Algemeen Wielernieuws

Ik denk dat ge nu intussen toch wel kunt besluiten dat ge LTS gewoon enorm hebt overschat???

Aangezien ik niet denk dat ze in Lombardije veel potten gaan breken:
BEX: 9 WT overwinningen met 5 verschillende renners
LTS: 2 WT overwinningen met 2 verschillende renners

Lijkt mij dan meer dan terecht dat Lotto degradeert uit de World Tour aangezien ze er gewoon geen potten hebben kunnen breken dit seizoen, alweer.

Daarnaast is het ook gewoon pijnlijk - ook al was het uit strategische overwegingen - hoeveel 1.1 koersen er in de erelijst van LTS staan dit seizoen. Dat puntensysteem moet echt drastisch hervormd worden - of op de schop.

Lotto overschat? Nee, dat gebrek aan WT overwinningen komt er door de pech van Ewan maar ook vooral door de (door UCI) verplichte focus op kleine wedstrijden. Dat de Benelux Tour niet gereden is helpt hen natuurlijk ook niet. Overigens nooit gezegd dat ze een goede ploeg hebben.
BEX onderschat? Ja, enorm, die hun prestaties de laatste maanden hebben mij verrast. Groenewegen deed het goed (maar dan vooral omdat hij net als De Lie heel veel van die kleine sprintkoersen is gaan rijden, werd ook meermaals gewoon geklopt door De Lie), maar vooral Matthews heeft er echt alles uitgehaald wat hij er kon uithalen. Er was natuurlijk die vrees dat hij dat ging doen, maar die scoort gewoon even 1000 punten na de Tour. En met Yates hebben ze gedaan wat ik dacht. Thuis houden van de Tour om dan erna heel veel puntjes te gaan scoren.

Terecht degraderen? Ja en nee. Er zijn fouten gemaakt (aankopen, maar ook vooral vorig jaar het verwaarlozen van kleine koersen) waardoor je nu door eigen schuld in die situatie zit, maar als je kijkt naar de WT waarde van ploegen en je wilt 18 ploegen selecteren dan behoren ze daar wel gewoon bij. Israel ook overigens. Er zijn namelijk 2 ploegen die ver achter lopen op dat gebied als je naar de laatste 3 jaar kijkt en dat zijn Arkea en Cofidis, die nog veel meer op kleine koersen hebben geteerd dan Lotto. Ik snap dus ook helemaal niet wat er "pijnlijk" zou zijn aan het winnen van .1 koersen. Tot half dit jaar was er telkens kritiek op Lotto dat ze meer kleine wedstrijden moesten rijden zoals Wanty, Cofidis en Arkea dat deden en als ze het dan doen is het blijkbaar ook niet goed. Lotto wint héél veel van die koersen waardoor het gewoon opvalt. Arkea heeft 2 WT overwinningen in 3 jaar tijd hé (0 in grote rondes), Cofidis 3 (2 in grote rondes), Lotto 18 (8 in grote rondes).

Vind het overigens vrij raar en zielig dat je hier een bericht van maanden geleden komt quoten om toch maar je gelijk te halen. Het zou hier wat zijn als iedereen dat doet. Ik zou elke ochtend opstaan met 10 quotes op berichten van mij, maar anderen, waaronder jij ook.
 
Laatst bewerkt:
Amai ge zijt snel in uw gat gebeten zeg. Het is toch geen wedstrijd over wie er gelijk heeft en wie niet, vond het gewoon nuttig om die discussie te beslechten, deels omdat ik er nog vaak aan heb gedacht sinds toen. Als jij dat ook kan voor andere discussies, doe gerust... Is toch gewoon informatief?
 
Amai ge zijt snel in uw gat gebeten zeg. Het is toch geen wedstrijd over wie er gelijk heeft en wie niet, vond het gewoon nuttig om die discussie te beslechten, deels omdat ik er nog vaak aan heb gedacht sinds toen. Als jij dat ook kan voor andere discussies, doe gerust... Is toch gewoon informatief?

