Algemeen Wielernieuws

Eerder reclame dan nieuws, maar benieuwd wat dit is:
Al ziet de link er zo wel verdacht uit :unsure:
 
Misschien tijd voor wat eigen wielerawards uit te delen van 2022

Het kan zijn dat je bvb. een minder evidente keuze maakt maar graag er dan bij waarom.
Je hoeft niet op alles te antwoorden , kan zijn dat je geen mening hebt:
Mogelijke categorieën in de spoiler
  • Beste Wielrenner dit jaar:
    [*]Beste Sprinter dit jaar:
    [*]Ploeg van het jaar
    [*]Uw revelatie van het jaar:
    [*]Beste koers van het jaar:
    [*]Revelatie van het jaar:
    [*]Nieuwe favoriete Renner van het jaar:
    [*]Lead-out man van het jaar:
    [*]Beste knecht van het jaar:
    [*]Wielermoment van het jaar:

  • Beste Wielrenner dit jaar:
    Heel moeilijk dit ,maar ik denk ik toch voor Remco ga.
    Pogi op 2 maar heel dicht, de regenboogtrui geeft voor mij de doorslag.

  • Beste Sprinter dit jaar:
    Philipsen:
    Hoewel Jakobsen qua topsnelheid sneller is , is Philipsen dit jaar in mijn ogen beter en completer als sprinter.

  • Ploeg van het jaar: Jumbo - Budget/kwaliteit : Wanty

  • Beste koers van het jaar:
    De tour, het was bijna iedere dag smullen.
    Ook mooie solo's gezien maar dat is minder spannend natuurlijk (strade, San Sebastian , WK)

  • Revelatie van het jaar:
    Ik was reeds even liefhebber van Dries van Gestel, ik dacht dat het er niet echt meer ging uitkomen en hij puur naar een knechtenrol zou verdwijnen maar dit jaar heeft hij nog eens getoond dat hij wel duidelijk iets in zijn mars heeft.

  • Maar zuiver als Neo-prof kan je eigenlijk niet rond Arnaud de Lie en Ayuso


  • Nieuwe favoriete Renner(s) van het jaar:
    Heb een paar renners die ik graag zag koersen en dit jaar de liefde/fanatisme nog iets meer is gegroeid.
    Rota , Skjelmose , Leknessund , Wright
    Maar er is eentje die ik nog niet kende voor dit jaar die in het lijstje erbij mag Stan Van Tricht

  • Lead-out man van het jaar:
    De sprinter zelf liet het wat afweten maar van Poppel was enorm sterk.

  • Beste knecht van het jaar:
    Laporte en WVA

  • Wielermoment van het jaar:
    De suicide-afdaling van Mohoric
* Renner van het jaar: Van Aert (zie knecht van het jaar)
* Sprinter van het jaar: Geen duidelijke winnaar imo. Ik ga dan toch ook voor Philipsen omdat hij puur kwa kwaliteit het beste scoort dit jaar met 2 stuks in de Tour incl. Parijs. Honorable mentions voor Kooij en De Lie die beiden toch een pak overwinningen bijeen gereden hebben, welliswaar in kleinere wedstrijden.
* Ploeg van het jaar: Jumbo. Das geen mening maar een feit. Is voorlopig imo ook het enige team dat zich voor 2023 nog eens gevoelig versterkt heeft (alvast op papier).
* Beste koers van het jaar: Tour. Bijna elke dag feest, het is ooit anders geweest...
* Revelatie van het jaar: -
* Nieuwe favoriete renner van het jaar: Küng. Ik heb het wel voor die mannen die een heel jaar goed zijn maar oh zo moeilijk winnen.
* Lead-out van het jaar: - Daar worden altijd veel te veel woorden aan vuil gemaakt. Je mag de beste lead-out van de wereld zijn, als je sprinter de benen niet heeft gaat niemand er naar kraaien.
* Knecht van het jaar: Van Aert. Belachelijk groot aandeel in de Tour winst van Vingegaard, bezorgd Roglic eigenhandig de eindezege in Parijs-Nice en dat alles terwijl hij ook zijn eigen mandje meer dan goed vult in uitsluitend WT koersen.
* Wielermoment van het jaar: Van Aert op de Cap Blanc-Nez/Calais.
 
