Feedback Algemene fora

Dat zat me eigenlijk helemaal niet hoog hoor, ik vond het een beetje grappig aangezien ik zelf wellicht meer autistische trekken heb dan de prof in kwestie en ik geen seconde had gedacht dat iemand zich beledigd zou voelen door een simpel beschrijvend woordje waar geen enkel waardeoordeel aan vast hing. Maar kijk, dat had ik mis. Kan gebeuren.
En de moderator had het juist. Wat misschien ook mag aangehaald worden in het licht van deze discussie.
 
Echter, wil je met inhoud praten, kan dat over elk onderwerp, zoals je zegt, zolang het niet illegaal is.
Tenzij het wordt weggeknipt omdat een mod het hier bijv. als "te seksistisch" (of iets anders "te") gaat beschouwen. Dan stopt de discussie al.
 
En de moderator had het juist. Wat misschien ook mag aangehaald worden in het licht van deze discussie.
Kan zijn, als dat bij een vriendelijke pm blijft met een duidelijke uitleg erin trek ik mij dat eerlijk gezegd niet aan hoor.
Een glimlach en het leven gaat voort, veel schuldgevoel heb ik aan die post niet overgehouden.

In het geval waarover nu discussie is ontstaan heb ik begrepen dat er infra's zijn uitgedeeld voor een post waarvan het toch echt wel duidelijk is dat die als grap bedoeld is. Dan zit je er als mod redelijk hard naast, kan ook gebeuren hé. Gelukkig zit er hier genoeg volk dat het belangrijk genoeg vindt om daar dan ook op te reageren. Checks and balances.✌️
 
Tenzij het wordt weggeknipt omdat een mod het hier bijv. als "te seksistisch" (of iets anders "te") gaat beschouwen. Dan stopt de discussie al.
Dan zul je met voorbeelden moeten komen, want dat is volgens mij nog niet gebeurd. Dan zou ik het met je eens zijn, namelijk. Als inhoudelijke discussies over iets niet kunnen omdat het onderwerp te seksistisch zou zijn. Ik zou zeggen dat het De Pauw-topic het tegenovergestelde bewijst.


Kan zijn, als dat bij een vriendelijke pm blijft met een duidelijke uitleg erin trek ik mij dat eerlijk gezegd niet aan hoor.
Een glimlach en het leven gaat voort.

In het geval waarover nu discussie is ontstaan heb ik begrepen dat er infra's zijn uitgedeeld voor een post waarvan het toch echt wel duidelijk is dat die als grap bedoeld is. Dan zit je er als mod redelijk hard naast, kan ook gebeuren hé.
Er is geen warn uitgedeeld. Er is een boodschap publiek gezet dat het verheerlijken van geweld niet hoort hier. En zoals hierboven staat: een grap is een grap tot ze dat niet meer is. Dit is beoordeeld als foute grap, meer niet. Geen verschil met jouw beoordeling en geen verdere gevolgen. Behalve een openbare melding ervan.
 
Er is geen warn uitgedeeld. Er is een boodschap publiek gezet dat het verheerlijken van geweld niet hoort hier. En zoals hierboven staat: een grap is een grap tot ze dat niet meer is. Dit is beoordeeld als foute grap, meer niet. Geen verschil met jouw beoordeling en geen verdere gevolgen. Behalve een openbare melding ervan.

Nou nou, dan moet je Carrion eens gaan aanpakken voor het verspreiden van fake news.
Dat lijkt me toch meer een disclaimer waard dan een gefrustreerd grapje, zelfs Twitter doet het.

En zoals ik vermoede hebben ze er ook strafpunten voor gekregen. Ik weet dat de mods zeggen dat alle strafpunten onderling beslist worden maar kom, dit wordt toch moeilijk om te geloven als je dit soort acties ziet.
 
Ik lees hier verschillende keren dat elke beslissing in samenspraak gemaakt wordt met het team van mods. Dit kan toch niet? Je ziet hier vaak genoeg posts verdwijnen die er nog geen 5 minuten opstaan, je gaat me echt niet wijsmaken dat die beslissing in samenspraak is gebeurd.
 
