Algemeen Wielernieuws

Iemand die het verhaal achter de betaalmuur uit de doeken kan doen? :p

Visbeek de manager daar en de persoon die over de contracten gaat is aangebracht door Bakelants. Bakelant kende hem en heeft hem voorgesteld aan Wanty en nu is het die persoon die hem geen nieuw contract geeft.

Door het vertrek van Hermans zoekt Wanty een vervanger van dat kaliber maar blijkbaar weet iedereen dat wanty wat wanhopig is en zijn de prijzen daardoor voor hen hoog waardoor er geen ruimte zou zijn voor Bakelants loon.

Door het vertrek van Hermans zoekt Wanty een vervanger van dat kaliber maar blijkbaar weet iedereen dat wanty wat wanhopig is en zijn de prijzen daardoor voor hen hoog waardoor er geen ruimte zou zijn voor Bakelants loon.

Iets wat Bakelants zelf niet gelooft overigens, hij vindt dat maar een zwak excuus. Stevig interview alleszins. Nu, ik heb het wel voor renners die geen blad voor de mond nemen. Intermarché heeft veel lof gekregen, maar de verhalen van eerst Hermans en nu Bakelants zetten dat toch een beetje in perspectief.

Vraag me overigens af wie die vervanger van Hermans dan zou moeten zijn? Iemand die ze al hebben aangekondigd of iemand die nog moet komen (is er zelfs nog iets interessants vrij)?

Overigens op basis van Bakelants zijn resultaten dit jaar verdient die imo nog wel een jaar contract, dat terzijde. Heeft mij eigenlijk nog verrast dit jaar.

Met Porte gaat 1 van de drie beste korte ronderenners van dit milennium met pensioen. Vaarwel kapoen!

En wie zijn de andere 2? :]
Evenepoel en?
Roglic is met 8 korte WT rondes (incl. Nice, Tirreno, 2x Baskenland, Dauphiné & 2x Romandië) op 5 jaar tijd afgetekend de beste renner die er momenteel rond rijdt op dat gebied.
En Contador? 4x Baskenland & 2x Nice + Tirreno. Wel op onwaarschijnlijke wijze nooit de Dauphiné gewonnen.
Pogacar trouwens 4/5 korte WT rondes gewonnnen de laatste 2 jaar. In de 5de stond hij op het podium.

Je kan Remco moeilijk nu al in die top 3 zetten imo wegens enkel Polen op WT niveau. Maar ik acht de kans vrij groot dat als je over 5 jaar diezelfde evaluatie maakt dat Remco mee bovenaan staat in dit lijstje.

Laatst bewerkt:
Roglic is met 8 korte WT rondes (incl. Nice, Tirreno, 2x Baskenland, Dauphiné & 2x Romandië) op 5 jaar tijd afgetekend de beste renner die er momenteel rond rijd op dat gebied.
En Contador? 4x Baskenland & 2x Nice + Tirreno. Wel op onwaarschijnlijke wijze nooit de Dauphiné gewonnen.
Pogacar trouwens 4/5 korte WT rondes gewonnnen de laatste 2 jaar. In de 5de stond hij op het podium.

Je kan Remco moeilijk nu al in die top 3 zetten imo wegens enkel Polen op WT niveau. Maar ik acht de kans vrij groot dat als je over 5 jaar diezelfde evaluatie maakt dat Remco afgetekend bovenaan staat in dit lijstje.
Ik was een beetje aan't uitdagen hoor :]
Maar Clown had het over dit millenium, dus vroeg ik me oprecht af wie de beste korteronderenners van de afgelopen 22 jaar zijn.
Roglic had ik al in gedachten, maar anderen?

Quintana en Froome staan ook wel op heel wat erelijstjes, zie ik.

Tis wel niet zo heel ver van de waarheid natuurlijk... :tongue: als hij in zo'n ronde van een week start wint hij vaak ook wel gewoon. Ik denk dat er weinig renners zijn die zo'n winrate kunnen voorleggen. Maar er zit te weinig op WT niveau bij en in de WT koersen die hij wel reed (Tirreno, Baskenland, Zwitserland dit jaar) is het dan vaak net niet tot er zelfs doorzakken als het er op aan komt. Blijft toch vreemd als je zag hoe dominant hij was in de afgelopen Vuelta, zeker in die eerste week. Dat suggereerd toch dat er de komende jaren ook in die korte WT rondes zeker wel overwinning zullen aankomen. Waarschijnlijk zelfs een pak.

