Algemeen Wielernieuws


Mooi programma vind ik dat Remco gaat rijden dit seizoen.. Hij ziet er goed uit, eindelijk een goede trainingswinter zo te zien top!!
 
Legt zich wel veel druk op imo met de vuelta te kiezen als enige grote ronde. Er is geen enkele andere kopman die zich 100% focust op de vuelta, dus hij moet presteren.
 
Aan zijn uitspraken over het WK is wel duidelijk dat ze met die jongen gesproken hebben en hem duidelijk hebben meegedeeld dat het of voor de ploeg rijden is of thuisblijven.
Ze hebben hem met weinig woorden waarschijnlijk wel duidelijk gemaakt dat hij niet Dieu is en hij niet incourtounable is.

Voor de rest een stevig programma, legt de lat zeker hoog genoeg. Maar het moet blijken of hij ook een rol van betekenis kan spelen of dat het een leerschool zal zijn.
De tirenno zal alvast een taaie kluif zijn, we zullen zien wat dat gaat geven.
 
Top tien? Top vijf?
Minstens twee ritten (een TT en rit in lijn) en top-tien of de bergtrui. Dat zou ik zeggen, nu, op dit moment.
Als hij een grote WT-koers van een week, scherpt dat aan.
Vallen de voorbereidingskoersen in anticipatie van de Vuelta tegen, dan zijn er verzachtende omstandigheden.
Maar sowieso een van de TT'. Die zijn 23- en 31km lang.
 
Naast TA, toch vooral benieuwd naar zijn prestatie in L-B-L. Al zal hij daar natuurlijk ook rekening moeten houden met Alaphilippe.

Ook de Ronde van Zwitserland kan een goede waardemeter zijn.
 
Da's heel spijtig inderdaad, ook Evenepoel maakt zijn programma lichter, VDP door blessure ook.

Vorig jaar zal voor velen te zwaar geweest zijn.
Langs de andere kant heb je dan Pogacar die misschien eens in Vlaanderen zal koersen, daar kijk ik wel echt naar uit.
 
Da's heel spijtig inderdaad, ook Evenepoel maakt zijn programma lichter, VDP door blessure ook.

Vorig jaar zal voor velen te zwaar geweest zijn.
Langs de andere kant heb je dan Pogacar die misschien eens in Vlaanderen zal koersen, daar kijk ik wel echt naar uit.
Pogacar heeft bevestigd voor RvV. Is niet de eerste keer maar vorige keer heeft hij afgezegd na een slopend seizoen. De enige manier dat hij Vlaanderen niet rijdt dit jaar is in geval van blessure lijkt mij.

Evenepoel kiest wel duidelijk voor een ander kaliber van koersen nu. Vooral Tirreno en Baskenland zullen toch duidelijke referenties worden en zijn toch nog een serieuze stap op van de rittenkoersen die hij tot nu toe gewonnen heeft.
 
Slimste keuze die Evenepoel kon maken. Ik zie hem ook niet echt als grote ronderenner, alleszins niet op dit moment. Zo'n weekkoers en van die lange eendagskoersen zoals in Wallonie of Spanje zijn wel echt op zijn maat.

Pogacar zal zijn plaats in de ronde wel vinden denk ik, winnen zal moeilijk worden maar die kerel kan echt wel alles aan.
 
Aan zijn uitspraken over het WK is wel duidelijk dat ze met die jongen gesproken hebben en hem duidelijk hebben meegedeeld dat het of voor de ploeg rijden is of thuisblijven.
Ze hebben hem met weinig woorden waarschijnlijk wel duidelijk gemaakt dat hij niet Dieu is en hij niet incourtounable is.

Voor de rest een stevig programma, legt de lat zeker hoog genoeg. Maar het moet blijken of hij ook een rol van betekenis kan spelen of dat het een leerschool zal zijn.
De tirenno zal alvast een taaie kluif zijn, we zullen zien wat dat gaat geven.
Ik blijf erbij dit wordt allemaal enorm uitvergroot en opgeblazen in de media.. en maar blijven zeuren over dat WK. Verkoopt goed neem ik aan.. en brengt veel geld op voor nieuwssites en dergelijke..

