Algemeen Wielernieuws

Jep, dat is Pogi zijn absolute sterkte. 6w/kg+ trappen over een lange afstand in de 3e week.
 
Blanka Vlasic die aan de Ruben zijn lat blijft haperen. Wie had dat ooit gedacht...
Neen in een interview zei hij onlangs dat hij alleen van haar goeie melk koffie had gedronken en er voor het overige niets gebeurd is. :tongue:
Ik gun het hen beiden maar sorry Ruben, die zin is echt grappig. En die gaan we natuurlijk met z'n allen onthouden van u.

----

Nu goed, er wordt er nog ene vader
Stig Broeckx wordt vader

Ik dacht dat Marlies zijn verpleegster was (en nog steeds is), die hem jarenlang verzorgd heeft?
Het is hem gegund. Veel geluk met je verdere leven Stig!
 
:laugh:. Ik mij al afvragen met wie hij het op een akkoordje gegooid had om tot 2x toe het gat toe te rijden. Wint hij gewoon zelf de sprint. Gaat wel beetje op wandel met Plap maar in dat frontaal beeld laat hij nog wel genoeg ruimte aan de buitenkant. Niet slecht voor iemand zonder eindschot. Zal ook deugd doen!
 
Wanty afgelopen week 2 jonge gasten aangetrokken, Dries De Pooter (19j) en Madis Mihkels (18j). In augustus komen ze over. Die laatste won een sprintetappe in ronde van Estland eergisteren.
 
Wanty afgelopen week 2 jonge gasten aangetrokken, Dries De Pooter (19j) en Madis Mihkels (18j). In augustus komen ze over. Die laatste won een sprintetappe in ronde van Estland eergisteren.

Werden vorig seizoen al gecontracteerd toch? Ook De Pooter een snelle man trouwens. Beiden zeer veel talent. Vond dat vorig jaar een beetje verrassend dat ze bij Wanty tekenden aangezien het toen nog niet de meest interessante ploeg leek te zijn.

Mollema blijft nog minstens 4 jaar bij Trek Segafredo.

Lijkt me toch een beetje een risico Trek zijnde? 4 jaar is toch echt ontzettend lang voor een oude renner. En goedkoop zal Mollema toch ook niet zijn.
 
Dat is inderdaad een opmerkelijke contractverlenging.

Misschien staan er nog wat clausules in ofzo, dat weten we niet, zodat hij meteen in de ploegleiding kan stappen wanneer het op is binnen 2 à 3 jaar... ?

Al verwacht ik dat ze hem de laatste 2 jaar ook vooral als wegkapitein zullen zien.
 
Mollema blijft nog minstens 4 jaar bij Trek Segafredo.

Snap ik niks van. Dat hij langer mag blijven ok maar een 35-jarige is toch 1 max 2 jaar geen 4. Vooral omdat je hem nu 4 jaar moeten betalen aan zijn huidige waarde en die ligt toch redelijk hoog.
 
B-staal van Toon blijkbaar ook positief... "Not clarified" was bewust nog een beetje wazig houden?
 
Snap ik niks van. Dat hij langer mag blijven ok maar een 35-jarige is toch 1 max 2 jaar geen 4. Vooral omdat je hem nu 4 jaar moeten betalen aan zijn huidige waarde en die ligt toch redelijk hoog.
Je weet de details niet. Grote kans dat een stuk op prestaties gericht is, of misschien gaat hij ook wel per jaar minder verdienen.
 
Kan toch ook niet geloven dat dat nog 4 jaar aan zijn huidige salaris zal zijn.
Ken je zijn huidig salaris? :p
Het zal wel een contract met clausules zijn hoor. En waarschijnlijk ook gewoon opzegbaar als hij echt wilt stoppen.
Maar voor hetzelfde geld rijdt hij nog vrij constant en is tot 39 geen enkel probleem.

Onderschat ook zijn PR-waarde en zijn kennis als ancien niet. Ook dit heeft waarde.
 
Roadbook TDF:

Als ik goed tel, maken de sprinters in 5 of 6 ritten kans om te winnen. Als de wind in Denemarken goed staat, zijn het er zelfs maar 3 op het Franse vasteland + de Champs.
Voor't overige zijn er pakweg 10 aankomsten bergop (op een muur of op een col).
Kan een erg leuke Tour worden.

Ik kom uit op een reclame voor kussens als ik op die link klik.

Aankomsten bergop leveren vaak niet de leukste ritten op, iedereen wacht dan gewoon op die slot klim. Ritten met een stevige helling 10km voor de streep leveren vaker leukere koersen op. De leukste rit in de Giro bv was die in het middengebergte waar Bora halfweg koers een stevige snok gaf en Carapaz ook een aanval plaatste maar terug werd gepakt.

Op PCS staan ze ondertussen ook gewoon allemaal

 
  • Stages “without particular difficulties” (Stages 2,3,4,5,6,8,13,15,19,21) 50-30-20-18-16-14-12-10-8-7-6-5-4-3 and 2 points for the first 15 riders
Er vallen veel groene punten te rapen voor Woutje in ritten waar Jakobsen en vrienden 100% kansloos zijn.
 
Net ook maar eens die ritten bekeken. Sprintvriendelijk kun je dat niet noemen nee :crazy:
Echt ontzettend zwaar toch? Ook duidelijk werk gemaakt om de "supersterren" (Van Aerts, VdP, Alaphilippe) veel kans te geven op ritsucces.
 
a029e662eeca8b6ab5c45f3da9bc97f182a0f30c.jpg


@Lotto-fans: als Uran geen goeie grote ronde meer rijdt, zit EF in heel vieze paperen.
 
Terug
Bovenaan