Ik vind het oprecht raar als mensen maanden teruggaan om iets te quoten ja. Misschien ben ik dat gewoon, dat kan. Je kan de discussie ook gewoon opnieuw opstarten door te zeggen dat BEX zich uiteindelijk makkelijk gered heeft of dat je vindt dat Lotto terecht degradeert, zonder iemand te quoten.

Anyways ik heb die discussie eens herlezen. Op zich ik daar letterlijk dat als de beste Yates niet opstaat en vooral Matthews niet opeens prime Matthews wordt ze terecht zouden degraderen als het zou gebeurd zijn, maar die twee zaken zijn net juist wel gebeurd. Dus dan blijven ze er terecht in. Zeker Matthews die zo goed ging presteren had ik absoluut niet verwacht. De Lie >>>> Groenewegen overigens.
 
Ik weet trouwens niet of het hier gepasseerd is maar Alec Segaert heeft gisteren Il Poccolo Lombardia (Lombardije voor beloften dus) gewonnen voor Fedorov. Voor de rest ziet het deelnemersveld er niet bijzonder uit maar Fedorov werd vorige week toch op indrukwekkende wijze wereldkampioen bij de beloften imo. Mooi resultaat wel dus.
 
Ik weet trouwens niet of het hier gepasseerd is maar Alec Segaert heeft gisteren Il Poccolo Lombardia (Lombardije voor beloften dus) gewonnen voor Fedorov. Voor de rest ziet het deelnemersveld er niet bijzonder uit maar Fedorov werd vorige week toch op indrukwekkende wijze wereldkampioen bij de beloften imo. Mooi resultaat wel dus.

Doordat beloften steeds meer in continentale WT development teams rijden boet die wedstrijd jammer genoeg aan kwaliteit in. Velen zitten aan het eind van het jaar te proeven van wat profwedstrijden. Ook de overlapping met de Ronde van de Isard helpt niet. De twee beste u23 ploegen, Jumbo Visma en FDJ stonden door die 2 redenen niet aan de start.

Nog altijd mooie prestatie van Segaert natuurlijk want zoals je zegt houdt hij toch Fedorov af en ook Labrosse die derde werd is geen slechte (misschien wel dé man in vorm bij de beloften op dit moment), maar als Gregoire daar bijvoorbeeld aan de start stond had hij wellicht geen kans gemaakt. Hij lijkt wel een nieuwe stap in zijn ontwikkeling gemaakt de hebben want de Segaert van pakweg 5 maanden geleden kon dit zeker nog niet. Ik hoop (en denk ook wel dat dat gaat gebeuren nu Lotto u23 continentaal wordt) dat hij volgend jaar al wat .1 wedstrijdjes kan meerijden bij de profs. Ik denk dat hij al makkelijk in zo een peloton zou kunnen meedraaien (resultaat rijden is iets anders natuurlijk).

Gregoire overigens mooie koers gereden vandaag in Bernocchi.
 
Ik volg het jeugdwielrennen niet. Maar als ik zie dat Fedorov de beloften wereldkampioen ouder is dan Evenepoel de Elite wereldkampioen mag ik dan vragen stellen bij het niveau van de beloften categorie?

Zelfde met Uitdenbroeks die wint de ronde van de toekomst heel mooi en zo en dan hoor je mensen als Hinault zeggen van Belgie heeft naast Evenepoel nog een 2e GT renner. Als je dan Ayuso die even oud is 3e ziet worden in de Vuelta nadat hij al een gans seizoen in WT rondes top 10 reed moeten we dan Ayuso niet nog een categorie hoger in schatten?

We mogen van Bernal, Pogacar en Evenepoel natuurlijk niet de norm maken en van al die jongeren verwachten dat ze op hun 22e al GTs winnen. Als iemand die misschien 2x op een jaar een nieuwtje over het jeugdwielrennen lees moet ik toch eerlijk zijn dat ik nu niet zo gauw onder de indruk ben van wat de beloften presteren.
 
