Algemeen Wielernieuws

Dus ofwel ben je als renner geheelonthouder ofwel alcoholieker, genoteerd.

Dat Boonen er off season als jonge gast de riem eens af liet was toch ook geen ramp. Op Boonen lag er toendertijd ook een enorme druk aangezien die op klassiek vlak gezien werd als de opvolger van Musseeuw.

En ja Remco zal ook wel eens een moeilijk seizoen kennen door blessures of privé problemen, maar ik denk dat vrijwel iedere renner op een carrière van 15 jaar wel zo eens een periode gehad heeft. Trouwens die gast heeft met vorig jaar al zo een seizoen achter de rug en kijk hoe hij terug gekomen is.
 
goud-voor-kopecky

Kunnen ze echt geen lelijker foto trekken van haar? Op deze foto lijkt ze op het monster van Frankenstein. Letterlijk te nemen.
Ik vind Kopecky zeker geen lelijke vrouw, maar deze foto trekt echt op niks.

Natuurlijk als ze wedstrijden rijdt, is haar 'haar' sowieso lelijk bijeengepropt, en ziet ze er misschien wat bleekjes uit.
Niet ideaal om een foto te trekken, maar deze is toch echt wel slecht ..

Nu goed, ik ben maar een mens met één mening.
Ik weet niet of de foto intussen al gewijzigd is. Ik vind het al bij al nog meevallen toch?

Het kan echt wel véél erger. Zoals die foto van Van Vleuten na haar wereldtitel bv... https://sporza.be/nl/2022/09/24/van...ijn-elleboog-deed-pijn-als-hel~1664004152283/

Die was pas verschrikkelijk: dat gezicht volledig verwrongen, die kop volledig opgezwollen van het vocht... mening kind zou er slapeloze nachten aan overhouden.
 
En ja Remco zal ook wel eens een moeilijk seizoen kennen door blessures of privé problemen, maar ik denk dat vrijwel iedere renner op een carrière van 15 jaar wel zo eens een periode gehad heeft. Trouwens die gast heeft met vorig jaar al zo een seizoen achter de rug en kijk hoe hij terug gekomen is.
Dat heeft geen vergelijk. 2021 komt zelfs niet in de buurt van 2022 voor hem.

Maar er is een verschil tussen de riem af en toe een beetje lossen en total-loss gaan met alles erop en er aan incl. hard drugs.

Die vergelijking tussen Boonen en Remco houdt compleet geen steek. Boonen reed maar voor 14 dagen op een jaar rond, de rest kon hem gestolen worden. Remco daarentegen zou niet liever doen dan beginnen koersen op 1 januari en zen laatste koers rijden op 31 december EN overal prijs rijden. Een beetje dezelfde laser focus die bv ook de Slovenen hebben. Tis natuurlijk een andere type renner dan Boonen en het is ook net iets gemakkelijker van gemotiveerd te blijven als ge elke 4-5 koersdagen eens wint t.o.v. 4* keer winnen op een heel seizoen...

* disclaimer: die 4 keer winnen slaat niet per sé op Boonen :unsure:
 
PCS nieuws

Er verandert voorlopig niet zoveel dus , maar met bijbetalen komt er meer info.
Beetje hetzelfde met al dat soort initiatieven zeker. Ik denk hierbij bv ook aan Veloviewer. Dat begint als een soort hobbyproject en naarmate de populariteit stijgt, stijgen ook de kosten die de extra traffic mee brengt en dan moeten er dus ergens inkomsten gegenereerd worden om de bodemloze put te delven.
 
Welke?

Cervelo en SRAM zitten in dezelfde portefeuille blijkbaar
Dezelfde portefeuille niet hoor. Cervelo is van PON holding die ook eigenaar zijn van santa Cruz, focus en cannondale.

De overstap van een groepset waar weinig problemen mee zijn en waar de ploeg al even probleemloos op rijdt (over de generaties heen) naar een groepset met toch iets meer problemen is wel een vreemde zet.
Ik weet niet of de renners daar ook zo blij mee zijn.

WVA in 2023? :unsure:

Maar zeker voor UAE die al sinds mensenheugenis op campagnolo rijden. Ze hebben 6 jaar op Shimano gereden in hun ploegbestaan van 23 jaar.
 
@MrKend54l volgens Sporza is er wel een link

'Jumbo-Visma rijdt momenteel op fietsen van het Canadese merk Cervélo. Die worden verdeeld door de Nederlandse mobiliteitsgigant PON die wereldwijd actief is en ook SRAM in zijn portfolio heeft."
 
Sram werkt aan een groep zonder voorderailleur, die zit al even in de pijplijn dus wie weet is die voor 2023?
Voor alle duidelijkheid dus wel met 2 voorbladen maar met een mechanisme in de crank die de ketting verplaatst.
 
Kopecky - Bossuyt wereldkampioene. Wat een ontknoping!!
Inderdaad, nog met die chaos op het einde. Enorm knap van Kopecky en Bossuyt. Bossuyt toch ook wel enorm sterk. Leek op het einde het daar te redden toen Kopecky het even moeilijk kreeg na die gok om te wachten op de punten.
 
Terug
Bovenaan