[*] Beste Wielrenner dit jaar:
Mijn voorkeur gaat toch voor Pogacar. Nipte versprong maar toch.
Heel het jaar gewoon meedoen voor de knikkers, imponeren en winnen. Verliest door een slechte dag de tour en een ploeg die ook geplaagd werd door pech, maar heeft tot op het einde nog geprobeerd en gestreden.
Maar we kunnen niet rond Remco heen natuurlijk.
[*]Beste Sprinter dit jaar:
Philipsen zonder twijfel.
Wat een beest toch!
[*]Ploeg van het jaar
Jumbo-Visma. Weinig woorden voor nodig denk ik?
[*]Uw revelatie van het jaar:
Juan Ayuso
[*]Beste koers van het jaar:
De nagelbijter van een LBL.

[*]Nieuwe favoriete Renner van het jaar:
Niemand speciaal.
[*]Lead-out man van het jaar:
Danny Van Poppel.
De sprinter die liever de rooie loper voor een ander uitrolt.
[*]Beste knecht van het jaar:
Kan je rond Wout Van Aert heen?
Als je dat kaliber van renner hebt die zich leegrijdt voor een ander dan ben je goed bezig. Schuwt geen effort, en het gaat precies ook niet ten koste van zijn eigen kansen.
[*]Wielermoment van het jaar
De ronde van Vlaanderen. Dat koersverloop was toch echt wel om duimen en vingers af te likken.
 
  • Beste Wielrenner dit jaar:
Ik zet Remco hier toch op 1. De kwaliteit van zijn overwinningen haalt de bovenhand. Een grote ronde + monument + het WK winnen is bijna ongezien in de wielergeschiedenis, al helemaal in het moderne wielrennen.

Pogacar op 2. In de breedte nog veel beter dan Remco. Wint zowel in het begin van het jaar op een fantastische manier de Strade, als op het einde van het jaar Lombardije. 'Tussendoor' wordt hij nog even 2e in de Tour. En hij doet het op zowat elk terrein. In zijn nadeel speelt dat zijn twee grootste doelen (Tour + WK) niet gelukt zijn.

Van Aert op 3. Zonder Remco was hij alweer veruit de beste Belg geweest. Magnifieke Tour en een sterk voorjaar. Helaas in het voorjaar afgeremd door Corona op het belangrijkste moment. In het najaar zat er nét niet genoeg meer in de tank. Volgend jaar hopelijk dan toch eens een zege in de RVV of P-R, dat mag nu wel gaan komen.

En eigenlijk doe ik Vingegaard hier nu wel wat tekort.

  • Beste Sprinter dit jaar:
Jakobsen puur op snelheid waarschijnlijk wel de beste dit jaar. Philipsen zijn Tour was wel indrukwekkender en het is daar waar je je als sprinter toch het best kan onderscheiden. Als Jasper volgend jaar dezelfde vorm kan tonen én zijn ploeg ondersteunt hem beter, dan gaat hij van alle sprinters de belangrijkste overwinningen behalen.

  • Ploeg van het jaar:
Jumbo natuurlijk. Ze winnen de Tour en ook op andere momenten waren, zoals in het voorjaar en rondes als P-N en de Dauphiné, waren ze op de afspraak

  • Beste koers van het jaar:
Toch weer een hoop fantastische koersen gezien dit jaar (en helaas ook een pak gemist). De Tour was wel heerlijk, en blijft toch een beetje het summum van de wielrennerij.

  • Revelatie van het jaar:
Ik splits het op in Revelatie van het jaar en nieuwkomer van het jaar.

Ik zet hier graag Vingegaard bij. Werd vorig jaar wel al 2e in de Tour natuurlijk. Maar bevestigen is altijd het moeilijkst. Hij slaagde er dan ook in om een koele kikker te blijven en Pogacar te kloppen in de belangrijkste wedstrijd. Ik had vooraf niet gedacht dat hij het helemaal zou kunnen afmaken tot in Parijs.

Van Baarle. We weten wat die ondertussen in zijn mars heeft, maar winnen in P-R + 2e worden in de RVV is toch weer een hele grote stap dat die gezet heeft. Moest het een Belg geweest zijn, dan waren we terecht lyrisch geweest.

Laporte. Schitterend seizoen gereden van het begin tot einde. Fantastische knecht gebleken en kan het zelf nog afmaken ook. Kan volgend jaar een écht grote koers winnen volgens mij.

En ik vergeet er hier waarschijnlijk een aantal.