Remco is gewoonweg een winnaarstype, net als andere kampioenen die hem zijn voorgegaan. En vooral geen ja-knikker, die zijn er volgens mij al genoeg.

Zijn programma is idd stevig maar hij zal dat met de basis van een goede winter zeker aankunnen. Ik verwacht dat zijn niveau een stuk hoger zal liggen dan vorig seizoen.. de logica zelve na zijn bekkenbreuk en revalidatie.
 
Slimste keuze die Evenepoel kon maken. Ik zie hem ook niet echt als grote ronderenner, alleszins niet op dit moment. Zo'n weekkoers en van die lange eendagskoersen zoals in Wallonie of Spanje zijn wel echt op zijn maat.

Pogacar zal zijn plaats in de ronde wel vinden denk ik, winnen zal moeilijk worden maar die kerel kan echt wel alles aan.
Zeer voorbarige uitspraak ivm geen grote ronderenner. Dat zal de toekomst uitwijzen of hij een grote ronderenner kan worden. Daar heeft hij zich uiteindelijk nog steeds niet in kunnen bewijzen. En neen, de Giro van vorig jaar is helemaal geen referentie in deze.. En trouwens vergelijken met bv. een Pogacar heeft al helemaal geen zin want Pogacar rijdt al veel langer met de fiets. Remco komt er wel geleidelijk aan.. zeker als je ziet vanwaar hij komt.
 
Zeer voorbarige uitspraak ivm geen grote ronderenner. Dat zal de toekomst uitwijzen of hij een grote ronderenner kan worden. Daar heeft hij zich uiteindelijk nog steeds niet in kunnen bewijzen. En neen, de Giro van vorig jaar is helemaal geen referentie in deze.. En trouwens vergelijken met bv. een Pogacar heeft al helemaal geen zin want Pogacar rijdt al veel langer met de fiets. Remco komt er wel geleidelijk aan.. zeker als je ziet vanwaar hij komt.
Ik zeg nog letterlijk, 'niet op dit moment'

Daarnaast heb ik hem nergens vergeleken met Pogacar...
 
Het seizoen van de waarheid, echt? 🙈
Heeft na z'n val redelijk wat kapot gereden het afgelopen jaar en dit is z'n seizoen van de waarheid? Hij moet toch helemaal niets? Gewoon deftig presteren in de eerste grote ronde waar hij volwaardig naartoe heeft kunnen werken.
Als hij daar niks kan bewerktstelligen los van pech of blessure, dan moet hij zichzelf mss heruitvinden ja.
Voor het overige moet ie gewoon doen waar ie goed in is: pieken in rittenkoersen van een week. Zich meten met de absolute top, ook goed, maar zonder verwachtingen. Gewoon presteren zoals een 22-jarige.
 
Het seizoen van de waarheid, echt? 🙈
Heeft na z'n val redelijk wat kapot gereden het afgelopen jaar en dit is z'n seizoen van de waarheid? Hij moet toch helemaal niets? Gewoon deftig presteren in de eerste grote ronde waar hij volwaardig naartoe heeft kunnen werken.
Als hij daar niks kan bewerktstelligen los van pech of blessure, dan moet hij zichzelf mss heruitvinden ja.
Voor het overige moet ie gewoon doen waar ie goed in is: pieken in rittenkoersen van een week. Zich meten met de absolute top, ook goed, maar zonder verwachtingen. Gewoon presteren zoals een 22-jarige.

Het wordt tijd dat een ex vicewereldkampioen en ex europees kampioen ITT en meervoudig winnaar van WT koersen zich bewijs in het seizoen van de waarheid.
 
Het wordt tijd dat een ex vicewereldkampioen en ex europees kampioen ITT en meervoudig winnaar van WT koersen zich bewijs in het seizoen van de waarheid.
Met die nuance dat de WT-koersen die hij won van een minder niveau waren.
Maar goed :p
 
Terug
Bovenaan