Algemeen Wielernieuws

Dat zal dan wel gewoon een zakelijker type worden, veronderstel ik?
Ik zou er niet van verschieten moest dat gewoon iemand uit het bedrijfsleven worden. Iemand van Jannie Haek zijn vriendjes ofzo...

Goh aangezien het een apart bureau is dat de "shortlist" moet samenstellen denk ik nu niet per se aan een vriendje van Haek. Zeker aangezien dat niet positief onthaald zal worden door de pers (en dat is wel nodig). Alleszins denk ik ook dat het eerder iemand uit het bedrijfsleven zal worden (niet echt zo een fan van ma bon). De vraag is dan wat die Yana Seel daar nog gaat doen dan. Die haar job wordt dan toch vrij overbodig. Ik had Merckx ideaal gevonden, maar heb daar ook nooit in geloofd aangezien ik die 3 maand voor een nieuw seizoen "zijn" Axeon niet zag achterlaten.

Goh aangezien het een apart bureau is dat de "shortlist" moet samenstellen denk ik nu niet per se aan een vriendje van Haek. Zeker aangezien dat niet positief onthaald zal worden door de pers (en dat is wel nodig). Alleszins denk ik ook dat het eerder iemand uit het bedrijfsleven zal worden (niet echt zo een fan van ma bon). De vraag is dan wat die Yana Seel daar nog gaat doen dan. Die haar job wordt dan toch vrij overbodig. Ik had Merckx ideaal gevonden, maar heb daar ook nooit in geloofd aangezien ik die 3 maand voor een nieuw seizoen "zijn" Axeon niet zag achterlaten.
Het belangrijkste wat je moet doen als CEO is sponsors aantrekken en zien dat de ploeg financieel gezond is.
Ik zou net zeggen liever iemand uit het bedrijfsleven op dat vlak. Het zal hoe dan ook altijd wel iemand zijn die affiniteit heeft met de koers.

De vraag is dan wat die Yana Seel daar nog gaat doen dan. Die haar job wordt dan toch vrij overbodig.
Vdw komt Seel toch niet vervangen?
Seel heeft niets te maken met het sportieve maar houdt zich puur bezig met het financiële aspect. Sponsors, personeel, zien dat de rekening op het einde van het jaar klopt.

Vdw komt Seel toch niet vervangen?
Seel heeft niets te maken met het sportieve maar houdt zich puur bezig met het financiële aspect. Sponsors, personeel, zien dat de rekening op het einde van het jaar klopt.
Neen, maar zoals ik hierboven aanhaalde komt de nieuwe CEO/vervanger van Lelangue er nog. VdW is sportief manager (beetje raar om die aan te duiden net voor je een nieuwe CEO binnenhaalt, maar ok, er moet iemand de leiding nemen nu), geen CEO. Als je boven VdW dus nog iemand plaatst, zal dat i.t.t. Lelangue toch iemand zijn die zich op het business gedeelte richt, en dan wordt Seels rol overbodig. Er zouden teveel overlappingen zijn.

Ik was inderdaad Yana Seel vergeten.
Lijkt me inderdaad dat haar rol zal verdwijnen. Lijkt me ook niet onlogisch nu ze toch het met minder budget moeten doen.

[*]Beste Wielrenner dit jaar:
Ik vond Pogacar sowieso de sterkste en strafste renner van het seizoen. Maar Evenepoel heeft een beter seizoen gereden.

[*]Beste Sprinter dit jaar:
Geen idee. Ik heb ook het gevoel dat ze tegenwoordig wat stiefmoederlijker worden behandeld in de grote rondes waardoor ze zich moeilijker kunnen profileren. Zie bijvoorbeeld het parcours van de komende Giro en de geruchten over de Tour.

[*]Ploeg van het jaar
Jumbo zeker? :sick:
Voor mij persoonlijk IWG. Ze werden vorig jaar heel de tijd weggezet als kneus wat toen misschien logisch was aangezien ze pas op het allerlaatste moment WT zijn geworden en er echt niets meer was te rapen op de transfermarkt. Maar eigenlijk deden die dat helemaal niet zo slecht vorig jaar en ze hebben dit jaar voor mij bevestigd dat ze er zeker bij mogen horen.
Bora vind ik ook een tof ploegje hebben en die hebben toch hun eerste grote ronde binnengehaald!

[*]Uw revelatie van het jaar:
Ayuso.

[*]Beste koers van het jaar:
Heel hard genoten van het Baskenland met de ritwinst van Izagirre als kers op de taart!

[*]Slechtste koers van het jaar:
De Giro was vreselijk saai en waarom Polen nog WT is, joost mag het weten.

