Algemeen Wielernieuws

De Patlef is ermee bezig

056ff0a7d71c91dbacf224b3e0fecc7d.jpg
Is dit niet in de Boury?

Eerst gezellig samen gaan eten, en dan morgen een mes in zijn rug :devilish:
Ik denk het niet. De afkoopsom voor Remco is enorm na zijn contractverlenging tem 2026.
Patje weet waarmee hij bezig is, normaal geeft hij nooit zulke langdurige contracten. Maar voor Remco maakte hij een uitzondering.

Never say never, als er één ploeg is die het kan betalen is het Ineos wel, maar Patje sprak over een bedrag van 125 miljoen als afkoopsom.
(en als je dan water bij de wijn doet en je komt ergens halverwege terecht dan land je op +-60 miljoen)
 
Mannekes, dit is toch een storm die alleen de media gecreeërd heeft..
Het is wel Patje zelf die het heeft uitgelokt hé... als hij niet onnozel doet en dat bericht van Brailsford voor zichzelf houdt gebeurt er helemaal niks.

Maar het werkt natuurlijk wat ondertussen schrijft de sport media weeral 2 dagen over niks anders...
Is dit niet in de Boury?

Ik denk het niet. De afkoopsom voor Remco is enorm na zijn contractverlenging tem 2026.
Patje weet waarmee hij bezig is, normaal geeft hij nooit zulke langdurige contracten. Maar voor Remco maakte hij een uitzondering.

Never say never, als er één ploeg is die het kan betalen is het Ineos wel, maar Patje sprak over een bedrag van 125 miljoen als afkoopsom.
(en als je dan water bij de wijn doet en je komt ergens halverwege terecht dan land je op +-60 miljoen)
Der hangt helemaal geen afkoopsom aan dat contract, laat staan 125M... Lefevere sprak van 25M sponsorinkomsten voor het team x 5 jaar : Tada! 125M... Eén of andere clown van een reporter heeft dat dan vertaald naar "afkoopsom van 125M !!!1!111!!"

Het enige wat wel met zekerheid zo is, is dat een renner pas kan vertrekken na een 3-zijdig akkoord (renner, huidig team, nieuw team). Patje gaat die nooit (goedkoop) laten vertrekken.
 
Het is wel Patje zelf die het heeft uitgelokt hé... als hij niet onnozel doet en dat bericht van Brailsford voor zichzelf houdt gebeurt er helemaal niks.

Maar het werkt natuurlijk wat ondertussen schrijft de sport media weeral 2 dagen over niks anders...

Der hangt helemaal geen afkoopsom aan dat contract, laat staan 125M... Lefevere sprak van 25M sponsorinkomsten voor het team x 5 jaar : Tada! 125M... Eén of andere clown van een reporter heeft dat dan vertaald naar "afkoopsom van 125M !!!1!111!!"

Het enige wat wel met zekerheid zo is, is dat een renner pas kan vertrekken na een 3-zijdig akkoord (renner, huidig team, nieuw team). Patje gaat die nooit (goedkoop) laten vertrekken.
Maar in praktijk komt dit er op neer dat Patje dan gewoon die 60 miljoen eurokes vraagt he. Hij hoeft niet mee te gaan in dit Ineos verhaal.
Maar ik denk dat Remco daar momenteel ook geen behoefte aan heeft.

Financieel misschien wel interessant maar hij weet ook wat hij aan Patje heeft. In 2025-2026 kan hij het nog altijd opnieuw bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Quintana weg bij Arkea

Was te verwachten. Daar rommelt iets.
Zullen we ooit de waarheid achter dit verhaal kennen?
 
Het is wel Patje zelf die het heeft uitgelokt hé... als hij niet onnozel doet en dat bericht van Brailsford voor zichzelf houdt gebeurt er helemaal niks.
Velonews is naar Patje geweest met vraag of hij van iets wist ivm Remco en Ineos ,waarna hij zei dat Brailsford hem een bericht had gestuurd met de melding dat als hij ooit Remco zou willen verkopen.
 
