users kan niet. Daar is zelfs al openbaar voor opgeroepen in topics dus de veronderstelling dat dat zomaar kan, klopt niet.
 
Je moet in zo'n sfeertje nog eens een statement proberen maken of een serieus debat proberen voeren. Is quasi onmogelijk.

Wat mij betreft is het een vicieuze cirkel, want als je eerlijk bent met jezelf weet je dat je al minstens sinds 2015 (ik zeg dat niet random, ik herinner me nog waar ik was toen ik in een eerste serieuze discussie met je ging en wanneer dat was) wordt gewezen op je bijzonder agressieve manier van omgaan met anderen en met de onderwerpen waarover je discussieert, je hebt dat af en toe ook al eens toegegeven, maar je verandert er vervolgens weinig aan en doet altijd maar door.

Dat is een hele lange tijd waarin je de karikatuur hebt opgebouwd van hoe je wordt gepercipieerd. Mensen zijn dat beu op de duur, geduld stopt ergens wanneer de andere partij blijft razen. Je wordt dus heel vaak aangepakt niet zozeer om de punten die je probeert te maken, maar om de manier waarop je die brengt.

Ik ben er 100% zeker van dat van het ogenblik dat je je toon wegstuurt van het karikaturale/overdramatische/bombastische, de reacties compleet anders zullen zijn. Getuige de vele andere threads op dit forum waar mensen er verschillende meningen op nahouden, maar ten opzichte van elkaar perfect matuur en respectvol met elkaar kunnen omgaan. Maar getuige ook de threads waarin jij zelf gematigder bent en mensen gewoon heel normaal op je gaan reageren.

Sorry dat ik het dan zeg, maar dan vind ik het wel wat grotesk dat hier wordt uitgespeeld alsof jij geen sereen debat meer kan voeren omdat anderen dat onmogelijk maken.
 
Laatst bewerkt:
Er valt hier wat te zeggen voor beide kanten. De moderatie houdt ook rekening met beide kanten.
Gratuit bashen op de persoon kan niet en daar zal tegen opgetreden worden (zoals altijd).

We gaan echter niet het postgedrag van individuele leden democratisch bepalen (ben ik niet voor te vinden :unsure: ), dus zullen we het hier houden bij daadwerkelijke feedback over de werking en moderatie van het forum. Van het forum Algemeen. Want ik was ervan overtuigd dat dit P&A was, door de inhoud van de vorige posts.
 
Omdat de vorige post verwijderd werd omdat het geen algemene feedback zou zijn, schrijf ik hieronder nog eens de passage die wel degelijk algemene feedback is. Deze keer met minder moeite.

Mods, ik vind dat jullie niet zo snel moeten ingrijpen, we zijn geen kleine kinderen. Dank u.
 
Omdat de vorige post verwijderd werd omdat het geen algemene feedback zou zijn, schrijf ik hieronder nog eens de passage die wel degelijk algemene feedback is. Deze keer met minder moeite.

Mods, ik vind dat jullie niet zo snel moeten ingrijpen, we zijn geen kleine kinderen. Dank u.
Goed om weten, dan kan het ongetwijfeld ook niet zo moeilijk zijn om gewoon de regels te volgen en op een minder agressieve manier te discussieren en om te gaan met de andere gebruikers.
 
Omdat de vorige post verwijderd werd omdat het geen algemene feedback zou zijn, schrijf ik hieronder nog eens de passage die wel degelijk algemene feedback is. Deze keer met minder moeite.

Mods, ik vind dat jullie niet zo snel moeten ingrijpen, we zijn geen kleine kinderen. Dank u.
En ik vind dat men gerust wat strenger mag zijn om het voor iedereen aangenamer te houden. Wanneer dezelfde posts keer op keer terug komen in verschillende topics (want niet enkel in p&a heeft men daar klachten over, remember waarom slowchat er gekomen is) mag men daar gerust tegen optreden, de regels zijn voor ieder gelijk.
 
Goed om weten, dan kan het ongetwijfeld ook niet zo moeilijk zijn om gewoon de regels te volgen en op een minder agressieve manier te discussieren en om te gaan met de andere gebruikers.