  • Nieuwkomer van het jaar:
Girmay. Ik zou hem al bijna vergeten door een minder najaar, maar zijn prestaties in de eerste helft van het jaar waren erg straf voor zo'n jonge renner. Het zal niet lang duren vooraleer hij een echte gesel wordt voor Van Aert, Van der Poel, ...

Ayuso Als je in je eerste volwaardige jaar meteen podium kan rijden in een grote ronde, dan belooft dat erg veel goeds.

De Lie heeft als enige Lotto nog een gezicht gegeven dit jaar. Zo vaak al gewonnen en zo vaak al straffe dingen laten zien. Heel benieuwd wat die binnen 2-3 jaar allemaal gaat kunnen.

  • Lead-out man van het jaar:
Geen idee. Zelf let ik er weinig op. Er is ook niet zoveel over gesproken dit jaar? Waarschijnlijk omdat er niet écht één sprinter bovenuit stak.
  • Beste knecht van het jaar:
Van Aert. Om op het WK de perfecte bliksemafleider te zijn, zodat Remco er vandoor kon gaan :p ;)
  • Wielermoment van het jaar:
De winst van Remco op het WK en in de Vuelta gaan we niet vergeten natuurlijk. Evenals de ritwinst in het geel van Van Aert in de Tour. En over bepaalde raids (zoals Pogacar in de Strade) zal ook de komende jaren nog wel eens gepraat worden.

Ook Pogacar die van zijn troon valt (klinkt nu wel overdreven zwaar) en de scepter aan Vingegaard moet laten. Dat kwam toch een beetje onverwacht.

Ik ga echter voor Van Aert die in de Tour de hele dag voorop reed in de laatste zware bergrit, na reeds een moordende Tour, om vervolgens Vingegaard nog eens op sleeptouw te nemen en zelfs Pogacar eraf te rijden. Dat hij in die rit uiteindelijk zélf ook nog 3e wordt, is pure waanzin eigenlijk.
  • Teleurstellingen van het jaar:

Sommige van hen hebben goede excuses natuurlijk, maar de cijfers zijn wat ze zijn. De Belgische 'tussen'-generatie heeft (opnieuw) toch ontgoocheld. Wellens, Stuyven, Naesen, ... allen zullen ze dit seizoen toch snel willen vergeten. Ik denk dat het heel moeilijk wordt voor hen om echt nog in de belangrijke wedstrijden te wedijveren met de absolute top.

Alaphilippe heeft zéker goede excuses, maar het blijft hoe dan ook een jaar om snel te vergeten voor hem. Die overwinning in LBL wordt nu toch écht wel eens tijd.

Ook voor Ewan mag het snel 2023 zijn. MSR in rook opgegaan, niet kunnen scoren in een grote ronde en uiteindelijk ook terecht niet geselecteerd voor het WK in zijn Australië.

Roglic wint dan wel P-N en de Dauphiné, wat heel straf is, maar is nu wel van de troon gestoten binnen zijn eigen ploeg. Heel benieuwd hoe hij zich volgend jaar gaat positioneren binnen Jumbo.
 
Laatst bewerkt:
Beste Sprinter dit jaar:
Philipsen:
Hoewel Jakobsen qua topsnelheid sneller is , is Philipsen dit jaar in mijn ogen beter en completer als sprinter.
Jakobsen wint wel K-B-K en het EK, naast een rit in de Tour.
Anderzijds was Philipsen een tikkeltje beter in het najaar.
Heel benieuwd hoe hij zich volgend jaar gaat positioneren binnen Jumbo.
Van Baarle gaat zijn plekje nemen in de Tour (en VA krijgt zo nog meer kansen voor zichzelf).
Giro en Vuelta. Minder nerveus gedoe en lekker zijn eigen kans gaan.
Tenzij Vingegaard uitvalt, mag Roglic de Tour vergeten.
Geen idee hoe het zit met Jumbo en hun verdere plannen. Ze hebben de Tour binnen. Als ze nu de Tour verliezen, gaat dat niet zo erg zijn, denk ik.
Ze kunnen mikken op de GT-treble en zo geschiedenis schrijven.
 
Waarschijnlijk een ploegentijdrit in de Tour voor 2023.
Alsof Vingegaard nog niet comfortabel genoeg heeft gewonnen:sick:
 
Van Baarle gaat zijn plekje nemen in de Tour (en VA krijgt zo nog meer kansen voor zichzelf).
Giro en Vuelta. Minder nerveus gedoe en lekker zijn eigen kans gaan.
Tenzij Vingegaard uitvalt, mag Roglic de Tour vergeten.
Geen idee hoe het zit met Jumbo en hun verdere plannen. Ze hebben de Tour binnen. Als ze nu de Tour verliezen, gaat dat niet zo erg zijn, denk ik.
Ze kunnen mikken op de GT-treble en zo geschiedenis schrijven.
Je overschat het belang van Giro/Vuelta. Jumbo start al een aantal jaar met ál hun kopmannen in de Tour.
In 2020 zouden ze bijvoorbeeld gestart zijn met én Roglic én Dumoulin én Kruijswijk moest die laatste niet uitgevallen zijn voor die Tour. Daar kon je je toen ook bij afvragen "Waarom starten met 3 kopmannen die allemaal top 5 rijp zijn?"... wel, omdat de Tour kwa commerciëel belang (waar het uiteindelijk allemaal om draait in het wielrennen) goed is voor 90% van de totale koek van een wielerseizoen.

Ik zeg niet dat Jumbo Roglic met zekerheid opnieuw opstelt in de Tour, maar nu zomaar zeggen "Roglic mag de Tour vergeten": echt niet.
Of ze die Tour nu gewonnen hebben of niet, 2023 is een nieuw jaar en er zal maar 1 groot hoofddoel op de agenda staan: de Tour 2023 winnen. Al de rest zijn kruimels. Als ze bij het management van Jumbo denken dat Roglic een significante impact kan hebben op de winstkansen van de ploeg in de Tour dan gaat die altijd mee.
 
Misschien tijd voor wat eigen wielerawards uit te delen van 2022
Beste Wielrenner dit jaar:
Remco, toch wel omdat hij een grote ronde kon winnen als Belg zijnde na al die jaren. En uiteraard LBL en WK.
Kort gevolgd door Pogacar en Wva.
Beste Sprinter dit jaar:
Philipsen
Ploeg van het jaar:
Jumbo qua resultaten, maar persoonlijk ben ik wel wat fan van Ineos.
Uw revelatie van het jaar:
Ontbolstering van De Lie
Beste koers van het jaar:
Persoonlijk blijft dat de RVV. En dan vooral omdat dit een hoogdag is hier en een hele dag amusement en pinten drinken :tongue: .
Revelatie van het jaar:
Blijf bij De Lie
Nieuwe favoriete Renner van het jaar:
Echt een nieuwe favoriet heb ik niet. Er is wel veel nieuw jong geweld dat mij aanspreekt.
Ik hoop vooral op een heropstaande VDP.
Lead-out man van het jaar:
Geen idee, ik houd zulke dingen niet bij.
Beste knecht van het jaar:
Wva natuurlijk , al hebben ze met Laporte ook wel een topknecht.
Wielermoment van het jaar:
Pogacar die kraakt in de tour.
Vooral omdat het vrij plots en onverwacht was.
Al mogen we zeker niet klagen. Was een wielerjaar om duimen en vingers van af te likken.
 
Jakobsen wint wel K-B-K en het EK, naast een rit in de Tour.
Anderzijds was Philipsen een tikkeltje beter in het najaar.

Het is ook een nipte hier zoals bij wielrenner van het jaar.

Maar ik vond Jakobsen net iets minder, zeker omdat zijn sprinttrein niet geblesseerd was dit jaar.
Philipsen had geen Rickaert en de vervangers waren ook niet altijd top dus moest het vaak op eigen houtje doen.
+ in de tour (toch wel de belangrijke sprintafspraken van het jaar) was hij op 1 rit na nergens te bespeuren.

Waarschijnlijk een ploegentijdrit in de Tour voor 2023.
Alsof Vingegaard nog niet comfortabel genoeg heeft gewonnen:sick:

- WVA
- Vingegaard
- Roglic
- Foss / Kelderman /Tratnik
- Dennis / Kuss / Gesink
- Affini
- Laporte

Hopelijk geen 60 km TTT
 
Je overschat het belang van Giro/Vuelta. Jumbo start al een aantal jaar met ál hun kopmannen in de Tour.
In 2020 zouden ze bijvoorbeeld gestart zijn met én Roglic én Dumoulin én Kruijswijk moest die laatste niet uitgevallen zijn voor die Tour. Daar kon je je toen ook bij afvragen "Waarom starten met 3 kopmannen die allemaal top 5 rijp zijn?"... wel, omdat de Tour kwa commerciëel belang (waar het uiteindelijk allemaal om draait in het wielrennen) goed is voor 90% van de totale koek van een wielerseizoen.