Fedorov is jonger als Evenepoel, 22 dagen 🤡

Dat de beloftencategorie aan prestige verliest door dat veel renners al doorgeschoven zijn naar de profs is uiteraard een feit. Uijtdebroeks heeft ervoor gekozen om dit seizoen nog belofte te blijven en wat kleinere koersen bij de profs te rijden. Ieder kiest zijn eigen traject en we zullen over x aantal jaar wel zien of al die jonge gasten op hun 30e allemaal nog top zijn?
Ayuso die in zijn eerste profjaar al vol zo'n Vuelta rijdt, laten we hopen dat we volgend seizoen niet moeten zeggen dat dit een beetje trop geweest is op die leeftijd.
 
Fedorov is jonger als Evenepoel, 22 dagen 🤡

Dat de beloftencategorie aan prestige verliest door dat veel renners al doorgeschoven zijn naar de profs is uiteraard een feit. Uijtdebroeks heeft ervoor gekozen om dit seizoen nog belofte te blijven en wat kleinere koersen bij de profs te rijden. Ieder kiest zijn eigen traject en we zullen over x aantal jaar wel zien of al die jonge gasten op hun 30e allemaal nog top zijn?
Ayuso die in zijn eerste profjaar al vol zo'n Vuelta rijdt, laten we hopen dat we volgend seizoen niet moeten zeggen dat dit een beetje trop geweest is op die leeftijd.

omg waar heb ik leren een kalender lezen iemand geboren in januari is natuurlijk ouder dan iemand geboren in februari en niet omgekeerd. Nu goed het zal niet op die 22 dagen komen.

Wordt inderdaad interresant om binnen een aantal jaar nog eens terug te blikken en te zien hoe iedereen evolueerde.
 
Ik volg het jeugdwielrennen niet. Maar als ik zie dat Fedorov de beloften wereldkampioen ouder is dan Evenepoel de Elite wereldkampioen mag ik dan vragen stellen bij het niveau van de beloften categorie?

Zelfde met Uitdenbroeks die wint de ronde van de toekomst heel mooi en zo en dan hoor je mensen als Hinault zeggen van Belgie heeft naast Evenepoel nog een 2e GT renner. Als je dan Ayuso die even oud is 3e ziet worden in de Vuelta nadat hij al een gans seizoen in WT rondes top 10 reed moeten we dan Ayuso niet nog een categorie hoger in schatten?

We mogen van Bernal, Pogacar en Evenepoel natuurlijk niet de norm maken en van al die jongeren verwachten dat ze op hun 22e al GTs winnen. Als iemand die misschien 2x op een jaar een nieuwtje over het jeugdwielrennen lees moet ik toch eerlijk zijn dat ik nu niet zo gauw onder de indruk ben van wat de beloften presteren.

Uijtdebroecks is niet even oud als Ayuso hé. Ayuso reed vorig jaar gewoon een normaal beloftenjaar hoor. Won zowat alles met de vingers in de neus omdat die zo goed is. Uijtdebroecks is nu eigenlijk eerste jaars belofte, al rijdt die gewoon een profjaar natuurlijk. En ja, ik schat Ayuso hoger in, maar die schat ik dan ook immens hoog in, die was vorig jaar zeker nog indrukwekkender dan Uijtdebroecks. Maar die laatste heeft ook echt héél veel talent. Hij is de eerste ooit (sinds de echte ronde van de toekomst) die als eerstejaars dat gewonnen heeft hé. Ook al was er relatief weinig concurrentie door ziektes en blessures, het wilt toch iets zeggen.

Je moet de beloftencategorie een beetje kunnen "lezen". Vooral niet aan scorebordjournalistiek doen. Als je als full time prof (en eigenlijk 4e jaarsbelofte) wereldkampioen wordt of koersen wint bij de beloften (een Waerenskjold bv ook) dan moet je er zeker niet meteen vanuit gaan dat die ook succes gaan hebben bij de profs (zeker bij van die Fedorov types die vooral een grote motor hebben moet je vragen stellen, bij de profs heeft iedereen dat namelijk en kan je puur op basis van je motor het verschil niet meer maken). Maar aan de andere kant als je als eerstejaars belofte kan doen wat Segaert doet, of nog beter wat Gregoire en Martinez doen, dan wilt dat wel echt iets zeggen. Zo een Gregoire zie ik bijvoorbeeld echt een ster worden bij de profs. Om een voorbeeld te geven. Vorig jaar won Johannessen de Toekomstronde voor Carlos Rodriguez en Zanna. Als je dan aan mij op dat moment zou gevraagd hebben, van wie verwacht je het meest zou het antwoord altijd Rodriguez zijn want die kwam als 2e jaars belofte even wat 4e jaars kapot rijden in het hooggebergte. Een ander voorbeeld. Als Van Eetvelt de resultaten die hij dit jaar bij de beloften heeft geboekt vorig jaar of zelfs beter in 2020 dan had hij het etiket "supertalent" mogen krijgen. Nu doet hij dat als derdejaars. Nog altijd knap, en ik twijfel eigenlijk niet (i.t.t. andere belgische "klimmers" in het verleden) dat dat een goede prof wordt, maar het is geen Ayuso of Uijtdebroecks.