Tis wel niet zo heel ver van de waarheid natuurlijk... :tongue: als hij in zo'n ronde van een week start wint hij vaak ook wel gewoon. Ik denk dat er weinig renners zijn die zo'n winrate kunnen voorleggen. Maar er zit te weinig op WT niveau bij en in de WT koersen die hij wel reed (Tirreno, Baskenland, Zwitserland dit jaar) is het dan vaak net niet tot er zelfs doorzakken als het er op aan komt. Blijft toch vreemd als je zag hoe dominant hij was in de afgelopen Vuelta, zeker in die eerste week. Dat suggereerd toch dat er de komende jaren ook in die korte WT rondes zeker wel overwinning zullen aankomen. Waarschijnlijk zelfs een pak.
Zo vreemd is dat toch niet? Vorm is niet constant natuurlijk en je kan al eens een mindere dag hebben.
Dat Remco super is in kleine rondes dat wisten we toch al? Dat stond of staat zelfs niet ter discussie.
Dat was het eerste wat we zeiden, dat hij super is in korte rondes maar grote rondes nog een vraagteken waren.
Als je afgelopen vuelta ziet en het type renner hij is dan kan ik geen kleine ronde opnoemen die hij niet zou kunnen winnen.

Maar Clown had het over dit millenium, dus vroeg ik me oprecht af wie de beste korteronderenners van de afgelopen 22 jaar zijn.
Roglic had ik al in gedachten, maar anderen?

Quintana en Froome staan ook wel op heel wat erelijstjes, zie ik.
Idd de usual suspect als Froome, Valverde hebben er redelijk veel gewonnen . Maar ook een renner als Kloden niet vergeten (won oa PN, TA, Baskenland, Romandie)

Zo vreemd is dat toch niet? Vorm is niet constant natuurlijk en je kan al eens een mindere dag hebben.
Dat Remco super is in kleine rondes dat wisten we toch al? Dat stond of staat zelfs niet ter discussie.
Dat was het eerste wat we zeiden, dat hij super is in korte rondes maar grote rondes nog een vraagteken waren.
Als je afgelopen vuelta ziet en het type renner hij is dan kan ik geen kleine ronde opnoemen die hij niet zou kunnen winnen.
Het is net wel vreemd. Hij domineert die non-WT rondes zonder problemen, zonder slechte dagen, ook in de eerste 10 dagen van de Vuelta was er geen slechte (of zelfs gewoon mindere) dag te bespuren. Natuurlijk is vorm geen constante en kan een off-day altijd voorvallen maar het is toch vreemd dat hij er net telkens in die WT koersen een dag had dat hij er door zakte dit jaar? In deze Vuelta heeft hij exact 1 slechte dag gehad op 3,5 week, tenzij dat hij chance heeft gehad dat zijn andere slechte dagen net op de rustdag vielen maar dat lijkt mij zeer ver gezocht.

Het is net wel vreemd. Hij domineert die non-WT rondes zonder problemen, zonder slechte dagen, ook in de eerste 10 dagen van de Vuelta was er geen slechte (of zelfs gewoon mindere) dag te bespuren. Natuurlijk is vorm geen constante en kan een off-day altijd voorvallen maar het is toch vreemd dat hij er net telkens in die WT koersen een dag had dat hij er door zakte dit jaar? In deze Vuelta heeft hij exact 1 slechte dag gehad op 3,5 week, tenzij dat hij chance heeft gehad dat zijn andere slechte dagen net op de rustdag vielen maar dat lijkt mij zeer ver gezocht.
Of hij heeft zich bijzonder hard voorbereid op de Vuelta en niets aan het toeval overgelaten.
Hij was er achttal weken mee bezig, zeker? Sinds het BK. Dat + zijn talent + zijn focus op iets = absolute top?
JVDB is in zijn vier goede GT' er ook nooit echt doorgezakt en die stond bekend om zijn inzet, maar moest wel inboeten omdat intrinsiek minder was en ook voor de zekerheid koos i.p.v. een groteske aanval op te zetten.

Welke topper piekt er naar Zwitserland? Niemand toch?
T-A en P-N, als je de Tour rijdt en de klassiekers links laat liggen, wel, veronderstel ik.

Of hij gaat simpelweg gebouwd zijn om drie weken top te zijn i.t.t. de kleine-ronde-toppers?
Volgend jaar zal het uitwijzen.

Hij rijdt ook nog maar 2 jaar kleine rondes op WT-niveau eh :P

Ja hij heeft geen potten gebroken in die WT-rittenkoersen maar echt slecht was hij ook niet. Volgens mij lag de focus daar ook gewoon niet en lijkt het mij ook niet onlogisch dat je zo een koers ook niet zomaar wint.
Niet lullig bedoeld maar een kleine rittenkoers zoals Denemarken of de Algarven die win je als REV zijnde op basisklasse. Daar hoef je niet top te zijn.
Een TA, PN of Zwitserland daar is de tegenstand sterker en ga je toch tegen de beste vorm moeten zitten om te winnen.
TA dit jaar wordt hij op 4:20 gereden door Pogacar, in de tijdrit was Pogacar 7s trager dan hem. Daaraan zie je gewoon dat Pogacar wel in zeer goeie vorm was en Remco toch niet super was.
Maar als je volledig zijn seizoen tot hier bekijkt dan denk ik dat hij de juiste keuzes heeft gemaakt. Hij zal de Tirenno wel nog winnen hoor, daar twijfel ik eerlijk gezegd niet aan.

T-A en P-N, als je de Tour rijdt en de klassiekers links laat liggen, wel, veronderstel ik.

Of hij gaat simpelweg gebouwd zijn om drie weken top te zijn i.t.t. de kleine-ronde-toppers?
Niet verkeerd bedoeld maar als we de vraag stellen van welke topper er piekt naar Zwitserland kan je die vraag ook doortrekken naar letterlijk alle andere non-WT rondjes... maar dan komen we weer gevaarlijk dicht bij het soort vraagstellingen die ik liever wil ontwijken, anders zijn we sebiet weer vertrokken voor 3 pagina's.

De suggestie dat hij voornamelijk gebouwd is voor GT's i.t.t. kleine rondes vind ik ook een beetje scheef. Die kleine rondes zijn net al van het begin van zijn prof carriere zijn bread & butter. In de afgelopen Vuelta is trouwens ook duidelijk gebleken dat Remco er kop & schouders bovenuit stak in de eerste week. Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat er andere renners "gewoon beter" zouden zijn in dat kortere werk, integendeel er is eigenlijk voldoende bewijs dat dat niet zo is.

Dat Remco in Zwitserland niet top was vind ik trouwens niet zo vreemd aangezien die wedstrijd op een moment in het seizoen ligt tussen zijn voorjaar en Vuelta piek. Maar die verklaring kan je moeilijk inzetten om zijn mindere Tirreno te verklaren en waarom hij ook in het Baskenland in die slotrit toch een stevige tik kreeg.

Aan het eind van het seizoen maakt het ook niet uit en sluit ik mij aan bij @MrKend54l hierboven: als je L-B-L en de Vuelta wint in 1 seizoen dan heb je sowieso goeie keuzes gemaakt.

^maar dan vergeet je ook zijn prestaties in Baskenland. Daar ging hij zelfs zonder ambitie naar toe, geknecht voor alaphilippe, geen slechte dag gehad (in strikte zin), en toch ei zo na de eindwinst binnengehaald.

Voor Zwitserland had hij gewoon te weinig gerust denk ik.

Of hij heeft zich bijzonder hard voorbereid op de Vuelta en niets aan het toeval overgelaten.
Hij was er achttal weken mee bezig, zeker? Sinds het BK. Dat + zijn talent + zijn focus op iets = absolute top?
JVDB is in zijn vier goede GT' er ook nooit echt doorgezakt en die stond bekend om zijn inzet, maar moest wel inboeten omdat intrinsiek minder was en ook voor de zekerheid koos i.p.v. een groteske aanval op te zetten.

Rui Costa & Simon Spilak, duh.

Terug
Bovenaan