Algemeen Wielernieuws

:sarcastic:

Ik bedoel of hij effectief druk aan het zetten is om een beter contract.

Hijzelf misschien niet. Maar zijn vader is de man die dat waarschijnlijk wel zal doen, en terecht ook.

Als je misschien van de en ineos en misschien nog twee andere ploegen een concreet aanbod krijgt dat echt op alle vlakken beter is, financieel en omkadering, dan zou je gek zijn om niet op tafel te kloppen.
Inboeten omdat je wel graag bij QS rijdt en gelooft in de toekomst van de ploeg dat snap ik, maar dat heeft ook zijn grenzen natuurlijk.
 
Niet netjes dan van bv Hans Vanaken toen hij weer maar eens een verbeterd contract wou na de "interesse" van West Ham? Zo werkt de markt nu eenmaal. Het is ook de markt die druk zet om hem een verbeterd contract te geven. Een jaar geleden had hij ook nog niet LBL, Vuelta en WK gewonnen. Mogelijks staan zulke dingen ook gewoon in zijn contract.

Zijn verbeterd contract van vorig jaar kwam er ook door interesse van oa Bora..

Maar goed, kan ook gewoon helemaal niets aan de hand zijn natuurlijk.
Kan je mij ergens aantonen waar Vanaken heeft gevraagd voor een nieuw contract? Volgens mij is het toch vooral Club Brugge dat hem een verbeterd contract heeft voorgeschoteld om hem te belonen voor zijn loyaliteit. Trouwens beide sporten zijn niet te vergelijken qua contracten. In de voetballerij wordt zo goed als altijd met contracten van 5 a 6 jaar gegooid na een transfer, in die wielrennerij zie je toch eerder kortere contracten.

Van mij part verdient Evenepoel trouwens absoluut een verbeterd contract hè, ik heb alleen moeite met sporters die een contract van 5 a 6 jaar tekenen (eender welke sport btw) en dan na een jaar of zo effectief druk gaan zetten voor een verbeterd contract. En dan bedoel ik echt druk zetten en niet eens polsen bij de ploegleiding of dat eventueel mogelijk is.

Maar nogmaals: geen idee of dat effectief de case is hier.
 
Kan je mij ergens aantonen waar Vanaken heeft gevraagd voor een nieuw contract? Volgens mij is het toch vooral Club Brugge dat hem een verbeterd contract heeft voorgeschoteld om hem te belonen voor zijn loyaliteit. Trouwens beide sporten zijn niet te vergelijken qua contracten. In de voetballerij wordt zo goed als altijd met contracten van 5 a 6 jaar gegooid na een transfer, in die wielrennerij zie je toch eerder kortere contracten.

Van mij part verdient Evenepoel trouwens absoluut een verbeterd contract hè, ik heb alleen moeite met sporters die een contract van 5 a 6 jaar tekenen (eender welke sport btw) en dan na een jaar of zo effectief druk gaan zetten voor een verbeterd contract. En dan bedoel ik echt druk zetten en niet eens polsen bij de ploegleiding of dat eventueel mogelijk is.

Maar nogmaals: geen idee of dat effectief de case is hier.
Kan jij mij dan ook aantonen waar Evenepoel vraagt voor een verbeterd contract voor dat je dat niet netjes noemt? Alsof Vanaken zijn makelaar die interesse niet gebruikt heeft om dat verbeterd contract te verkrijgen. Dat hij zomaar een beter contract krijgt is toch ook naïef om dat te geloven?
Druk zetten voor een beter contract werkt ook meestal alleen wanneer dat contract onder je huidige waarde ligt eh.

Ik vermoed dat je zelf ook wel ooit een contract getekend hebt aan voorwaarde X en dat je verbetert wilt zien indien je denkt dat te verdienen. (En zeker als je een voorstel krijgt dat misschien wel 4-5x is van wat je momenteel verdient).

Lefèvre moet natuurlijk wel geheel in zijn eigen stijl voor wat speculatie zorgen.
 
Kan jij mij dan ook aantonen waar Evenepoel vraagt voor een verbeterd contract voor dat je dat niet netjes noemt? Alsof Vanaken zijn makelaar die interesse niet gebruikt heeft om dat verbeterd contract te verkrijgen. Dat hij zomaar een beter contract krijgt is toch ook naïef om dat te geloven?
Druk zetten voor een beter contract werkt ook meestal alleen wanneer dat contract onder je huidige waarde ligt eh.

Ik vermoed dat je zelf ook wel ooit een contract getekend hebt aan voorwaarde X en dat je verbetert wilt zien indien je denkt dat te verdienen. (En zeker als je een voorstel krijgt dat misschien wel 4-5x is van wat je momenteel verdient).

