Algemeen Wielernieuws

Misschien ook positief voor QS.
Misschien kunnen ze zo toch koopjes doen om hun ploeg rond Remco te versterken.

Het is ook maar af te wachten hoe de budgetten van de degraderende zullen zijn. Een Israël is een goeie betaler. Maar hebben ze die fondsen ook nog volgend jaar. Ik zou er niet van schrikken als hun sponsors nog geen engagementen zijn aangegaan voor het einde van het seizoen.
Op pcs heeft Soudal Quick Step al 28 renners voor volgend seizoen. En Lampaert moet daar nog bijkomen en eventueel Devenyns als hij nog een jaar erbij doet.

Israel heeft een rijke eigenaar en renners als Fuglsang en Teuns hebben er nog een contract tot 2024
Het valt wel op dat de meeste ploegen die onderaan nog amper inkomende transfers hebben gedaan : Israel 4 waarvan 3 van de beloftenploeg , Cofidis 1 , Movistar 0 , Arkea 2 beloften en Champoussin.
Lotto heeft al de meeste transfers gedaan met Eenkhoorn , Guarnieri , 3 man van Bingoal WB en 2 beloften
 
Voel je u aangesproken? :laugh:

Maar van onze grote Lotto fanboy kan ik deze reactie wel begrijpen...

Complex bevestigd. Ik heb hier letterlijk nooit iets over QS hun klassiekers gezegd, daar hou ik me namelijk niet mee bezig.

Helft van uw posts hier in het wielrennen forum staan gewoon vol met calimero gedrag wat je van FB voetbalsupporters verwacht.
 
Rustig aan jongens.


23096B51_priref_712
 
Ik weet niet of er hier elders al een discussie over is maar wat moet Remco volgend jaar rijden? Giro of tour?
Ik zou Remco zijnde beide parcours afwachten maar de geruchten gaan over 70 tijdrit kilometers in de Giro.
 
Ik weet niet of er hier elders al een discussie over is maar wat moet Remco volgend jaar rijden? Giro of tour?
Ik zou Remco zijnde beide parcours afwachten maar de geruchten gaan over 70 tijdrit kilometers in de Giro.

Ik zou voor de combo voorjaar + Tour gaan. Voorjaar en Giro lijkt me te pittig en zou zonde zijn om geen voorjaar of een half voorjaar maar te rijden.

En die verhalen over revanche op de Giro aub zeg wat heeft de Giro hem wel aangedaan? Hij wint LBL, Vuelta en WK dit jaar die moet niks meer bewijzen hé dat de Giro gewoon een kwestie was van een onvolledige voorbereiding. De volgende stap is gewoon de Tour. Daar doen de beste renners aan mee en daar kan Evenepoel niet ontbreken. Leeftijd is maar een getal, Bernal won al de Tour op Evenepoels leeftijd en Pogacar al 2, hij is oud genoeg om de Tour te rijden.
 
Het grootste probleem blijft toch gewoon, wat met Jakobsen? Combineren? Thuis laten lijkt me onmogelijk, dan is die gegarandeerd weg aan het einde van volgend seizoen. Maar een Tour ploeg maken met beiden is toch echt héél moeilijk. En QS heeft natuurlijk nog wat kleppers zitten die ook graag de Tour zullen willen rijden.
 
Na de Vuelta zei ik al dat hij volgend jaar naar de Tour moet en nà dit WK denk ik er helemaal zo over.

Remco gaat daar zelf ook mee in zijn hoofd zitten. Het is een winnaar en die willen het allerhoogste, en na een boerenjaar als dit twijfelt die daar niet meer aan denk ik. Wat gaat hij in 2023 zonder Tour bijleren?

De sponsors beginnen hun geld al te tellen. Na de Vuelta-winst zou de aandacht (zeker in ons land) al gigantisch zijn voor de komende Tour. Nu mét de wereldkampioenentrui al helemaal, en gaat ook de internationale aandacht enorm zijn. Dat is kassa-kassa.

@Niklas Dat zou wel eens kunnen. Al ging het in de Vuelta ook wel, en daar hadden ze nog niet eens hun sterkst mogelijke ploeg. Het is duidelijk dat ze ook allemaal 3x door de muur willen gaan voor Remco. Maar ik begrijp de voorzichtigheid wel vanuit de ploeg.

En hij moet niet winnen. Podium bij zijn 1ste deelname + misschien een ritzege (TT bv), in de kampioentrui. Dat zou al gigantisch zijn.

Het grootste probleem blijft toch gewoon, wat met Jakobsen? Combineren? Thuis laten lijkt me onmogelijk, dan is die gegarandeerd weg aan het einde van volgend seizoen. Maar een Tour ploeg maken met beiden is toch echt héél moeilijk. En QS heeft natuurlijk nog wat kleppers zitten die ook graag de Tour zullen willen rijden.

Ooit moet je die keuze toch maken. Dan stel je het probleem gewoon uit tot 2024. Ik heb mijn mening over Jakobsen hier al eens gegeven. Hij heeft nu 1 ritzege behaald dit jaar, dat maakt je absoluut niet incontournable. Je moet keuzes maken. Evenepoel en Alaphilippe zijn wereldtoppers. Voor de sponsors zijn zij ook belangrijker.