Ik zeg niet dat Jumbo Roglic met zekerheid opnieuw opstelt in de Tour, maar nu zomaar zeggen "Roglic mag de Tour vergeten": echt niet.
Of ze die Tour nu gewonnen hebben of niet, 2023 is een nieuw jaar en er zal maar 1 groot hoofddoel op de agenda staan: de Tour 2023 winnen. Al de rest zijn kruimels. Als ze bij het management van Jumbo denken dat Roglic een significante impact kan hebben op de winstkansen van de ploeg in de Tour dan gaat die altijd mee.

Jumbo zal Roglic er volgend jaar wel bij willen in de Tour. Vraag voor mij is of dat Roglic dat ook wil. Starte tot nu toe altijd als nummer 1 nu gaat hij toch voor het eerst moeten starten als nummer 2. Langs de andere kant als hij ooit de Tour wil winnen dan moet hij nu geen Tours laten liggen natuurlijk hij gaat niet meer beter worden en als je ziet wat voor jong talent er allemaal rond rijd.
 
Ik vraag me oprecht af of Roglic nog in staat is om de tour te winnen.
Zeker omdat ze bij jumbo toch altijd de voorkeur zullen geven aan een ex-winnaar. Dus zal het voor hem heel moeilijk worden vrees ik. Maar bon de giro of vuelta zijn ook mooie koersen en als hij nog wat andere rondes en wedstrijden kan winnen dan zal zijn palmares zeker niet min zijn.

Want laat ons eerlijk zijn. Buiten de tour is Vingegaard zijn palmares momenteel maar heel pover. We gaan ervan uit dat hij dit volgend jaar opnieuw zal kunnen. Maar het kan best zijn dat dit Vingegaard zijn eerste en enige tour is die hij wint.
 
@MrKend54l buiten de tijdritten is Tony Martin zijn carriere ook mager, buiten rittekoersen heeft Quintana ook niet veel gedaan...
Als je de belangrijkste wedstrijden uit iemand zijn carrière haalt

Het zijn ook niet allemaal Remco's en Pogacar die overal op ieder terrein kunnen meedoen.

Roglic heeft ook de afgelopen 2 jaar gewoon vrij veel pech gehad, de rest zal ook wel eens malchance hebben.
 
@MrKend54l buiten de tijdritten is Tony Martin zijn carriere ook mager, buiten rittekoersen heeft Quintana ook niet veel gedaan...
Als je de belangrijkste wedstrijden uit iemand zijn carrière haalt

Het zijn ook niet allemaal Remco's en Pogacar die overal op ieder terrein kunnen meedoen.

Roglic heeft ook de afgelopen 2 jaar gewoon vrij veel pech gehad, de rest zal ook wel eens malchance hebben.
Je spreekt over tijdritten en rittenkoersen, dat is meervoud :p
Bij Vingegaard gaat het over één tour. Waar hij enkele ritten weet te pakken.

Als je die tour dan buiten beschouwing laat dan is zijn palmares echt niet zo groot momenteel. En als het dan is zoals ik zei dat dit zijn piek was en nooit meer zo kan rijden als dit jaar, wat altijd kan, dan is het maar wat povertjes.
In de discussie van voor Roglic gaan of Vingegaard vind ik dat moeilijk. Want Roglic. Heeft nog geen tour kunnen winnen, maar heeft wel al op meerdere fronten laten zien dat hij een zeer goed coureur is. Vingegaard heeft buiten de tour nog niet zoveel laten zien. En daar zit voor mij een beetje de twijfel waar ze het beste mee zijn bij jumbo.
De balans maak je op het einde van de carrière natuurlijk.
 
We vergeten hierbij gemakshalve dan wel even dat Vingegaard de Dauphiné volgens mij wel gewoon cadeau doet aan Roglic en dat hij wel 2de was in Tirreno en 6de in Baskenland. Ok, dat is niet winnen maar het is niet dat hij helemaal niks heeft uitgestoken voor de rest. Vingegaard is trouwens veel kans ook een type renner die heel traag aftakkelt en het vooral van heel zware bergritten moet hebben. Dan wordt het per definitie een moeilijke zaak om veel te presteren buiten een GT om.