Ik vraag me ergens toch af over welke "beloften" je het dan hebt in je laatste paragraaf. Want het komt de laatste jaren nog zelden voor dat toppers bij de beloften falen bij de profs. Of het moeten inderdaad van die 22 jarigen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Fedorov is jonger als Evenepoel, 22 dagen 🤡

Dat de beloftencategorie aan prestige verliest door dat veel renners al doorgeschoven zijn naar de profs is uiteraard een feit. Uijtdebroeks heeft ervoor gekozen om dit seizoen nog belofte te blijven en wat kleinere koersen bij de profs te rijden. Ieder kiest zijn eigen traject en we zullen over x aantal jaar wel zien of al die jonge gasten op hun 30e allemaal nog top zijn?
Ayuso die in zijn eerste profjaar al vol zo'n Vuelta rijdt, laten we hopen dat we volgend seizoen niet moeten zeggen dat dit een beetje trop geweest is op die leeftijd.
En de wk TT is op zijn beurt nog eens 22 dagen jonger dan federov.

Uijtdebroeks heeft dit jaar enkel de ronde van de toekomst bij de U23 gereden. En is gewoon prof in een WT-ploeg. Ayuso is trouwens ook aan zijn 2e profjaar bezig. Die is vorig jaar na de babygiro naar UAE gegaan.
 
Uijtdebroecks is niet even oud als Ayuso hé. Ayuso reed vorig jaar gewoon een normaal beloftenjaar hoor. Won zowat alles met de vingers in de neus omdat die zo goed is. Uijtdebroecks is nu eigenlijk eerste jaars belofte, al rijdt die gewoon een profjaar natuurlijk. En ja, ik schat Ayuso hoger in, maar die schat ik dan ook immens hoog in, die was vorig jaar zeker nog indrukwekkender dan Uijtdebroecks. Maar die laatste heeft ook echt héél veel talent. Hij is de eerste ooit (sinds de echte ronde van de toekomst) die als eerstejaars dat gewonnen heeft hé. Ook al was er relatief weinig concurrentie door ziektes en blessures, het wilt toch iets zeggen.

Je moet de beloftencategorie een beetje kunnen "lezen". Vooral niet aan scorebordjournalistiek doen. Als je als full time prof (en eigenlijk 4e jaarsbelofte) wereldkampioen wordt of koersen wint bij de beloften (een Waerenskjold bv ook) dan moet je er zeker niet meteen vanuit gaan dat die ook succes gaan hebben bij de profs (zeker bij van die Fedorov types die vooral een grote motor hebben moet je vragen stellen, bij de profs heeft iedereen dat namelijk en kan je puur op basis van je motor het verschil niet meer maken). Maar aan de andere kant als je als eerstejaars belofte kan doen wat Segaert doet, of nog beter wat Gregoire en Martinez doen, dan wilt dat wel echt iets zeggen. Zo een Gregoire zie ik bijvoorbeeld echt een ster worden bij de profs. Om een voorbeeld te geven. Vorig jaar won Johannessen de Toekomstronde voor Carlos Rodriguez en Zanna. Als je dan aan mij op dat moment zou gevraagd hebben, van wie verwacht je het meest zou het antwoord altijd Rodriguez zijn want die kwam als 2e jaars belofte even wat 4e jaars kapot rijden in het hooggebergte. Een ander voorbeeld. Als Van Eetvelt de resultaten die hij dit jaar bij de beloften heeft geboekt vorig jaar of zelfs beter in 2020 dan had hij het etiket "supertalent" mogen krijgen. Nu doet hij dat als derdejaars. Nog altijd knap, en ik twijfel eigenlijk niet (i.t.t. andere belgische "klimmers" in het verleden) dat dat een goede prof wordt, maar het is geen Ayuso of Uijtdebroecks.