[*]Nieuwe favoriete Renner van het jaar:
Niemand denk ik.

[*]Beste knecht van het jaar:
Van Aert.

[*]Wielermoment van het jaar:
Ik denk toch ook Pogacar vs Van Der Poel in de Ronde.

Beste Wielrenner dit jaar:
Remco Evenepoel zonder enige discussie.. wint monument, Vuelta, WK.. dan kan er niemand over qua palmares. Ook de manier waarop hij die koersen wint is outstanding. Tegenstand telkens op een hoopje rijden en dat op minuten..
[*]Beste Sprinter dit jaar:
Jasper Philipsen: baas in de TDF en volledig ontbolstert als sprinter dit wielerseizoen met als kers op de taart winst op de Champs Elysees.
[*]Ploeg van het jaar:
Jumbo Visma: Niet te kloppen in de TDF met Wout VA als leadman en aanstoker van de hele bende..
[*]Uw revelatie van het jaar:
Arnaud De Lie: Als neoprof 9 overwinningen op zak steken.. doe het maar eens.
[*]Beste koers van het jaar:
TDF: van begin tot einde spankracht met de Belgen in de hoofdrol.. en dan vooral Wout VA, Vingegaard en Team Jumbo als voornaamste hoofdrolspelers.
[*]Nieuwe favoriete Renner van het jaar:
Ayuso: heeft in de Vuelta al laten zien wat die nu al allemaal kan in een GT en dat op amper 19 jarige leeftijd.
[*]Lead-out man van het jaar:
Zou het niet weten
[*]Beste knecht van het jaar:
Ilan Van Wilder: hoe hij REV op sleeptouw nam in de bergen was bewonderenswaardig met het oog op de toekomst. Zal alleen maar sterker worden en kan ook voor eigen succes rijden op termijn.
[*]Wielermoment van het jaar:
WK-winst Remco Evenepoel.. de manier waarop hij het orgelpunt op zijn al meer dan geslaagd seizoen door solo WK te worden .. hoed af!!

Paar jaar terug waren er maar 13km maar toch vind ik dit maar triest eigenlijk. Ik zie ook niet in wie er bevoordeeld of benadeeld is met meer of minder tijdritkms. Pogacar en Vignegaard schat ik erg gelijk in voor een tijdrit in de Tour.

Ook vreemd dat de Giro dan volgend jaar compleet de andere richting uit gaat met 70km tijdrijden. Als het argument dan toch is dat tijdrijden slecht zijn voor de kijkcijfers.

8 sprintetappes, de Giro vol tijdritkilometers.

Ze blijven er vaag over maar het zou mij toch verbazen als het bij QS niet Remco naar de Giro en Jakobsen naar de Tour wordt.

Ze blijven er vaag over maar het zou mij toch verbazen als het bij QS niet Remco naar de Giro en Jakobsen naar de Tour wordt.

Dat vaag zijn valt wel mee. Als ik zo hoor dan is het plan effectief Evenepoel naar de Giro en Jakobsen naar de Tour. Evenepoel zei dit ook al en nu zegt Lefevere dat er veel sprintersritten zijn in de Tour en dat ze dat gaan meenemen daaruit neem ik dan aan dat ze dus een sprinter naar de Tour gaan meenemen.

Toch even afwachten om van 8 sprintetappes te spreken. Die rit naar Limoges lijkt bijvoorbeeld al te zwaar voor een Jakobsen type. De derde rit in het Baskenland heeft ook nog een soort heuvel aan het einde en drie van de "sprintritten" zijn in de laatste 4 dagen van de Tour. Eens zien hoeveel Jakobsen en andere sprinters dan nog in hun benen hebben en of dat echt pure sprintetappes zijn of van die ritten die moeilijk te controleren zijn. Een Philipsen zal aan de andere kant wel zitten watertanden.

EDIT: ik zie dat Wilfried Peeters nu ook al een serieuze kanttekening plaats bij die "8 vlakke etappes". Dat wordt wel vaker gezegd en dan komen de profielen uit en denken die sprinters allemaal van oei oei. Blijft ook belachelijk dat het zo moeilijk is om gewoon die 21 profielen meteen vrij te geven. Echt onnozel.