Lefèvre moet natuurlijk wel geheel in zijn eigen stijl voor wat speculatie zorgen.
Ik heb letterlijk twee of drie keer iets gezegd in de aard van: "Als hij effectief de ploeg onder druk zet zou ik dat niet netjes vinden". Ik zeg er ook nog bij dat ik geen idee heb of dat effectief zo is. Ik reageerde in eerste instantie ook maar op een eventuele speculatie. En als Vanaken effectief die interesse van WHU heeft gebruikt om Club onder druk te zetten vind ik dat ook niet bepaald netjes.
 
Ik heb letterlijk twee of drie keer iets gezegd in de aard van: "Als hij effectief de ploeg onder druk zet zou ik dat niet netjes vinden". Ik zeg er ook nog bij dat ik geen idee heb of dat effectief zo is. Ik reageerde in eerste instantie ook maar op een eventuele speculatie. En als Vanaken effectief die interesse van WHU heeft gebruikt om Club onder druk te zetten vind ik dat ook niet bepaald netjes.
Das toch gewoon zaken doen nee? Zijn club Brugge en PatLef dan lievertjes die uit pure liefde en vriendschap contracten uitdelen?
 
Die vergelijkingen met voetbal toch altijd weer. Echt een totaal andere sport, waar de gewone gang van zaken helemaal niet lijkt op die van het wielrennen.
 
Die vergelijkingen met voetbal toch altijd weer. Echt een totaal andere sport, waar de gewone gang van zaken helemaal niet lijkt op die van het wielrennen.
En waarom zou die vergelijking niet opgaan? Het gaat over een contract dat getekend is van bepaalde duur dat opengebroken/opgewaardeerd/verlengd wordt. Dat principe is er in het voetbal, wielrennen en nog zoveel andere sporten, zelfs in de privé. Dat transfers tussen teams anders ligt in het voetbal dan wielrennen weet iedereen toch. Van Aert zijn contract is opengebroken, dat van Pogacar zelf 2x op een jaar tijd. Het is dus helemaal niet zo raar dat het contract van Evenepoel (mogelijks) ook aangepast zal worden. Zeker nadat er sinds het tekenen tot nu zoveel veranderd is.
 
En waarom zou die vergelijking niet opgaan? Het gaat over een contract dat getekend is van bepaalde duur dat opengebroken/opgewaardeerd/verlengd wordt. Dat principe is er in het voetbal, wielrennen en nog zoveel andere sporten, zelfs in de privé. Dat transfers tussen teams anders ligt in het voetbal dan wielrennen weet iedereen toch. Van Aert zijn contract is opengebroken, dat van Pogacar zelf 2x op een jaar tijd. Het is dus helemaal niet zo raar dat het contract van Evenepoel (mogelijks) ook aangepast zal worden. Zeker nadat er sinds het tekenen tot nu zoveel veranderd is.
Ja maar feit blijft wel dat PatLef Remco nooit gaat kunnen betalen wat hij bij bepaalde andere team kan vangen.

De vergelijking met voetbal is overigens wel scheef omdat in het voetbal lange contracten worden getekend om de marktwaarde op te drijven. Goed voor de clubs en voor de spelers zelf op zich ook niet écht een nadeel want voor een mooi bedrag mogen ze toch weg.
In het wielrennen is dat compleet anders. Er zijn geen transferbedragen, een ploeg heeft dus altijd 0 incentive om je te laten vertrekken. Dan is het als up & coming star niet verstandig van een contract van 5 jaar te tekenen natuurlijk. Pogacar ligt lang onder contract maar hij is wel de best betaalde renner... maar met de ambitie en het potentieel een 5,5 jaar contract tekenen aan u huidige marktwaarde lijkt me een slechte deal. Tenzij er mechanismen in zitten die zijn loon verhogen, maar dat verwacht ik niet. Juist éénmalige bonussen voor winst in x en y wrs.

Pogacar is trouwens een slecht voorbeeld want UAE zit op een bodemloze geldput terwijl PatLef budgettair toch veel sterker gebonden is, anders zouden ze niet met truitje rijden met meer sponsors dan dat van de lokale wielerclub.
 
Ja maar feit blijft wel dat PatLef Remco nooit gaat kunnen betalen wat hij bij bepaalde andere team kan vangen.

De vergelijking met voetbal is overigens wel scheef omdat in het voetbal lange contracten worden getekend om de marktwaarde op te drijven. Goed voor de clubs en voor de spelers zelf op zich ook niet écht een nadeel want voor een mooi bedrag mogen ze toch weg.
In het wielrennen is dat compleet anders. Er zijn geen transferbedragen, een ploeg heeft dus altijd 0 incentive om je te laten vertrekken. Dan is het als up & coming star niet verstandig van een contract van 5 jaar te tekenen natuurlijk. Pogacar ligt lang onder contract maar hij is wel de best betaalde renner... maar met de ambitie en het potentieel een 5,5 jaar contract tekenen aan u huidige marktwaarde lijkt me een slechte deal. Tenzij er mechanismen in zitten die zijn loon verhogen, maar dat verwacht ik niet. Juist éénmalige bonussen voor winst in x en y wrs.