Ik vraag me ergens toch af over welke "beloften" je het dan hebt in je laatste paragraaf. Want het komt de laatste jaren nog zelden voor dat toppers bij de beloften falen bij de profs. Of het moeten inderdaad van die 22 jarigen zijn.

Die laatste paragraaf sloeg op bv zo'n Fedorov die bij de beloften mooie resulaten rijd maar wel al 22 is en maar iets jonger is dan bv Evenepoel. Die WK TT bij de beloften is er ook al bv 22. Daar ben ik persoonlijk niet zo van onder de indruk om die meteen een gouden toekomst bij de profs te voorspellen als je een Ayuso of Rodriguez ziet rondrijden.

Nu zoals ik mijn post begon ik volg het jongeren wielrennen niet zo dus dat "lezen" is niet meteen voor mij. Ik wacht wel tot ze bij de profs doorbreken.
 
Je moet de beloftencategorie een beetje kunnen "lezen". Vooral niet aan scorebordjournalistiek doen. Als je als full time prof (en eigenlijk 4e jaarsbelofte) wereldkampioen wordt of koersen wint bij de beloften (een Waerenskjold bv ook) dan moet je er zeker niet meteen vanuit gaan dat die ook succes gaan hebben bij de profs (zeker bij van die Fedorov types die vooral een grote motor hebben moet je vragen stellen, bij de profs heeft iedereen dat namelijk en kan je puur op basis van je motor het verschil niet meer maken). Maar aan de andere kant als je als eerstejaars belofte kan doen wat Segaert doet, of nog beter wat Gregoire en Martinez doen, dan wilt dat wel echt iets zeggen. Zo een Gregoire zie ik bijvoorbeeld echt een ster worden bij de profs. Om een voorbeeld te geven. Vorig jaar won Johannessen de Toekomstronde voor Carlos Rodriguez en Zanna. Als je dan aan mij op dat moment zou gevraagd hebben, van wie verwacht je het meest zou het antwoord altijd Rodriguez zijn want die kwam als 2e jaars belofte even wat 4e jaars kapot rijden in het hooggebergte. Een ander voorbeeld. Als Van Eetvelt de resultaten die hij dit jaar bij de beloften heeft geboekt vorig jaar of zelfs beter in 2020 dan had hij het etiket "supertalent" mogen krijgen. Nu doet hij dat als derdejaars. Nog altijd knap, en ik twijfel eigenlijk niet (i.t.t. andere belgische "klimmers" in het verleden) dat dat een goede prof wordt, maar het is geen Ayuso of Uijtdebroecks.
Ik geef je 100% gelijk over dat lezen hoor. Ik heb deze koers uiteraard niet gezien, maar wat ik wel gezien heb is een Federov die vorige week ondanks een paar enorme (normaal zou je zeggen domme) inspanningen op een sterke manier wereldkampioen werd. Toen werd Segaert er af gereden, nu kon hij blijkbaar toch mee op wat wrs toch een geaccidenteerd parcours kan geweest zijn.

Dat dat een topper gaat worden is moeilijk te voorspellen maar Segaert lijkt toch iemand te zijn waar ze bij momenten veel plezier aan kunnen gaan beleven bij Lotto. Dat zijn alleszins het type renners die ze bij Lotto moeten kunnen binnenhalen in de toekomst.
 
Ik geef je 100% gelijk over dat lezen hoor. Ik heb deze koers uiteraard niet gezien, maar wat ik wel gezien heb is een Federov die vorige week ondanks een paar enorme (normaal zou je zeggen domme) inspanningen op een sterke manier wereldkampioen werd. Toen werd Segaert er af gereden, nu kon hij blijkbaar toch mee op wat wrs toch een geaccidenteerd parcours kan geweest zijn.

