Algemeen Wielernieuws

Zouden ze de Tour niet vooral nog willen uitstellen omdat ze voelen dat ze de ploeg er nog niet voor hebben?
Maar is dat wel zo?

Die kan met jongens als Hirt (al eens 6de in de Giro), Cattaneo (12de in de Tour), maar ook Allaphilippe, Masnada, Schmid, Vervaeke, Van Wilder en Vansevenant toch behoorlijk wat steun meekrijgen in de bergen? En dan ervaren hardrijders à la Declercq en Cavagna.

Da's toch een ploeg waar je hem goed mee kan omringen? Uiteindelijk moeten het ook niet allemaal Jumbo-ploegen zijn he. Zo'n ploegenspel is ongezien. En uiteindelijk maakte Pogacar ze vorig jaar toch gewoon nog allemaal af. Dus Remco kan dat ook ☝️
 
Ik denk dat je tussen de regels door kunt lezen dat het een beetje rommelt tussen Remco en Patrick Lefevre. Of tussen Lefevre en Remco zijn ouders… Benieuwd hoe het zal aflopen…
 
Dat artikel gaat toch echt nergens over. Brailsford stuurt gewoon een bericht om hem te feliciteren en zegt dat hij zo'n renner ook wel in zijn ploeg zou willen hebben. Elke ploeg zou een renner als Evenepoel natuurlijk wel willen hebben.
 
Ik denk dat je tussen de regels door kunt lezen dat het een beetje rommelt tussen Remco en Patrick Lefevre. Of tussen Lefevre en Remco zijn ouders… Benieuwd hoe het zal aflopen…
Áls er al iets aan de hand is (en dat is een grote als) dan zal het eerder zijn dat ze in kamp Remco hopen van zijn contract open te breken.
De laatste herziening van zijn contract dateerd van vorig jaar en houdt dus nog geen rekening met zijn Vuelta & WK overwinningen. Remco staat momenteel niet in de top 20 van best betaalde renners, hij heeft dus minder dan de €1.9M van Quitana & Viviani. Laat staan dat hij in de buurt komt van de €6M die Pogacar elk jaar opstrijkt of van de €4M die Pidcock heeft. Ik denk dat het niet overdreven is van te stellen dat Remco bij Ineos gemakkelijk €5M/jaar zou vangen als hij daar nu zou tekenen. Das natuurlijk iets heel anders dan de €1.xM die hij momenteel bij Quick-Step heeft en zelfs als ze daar nen effort doen kan PatLef waarschijnlijk ook niet veel over de €2,3M gaan die Alaphilippe nu heeft.

De huidige sponsordeals houden namelijk nog geen rekening met de extra exposure die de Vuelta en het WK zullen genereren in de toekomst dus ik heb ook een flauw vermoeden dat het ploegbudget niet ineens keihard gaat toenemen (mogelijks wel over x aantal jaar wanneer er sponsorcontracten worden herbekeken).

PatLef hoeft uiteindelijk ook niks te doen... Remco ligt nog 4 seizoenen onder contract en het is nog altijd wielrennen, geen voetbal. Ik zie PatLef niet zomaar een DSM'eke doen, tenzij hij er zelf zijn voordeel mee kan doen en Remco laten vertrekken geeft echt nooit een voordeel.
 
Elke rijke ploeg heeft interesse in Evenepoel, dat lijkt me logisch. Hij zal nu ook al goed zijn boterham verdienen en de lucratieve deals (zoals Pizza Hut) die hij binnen zal halen, zullen ook niet mis zijn.

Hij voelt zich duidelijk goed in zijn vel en ze zijn de ploeg verder en verder aan het kneden in zijn functie. Weinig redenen om weg te gaan momenteel. Ja bij INEOS zal hij nóg meer verdienen en intrinsiek zijn daar betere helpers aanwezig, maar dat weegt volgens mij niet op tegen al de rest.
 
De huidige sponsordeals houden namelijk nog geen rekening met de extra exposure die de Vuelta en het WK zullen genereren in de toekomst dus ik heb ook een flauw vermoeden dat het ploegbudget niet ineens keihard gaat toenemen (mogelijks wel over x aantal jaar wanneer er sponsorcontracten worden herbekeken).

Klopt niet. Sponsors hebben bonussen in contracten staan gerelateerd aan Remco's prestaties. Doet die het goed, betalen ze meer, etc. Soudal is echt specifiek naar QS getrokken voor Remco hé. Dat is toch wat die CEO niet zo lang geleden nog heeft zitten vertellen in een of ander interview.

Anders zou Lefevere bij het onderhandelen maar heel dom geweest zijn hé, en dat is hij natuurlijk niet. In het verleden deed die altijd alsof hij geen sponsors kon vinden maar dat was ook BS hé, het was gewoon moeilijk om sponsors te vinden die aan Patlefs eisen voldeden. Hij onderhandelt gewoon hard en tot nog toe is dat altijd goed afgelopen.
 