En trouwens nog eens: als je de Tour wint ben je bijna per definitie renner van het jaar. Tenzij er iemand anders een serieus reeksje neer zet.
Als toeschouwer is zo´n Pogacar die een heel jaar door "alles" rijdt leuker natuurlijk maar dat is niet iedereen gegeven. Pogacar is iemand waar alles vanaf glijd, hij hoeft al die aandacht niet maar heeft er niet extreem veel moeite mee denk ik. Vingegaard lijkt mij een redelijk introvert en timide persoon, het is niet zo gek dat zo iemand na zo´n 3 weken een tijd nodig heeft om te resetten. Niet van de fysieke inspanning maar vooral door de mentale belasting.
 
Je spreekt over tijdritten en rittenkoersen, dat is meervoud :p
Bij Vingegaard gaat het over één tour. Waar hij enkele ritten weet te pakken.

Als je die tour dan buiten beschouwing laat dan is zijn palmares echt niet zo groot momenteel. En als het dan is zoals ik zei dat dit zijn piek was en nooit meer zo kan rijden als dit jaar, wat altijd kan, dan is het maar wat povertjes.
In de discussie van voor Roglic gaan of Vingegaard vind ik dat moeilijk. Want Roglic. Heeft nog geen tour kunnen winnen, maar heeft wel al op meerdere fronten laten zien dat hij een zeer goed coureur is. Vingegaard heeft buiten de tour nog niet zoveel laten zien. En daar zit voor mij een beetje de twijfel waar ze het beste mee zijn bij jumbo.
De balans maak je op het einde van de carrière natuurlijk.
Als je de belangrijkste wedstrijd van het jaar uit iemand zijn palmares haalt.
Nadal zijn carrière is ook een minder imposant als je de Roland Garros overwinningen niet meetelt.

2 touren is 2 maand dus ook meervoud (excl. voorbereidingen, pieken ) :)
De tour is nu eenmaal het belangrijkste van het jaar

Vingegaard is nog maar 3 jaar prof
Waarvan 1 in een coronajaar....

Miguel Angel Lopez gaat ook geen klassiekers winnen, sommige renners zijn nu eenmaal gemaakt voor Rondes te rijden en daarin te scoren.
Andere zoals Roglic , Pogi , Remco , WVA zijn gemaakt om alles te kunnen.
 
Je spreekt over tijdritten en rittenkoersen, dat is meervoud :p
Bij Vingegaard gaat het over één tour. Waar hij enkele ritten weet te pakken.

Als je die tour dan buiten beschouwing laat dan is zijn palmares echt niet zo groot momenteel. En als het dan is zoals ik zei dat dit zijn piek was en nooit meer zo kan rijden als dit jaar, wat altijd kan, dan is het maar wat povertjes.
In de discussie van voor Roglic gaan of Vingegaard vind ik dat moeilijk. Want Roglic. Heeft nog geen tour kunnen winnen, maar heeft wel al op meerdere fronten laten zien dat hij een zeer goed coureur is. Vingegaard heeft buiten de tour nog niet zoveel laten zien. En daar zit voor mij een beetje de twijfel waar ze het beste mee zijn bij jumbo.
De balans maak je op het einde van de carrière natuurlijk.
Voor iemand die de 2de plaats in de TDF van Pogacar zo belangrijk vindt vergeet je dan wel Vingegaard zijn 2de plaats in de TDF vorig jaar :)
 

Eigenlijk wel een hele logische keuze achteraf gezien.

Niet de nieuwe CEO/vervanger van Lelangue voor alle duidelijkheid. Nu vraag ik mij wel wie dat dan moet worden want je kan toch moeilijk Merckx daar plaatsen terwijl je net een sportieve directeur die alle sportieve beslissingen moet maken hebt aangesteld.
 
Niet de nieuwe CEO/vervanger van Lelangue voor alle duidelijkheid. Nu vraag ik mij wel wie dat dan moet worden want je kan toch moeilijk Merckx daar plaatsen terwijl je net een sportieve directeur die alle sportieve beslissingen moet maken hebt aangesteld.
Dat zal dan wel gewoon een zakelijker type worden, veronderstel ik?
Ik zou er niet van verschieten moest dat gewoon iemand uit het bedrijfsleven worden. Iemand van Jannie Haek zijn vriendjes ofzo...
 
Terug
Bovenaan