Algemeen Wielernieuws

Dat Remco in Zwitserland niet top was vind ik trouwens niet zo vreemd aangezien die wedstrijd op een moment in het seizoen ligt tussen zijn voorjaar en Vuelta piek. Maar die verklaring kan je moeilijk inzetten om zijn mindere Tirreno te verklaren en waarom hij ook in het Baskenland in die slotrit toch een stevige tik kreeg.
Stevige tik is dus 7de eindigen op 24 seconden in de rit en in het klassement 4de op 21 seconden?
 
Ik was een beetje aan't uitdagen hoor :]
Maar Clown had het over dit millenium, dus vroeg ik me oprecht af wie de beste korteronderenners van de afgelopen 22 jaar zijn.
Roglic had ik al in gedachten, maar anderen?

Quintana en Froome staan ook wel op heel wat erelijstjes, zie ik.
Roglic, Porte en Contador in mijn ogen. De volgorde nog te kiezen!
 
Spora over Giro 2023 zei:
Die "cronoscalata" in Friuli flirt bovendien met de Sloveense grens.

Wat kan betekenen dat RCS niet alleen Remco Evenepoel wil verleiden, maar ook Primoz Roglic en/of Tadej Pogacar.
Pogacar gaat echt never ever ever de Giro rijden volgend jaar na zijn nederlang in de Tour van dit jaar... tenzij hij denkt dat hij Vingegaard niet kan kloppen en hem probeert te ontwijken maar geen van die 2 zaken zijn aannemelijk. Pogacar rijdt volgend jaar (zonder ongelukken) gewoon de Tour en zal er voor zorgen dat zijn voorbereiding 100% is, een Giro hoort daar niet bij.

Roglic zou kunnen maar dat zal er vanaf hangen in hoeverre Roglic zelf maar vooral ook Jumbo nog geloofd in een Tour-eindzege. Ik zou wel verwachten dat Jumbo uiteindelijk opnieuw gewoon all-in speelt op de Tour zoals ze altijd doen en de Giro laten voor wat het is en daar een wat jongere ploeg opstellen.
 
Roglic heeft nu toch echt wel een slecht jaar achter de rug wat de grote rondes betreft. Benieuwd hoe het in zijn kopje zit begin volgend jaar. Zou hij echt nog met het idee spelen om Pogacar en Vingegaard te kunnen kloppen? Het maakt het er niet makkelijker op dat de titelverdediger uit zijn eigen ploeg komt...

Vingegaard op zijn beurt heeft Roglic niet nodig om de Tour te winnen. Jumbo kan ook zonder Roglic een zeer sterk team samenstellen.

Ik geloof niet meer in Roglic voor een Tourzege. Als ik hem was, zou ik vol inzetten op de Giro. Hij moet in staat zijn om die nog wél op zijn erelijst toe te voegen (het valt nog te bezien wat Remco volgend jaar gaat doen natuurlijk ;) )
 
Van Aert voor de Giro? Kan hij daar proberen een rit of 6 te winnen en de puntentrui.
Komt ook veel beter uit met het WK dat vroeg valt.
Maar de Giro is commercieël gewoon veel minder interessant dan de Tour... ik zie Van Aert de Tour niet skippen tbh. Ook al niet omdat hij gewoon een belangrijke schakel zal blijven voor Vingegaard. Jumbo was sterk dit jaar maar het is nu ook weer niet dat ze zomaar én Roglic én Van Aert kunnen thuislaten, als Kuss dan een paar slechte dagen aan elkaar plakt zit Vingegaard daar snel alleen...
 
Maar de Giro is commercieël gewoon veel minder interessant dan de Tour... ik zie Van Aert de Tour niet skippen tbh. Ook al niet omdat hij gewoon een belangrijke schakel zal blijven voor Vingegaard. Jumbo was sterk dit jaar maar het is nu ook weer niet dat ze zomaar én Roglic én Van Aert kunnen thuislaten, als Kuss dan een paar slechte dagen aan elkaar plakt zit Vingegaard daar snel alleen...
Ik zie het wel gebeuren, als hij dit jaar geen WK wordt. De jaren tikken weg en de Tour vol in dienst rijden, zorgt weer voor een gebrekkige voorbereiding.
 
Remco says “hold my champagne die ik gedronken heb nadat ik de vuelta won”.

Als ik het parcours bekijk dan zou ik Remco niet uitsluiten. Misschien krijgen we wel een verassing en wint Hayter!
Ze hebben allemaal veel geluk dat Dennis naar een trouwfeest moet!

Ik had dit jaar geen recordpoging meer verwacht van Ganna, toch verrassend.
 
Jullie vergeten nog Ayuso. Nu denk ik wel dat ze ze gewoon gaan opsplitsen over de verschillende GTs. Ik zie Yates niet meteen als superknecht voor Pogacar. Nu was Yates ook niet de kopman bij Ineos.
 
Terug
Bovenaan