Laatst bewerkt:
waarom Polen nog WT is, joost mag het weten.
Om jongere / minder begaafde renners, een kans te geven om een WT-koers binnen te halen.
Mooi middenin Teuns zijn ontbolsteringsperiode.
Dan Sivakov - Evenepoel - Almeida - Hayter, E.
Dat is voor alle vijf tot op heden de enigste kleine ronde WT-koers, die ze op hun palmares hebben staan.
Wie weet kan Polen over vijf jaar zeggen, dat het bij hen allemaal begonnen is :unsure:.
Ook vreemd dat de Giro dan volgend jaar compleet de andere richting uit gaat met 70km tijdrijden. Als het argument dan toch is dat tijdrijden slecht zijn voor de kijkcijfers.
Zou een verplichting moeten zijn: de Giro met >50km TT = <50km TT in de Tour. Of andersom.
Om likkebaardende klimmers / tijdrijders aan te trekken.
De Vuelta mag gewoontegetrouw uitpakken met een openings-TTT.

Zouden kijkcijfers echt boeien in Italië? Een heleboel Italianen zijn zot genoeg van de koers om te kijken en buiten te komen (wat nog aantrekkelijker is, om te tonen dat Italië koersminded is).
Zo kunnen we genoeg Italiaanse architectuur bewonderen met de TT'.

Van eigen... die beslissing is al láng gemaakt.

PatLef stond diej journalist praktisch uit te lachen van "doe maar, schrijf weeral eens 3 clickbait artikels", wij doen nog alsof tot in januari en doen dan met veel tromgeroffel "the big reveal"...

Tussen nu en dan kunnen ze dat potje nog wel ne keer of 2-3 open trekken. Goed voor de ploegsponsors, goed voor de clicks voor de media, tenenkrommend pijnlijk voor de wielerliefhebber met een IQ boven dat van ne scampi.
Toch even afwachten om van 8 sprintetappes te spreken. Die rit naar Limoges lijkt bijvoorbeeld al te zwaar voor een Jakobsen type. De derde rit in het Baskenland heeft ook nog een soort heuvel aan het einde en drie van de "sprintritten" zijn in de laatste 4 dagen van de Tour. Eens zien hoeveel Jakobsen en andere sprinters dan nog in hun benen hebben en of dat echt pure sprintetappes zijn of van die ritten die moeilijk te controleren zijn. Een Philipsen zal aan de andere kant wel zitten watertanden.

EDIT: ik zie dat Wilfried Peeters nu ook al een serieuze kanttekening plaats bij die "8 vlakke etappes". Dat wordt wel vaker gezegd en dan komen de profielen uit en denken die sprinters allemaal van oei oei. Blijft ook belachelijk dat het zo moeilijk is om gewoon die 21 profielen meteen vrij te geven. Echt onnozel.
Das toch elk jaar... ik snap niet dat de media over 8 sprint kansen begint.

Dit jaar zaten er ook gelek 8 vlakke ritten in... dat hebben we gezien :unsure:

Van eigen... die beslissing is al láng gemaakt.

PatLef stond diej journalist praktisch uit te lachen van "doe maar, schrijf weeral eens 3 clickbait artikels", wij doen nog alsof tot in januari en doen dan met veel tromgeroffel "the big reveal"...

Tussen nu en dan kunnen ze dat potje nog wel ne keer of 2-3 open trekken. Goed voor de ploegsponsors, goed voor de clicks voor de media, tenenkrommend pijnlijk voor de wielerliefhebber met een IQ boven dat van ne scampi.

Beetje de ziekte van de tijd. Zo doet de manager van Jumbo ook alsof Vignegaard en VA volgend jaar nog niet zeker aan de start van de Tour zullen staan.

Bwa, objectief gezien zou je inderdaad zeggen Evenepoel moet naar de Giro: het is de logische volgende stap na de Vuelta, er zijn meer tijdritkilometers, zijn ploeg is nog niet op niveau van Jumbo en UAE, het WK is makkelijker te combineren met de Giro en het geeft de kansen aan Jakobsen en Alaphilippe om nog een laatste keer als kopman voor QS naar de Tour te gaan. Alles wijst naar de Giro. Maar daar tegenover staat het karakter, de ambitie en de eerzucht van Evenepoel zelf: die zou wel eens zo snel mogelijk de Tour willen winnen en al zeker in een jaar dat hij in de regenboogtrui rondrijdt. Als hij zich er klaar voor voelt, waarom zou hij dan nog een jaar wachten? Zo zou hij kunnen redeneren… En uiteindelijk beslist hij zelf, dat is duidelijk gebleken uit zijn interviews de afgelopen weken.

En kijk, net vandaag zat hij voor het eerst deze winter weer op zijn koersfiets en zijn afgelegde parcours zag er toch wel toevallig met wat verbeelding uit als de landkaart van Frankrijk zeker? ;-)

Terug
Bovenaan