Ik lees hier verschillende keren dat elke beslissing in samenspraak gemaakt wordt met het team van mods. Dit kan toch niet? Je ziet hier vaak genoeg posts verdwijnen die er nog geen 5 minuten opstaan, je gaat me echt niet wijsmaken dat die beslissing in samenspraak is gebeurd.
Je kan een beslissing nemen en die achteraf bespreken als het nodig is hé.
 
Alsof er dan ooit iets teruggedraaid zou worden zeker ...
Dat gebeurt zeker. Ook zonder dat je daarvoor in discussie moet gaan. En de overgrote meerderheid van de beslissingen wordt wel in overleg genomen, en zeker de ingrijpendere altijd vooraf. Zoals ook deze. Je kunt dat misschien niet geloven, maar toch is het zo. Via het forum en Discord staan we constant in contact met elkaar.
 
Nou nou, dan moet je Carrion eens gaan aanpakken voor het verspreiden van fake news.
Dat lijkt me toch meer een disclaimer waard dan een gefrustreerd grapje, zelfs Twitter doet het.
Kleine correctie daarover: Niet in alle overtredingen die we hier bespraken zijn bestraft met strafpunten. Maar zoals gezegd, dat is ook voor niemand behalve de poster belangrijk.
 
Kleine correctie daarover: Niet in alle overtredingen die we hier bespraken zijn bestraft met strafpunten. Maar zoals gezegd, dat is ook voor niemand behalve de poster belangrijk.
Right.
Behalve dat je het feit dat ze niet bestraft zijn als argument gebruikt dat er niet overdreven is gereageerd door de moderatie, wanneer je de feedback krijgt dat dat wel zo aanvoelt. Als een post dan wel bestraft is, is dat natuurlijk geen argument meer.

En het ging wel degelijk over beide posts, merk in dat verband ook op dat Carrion een meervoudsvorm gebruikt in zijn claim.
 
Kleine correctie daarover: Niet in alle overtredingen die we hier bespraken zijn bestraft met strafpunten. Maar zoals gezegd, dat is ook voor niemand behalve de poster belangrijk.
Imo is het ridicuul dat die posts als overtreding gezien worden. Dat er dan nog gesproken kan worden dat het mopjes zijn tot mensen zich aangesproken voelen, wel dan zou ik toch wel eens weten wie de laatste jaren afgeranseld geweest is met witte sportsokken gevuld met d batterijen. Net die verwoording laat perfect zien dat men totaal niet ernstig is.
 
Ik had graag het artikel gelezen, want ik vraag mij echt af hoe dergelijke bedrijven plots aan zo'n belangrijke projecten mogen werken. Ik kan online niets van dat bedrijf vinden behalve dat het in 2017 is opgericht en dan de info die Archaos plaatste. Terwijl we in België toch wel enkele zeer grote IT firma's hebben. Ik ben alvast benieuwd of er enig onderzoek gaat volgen naar al deze zaken eens deze miserie opgelost is.
Er staat bij dit bericht een melding 'artikels achter paywall worden niet gedeeld'. Wat wordt hiermee bedoeld? Dat je de tekst niet integraal mag delen, of dat er zelfs niet naar gelinkt mag worden?
 
Er staat bij dit bericht een melding 'artikels achter paywall worden niet gedeeld'. Wat wordt hiermee bedoeld? Dat je de tekst niet integraal mag delen, of dat er zelfs niet naar gelinkt mag worden?
Tekst die achter een paywall staat, wordt hier niet gedeeld. En zeker volledige artikels niet.
Links wel, alleen is het om je punt te maken soms beter om een niet-betalend artikel te zoeken, want je kunt niet van iedereen verwachten dat ze overal lopende abonnementen hebben natuurlijk.
 
Ik heb echter wel een pm naar Loser gestuurd ivm het gebruik van dergelijke artikels, ik veronderstel dat hij het niet erg vindt als ik deze hier zet aangezien er niets speciaal in staat:

Maar in het verlengde ervan mag er wel eens nagedacht worden over een regel ivm het posten van artikelen die achter een paywal zitten tout cours. Mijn inziens doen ze vaak een discussie meer kwaad dan goed. Ze worden vaak gebruikt om een punt te staven en als je reageert op de discussie krijg je "heb je het artikel wel gelezen". Maar je kan niet verwachten dat iemand een abo op elke krant in België neemt.
 
Terug
Bovenaan