Dat dat een topper gaat worden is moeilijk te voorspellen maar Segaert lijkt toch iemand te zijn waar ze bij momenten veel plezier aan kunnen gaan beleven bij Lotto. Dat zijn alleszins het type renners die ze bij Lotto moeten kunnen binnenhalen in de toekomst.
Dezelfe federov verloor wel 3 min op Evenepoel in de TT enkele dagen ervoor. Wat ik eigenlijk nog minder snap. Dat WT-profs bij de U23 mogen rijden kan ik zeker gezien de huidige verjonging nog snappen. Maar dat je op hetzelfe wk de TT bij de elite en de wegrit bij de U23 mag rijden snap ik dan weer niet
 
On a side note is er iemand nog mee wat nu de regels nog zijn voor werelduurrecord, ik meen me te herinneren dat de UCI nog een record heeft afgenomen eind jaren 90 of begin 2000 ofzo van Boardman of Obree omdat hun fiets (met onderdelen van een wasmachine), teveel afweek van de fietsen waar de oude meesters mee reden. Om vervolgens dan nen regel in te voeren dat ze terug met relatief simpele fietsen moesten dat uurrecord aanvallen zoals de oude 60ies-70ies garde.

Als ik nu zie dat Ganna met nen 3D geprinte fiets gaat rijden, qua design wrs nog een pak optimaler qua drag coefficient dan de fietsen waarmee de toppers in bv de tour hebben gereden, om maar te zeggen ik volg echt ni meer.. 🤷‍♂️

UCI wa een bende e.g. ronde van kroatië
 
Die laatste paragraaf sloeg op bv zo'n Fedorov die bij de beloften mooie resulaten rijd maar wel al 22 is en maar iets jonger is dan bv Evenepoel. Die WK TT bij de beloften is er ook al bv 22. Daar ben ik persoonlijk niet zo van onder de indruk om die meteen een gouden toekomst bij de profs te voorspellen als je een Ayuso of Rodriguez ziet rondrijden.

Nu zoals ik mijn post begon ik volg het jongeren wielrennen niet zo dus dat "lezen" is niet meteen voor mij. Ik wacht wel tot ze bij de profs doorbreken.

Ja dat is dan inderdaad wat ik bedoel met de resultaten van 22 jarigen tegen wat 19 en 20 jarigen met een korreltje zout nemen. Ik verwacht niet dat Fedorov een grote wordt. Een degelijke prof, een aanvaller, een hardrijder tot daar aan toe, maar niet meer.

Haal nu bijvoorbeeld de top 10 van de Ronde van de Toekomst in 2017. 7 van de 10 rijden nu bij een WT ploeg, 2 ervan hebben een grote ronde gewonnen, een andere is wereldkampioen tijdrijden, en nog een andere heeft meerdere GT ritten op zijn palmares. Ook Lambrecht stond in die top 10 (2e achter Bernal). 2 man in die top 10 (Eg die 3e werd en Schlegel) waren al 22 jaar toen ze daar reden tegen wat pubers en het zijn niet toevallig die 2 waar bijna niemand hier al van gehoord heeft.

Dat betekent niet dat alle prestaties van 22 jarigen bij de beloften niets waard zijn. Johannessen was bijvoorbeeld vorig jaar ook al 4e jaars belofte en die presteert nu mooie dingen in de WT (ook wel te maken met Covid dat er een paar jongens zich pas later hebben kunnen tonen), maar het is best om bij die mannen even af te wachten.

Ik geef je 100% gelijk over dat lezen hoor. Ik heb deze koers uiteraard niet gezien, maar wat ik wel gezien heb is een Federov die vorige week ondanks een paar enorme (normaal zou je zeggen domme) inspanningen op een sterke manier wereldkampioen werd. Toen werd Segaert er af gereden, nu kon hij blijkbaar toch mee op wat wrs toch een geaccidenteerd parcours kan geweest zijn.

Dat dat een topper gaat worden is moeilijk te voorspellen maar Segaert lijkt toch iemand te zijn waar ze bij momenten veel plezier aan kunnen gaan beleven bij Lotto. Dat zijn alleszins het type renners die ze bij Lotto moeten kunnen binnenhalen in de toekomst.

