Ben toch ook aan het twijfelen om in september een nieuwe te kopen. Heb nog steeds de Series 0. Die werkt nog, maar daar is het ook mee gezegd. Ik kan gelukkig een volledige dag ermee doen, maar als ik eens een work-out of lange wandeling doen, kan hij vroegtijdig de geest geven voor die dag :p. En ja, zit nog op watchOS 4.5 ofzo, dus dat is ook wel ambetant en de responsiveness is ook niet meer wat het geweest is. Ik stel het gewoon telkens uit onder het motto "Hij werkt nog en ik wil nog andere dingen kopen" :p.
 
Ben toch ook aan het twijfelen om in september een nieuwe te kopen. Heb nog steeds de Series 0.
Respect... Ben ook gestart met een Series 0 en dan overgestapt naar een Series 4 toen die uitkwam. Was echt een gigantisch verschil in performance. Nog altijd heel content van. Het enige dat me tot nu toe deed twijfelen om te upgraden was de always on display (vanaf Series 5 denk ik). Voor de rest wacht ik op een echt USP van een nieuw model of anders tot deze de geest begint te geven.
 
Heb me er ook eentje gekocht om te sporten en ook om mijn slaap te tracken omdat ik soms last heb van slaaploosheid.

Ik gebruik Autosleep en die is echt geweldig. Deze nacht bvb ben ik rond 03u00 opgestaan en alles staat mooi geregistreerd : slaap, kwaliteit, diepe slaap, hartslag, ... Blijkbaar moet ik sneller in mijn bed kruipen als ik het goed snap. :)

Ook een hele leuke manier om jezelf te motiveren om wat meer te sporten. Geweldig ding!
 
Ook aan het kijken om eentje te kopen. Is er veel verschil tussen de SE en de 6 buiten saturatie en ECG? Denk dat de features op papier meer betekenen dan dat je ze in het echt gaat gebruiken.
 
Ook aan het kijken om eentje te kopen. Is er veel verschil tussen de SE en de 6 buiten saturatie en ECG? Denk dat de features op papier meer betekenen dan dat je ze in het echt gaat gebruiken.
Ik heb een Series 4 en de SE zou qua performance gelijkwaardig zijn, in dat opzicht is het zeker geen probleem. Inderdaad de 2 zaken die je aanhaalt en de SE heeft geloof ik ook niet de always-on display.

Ik heb op de Series 4 bv wel die ECG, gebruik dat af en toen wel eens maar zou het eerder een gimmick noemen. Series 6 is dan weer de meest recente hardware en zal wellicht langer ondersteund worden.
 
Die "display always on" feature, is dat eerder een goede zaak of niet?
Hoe gaat dan het scherm van een Watch SE bv aan? Kan je gewoon uw pols draaien waardoor het scherm aan gaat of moet je op een knop duwen? Anderzijds, tijdens het sporten, blijft dan het scherm aan als je dat wil?

Want voor die ECG en saturatie maakt het mij niet. Misschien toch beter even wachten tot september met de introductie van de volgende generatie?
 
Die "display always on" feature, is dat eerder een goede zaak of niet?
Hoe gaat dan het scherm van een Watch SE bv aan? Kan je gewoon uw pols draaien waardoor het scherm aan gaat of moet je op een knop duwen? Anderzijds, tijdens het sporten, blijft dan het scherm aan als je dat wil?

Want voor die ECG en saturatie maakt het mij niet. Misschien toch beter even wachten tot september met de introductie van de volgende generatie?
Dat wordt door de meerderheid toch aanzien als een goede zaak zou ik zeggen. Ik heb een 3 en dat is de feature die ik het meeste mis.

Het scherm op mijn 3 (en op een SE) gaat aan als het detecteert dat je wil kijken. Ik zou schatten dat het bij mij ongeveer 95 % van de tijd correct is, heel af en toe moet ik eens de beweging opnieuw doen of eens tappen op het scherm.
Tijdens het sporten gaat het scherm ook uit ja.
 
Die "display always on" feature, is dat eerder een goede zaak of niet?
Ik ken er toch wel wat met een apple watch die always display on hebben en de meesten zetten het af om batterij te sparen.
Voor mij zou het alleszins geen must zijn. Het enige dat mij op dit moment zou kunnen overtuigen om te upgraden (van een 4 weliswaar) is een langere batterijduur.

Hoe gaat dan het scherm van een Watch SE bv aan? Kan je gewoon uw pols draaien waardoor het scherm aan gaat of moet je op een knop duwen?
De watch weet in welke positie en aan welke pols die hangt (moet je ingeven in instellingen) en herkent dus de beweging die je maakt als je naar je scherm kijkt.
En bij die beweging zal de watch automatisch het scherm aanzetten.
Je kan het ook afzetten, in theater modus, dat je enkel het scherm aanzet wanneer jij dat wil. En daarvoor hoef je enkel maar op het scherm te klikken of op de knop te klikken.
Dat laatste bespaart het meeste de batterij, want er zijn altijd wel situaties waarbij je een 'ik kijk naar mijn horloge'-beweging maakt zonder dat je de intentie hebt om te kijken naar je horloge.
 
Dan is de SE ruim voldoende voor mij. Wil het enerzijds gebruiken als sporthorloge en anderzijds ook in het dagelijks leven.
Nu zie ik op de site van Apple ook een Nike versie staan. Is deze identiek aan de gewone SE of heeft die andere lay-outs die je niet hebt op de gewone SE?
 
Dan is de SE ruim voldoende voor mij. Wil het enerzijds gebruiken als sporthorloge en anderzijds ook in het dagelijks leven.
Nu zie ik op de site van Apple ook een Nike versie staan. Is deze identiek aan de gewone SE of heeft die andere lay-outs die je niet hebt op de gewone SE?
De Nike heeft extra layouts (watch faces in het jargon) die de gewone niet heeft inderdaad. En ook een speciaal bandje maar ik denk dat je dat ook los kan kopen.
 
Is dit mogelijk? Ik wil weten welke afstand ik afleg na een uurtje squash. En dit met een Apple Watch….
 
In de Apple Workout app is er letterlijk een workout type squash. Heb je die al geprobeerd?
 
Kan dat uberhaupt wel? Is GPS daar nauwkeurig genoeg voor om in zo'n kleine ruimte te zien hoeveel afstand je legt? Nee toch?
 
De kogel is door de kerk: als ze in september niks wereldschokkens aankondigen met de Series 7, ga ik mijn Series 0 vervangen door een SE (hopelijk doen ze dan nog een hardware upgrade zoals met de iPhones het geval was). En anders zal het een Series 7 worden.
Nu nog 3 maand met mijn vingers draaien… :unsure:
 
Terug
Bovenaan