Algemeen Wielernieuws

Stel dat hij bij Ineos 2 miljoen per jaar extra krijgt voor 5 jaar , dat is 10 miljoen ? Wat zou jij dan doen
Ik denk dat die bonussen er ook zijn + ook hoger zijn bij Ineos en Uae dan bij QS
Ik vraag me altijd af in hoe verre dat nog speelt met die bedragen. Dat is het verschil tussen héél véél verdienen en exuberant veel verdienen.

Voor iemand als Remco, die duidelijk zeer eergierig is en sportief het allerhoogste wil, primeert dat misschien toch iets minder. Tenzij het verschil tussen wat QS biedt en INEOS biedt té groot wordt natuurlijk.

Maar ook daar weer, hij gaat, naast zijn loon en bonussen, ongetwijfeld ook veel binnenrijven door reclame inkomsten en deals de komende jaren.
 
Ik vraag me altijd af in hoe verre dat nog speelt met die bedragen. Dat is het verschil tussen héél véél verdienen en exuberant veel verdienen.

Voor iemand als Remco, die duidelijk zeer eergierig is en sportief het allerhoogste wil, primeert dat misschien toch iets minder. Tenzij het verschil tussen wat QS biedt en INEOS biedt té groot wordt natuurlijk.
Tuurlijk,
Maar ik kan behalve sfeer en gezelligheid geen minpunt geven waarom hij niet naar Ineos zou gaan als het mogelijk is.
Betere helpers, wrschlk beter omkadering (trainer/mecaniekers/...) , meer ervaring in rondewerk,...
 
Tuurlijk,
Maar ik kan behalve sfeer en gezelligheid geen minpunt geven waarom hij niet naar Ineos zou gaan als het mogelijk is.
Betere helpers, wrschlk beter omkadering (trainer/mecaniekers/...) , meer ervaring in rondewerk,...
Maar dat wist hij indertijd ook al wel, toen hij echte Ronde-ploegen afsloeg en ervoor koos om met QS zo'n traject te doorlopen. Toen waren die verschillen er ook al. Ik zou het ergens toch sneu vinden als hij nu dit team, dat samen met hem aan 't transformeren is om iets rond hem te bouwen, nu de rug zou toekeren om in een ploeg te gaan rijden waar ook al Rodriguez, Bernal, Arensman en Pidcock zitten, naast Carapaz, Yates en nog een hoop anderen. Te veel van 't goede imo.

Dat mag allemaal wat meer verdeeld zitten. Maar bon, dat maakt de zaak van Remco niet. Alleen, een jaar niet presteren daar en alles wordt op een volgend talent gezet of zo.
 
Tuurlijk,
Maar ik kan behalve sfeer en gezelligheid geen minpunt geven waarom hij niet naar Ineos zou gaan als het mogelijk is.
Betere helpers, wrschlk beter omkadering (trainer/mecaniekers/...) , meer ervaring in rondewerk,...
Hij zit nu wel met ploegmaats die allemaal voor hem door een vuur willen gaan. Zal dat bij INEOS even hard het geval zijn?

Ze kennen hem door en door bij QS ondertussen. Hij krijgt er ongetwijfeld alles gedaan wat hij wilt. Hij zal starten waar hij zelf wilt. Loyaliteit, vriendschap, ... dat speelt toch ook nog altijd mee denk ik. Je moet dat ook niet te naiëf bekijken natuurlijk, maar ook niet negeren. Er zit ook bij QS zélf jaar na jaar progressie in. Ze gaan hem ook niet laten vallen na een minder jaar. Het menselijke aspect speelt toch ook mee.

Hij is bij QS nu de onbetwiste leider. Enkel met Alaphilippe zal hij nog rekening moeten houden.

Het kan natuurlijk veranderen hé. Als hij de komende 2 jaar opnieuw top presteert, dan zullen de bedragen alleen maar hoger worden die vanuit andere teams naar hem gesmeten worden.

Ook als, volgend jaar bijvoorbeeld, zijn team door het ijs zakt tijdens de Tour, waardoor hij zijn kansen gefnuikt ziet... dan zal hij misschien ook eens beginnen nadenken.