Te herbekijken hier ;)
Lombardije overigens wel een stuk minder zwaar bij de beloften, maar hij reed wel samen met een paar anderen weg op de Madonna del Ghisallo. En die Federov had eigenlijk enkel oog voor hem dus heel knap gedaan.
 
On a side note is er iemand nog mee wat nu de regels nog zijn voor werelduurrecord, ik meen me te herinneren dat de UCI nog een record heeft afgenomen eind jaren 90 of begin 2000 ofzo van Boardman of Obree omdat hun fiets (met onderdelen van een wasmachine), teveel afweek van de fietsen waar de oude meesters mee reden. Om vervolgens dan nen regel in te voeren dat ze terug met relatief simpele fietsen moesten dat uurrecord aanvallen zoals de oude 60ies-70ies garde.

Als ik nu zie dat Ganna met nen 3D geprinte fiets gaat rijden, qua design wrs nog een pak optimaler qua drag coefficient dan de fietsen waarmee de toppers in bv de tour hebben gereden, om maar te zeggen ik volg echt ni meer.. 🤷‍♂️

UCI wa een bende e.g. ronde van kroatië

Goeie vraag. Op een bepaald moment hebben ze al die records gewist en zijn ze terug naar het Merckx record gegaan en moest je het uurrecord rijden op een gewone wegfiets dacht ik daarna mocht het een tijdritfiets die weg legaal was zijn hoe deze 3D print daar in past weet ik niet echt.
 
Goeie vraag. Op een bepaald moment hebben ze al die records gewist en zijn ze terug naar het Merckx record gegaan en moest je het uurrecord rijden op een gewone wegfiets dacht ik daarna mocht het een tijdritfiets die weg legaal was zijn hoe deze 3D print daar in past weet ik niet echt.
Is het niet een fiets die legaal is voor de achtervolging op de piste die moet gebruikt worden voor het uurrecord.
 
Twee maanden in het leven van Evenepoel:

- Clasica San Sebastian winnen
- Vuelta winnen
- 24 uur in het vliegtuig naar Australië: hallo jetlag
- 3de worden op het WK tijdrijden
- WK winnen
- 24 uur in het vliegtuig naar België: hallo jetlag
- massale ontvangst op Zaventem
- geëerd worden in Dilbeek en een volle Brusselse Grote Markt
- Binche meerijden voor Phil en Iljo en om zijn trui te tonen
- tussendoor nog in een mediastorm terechtkomen over een mogelijke transfer naar Ineos die enkel op geruchten blijkt gebaseerd te zijn
- geëerd worden in een vol stadion van Anderlecht
- trouwen met zijn jeugdvriendin

En er komen nog veel trofeeën en prijzen aan de komende maanden... Verwerk het allemaal maar eens als 22-jarige. Als Evenepoel erin slaagt een relatief rustige winter door te maken, goed te trainen en op topniveau aan zijn grote doel(en) van het voorjaar te staan zou ik dat eerlijk gezegd al enorm straf vinden. Er zijn er al voor veel minder gaan zweven. Ik heb er wel vertrouwen in maar evident is het toch allemaal niet.
 
Er staat wel een goeie kop op. Drinkt niet, is nu al getrouwd. Dus dat zijn toch de 2 gevaarlijkste. Een Boonen bv hield wel van een zwaar feestje en een vrouw liet hem ook niet gauw onberoerd. Dan lijkt me Evenepoel daarin een heel pak nuchtere. Die jongen heeft zo'n grote honger getuige hoe hij de voorbij maanden heeft geleefd dat was echt non-stop van hoogtestage naar San Sebastian weer op hoogtestage naar Vuelta en dan meteen naar het WK.

Als er iets is waar ik voor vrees dan is het dat hij volgend seizoen te vroeg in vorm is. Zal zich zo graag willen tonen, eerste koersen tegenwoordig beginnen al in januari terwijl zijn doel LBL pas eind april ligt die moet dus echt wel met een marge aan het seizoen beginnen om dan langzaam te groeien naar zijn beste vorm.
 
Terug
Bovenaan