Nog belangrijker is wat er bij Lotto zal gebeuren.
Alle renners kunnen zonder enig probleem hun contract ontbinden als ze degraderen, vraag is welke renners dit gaan doen. Het lijkt me dat er wel hun biezen zullen pakken.

Eventueel nog een kans voor Jan Bakelants om bij Lotto te tekenen. Kan daar zeker van waarde zijn.
 
Nog belangrijker is wat er bij Lotto zal gebeuren.
Alle renners kunnen zonder enig probleem hun contract ontbinden als ze degraderen, vraag is welke renners dit gaan doen. Het lijkt me dat er wel hun biezen zullen pakken.

Eventueel nog een kans voor Jan Bakelants om bij Lotto te tekenen. Kan daar zeker van waarde zijn.
Ik kan me voorstellen dat pakweg een Arnaud De Lie niet al te veel moeite gaat hebben om ergens een mooi contract te tekenen?
 
De Lie zijn contract is vernieuwd geweest, ik denk nu wel dat ze voor hem een schoon contract opgemaakt hebben.
Of het elders nog beter kan? Zal natuurlijk wel kunnen. Gelukkig is het een sprinter en geen klimmer, anders was Ineos zeker daar 😛

Ik zie er toch niet veel die een geweldig seizoen achter de rug hebben en elders meer gaan kunnen verdienen. Voor jonge gasten als Van Moer of Vermeersch zijn er misschien kapers op de kust? Een Kron?
 
Je moet natuurlijk vooral kijken naar welke teams nog plaats en het budget hebben eind oktober. QS, BEX, Ineos, FDJ, Jumbo, Alpecin, Wanty, Bora en Trek zitten (zo goed als) vol en de ploegen die daarvan nog niet helemaal vol zitten hebben het budget niet meer voor een dure vogel of zullen dat niet aan een sprinterstype willen uitgeven. Voor een De Lie vallen zo bijvoorbeeld al heel wat interessante ploegen af. EF, AG2R en Cofidis hebben nog een paar plaatsjes maar ik betwijfel of die het budget nog hebben.

Blijven over: UAE, Bahrain, Arkea, Astana, Movistar en DSM. UAE en Bahrain hebben het geld wel, maar ik denk niet dat een De Lie past daar toch niet echt. Bahrain focust nog wel op klassiekers, maar wilt een De Lie daar naartoe? Ik betwijfel het. Astana is een no go (en ik verwacht dat die voor Quintana gaan) en Movistar is zijn geld aan het uitgeven aan anderen (Gaviria & Guerreiro). De twee gevaarlijkste ploegen (voor Lotto dan) zijn Arkea en DSM. Arkea omdat ze met het vertrekken van Quintana heel wat budget vrij hebben opeens. Ze hebben ook héél veel plaatsen over. Die gaan zeker proberen aankloppen bij renners van Lotto en Israel. Hoe gaan ze anders hun selectie rondkrijgen. Op dit moment is die hun selectie voor 2023 ook echt veel te zwak voor de WT. Die zouden zomaar kunnen proberen om een Ewan te overtuigen en een hele trein overnemen van Lotto. DSM tenslotte heeft ook nog een paar plaatsjes en toch wel wat budget. Ook zij hebben geen goede selectie voor 2023 en wachten opvallend af. Ik zou niet bij die ploeg willen rijden, maar vele Belgen kiezen er toch voor dus wie weet.

Zo een Kron zal natuurlijk wel veel aanbiedingen krijgen. Die kan je veel gemakkelijk integreren in een team en is voor zowat elk team interessant. Vergeet niet dat Lotto i.t.t. Israel volgend jaar overal startrecht heeft. Renners die een contract hebben tot 23 hebben helemaal niets te vrezen en de jongens met een contract tot 24 nemen slechts het risico om 1 jaar een grote ronde te missen. Voor de meesten is dat niet zo dramatisch (voor een Ewan bijvoorbeeld natuurlijk wel).
 
Lotto rijdt toch alle WT wedstrijden volgend jaar? Ik denk niet dat er veel gaat gebeuren met hun kern naar volgend seizoen toe. De Lie kan best blijven waar hij is. Misschien komt dan wel het meeste gevaar van een ploeg als B&B die plots veel geld heeft en een slag wil slaan. Maar of je daar sportief op korte termijn beter met af bent.. Astana, ook meh. Die hebben zelfs Fedorov nog niet (officieel) verlengd?
 
