Algemeen Wielernieuws

Blijft toch jammer dat Kopecky niks kon klaarkrijgen in de tour en dat ze geen WK kon worden.
Beide had ze toch verdiend.
 
Heeft nog tijd, presteert ieder jaar beter.
Niet akkoord.
Een kans moet je altijd grijpen. Het is in een carrière niet zo dat je heel veel kansen krijgt, dus elke kans die je laat liggen kan potentieel je laatste geweest zijn.
Zeker als je ziet welke vrouwen er nu komen piepen kan het wel eens snel lastig worden.
 
Uiteraard is dat journalistiek.

Zag daarnet nog eens een spotje van Pizza hut met Remco en toen besefte ik het: daarom willen de Italianen hem dus in de Giro: om hem eens echte pizza te laten eten
 
Ik vind het toch maar raar om dit een droom parcours voor Evenepoel te noemen. Evenepoel pakte dubbel zoveel tijd op Roglic in die eerste bergrit als in de tijdrit.

Met zo'n loodzware slotweek is zo'n klimtijdrit ook gewoon iets dat de pure klimmers ook aankunnen dan gaat het niet meer over aero en tijdrijkunsten.

Met de Tour was het verhaaltje er ook plots dat ze eens een Tour voor VA zouden moeten maken met meer tijdrit kilometers. Want Pogacar en Vingegaard kunnen niet rijdrijden natuurlijk :sarcastic:

Nee de ideale ronde voor Evenepoel is die waarin hij in topvorm aan de start komt en gespaard gaat van valpartijen en pech.


EDIT: Trouwens 7 bergen boven de 2000m weten ze in Italie nu nog altijd niet dat mei in de bergen heel verraderlijk kan zijn. Hopelijk hebben ze alternatieven achter de hand dat we niet teveel ingekorte ritten moeten zien.
 
Ziet er een heel tof parcours uit voor de Giro! Al had ik een extra rit rit à la Torino van dit jaar nog wel tof gevonden. Voor die rit naar Tre Cime zou ik voor de beelden alleen al vrijaf pakken.

Nu is het enkel speculeren wie er gaat starten. Ik hoop op een frisse mix tussen tijdrijders en klimmers zodat we geen sof krijgen als dit jaar.

Evenepoel, Roglic, Vlasov, Carapaz, Bernal of Thomas, Almeida of Ayuso, wat Bahrein mannetjes en een paar Fransen à la Bardet of Gaudu... Dat zou prima zijn.
 
In het zwarte gat ga je niet vallen.
De pizza hut reclame wordt lustig gepeeld op televisie.

“Jaa ik ben Remco Evenepoel” en dan dat meisje dat zoiets heeft van “i don’t give a shit”.
Sterk! :fingerguns:

 
Misschien tijd voor wat eigen wielerawards uit te delen van 2022

Het kan zijn dat je bvb. een minder evidente keuze maakt maar graag er dan bij waarom.
Je hoeft niet op alles te antwoorden , kan zijn dat je geen mening hebt:
Mogelijke categorieën in de spoiler
  • Beste Wielrenner dit jaar:
    [*]Beste Sprinter dit jaar:
    [*]Ploeg van het jaar
    [*]Uw revelatie van het jaar:
    [*]Beste koers van het jaar:
    [*]Revelatie van het jaar:
    [*]Nieuwe favoriete Renner van het jaar:
    [*]Lead-out man van het jaar:
    [*]Beste knecht van het jaar:
    [*]Wielermoment van het jaar:

  • Beste Wielrenner dit jaar:
    Heel moeilijk dit ,maar ik denk ik toch voor Remco ga.
    Pogi op 2 maar heel dicht, de regenboogtrui geeft voor mij de doorslag.

  • Beste Sprinter dit jaar:
    Philipsen:
    Hoewel Jakobsen qua topsnelheid sneller is , is Philipsen dit jaar in mijn ogen beter en completer als sprinter.

  • Ploeg van het jaar: Jumbo - Budget/kwaliteit : Wanty

  • Beste koers van het jaar:
    De tour, het was bijna iedere dag smullen.
    Ook mooie solo's gezien maar dat is minder spannend natuurlijk (strade, San Sebastian , WK)

  • Revelatie van het jaar:
    Ik was reeds even liefhebber van Dries van Gestel, ik dacht dat het er niet echt meer ging uitkomen en hij puur naar een knechtenrol zou verdwijnen maar dit jaar heeft hij nog eens getoond dat hij wel duidelijk iets in zijn mars heeft.

  • Maar zuiver als Neo-prof kan je eigenlijk niet rond Arnaud de Lie en Ayuso


  • Nieuwe favoriete Renner(s) van het jaar:
    Heb een paar renners die ik graag zag koersen en dit jaar de liefde/fanatisme nog iets meer is gegroeid.
    Rota , Skjelmose , Leknessund , Wright
    Maar er is eentje die ik nog niet kende voor dit jaar die in het lijstje erbij mag Stan Van Tricht

  • Lead-out man van het jaar:
    De sprinter zelf liet het wat afweten maar van Poppel was enorm sterk.

  • Beste knecht van het jaar:
    Laporte en WVA

  • Wielermoment van het jaar:
    De suicide-afdaling van Mohoric
 
Terug
Bovenaan