Maar in 2023 start hij gewoon bij QS, daar twijfel ik niet aan.
 
Toen ik dit hoorde dacht ik meteen ha grappige roddel maar no way dat dit gaat gebeuren. Maar op basis van de reacties van Lefevere en vader Evenepoel zou je toch beginnen denken dat er misschien meer aan de hand is.

Wat betreft het mogelijke haar in de boter tussen Remco/omkadering en Patje/QS: de voorbije weken hebben ze elkaar toch non-stop bejubeld in de pers. Het enige dat ik kan bedenken is dat Remco of zijn omkadering een probleem hebben met de keuzes voor 2023. Het geld voor Merlier bvb had ook naar een of meerdere goeie klimmers kunnen gaan. Merlier is bovendien een renner die nooit van enige betekenis voor Remco kan zijn, enkel een vervelende factor mocht die veel succes hebben want dan wil die zeker ook naar de Tour.

Na Zwitserland was er intern kritiek vanuit team Remco op de ploeg. Er werd zelfs luidop gezegd dat ze hoopten dat de achterstand qua begeleiding op topteams als Ineos en Jumbo snel zou worden weggewerkt. Ondertussen won hij wel zijn grote ronde natuurlijk maar misschien speelt dat nog mee.

Zelf zou ik het jammer vinden mocht hij naar Ineos vertrekken omdat ik het een mooier verhaal vind mocht hij zijn grote successen bij het Belgische klassieke team kunnen behalen dat met hem al sinds zijn 17de een meerjarenplan had om voor het eerst de Tour te proberen winnen. Bij Ineos is hij gewoon de volgende in de rij.
 
Ah als er al iets van aan is dan is dit gewoon wat druk zetten voor een verbeterd contract. Wat niet onlogisch zou zijn natuurlijk na winst in LBL, Vuelta en WK.
 
Het geld voor Merlier bvb had ook naar een of meerdere goeie klimmers kunnen gaan. Merlier is bovendien een renner die nooit van enige betekenis voor Remco kan zijn, enkel een vervelende factor mocht die veel succes hebben want dan wil die zeker ook naar de Tour.
Merlier wist op het moment dat hij tekende dat hij nooit naar de Tour ging gaan tenzij Jackobsen op termijn vertrekt of gekwetst is.

En Merlier VS ondersteuning voor Remco: tja. Die "batterij aan sprinters" filosofie is er ondertussen zo ingeslepen bij Quick-Step... PafLef heeft een aantal maanden geleden zelf nog gezegd dat het een heel proccess is om die mindset van de ploeg volledig om te buigen naar de mindset die nodig is voor een rondeploeg. Blijkbaar is dat ook voor hem niet zo evident: hij heeft de voorbije 10 jaar altijd op de eerste plaats belang gehecht aan kwantiteit, zoveel mogelijk winnen. Dat is ook altijd net datgene geweest waarop zijn business model op gebaseerd was want "elke keer we winnen staat er een artikel op Sporza wat ideaal is voor mijn hoofdzakelijk op de Belgische markt gerichte sponsors".
 
Merlier wist op het moment dat hij tekende dat hij nooit naar de Tour ging gaan tenzij Jackobsen op termijn vertrekt of gekwetst is.

En Merlier VS ondersteuning voor Remco: tja. Die "batterij aan sprinters" filosofie is er ondertussen zo ingeslepen bij Quick-Step... PafLef heeft een aantal maanden geleden zelf nog gezegd dat het een heel proccess is om die mindset van de ploeg volledig om te buigen naar de mindset die nodig is voor een rondeploeg. Blijkbaar is dat ook voor hem niet zo evident: hij heeft de voorbije 10 jaar altijd op de eerste plaats belang gehecht aan kwantiteit, zoveel mogelijk winnen. Dat is ook altijd net datgene geweest waarop zijn business model op gebaseerd was want "elke keer we winnen staat er een artikel op Sporza wat ideaal is voor mijn hoofdzakelijk op de Belgische markt gerichte sponsors".