Er zijn mijns inziens geen duidelijke, objectieve regels rond de graad van "temperament" waarmee gepost mag worden. Maar zoals steeds mag je erop rekenen dat ik niemand persoonlijk beledig en mijn posts steeds on-topic zijn en voldoende voorzien van inhoud, structuur en argumentatie. :thumb:
 
Er zijn mijns inziens geen duidelijke, objectieve regels rond de graad van "temperament" waarmee gepost mag worden. Maar zoals steeds mag je erop rekenen dat ik niemand persoonlijk beledig en mijn posts steeds on-topic zijn en voldoende voorzien van inhoud, structuur en argumentatie. :thumb:

Ons Miranda zegt dat ook altijd. Loser, zegt ze, zoals jij dat kan zeggen, zo, ja, zo zeg ik dat, hè:
Wij denken ook niet dat het slechte wil is. Maar als de grens je zelf onduidelijk is, laat je dan leiden door de moderatie die je vriendelijk aangeeft waar de grens is. In plaats van (nu opnieuw) te strijden tegen wat wordt aangegeven als de grens.

En nu is het klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Misschien ook hier eens posten.
Maar ik merk, persoonlijk een bepaalde tendens waarbij de moderatie vrij willekeurig is. Sommige mods in bepaalde subfora zijn zeer vlijtig en pakken bepaalde problematieke posts vrij snel aan.
Terwijl andere subfora een report soms heel lang duurt voor er een reactie op komt, vaak al veel te laat.

Ik snap dat de mods dit vrijwillig doen, en ook nog andere dingen te doen hebben in hun leven. Maar is er dan geen probleem? En zou het team versterken dan geen betere optie zijn?
Ik denk, persoonlijk, dat dit enkel maar voordelen kan hebben.
Ik wijs nu niet naar bepaalde personen of plekken specifiek, maar ik denk dat het top-level wel weet waarover gesproken wordt.
Niet alles en iedereen kan zoals P&A en loser (misschien gelukkig) zijn, maar er moet wel een baseline zijn.
 
Misschien ook hier eens posten.
Maar ik merk, persoonlijk een bepaalde tendens waarbij de moderatie vrij willekeurig is. Sommige mods in bepaalde subfora zijn zeer vlijtig en pakken bepaalde problematieke posts vrij snel aan.
Terwijl andere subfora een report soms heel lang duurt voor er een reactie op komt, vaak al veel te laat.

Ik snap dat de mods dit vrijwillig doen, en ook nog andere dingen te doen hebben in hun leven. Maar is er dan geen probleem? En zou het team versterken dan geen betere optie zijn?
Ik denk, persoonlijk, dat dit enkel maar voordelen kan hebben.
Ik wijs nu niet naar bepaalde personen of plekken specifiek, maar ik denk dat het top-level wel weet waarover gesproken wordt.
Niet alles en iedereen kan zoals P&A en loser (misschien gelukkig) zijn, maar er moet wel een baseline zijn.
Klopt dat sommige fora wat onderbezet zijn (geweest), daar proberen we iets aan te doen. We hebben de afgelopen tijd wel een deel nieuwe moderatoren aangeworven, maar op vacatures voor vrijwilligers komt jammer genoeg niet superveel respons. :(

Wat zijn de subfora waar jij het gevoel hebt dat er te traag wordt ingegrepen? Wij zien natuurlijk de reports binnenkomen, maar misschien heb je het ook eerder over proactief dingen aanpakken zonder dat er noodzakelijk een report is geweest?
 
Misschien ook hier eens posten.
Maar ik merk, persoonlijk een bepaalde tendens waarbij de moderatie vrij willekeurig is. Sommige mods in bepaalde subfora zijn zeer vlijtig en pakken bepaalde problematieke posts vrij snel aan.
Terwijl andere subfora een report soms heel lang duurt voor er een reactie op komt, vaak al veel te laat.

Ik snap dat de mods dit vrijwillig doen, en ook nog andere dingen te doen hebben in hun leven. Maar is er dan geen probleem? En zou het team versterken dan geen betere optie zijn?
Ik denk, persoonlijk, dat dit enkel maar voordelen kan hebben.
Ik wijs nu niet naar bepaalde personen of plekken specifiek, maar ik denk dat het top-level wel weet waarover gesproken wordt.
Niet alles en iedereen kan zoals P&A en loser (misschien gelukkig) zijn, maar er moet wel een baseline zijn.
Eerst en vooral wil ik zeggen: P&A is Tweak, Stanneke en Quo Vadis. Daar hoort het lof dus ook heen te gaan ;)

Verder denk ik wel dat er overal die baseline is? Die ligt in ieder geval (een pak) hoger dan op 9lives vroeger. We streven ernaar om binnen de paar dagen alles netjes te hebben. Zeker sinds we een paar onderbemande fora weer wat hulp hebben kunnen geven. Een 24-uursdienst is een pak lastiger. Reports kunnen daarmee helpen, en dan gaat het merkelijk makkelijker.