Pogacar is trouwens een slecht voorbeeld want UAE zit op een bodemloze geldput terwijl PatLef budgettair toch veel sterker gebonden is, anders zouden ze niet met truitje rijden met meer sponsors dan dat van de lokale wielerclub.
Het ging enkel over het openbreken van een contract van bepaalde duur dat een sporter tekent en dat gebeurt zowel in het voetbal als wielrennen. Het hele model achter transfers is inderdaad een groot verschil maar irrelevant voor de initiële discussie. Klopt wel helemaal wat je zegt hoor.

Patlef heeft alleszins op Instagram een post gezet met "Yes, you are all wrong".
 
Zoals ik wel kon vermoeden. Evenepoel zelf die aan Lefevre heeft laten weten dat er niets aan de hand is.
 
Ploeg kapot maken en dan vertrekken, schoon.


Die gast zegt letterlijk "Mijn missie volbracht" :rofl:

Blijkbaar heeft die een aanbieding van binnen de WT geaccepteerd. Kan toch niet dat een andere WT ploeg die zou willen.
 
Ploeg kapot maken en dan vertrekken, schoon.


Vertrekken is het niet eerder kwestie van buiten vliegen? Dat hij een nieuwe sponsor vond en zo is wel mooi maar sportief kun je de afgelopen jaren geen grootste succes noemen. De transfers van Gilbert en Degelknob waren complete mislukkingen. Dat Lotto zakt is voor een groot deel te wijten aan zijn fout transferbeleid.
 
Lotto zal er zeker niet slechter op worden... toch eens benieuwd wie de nieuwe grote man zal worden.

Sporza zegt dat Gilbert een topfunctie zou opnemen. Nieuwsblad zegt Axel Merkcx. Die laatste heeft wel al ervaring die met zijn Amerikaanse team waaruit al een paar talenten kwamen (Almeida en Hart bv)
 
Axel Merckx klinkt op papier wel als een goede keuze. Hij zou voldoende ervaring moeten hebben. Zou ook een goed figuur zijn voor de jonge renners (te overtuigen).

Gilbert vind ik toch twijfelachtig. Ervaring te over als renner natuurlijk, maar dat maakt je nog niet automatisch een goed sportief manager natuurlijk. Zou beter zijn als die eerst wat kon meedraaien in een andere functie, lijkt me. Ik hoop dan ook dat ze iets anders voor hem in gedachten hebben. Ik zie die eerlijk gezegd ook niet meteen zo'n zware job opnemen direct na zijn rennerspensioen.
 
Laatst bewerkt:
"Mijn missie volbracht". Lelangue is toch een beetje de Georges Leekens van het Belgische wielrennen.

Merckx schijnt heel capabel te zijn in zijn job bij die beloftenploeg. Gilbert is een nationale held, die mag het gerust een paar jaar proberen van mij. Met die twee in het management en een De Lie die zich verder ontwikkelt zou de ploeg wel eens snel nieuwe schwung kunnen krijgen.
 
Axel Merckx klinkt op papier wel als een goede keuze. Hij zou voldoende ervaring moeten hebben. Zou ook een goed figuur zijn voor de jonge renners (te overtuigen).


Op dit moment dus nog geen contact geweest blijkbaar.
Zou wel een goede keuze zijn, heeft toch echt wel iets moois opgebouwd bij Axeon. Kan goed overweg met de Vlaamse en Waalse pers (iets wat Lelangue echt totaal niet kon), is een jeugdkenner , ... Natuurlijk is Lotto veel groter dan Axeon, maar er zit wel iets in imo.

Gilbert daarentegen vind ik maar niets. Is van de oude garde en iets waar Lotto juist enorm achteruit op loopt is het performance/wetenschappelijke gedeelte. Of toch niet als grote man, een rol binnen de ploeg mag zeker, want iemand met aanzien kunnen ze wel gebruiken om renners in de ploeg te houden denk ik. Maar Gilbert heeft overigens aangegeven dat hij niet één van de kandidaten is.
 
Axel Merckx zou wel een fantastische kandidaat zijn om het blasoen terug een beetje opgepoetst te krijgen. Hagens Berman Axeon staat al jaren gekend als één van de beste beloftenteams en die ploeg is toch onlosmakelijk verbonden met Merckx. Het gaat toch een pak helpen als je iemand met die reputatie binnen de wielerwereld kan aantrekken als grote man.
 
Terug
Bovenaan