Nou kwantiteit. Er is geen enkele ploeg die meer monumenten won dan de ploeg van Lefevere.

Evenepoel was in vorm in San Sebastian 3 weken voor de Vuelta. Is 3 weken lang in topvorm geweest in de Vuelta zijn dipje middendoor kwam door een val. Reed een week na de Vuelta zijn beste waarden ooit in een TT om dan nog een week later de verzamelde wereldtop te kloppen in de weg wedstrijd. Dus moeten we nu toch ook niet doen alsof ze bij QS geen idee hebben hoe ze iemand moeten klaarstomen voor een GT van 3 weken.

Trouwens met Mas 2e in de Vuelta, Uran 2e in de Giro en Alaphilippe 5e in de Tour hadden ze ook al voor Evenepoel wel af en toe mannen die echt wel 3 weken lang in orde waren.

Ik ga niet zeggen dat Jumbo en Ineos niet nog wat verder staan in het ronde werk maar nu moeten we toch ook niet doen alsof QS niet weet langs welke kant van de fiets het stuur hoort.

Wie won het eerste WK TTT? QS! Wonnen het nadien nog 3 keer, 4x in totaal. Ze leren daar dus wel snel.
 
Ik vraag me altijd af in hoe verre dat nog speelt met die bedragen. Dat is het verschil tussen héél véél verdienen en exuberant veel verdienen.

Voor iemand als Remco, die duidelijk zeer eergierig is en sportief het allerhoogste wil, primeert dat misschien toch iets minder. Tenzij het verschil tussen wat QS biedt en INEOS biedt té groot wordt natuurlijk.

Maar ook daar weer, hij gaat, naast zijn loon en bonussen, ongetwijfeld ook veel binnenrijven door reclame inkomsten en deals de komende jaren.
Dat lijken mij allemaal net argumenten om wel voor ineos te gaan rijden.
Daar heb je zo goed als de beste omkadering, topmateriaal, topknechten.
Eigenlijk is voor een ronderenner zo goed als alles beter bij ineos.

Laat ons ook niet flauw doen, QS hun vueltaploeg was goed. Maar valt in het niks met een ploeg die ineos rond hem zou kunnen bouwen. Daar heeft hij helpers die hem in diepe finale kunnen bijstaan, en die in feite qua niveau niet zo heel veel moeten onderdoen voor hemzelf. Bij QS is het toch op dat vlak een heel pak minder.
En het is ook niet dat PatLef officieel al de ploeg rond hem gaat versterken, hij moet dus hopen dat ze nog zullen groeien.

Een project is leuk en aardig. Maar daar win je vaak geen koersen mee.
Zijn loon is zeker goed, en 1,2mi die hij misschien nu verdient is zeer mooi.
Maar als je elders 5mi pakt dat is wel equivalent aan 5 jaarlonen eh. Rekening houden met dat een carrière niet eeuwig duurt en je daarna ook graag nog in uw villa en met uw Porsche wilt blijven rijden kan je daar toch al eens over nadenken.
 
Nou kwantiteit. Er is geen enkele ploeg die meer monumenten won dan de ploeg van Lefevere.

Evenepoel was in vorm in San Sebastian 3 weken voor de Vuelta. Is 3 weken lang in topvorm geweest in de Vuelta zijn dipje middendoor kwam door een val. Reed een week na de Vuelta zijn beste waarden ooit in een TT om dan nog een week later de verzamelde wereldtop te kloppen in de weg wedstrijd. Dus moeten we nu toch ook niet doen alsof ze bij QS geen idee hebben hoe ze iemand moeten klaarstomen voor een GT van 3 weken.

Trouwens met Mas 2e in de Vuelta, Uran 2e in de Giro en Alaphilippe 5e in de Tour hadden ze ook al voor Evenepoel wel af en toe mannen die echt wel 3 weken lang in orde waren.

Ik ga niet zeggen dat Jumbo en Ineos niet nog wat verder staan in het ronde werk maar nu moeten we toch ook niet doen alsof QS niet weet langs welke kant van de fiets het stuur hoort.

Wie won het eerste WK TTT? QS! Wonnen het nadien nog 3 keer, 4x in totaal. Ze leren daar dus wel snel.
Ik zeg niet dat er geen kwaliteit in zit. Maar kwantiteit is altijd super belangrijk geweest voor PatLef. Een goed vlaams voorjaar aangevuld met een hele reeks kleinere koersen was een goed jaar. Als je 60+ koersen wil winnen is dat ook de enige manier om het doen natuurlijk. Dat kan je niet op de WT kalender alleen, dan moet je ook een ronde van Luxemburg of Slovakije... gaan opkuisen.

Evenepoel die de Vuelta wint is trouwens geen bewijs dat Quick-Step weet wat ze doen op ronde gebied, das puur anekdotisch. Das een beetje als de gast die in u toeristenclub iedereen het snot voor ogen rijdt en dan 5 trappisten drinkt. Dus ja: 5 trappisten drinken is kei goed! Het werkt voor diej gast... nee, je weet nooit hoeveel beter die kerel zou zijn als hij geen 5 trappisten dronk.
Ik zeg niet dat ze niet weten wat doen voor alle duidelijkheid (zó dramatisch kan het niet zijn) maar Remco is intrinsiek gewoon zoveel beter dan al die andere renners dat 1-2% verlies er zelfs niet toe doet. Iemand heeft het deze week nog gezegd: bergop rijden als je de sterkste bent dat kan iedereen... maar als je op het vlakke wil wegrijden dan moet je gvd een PAK sterker zijn dan de rest.

En bij dat WK TTT wil ik toch even een kleine kanttekening maken. Daar waren uiteindelijk maar 3 ploegen écht mee bezig: Quick-Step, BMC & Orica. Als Team Sky daar ooit écht nen effort voor zou gedaan hebben dan zouden ze op zen minst op die 7 jaar tijd wel eens in de buurt geweest zijn maar dat intereseerde hen gewoon niet. Ook bij die ploeg draait het op het einde van het seizoen maar om exact 1 wedstrijd: de Tour de France. Al de rest is bijzaak.

En net dát is wat PatLef altijd met succes heeft uitgebuit: profiteren van het vacuum dat de grote teams lieten in de wedstrijden die ze niet of minder belangrijk vonden. Niet concureren op koersen die het hoofddoel zijn van die ploegen (GC in Tour) maar concentreren op andere zaken: monumenten, (semi-)klassiekers, GT ritten en nen hoop filler om zo aan het eind van het seizoen toch te kunnen claimen van de beste ploeg te zijn.

Dat lijken mij allemaal net argumenten om wel voor ineos te gaan rijden.
Daar heb je zo goed als de beste omkadering, topmateriaal, topknechten.
Eigenlijk is voor een ronderenner zo goed als alles beter bij ineos.

Laat ons ook niet flauw doen, QS hun vueltaploeg was goed. Maar valt in het niks met een ploeg die ineos rond hem zou kunnen bouwen. Daar heeft hij helpers die hem in diepe finale kunnen bijstaan, en die in feite qua niveau niet zo heel veel moeten onderdoen voor hemzelf. Bij QS is het toch op dat vlak een heel pak minder.
En het is ook niet dat PatLef officieel al de ploeg rond hem gaat versterken, hij moet dus hopen dat ze nog zullen groeien.

Een project is leuk en aardig. Maar daar win je vaak geen koersen mee.
Zijn loon is zeker goed, en 1,2mi die hij misschien nu verdient is zeer mooi.
Maar als je elders 5mi pakt dat is wel equivalent aan 5 jaarlonen eh. Rekening houden met dat een carrière niet eeuwig duurt en je daarna ook graag nog in uw villa en met uw Porsche wilt blijven rijden kan je daar toch al eens over nadenken.
Ik heb in het voetbal al zottere dingen gezien: mannen die hier €1,5M/jaar verdienen en dan naar Rusland gaan spelen voor €2,5M/jaar... dan kan je je al serieus afvragen of het dat allemaal waard is, dat is een serieuze impact op u leven.
Maar in het wielrennen is dat toch nog net iets anders. Er veranderd toch betrekkelijk weinig aan u leven als je van ploeg veranderd. Ok, je gaat tussen andere mensen zitten waarmee het misschien minder goed klikt, misschien ook niet. Je kan wonen en trainen waar je wil, je rijdt dezelfde wedstrijden als je dat wil (toch als kopman)... de ploegstage is misschien ergens anders... maar voor de rest? Als je dan 4x (tzal der niet zo zot ver af zitten) zoveel kan verdienen elders voor eigenlijk quasi exact hetzelfde leven...
 
Laatst bewerkt:
Ah als er al iets van aan is dan is dit gewoon wat druk zetten voor een verbeterd contract. Wat niet onlogisch zou zijn natuurlijk na winst in LBL, Vuelta en WK.
Mja, hij heeft vorig jaar een contract tot en met 2026 ondertekend met zijn volle verstand? Voor een wielrenner is dat vrij lang hè. Om dan al na een dik jaar druk te gaan zetten voor een nieuw contract vind ik niet bepaald netjes.

Geen idee of hij effectief een verbeterd contract wil tho.
 
Geen idee of hij effectief een verbeterd contract wil tho.

Nee want dat wilt niemand natuurlijk :unsure:

Als je 5frank meer kan verdienen om gewoon verder te doen wat je al aan het doen bent, broeken twijfelt daar langer dan een halve seconde over.
Maar er is wel een verschil tussen willen en effectief krijgen ook :p
 
Nee want dat wilt niemand natuurlijk :unsure:

Als je 5frank meer kan verdienen om gewoon verder te doen wat je al aan het doen bent, broeken twijfelt daar langer dan een halve seconde over.
Maar er is wel een verschil tussen willen en effectief krijgen ook :p
:sarcastic:

Ik bedoel of hij effectief druk aan het zetten is om een beter contract.
 
Ik zeg niet dat er geen kwaliteit in zit. Maar kwantiteit is altijd super belangrijk geweest voor PatLef. Een goed vlaams voorjaar aangevuld met een hele reeks kleinere koersen was een goed jaar. Als je 60+ koersen wil winnen is dat ook de enige manier om het doen natuurlijk. Dat kan je niet op de WT kalender alleen, dan moet je ook een ronde van Luxemburg of Slovakije... gaan opkuisen.

Evenepoel die de Vuelta wint is trouwens geen bewijs dat Quick-Step weet wat ze doen op ronde gebied, das puur anekdotisch. Das een beetje als de gast die in u toeristenclub iedereen het snot voor ogen rijdt en dan 5 trappisten drinkt. Dus ja: 5 trappisten drinken is kei goed! Het werkt voor diej gast... nee, je weet nooit hoeveel beter die kerel zou zijn als hij geen 5 trappisten dronk.
Ik zeg niet dat ze niet weten wat doen voor alle duidelijkheid (zó dramatisch kan het niet zijn) maar Remco is intrinsiek gewoon zoveel beter dan al die andere renners dat 1-2% verlies er zelfs niet toe doet. Iemand heeft het deze week nog gezegd: bergop rijden als je de sterkste bent dat kan iedereen... maar als je op het vlakke wil wegrijden dan moet je gvd een PAK sterker zijn dan de rest.

En bij dat WK TTT wil ik toch even een kleine kanttekening maken. Daar waren uiteindelijk maar 3 ploegen écht mee bezig: Quick-Step, BMC & Orica. Als Team Sky daar ooit écht nen effort voor zou gedaan hebben dan zouden ze op zen minst op die 7 jaar tijd wel eens in de buurt geweest zijn maar dat intereseerde hen gewoon niet. Ook bij die ploeg draait het op het einde van het seizoen maar om exact 1 wedstrijd: de Tour de France. Al de rest is bijzaak.

En net dát is wat PatLef altijd met succes heeft uitgebuit: profiteren van het vacuum dat de grote teams lieten in de wedstrijden die ze niet of minder belangrijk vonden. Niet concureren op koersen die het hoofddoel zijn van die ploegen (GC in Tour) maar concentreren op andere zaken: monumenten, (semi-)klassiekers, GT ritten en nen hoop filler om zo aan het eind van het seizoen toch te kunnen claimen van de beste ploeg te zijn.

Die kwantiteit komt door dat hij vaak voor sprinters kiest. Je kan die moeilijk enkel laten sprinten tijdens een GT dus als die bij QS goed omringd worden reigen die de zeges dan ook aan elkaar. De ploegen met de meeste wins dit jaar zijn QS, Jumbo, UAE en Ineos. Kwaliteit en kwantiteit gaat gewoon hand in hand.

Ik haalde ook niet enkel Evenepoel in de Vuelta aan hé ik vernoemde ook Mas, Uran en Alaphilippe net om aan te tonen dat het niet een eenmalige uitschieter is. En tuurlijk maak je van een ezel geen koerspaard maar dat zijn die GT renners van Jumbo en Ineos ook natuurlijk niet. Ze betalen geen miljoenen voor hun renners voor hun mooie ogen hé ze kiezen de beste eruit en werken dan samen met hen om GT te betwisten.

En nu is plots Evenepoel zoveel beter dat het allemaal er niet toe doet terwijl er voor de Vuelta amper iemand was die er in geloofde. Dat is ook een beetje te gemakkelijk natuurlijk.

Sky toonde wel interresse in die TTTs maar na 3 GTs waren hun betere renners gewoon uit vorm. Ik haalde die TTT vooral aan om te tonen dat QS wel snel kan bijleren. Voor dat WK TTT was TTTen niet echt iets waarvoor QS zich inspande maar toen de UCI afkwam met die TTT wilden ze maar al te graag de eersten zijn en hebben ze zich daar serieus op voorbereid.

Nee nee ik blijf erbij bij QS weten ze heus wel hoe een fiets in elkaar te steken dat hij bij een andere ploeg plots zoveel beter gaat rijden geloof ik niet.

Dat er meer geld te verdienen valt dat geloof ik wel. Ineos heeft dubbel het budget van QS. En Jumbo betaald sommige renners rechtstreeks (ik dacht oa Dumoulin die nog wat geld kreeg direct van Jumbo).

Mja, hij heeft vorig jaar een contract tot en met 2026 ondertekend met zijn volle verstand? Voor een wielrenner is dat vrij lang hè. Om dan al na een dik jaar druk te gaan zetten voor een nieuw contract vind ik niet bepaald netjes.

Geen idee of hij effectief een verbeterd contract wil tho.

Tussen het tekenen van zijn contract en nu zitten natuurlijk wel 3 dikke vette vissen. LBL, Vuelta en WK. Lefevere heeft zelf al gezegd dat hij niet verwachte dat hij zo snel zou scoren in een GT. Dus neem ik aan dat zijn loon ook niet meteen dat is van een GT winnaar. Dus dat ze nu wille heronderhandelen zou ik niet eens zo vreemd vinden.
 
Mja, hij heeft vorig jaar een contract tot en met 2026 ondertekend met zijn volle verstand? Voor een wielrenner is dat vrij lang hè. Om dan al na een dik jaar druk te gaan zetten voor een nieuw contract vind ik niet bepaald netjes.

Geen idee of hij effectief een verbeterd contract wil tho.
Niet netjes dan van bv Hans Vanaken toen hij weer maar eens een verbeterd contract wou na de "interesse" van West Ham? Zo werkt de markt nu eenmaal. Het is ook de markt die druk zet om hem een verbeterd contract te geven. Een jaar geleden had hij ook nog niet LBL, Vuelta en WK gewonnen. Mogelijks staan zulke dingen ook gewoon in zijn contract.

Zijn verbeterd contract van vorig jaar kwam er ook door interesse van oa Bora..

Maar goed, kan ook gewoon helemaal niets aan de hand zijn natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan