Iemand die het verhaal achter de betaalmuur uit de doeken kan doen?
![]()
Jan Bakelants haalt uit naar Intermarché-Wanty-Gobert: “De reden waarom mijn contract niet wordt verlengd is compleet belachelijk”
Tijdens de Vuelta, op de tweede rustdag, gaf Jan Bakelants (36) een interview dat hij pas na de aankomst in Madrid in de krant wilde. Met ‘franc parler’ doet hij het verhaal over zijn aanstaande afscheid bij Wanty-Gobert: “Mensen die vergeten waar ze vandaan komen, daar kan ik niet goed tegen.”m.nieuwsblad.be
Visbeek de manager daar en de persoon die over de contracten gaat is aangebracht door Bakelants. Bakelant kende hem en heeft hem voorgesteld aan Wanty en nu is het die persoon die hem geen nieuw contract geeft.
Door het vertrek van Hermans zoekt Wanty een vervanger van dat kaliber maar blijkbaar weet iedereen dat wanty wat wanhopig is en zijn de prijzen daardoor voor hen hoog waardoor er geen ruimte zou zijn voor Bakelants loon.

als hij in zo'n ronde van een week start wint hij vaak ook wel gewoon. Ik denk dat er weinig renners zijn die zo'n winrate kunnen voorleggen. Maar er zit te weinig op WT niveau bij en in de WT koersen die hij wel reed (Tirreno, Baskenland, Zwitserland dit jaar) is het dan vaak net niet tot er zelfs doorzakken als het er op aan komt. Blijft toch vreemd als je zag hoe dominant hij was in de afgelopen Vuelta, zeker in die eerste week. Dat suggereerd toch dat er de komende jaren ook in die korte WT rondes zeker wel overwinning zullen aankomen. Waarschijnlijk zelfs een pak.