In 2023 zou je hem (en Morkov) nog kunnen meepakken, omdat je met bv. top 5 voor Remco al tevreden bent. Als dat niet (helemaal) goed uitpakt, dan moet hij in 2024 gewoon kind van de rekening zijn. Simpel.
 
@Niklas Dat zou wel eens kunnen. Al ging het in de Vuelta ook wel, en daar hadden ze nog niet eens hun sterkst mogelijke ploeg. Het is duidelijk dat ze ook allemaal 3x door de muur willen gaan voor Remco. Maar ik begrijp de voorzichtigheid wel vanuit de ploeg.

Akkoord, al is de Vuelta de Tour nog niet. Als je ziet wat een ploeg Jumbo en UAE naar voren kunnen schuiven, met kopman en schaduwkopman. Dan denk ik dat de Wolfpack het toch echt heel moeilijk zou hebben om de koers te controleren.

Veel hangt af van het parcours. We zullen dan veel wijzer worden.
 
In 2023 zou je hem (en Morkov) nog kunnen meepakken, omdat je met bv. top 5 voor Remco al tevreden bent. Als dat niet (helemaal) goed uitpakt, dan moet hij in 2024 gewoon kind van de rekening zijn. Simpel.
Jakobsen heeft ook geen contract meer voor 2024. Als Remco een goeie Tour rijdt is het al gemakkelijker om daaromtrent een keuze te maken.
 
Jakobsen gaat gewoon weg na volgend jaar, meer budget voor de GC ploeg. Merlier mag zich uitleven in Giro en/of Vuelta.
 
Akkoord, al is de Vuelta de Tour nog niet. Als je ziet wat een ploeg Jumbo en UAE naar voren kunnen schuiven, met kopman en schaduwkopman. Dan denk ik dat de Wolfpack het toch echt heel moeilijk zou hebben om de koers te controleren.

Veel hangt af van het parcours. We zullen dan veel wijzer worden.
Dat is zeker zo. Als Remco vroeg het geel zou pakken, zullen ze het niet makkelijk krijgen. Meest ideale scenario is natuurlijk dat hij in de laatste tijdrit de sprong naar plek 1 maakt, zoals Pogacar in 2020 ;)

Maar goed, ook dat is geen reden om de Tour links te laten liggen. Als hij daardoor 'pas' 3e wordt na Vingegaard en Pogacar, dan is dat maar zo. Podium in je eerste Tour, in de WK-trui, zou al fenomenaal zijn.
 
was eens aan het kijken op PCS of WVA nog iets ging rijden dit jaar.

Als je dan naar beneden kijkt en enkel focust op eendagskoersen man wat een resultaten
Gestoord eigenlijk dat het niet de beste Belgische wielrenner dit jaar is :eek2:

9/11 keer top 4
10/11 Top 8

Date
Result

Race

Distance
Points
PCS
Points
UCI

+ groene trui in iedere etappekoers die hij deelnam (Paris-Nice / Dauphiné / TDF)
+ 3 Ritoverwinningen in de tour (+geholpen als knecht voor het geel)
+ 3 ritoverwinningen in PN+Dauphiné

Ik hoop wel dat Wout minder dingen gaat skippen voor een andere koers proberen te winnen ,WK ITT en Strade geskipt zonder resultaat in de belangrijkere koers (door omstandigheden , die altijd wel kunnen voorkomen).
 

Yikes dat is hard. pech voor hem dat Lefevere al 2 sprinters heeft en eerder aan een Tour ploeg aan het bouwen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
was eens aan het kijken op PCS of WVA nog iets ging rijden dit jaar.

Als je dan naar beneden kijkt en enkel focust op eendagskoersen man wat een resultaten
Gestoord eigenlijk dat het niet de beste Belgische wielrenner dit jaar is :eek2:

9/11 keer top 4
10/11 Top 8

Date
Result

Race

Distance
Points
PCS
Points
UCI

+ groene trui in iedere etappekoers die hij deelnam (Paris-Nice / Dauphiné / TDF)
+ 3 Ritoverwinningen in de tour (+geholpen als knecht voor het geel)
+ 3 ritoverwinningen in PN+Dauphiné

Ik hoop wel dat Wout minder dingen gaat skippen voor een andere koers proberen te winnen ,WK ITT en Strade geskipt zonder resultaat in de belangrijkere koers (door omstandigheden , die altijd wel kunnen voorkomen).
Hij is nu natuurlijk helemaal overschaduwd door het fenomenale najaar van Evenepoel, maar zijn jaar mag inderdaad weer gezien worden.

Het WK zal een ontgoocheling zijn (en het niet starten in de ITT een slechte beslissing), maar vooral de RVV is toch dé gemiste kans. Hij was dit voorjaar toch in grootse vorm en zonder die Corona had hij er toch zéér dichtbij geweest. Als je ziet dat die daarna nog 2e in P-R en 3e in LBL wordt...
 

Yikes dat is hard. pech voor hem dat Lefevere al 2 sprinters heeft en eerder aan een Tour ploeg aan het bouwen is.
Misschien dat Movistar een optie is. Valverde en Lopez zijn in feite nog niet vervangen en ze hebben geen relevante Colombiaan meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan