Algemeen Wielernieuws

De fiets van Sagan, die is pas lelijk 😱
Vervang die zadelpen en das toch een knap fietsje..
 
Het jeukt trouwens om nog eens een BG wielerprono te organiseren dit jaar, zoals vele jaren geleden. Zou daar interesse in zijn? :)
 
La Flamme Rouge, geen idee of er nog mensen zijn die dat account volgen op Twitter, maar ik begin me af te vragen wie daar aan de knoppen zit. Het account (of toch één gebruiker) zit al enkele dagen echt heel sterke meningen te verkondigen het Afrikaans wielrennen en waarom het absoluut onnodig is om bijvoorbeeld de Ronde van Rwanda up te graden om het Afrikaans wielrennen te boosten.

Meest cringeworthy argument is toch echt wel deze :p

La Flamme Rouge zei:
Tweet: I like road cycling because it's about tradition and like me many Dutches, Italian, Belgians, French and Spanish that are the core founders of the sport. Guests countries should not try to change rules and traditions of a sport they didn't found, using their standards.

Iedereen heeft recht op een mening, hoe edgy ook, maar bij dergelijk populaire accounts zou je toch verwachten dat ze toch iets beter geformuleerde argumenten kunnen geven bij hun (voor deze case "afwijkende") claims. :p

- Waarom een WT wedstrijd in Afrika, ze hebben niet eens goede renners want ze produceren daar geen talent!
- Racen in de woestijn? Jaja, maar dat is iets helemaal anders hé. Dat is gelijk de voorbereidingswedstrijden in het voetbal!
 
Op hun Telegram kanaal is er nu ook een serieuze discussie bezig 👀
Is de mening van 1 van de gebruikers denk ik.
 
Over rules en tradition kan ik nog begrijpen. Maar waarom er niet in Afrika zou kunnen gereden worden is mij een raadsel.
We gaan daarom niet meer zwarte atleten zien in de sport hoor.
 
Alle tweets sinds 6/1 zijn verwijderd, daar is ingegrepen haha.

En wat de discussie betreft: ik denk nu ook niet dat het organiseren van die wedstrijden zal leiden tot een massale groei van Afrikaanse renners op korte termijn, maar het kan wel kennis verspreiden, financien aanzuigen etcetc. Kan alleen maar positief zijn. Ook voor de kijker, net als Colombia zijn ze echt zot van de koers in Rwanda. Wordt echt een tof WK - al is er zeker veel kritiek te geven over de toewijzing, maar dat ter zijde.
 
We gaan daarom niet meer zwarte atleten zien in de sport hoor.
Best jammer. Net als Aziaten (China; Japan; die kanten) is het te dun bezaaid. Als die mannen een koers winnen op WT-niveau worden die als God beschouwt in hun thuisland.
Ghirmay kan misschien de eerste topper worden. Toevallig uit het land van Berhane; Kudus en Teklehaimanot. Lijkt me het beste Afrikaanse land te zijn. (Neen, Z-Afrika reken ik er niet bij. De toppers zijn blank).
 
In een vlucht van 23, als ik het heb bekeken? Niet slecht, maar (...)

(...) dit zegt genoeg. Meer dan een knecht is dat niet.
Ghoja, hij had ook een Evenepoelke kunnen doen en z'n kopman te kakken te zetten door alles aan flarden te rijden, maar Natnael heeft zich mooi aan de teamorders gehouden.
Anders had hij wel top-10 gereden, want hij is redelijk explosief op een hellende aankomst. ;)
 
Terug
Bovenaan