Je mag altijd aanhalen wat je specifiek bedoelt, of in pm als je dat fijner vindt. Maar ik dénk niet dat er op dit moment ‘versloffende’ subfora zijn?
 
Klopt dat sommige fora wat onderbezet zijn (geweest), daar proberen we iets aan te doen. We hebben de afgelopen tijd wel een deel nieuwe moderatoren aangeworven, maar op vacatures voor vrijwilligers komt jammer genoeg niet superveel respons. :(

Wat zijn de subfora waar jij het gevoel hebt dat er te traag wordt ingegrepen? Wij zien natuurlijk de reports binnenkomen, maar misschien heb je het ook eerder over proactief dingen aanpakken zonder dat er noodzakelijk een report is geweest?

Ja ik denk zeker ook aan proactief werken.
Topics en subfora waar mods ook zelf actief zijn worden over het algemeen toch beter “onder de knoet” gehouden. Wat ook normaal is natuurlijk.
Terwijl ik heb de indruk dat andere subfora dan vooral het moeten hebben van reports.

Ik wil gerust wel delen in PM waar ik dat gevoel heb hoor. Maar dat is zeker niet slecht bedoeld naar de mods in kwestie die waarschijnlijk hun uiterste best zullen doen, dat wil ik toch onderstrepen.
 
Ik weet niet of het hier hoort, maar vind het persoonlijk vreemd dat het volledige corona subforum gearchiveerd is, alsof alles definitief achter de rug is.
Hier een paar weken geleden nog een besmetting gehad, die toch wel wat meer was dan een gewoon hoestje.
Kreeg eveneens via huisdokter en apotheek te horen dat er terug veel patiënten bij hen langskomen met covid-klachten, dus we kunnen gerust spreken van een officieuze nieuwe golf.
De besmettingen in de Giro d'Italia liegen er trouwens ook niet om.
 
Moeten zulke dingen dan niet eerder in de betreffende topics besproken worden? Zoals dus het topic voor de Giro in dit geval?

Alle COVID maatregelen zijn weg in dit land, dus het wordt eigenlijk beschouwd als een gewone ziekte op dit moment, en het WHO noemt het ook geen Public Health Emergency of International Concern meer.

Voorbij is het niet natuurlijk, maar eerder gewoon deel van het dagelijks leven geworden zoals griep enzovoorts (nee, dat was het tijdens de pandemie niet, vooraleer er hier weer iemand onnozel komt doen) dus ik versta wel ergens dat dat subforum weg is.

Gisteren nog eens vluchtig door sommige threads gelezen trouwens. Ik ga niemand taggen, maar wel hilarisch om al die zever te lezen dat we naar een permanente 'QR maatschappij' gaan en dat die maatregelen nooit meer weg zouden gaan en dat het een plan is van de regering om meer macht over de burgers te krijgen enzovoorts. En dan maar mensen die de maatregelen (deels) steunden afschilderen als doemprofeten, haha.
 
Ik weet niet of het hier hoort, maar vind het persoonlijk vreemd dat het volledige corona subforum gearchiveerd is, alsof alles definitief achter de rug is.
Hier een paar weken geleden nog een besmetting gehad, die toch wel wat meer was dan een gewoon hoestje.
Kreeg eveneens via huisdokter en apotheek te horen dat er terug veel patiënten bij hen langskomen met covid-klachten, dus we kunnen gerust spreken van een officieuze nieuwe golf.
De besmettingen in de Giro d'Italia liegen er trouwens ook niet om.
Goed punt wel. Als het nieuwsitem in een andere thread ook past, mag je het inderdaad daar bespreken, maar voor de algemenere ontwikkelingen hebben we deze thread in p&a gestart: https://www.beyondgaming.be/threads/het-coronavirus-nieuws-updates.23729/.

Het subforum werd opgedoekt omdat er echt heel weinig nog maar in werd gepost (laatste post was van 28 april). Mocht corona nu toch weer dusdanig in de actualiteit komen dat er nood is aan meerdere samengebundelde threads, kunnen we dat wel herzien.
 
Terug
Bovenaan