Laatst bewerkt:
Lotto rijdt toch alle WT wedstrijden volgend jaar? Ik denk niet dat er veel gaat gebeuren met hun kern naar volgend seizoen toe. De Lie kan best blijven waar hij is. Misschien komt dan wel het meeste gevaar van een ploeg als B&B die plots veel geld heeft en een slag wil slaan. Maar of je daar sportief op korte termijn beter met af bent.. Astana, ook meh. Die hebben zelfs Fedorov nog niet (officieel) verlengd?
Vraag is natuurlijk wie er nog over schiet van hun kern. Ik zie Ewan nog vertrekken eerlijk gezegd. En dan heb je met alle respect enkel nog De Lie die voor wat punten kan zorgen.

Een Campenaerts of een De Gendt zijn toch niet de veelwinnaars of de grote puntenpakkers.

Mannen van de tweede rij kunnen nu de stap naar de eerste rij zetten, maar op welke helpers kunnen ze rekenen?
 
Vraag is natuurlijk wie er nog over schiet van hun kern. Ik zie Ewan nog vertrekken eerlijk gezegd. En dan heb je met alle respect enkel nog De Lie die voor wat punten kan zorgen.
Wie gaat Ewan een beter loon geven als Lotto na twee matige seizoenen? Arkea na het vertrek van Quintana? Voor de rest zie ik het niet meteen.
 
Die ploeg in haar geheel was toch al gewoon heel matig, amper WT waardig. Zou me echt sterk verbazen mochten ze "allemaal" plots onderdak vinden bij een andere WT ploeg.

Ze zitten goed waar ze gaan zitten, net onder het WT-niveau. Exact de koersen waar ze zich wel konden onderscheiden .
 
Groenewegen zit aan 4 overwinningen dit seizoen, allemaal in .1 koersjes, De Lie aan 6 en nog eens veel meer ereplaatsen. Ge gaat mij niet horen zeggen dat LTS een goede ploeg heeft (daarvoor missen ze een extra topper imo), maar gij overschat BEX gewoon enorm. Die hebben 1 superster (Yates) die dan ook nog eens zeer wisselvallig is. Dan hebben ze een meme (Matthews, zijn sprint vandaag gezien?) rondrijden waarvan ze zelfs twijfelen om het contract te verlengen en Groenewegen inderdaad. Een goede sprinter voor sprintetappes in rondjes, maar eentje die geen zwaardere wedstrijden kan overleven. Daarachter schuilen nog een B sprinter (Groves), Hamilton en Sobrero. Maar daar blijft het dus bij hé. In de breedte zijn die ontzettend zwak. Er is een reden waarom die nauwelijks 7 renners hebben met 100 punten dit seizoen. LTS heeft er 10 boven de 200.

Als Yates niet aan 100% presteert en alles eruit haalt wat er valt uit te halen (mijn verwachting is dat die de Tour niet rijd en vol voor Polen gaat bv voor de punten) en Matthews niet opeens prime Matthews wordt (als die opeens in Canada 2x podium rijdt kan het snel gaan natuurlijk) degraderen die gewoon uit de WT en kun je dat ook moeilijk heel onterecht noemen.

Ik denk dat ge nu intussen toch wel kunt besluiten dat ge LTS gewoon enorm hebt overschat???

Aangezien ik niet denk dat ze in Lombardije veel potten gaan breken:
BEX: 9 WT overwinningen met 5 verschillende renners
LTS: 2 WT overwinningen met 2 verschillende renners

Lijkt mij dan meer dan terecht dat Lotto degradeert uit de World Tour aangezien ze er gewoon geen potten hebben kunnen breken dit seizoen, alweer.

Daarnaast is het ook gewoon pijnlijk - ook al was het uit strategische overwegingen - hoeveel 1.1 koersen er in de erelijst van LTS staan dit seizoen. Dat puntensysteem moet echt drastisch hervormd worden - of op de schop.
 
Terug
Bovenaan