Domme vraag, zijn spaarstand en sluimerstand hetzelfde?
Als ik hem na 1 dag dragen op spaarstand zet ‘s avonds, gaat hij makkelijk 2 dagen mee zonder op te laden. Enkel hem uit spaarstand krijgen lukt niet, dan start die gewoon opnieuw op, of is dat normaal?
 
Domme vraag, zijn spaarstand en sluimerstand hetzelfde?
Als ik hem na 1 dag dragen op spaarstand zet ‘s avonds, gaat hij makkelijk 2 dagen mee zonder op te laden. Enkel hem uit spaarstand krijgen lukt niet, dan start die gewoon opnieuw op, of is dat normaal?
Als ik het goed begrepen heb (heb ‘m zelf nog maar 3 dagen)
  • Sluimerstand: wanneer het scherm vanzelf zwart wordt na x aantal tijd geen activiteit
  • Spaarstand: vanuit control center op batterij klikken en daar spaarstand activeren. De zij-button kort induwen toont een klok, als je hem lang ingeduwd houdt, start de watch op.
  • ’zet uit’: de zij-button toont geen klok (ook hier is de zijbutton lang induwen = opstarten).
Dus voor zover ik weet is de klok het enige verschil in spaarstand tov volledig uitschakelen.
 
@Destel Ok, bedankt, da's duidelijk. Wat ik 's avonds doe is dus wel degelijk de spaarstand activeren. Dat helpt het best om batterij te besparen. Zeer tevreden van het eindejaarscadeautje voor mezelf. :)

Edit: En hij start ook wel iets sneller op vanuit spaarstand tov helemaal uitgeschakeld te zijn, heb ik de indruk.


138297043_957007375129260_5982863841031952677_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik doe ook niet veel, muziek bedienen onderweg via de Watch + uur bekijken + Stocard en Apple Pay in de winkel gebruiken en dat is het al ver.
Notification checken en zien of het de moeite is om meteen te antwoorden indien mogelijk ook nog, blood oxygen checken doe ik zelden en hartslag eigenlijk ook niet ( die staan beide ook gewoon op de setting dat ze doorheen de dag checken en eventueel melding geven bij irregular heart rate signs )
Sleep moet ik zelfs nog ''activeren'' op mijn telefoon maar ik draag mijn watch s'nachts niet dus daarmee stel ik het uit 😂

Ik merk wel dat het ''leuk'' is om snel iets te doen zoals je klantenkaart te scannen of te betalen ermee en doorheen de dag het uur te checken ipv je telefoon te moeten bovenhalen maar voor mij is het geen onmisbaar gadget.
Ik ga deze nu gebruiken tot de batterij frut is of hij krijgt geen watchOS updates meer maar weet niet of ik er ooit nog een nieuwe zou kopen, zeker een LTE variant ( die ik nu niet heb maar Telenet heeft het al uitgerold dus Prox etc gaan volgen soon, al heb ik altijd mijn telefoon in de buurt en ik jog niet ) vind ik eig schoffelijk duur voor een watch ( en eigenlijk de 44mm GPS variant ook )

Batterij savings etc doe ik niet, ik kom vlot de hele dag door en opladen doe ik s'avonds ofwel voor bedtijd of s'ochtends 45 min voor ik vertrek.
Heb ook zo een stand op mijn 3 in 1 wireless charging pad waar ik die Watch ''puck'' kan insteken en aansluiten dus soms ook gewoon s'nachts daarop en als ''bedside clock''

Misschien eenmaal na Corona tijden dat ik nog een paar extra uses er kan bij vinden, zoals bv terug wat sport als ik dan nog terug naar de gym ga.
Merk bv ook wel dat de automatische detectie op dat gebied ook blijkbaar op diesel loopt, soms ben ik al dik 15 min aan het wandelen bv buiten en dan komt die Watch opeens af van '' it seems you are doing an outside walk '' met de keuze om die ''workout'' dan aan te zetten of niet, soms komt het ook gewoon niet ( niet dat het voor mij moet want dan vraag ik wel om die workout te tracken als ik thuis vertrek voor een wandeling als ik het echt wil weten )
 
Voor welk formaat zijn jullie gegaan? 40mm of 44mm? Wat was juist de reden voor jullie keuze? Ik ben nog wat aan het twijfelen.
 
Voor welk formaat zijn jullie gegaan? 40mm of 44mm? Wat was juist de reden voor jullie keuze? Ik ben nog wat aan het twijfelen.
44mm, wat het beste rond mijn pols paste 😉

Dus kiezen voor draagcomfort.

44mm voor een kleine pols zit naar t schijnt ferm ongemakkelijk. Andersom (40mm op een grote pols) zal misschien meevallen qua draagcomfort, maar als ge effe op 44mm tokkelt valt het kleinere scherm van de 40mm wel dik tegen.
 
Laatst bewerkt:
Hier 42mm (Series 3).
Heb voor dit formaat gekozen voor het grotere scherm; vooral als je op iets moet drukken ben je blij met iets meer 'screen estate'.
 
Hier 44mm had kunnen testen bij Coolblue in Hasselt, de 44mm zat vast op de houder maar de 40mm se kon je om doen en dat was te klein en kheb eigenlijk naar mannen standaard toch maar een heel average pols.

Geen idee van de omtrek maar ik gebruik het M/L stuk van het sportbandje en dan het 5de gaatje als je van de onderkant van het bandje naar omhoog telt.
 
Nog mensen bij wie de Vo2max geen steek houdt? Is sinds 20 januari in dalende lijn, terwijl mijn conditie merkbaar beter wordt door te lopen.
 
Ik had graag op mijn iPhone andere muziek gehad dan op mijn iWatch (om te gaan lopen -> air pods).
Is dit überhaupt mogelijk? Dan heb ik muziek op mijn iPhone (hip hop) maar om te gaan lopen heb ik dan eerder dansmuziek

Please help
 
Wat is een iWatch?

/s

Open de Watch app op de iPhone, ga naar Music, en daar kan je kiezen wat er op de Watch komt (synchroniseren gebeurt enkel tijdens het opladen denk ik).
 
Iedere sporter moet een Apple Watch hebben vind ik. Zelfs het aantal baantjes telt hij tijdens het zwemmen. Hartslag tijdens lopen, fietsroutes, aantal calorieën,...

Echt top
 
De polling rate van de hartslagsensor is wel nog relatief laag (om batterij te sparen). Een borstband heeft een fors hogere polling rate en sommige kun je via Bluetooth met de watch koppelen (bvb Polar H10), die rapporteren dan hun data aan de workouts-app van de watch.
 
De polling rate van de hartslagsensor is wel nog relatief laag (om batterij te sparen). Een borstband heeft een fors hogere polling rate en sommige kun je via Bluetooth met de watch koppelen (bvb Polar H10), die rapporteren dan hun data aan de workouts-app van de watch.

Wat is de polling rate?
 
Wat is de polling rate?
Het aantal keer dat er gemeten wordt.

@JohnnyricoMC Als je een work-out start, wordt er dan niet gewoon constant gemeten? Ik denk dat de borst gewoon een betere/accuratere plaats is om te meten en dat dat weinig te maken heeft met de polling rate.
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
Bij het zwemmen moet ik paar keer mijn AW goed trekken/plaatsen want anders vind hij mijn hartslag niet
 
Terug
Bovenaan