Laatst bewerkt:
Patrick Lefevre heeft het indertijd heel slim aangepakt om Remco zijn ouders te overtuigen, het had niet veel gescheeld of hij zat nu bij Ineos. En ergens blijft het voor hen knagen.
 
Geen idee tussen welke regels jij leest?

Dit lijkt me toch bizar? Al kan het ook zijn dat Patlef gewoon weer lastig is op de desbetreffende journalist omdat die er iets van probeert te maken. Dat kan ook.

image-png-faaedd34a71177490f1140257cd4ef2e.png
 
Klopt niet. Sponsors hebben bonussen in contracten staan gerelateerd aan Remco's prestaties. Doet die het goed, betalen ze meer, etc. Soudal is echt specifiek naar QS getrokken voor Remco hé. Dat is toch wat die CEO niet zo lang geleden nog heeft zitten vertellen in een of ander interview.
Kan goed zijn maar dat gaat nooit in de grootorde zijn van als Remco de Vuelta wint verhogen wij ons budget met €1M/jaar. Dat gaan alleszins geen bedragen zijn die hen in de buurt van de rijke ploegen gaan brengen. Eerder gerommel in de marge. Het is ook niet zo dat als Soudal €250k extra in de ploeg steekt dat je zomaar kan zetten "voila Remco, hier is €250k/jaar extra". Een deel van die budgetverhoging dient ook naar andere zaken te gaan zoals het versterken van de ploeg in de breedte.

Soudal draait €1miljard omzet, Ineos draait €3.5miljard netto winst. Das Amateur VS Champions League niveau. Een bedrag dat voor Soudal een significante impact zou hebben op hun jaarcijfers zien ze bij Ineos gewoon niet eens liggen.
 
Hij voelt zich duidelijk goed in zijn vel en ze zijn de ploeg verder en verder aan het kneden in zijn functie. Weinig redenen om weg te gaan momenteel. Ja bij INEOS zal hij nóg meer verdienen en intrinsiek zijn daar betere helpers aanwezig, maar dat weegt volgens mij niet op tegen al de rest.
Klopt niet. Sponsors hebben bonussen in contracten staan gerelateerd aan Remco's prestaties. Doet die het goed, betalen ze meer, etc. Soudal is echt specifiek naar QS getrokken voor Remco hé. Dat is toch wat die CEO niet zo lang geleden nog heeft zitten vertellen in een of ander interview.

Stel dat hij bij Ineos 2 miljoen per jaar extra krijgt voor 5 jaar , dat is 10 miljoen ? Wat zou jij dan doen
Ik denk dat die bonussen er ook zijn + ook hoger zijn bij Ineos en Uae dan bij QS

Nu ik zou het enorm jammer vinden moest hij weggaan bij QS, ik vind de nieuwe Ineos lichting prachtig en ik vind persoonlijk Remco daar niet bij passen.
Maar ik begrijp wel dat Ineos resultaten wilt zien...
 
Geld is inderdaad geen issue voor die mannen van Ineos. De vraag is hoe loyaal Remco is. Heeft toch bewust voor dit project gekozen, en in de Vuelta herhaalde hij nog dat hij QS een ronde wilde schenken (wat nu wel al gebeurd is maar bon, nu wil hij misschien ook de Tour schenken).
Kan zijn dat hij gewoon helemaal geen zin heeft om QS te laten vallen en van omgeving te veranderen.
 
Kan goed zijn maar dat gaat nooit in de grootorde zijn van als Remco de Vuelta wint verhogen wij ons budget met €1M/jaar. Dat gaan alleszins geen bedragen zijn die hen in de buurt van de rijke ploegen gaan brengen. Eerder gerommel in de marge. Het is ook niet zo dat als Soudal €250k extra in de ploeg steekt dat je zomaar kan zetten "voila Remco, hier is €250k/jaar extra". Een deel van die budgetverhoging dient ook naar andere zaken te gaan zoals het versterken van de ploeg in de breedte.

Soudal draait €1miljard omzet, Ineos draait €3.5miljard netto winst. Das Amateur VS Champions League niveau. Een bedrag dat voor Soudal een significante impact zou hebben op hun jaarcijfers zien ze bij Ineos gewoon niet eens liggen.

Natuurlijk kan je niet opboksen tegen Ineos, maar die CEO van Soudal had het wel degelijk over grote bedragen, maar zoals je zegt zal daar het meeste vaak naar Remco zelf gaan (want in die zijn contract staan natuurlijk ook serieuze bonussen).

Ik reageerde enkel op het feit dat er in die sponsorcontracten geen rekening gehouden werd met een verhoging in publiciteit, want dat is dus niet het geval. Dat Remco zelf veel meer kan verdienen bij Ineos en een betere ploeg rond hem zou kunnen krijgen is natuurlijk een open deur intrappen.
 
Terug
Bovenaan