Algemeen Wielernieuws

Wordt die Port epic nu al gereden? Dat is toch een najaars koers?

Had denk ik met Corona te maken dat die in het najaar gereden werd. Vroeger ook al in Mei (toen dat nog geen onverharde stroken had).

Florian Vermeersch met zijn eerste profzege trouwens. Beetje kunnen profiteren van wat raar gepoker van de twee veldrijders in de kopgroep. Nys wel weer bewezen dat hij echt wel veel talent heeft.
 
Had denk ik met Corona te maken dat die in het najaar gereden werd. Vroeger ook al in Mei (toen dat nog geen onverharde stroken had).

Florian Vermeersch met zijn eerste profzege trouwens. Beetje kunnen profiteren van wat raar gepoker van de twee veldrijders in de kopgroep. Nys wel weer bewezen dat hij echt wel veel talent heeft.
De Port Epic bestaat sinds 2018 en is altijd in september verreden geweest.

De kleine Nys doet het inderdaad erg goed op de weg. Dat stagecontract bij Trek Segafredo zal al wel klaar liggen.
 
Was toch die race over 2 dagen ooit? Tussen Rotterdam en Antwerpen en dan terug de 2 Ports. Of is dat nog een andere wedstrijd. Geen gebrek aan kleine wedstrijdjes hier in Belgie.
 
Was toch die race over 2 dagen ooit? Tussen Rotterdam en Antwerpen en dan terug de 2 Ports. Of is dat nog een andere wedstrijd. Geen gebrek aan kleine wedstrijdjes hier in Belgie.

Inderdaad, ging ik ook vanuit. Al was ik vergeten dat die 2 dagen had. Was toen in mei. World Ports Classic de naam blijkbaar. Maar misschien is de Antwerp Port Epic een totaal andere koers dan.
 
Vorige week stond hem hier anders nog mooi stil met krampen tijdens de GP Vermarc :p
In februari naar de Omloop vh Hageland voor vrouwen gaan kijken. In een vrij matig deelnemersveld op slechts een heuvelachtig parcours kwam Kopecky nooit in het stuk voor, om uiteindelijk 12e te sprinten. Een week later won ze Strade, en een eindje later de Ronde.

Vorige week zondag was ook de eerste echt warme dag, ik heb toen zelf ook afgezien op de fiets. Hij zal net als zijn vader niet echt geboren zijn voor de hitte.
 
Om 17u werelduurrecordpoging! Opwarmertje voor Ganna zijn poging later op het jaar.
 
Lotto is verre van uitgeschakeld in de strijd om het WT ticket (als ze het echt willen). Ze komen dichter en dichter bij EF dat echt een abominabel seizoen aan het rijden is. Die moeten zich dringend herpakken, maar als je ook ziet hoe weinig koersen die ploeg rijdt.. Uran zal het precies nog moeten gaan doen.
 
Ik denk dat ze sowieso wel meer hadden verwacht van Magnus Cort deze Giro.
De Vuelta is natuurlijk z'n speelterrein, maar toch.
 
Lotto is verre van uitgeschakeld in de strijd om het WT ticket (als ze het echt willen). Ze komen dichter en dichter bij EF dat echt een abominabel seizoen aan het rijden is. Die moeten zich dringend herpakken, maar als je ook ziet hoe weinig koersen die ploeg rijdt.. Uran zal het precies nog moeten gaan doen.

EF is de enige ploeg die "in gevaar" is die niet meer is beginnen rijden. Het is ook een ploeg die traditioneel vooral rittenkoersen rijdt in deze periode en daar koop je dus niet veel mee. Ze zijn natuurlijk afschuwelijk slecht dit jaar, maar dat waren ze vorig jaar ook tot het najaar zowat. Dan begonnen die opeens overal te winnen en dikke punten te scoren. Je moet die selectie eens bekijken, die hebben echt heel veel jongens die opeens dikke punten kunnen scoren in vele (belangrijkere) koersen. Lotto heeft dat natuurlijk veel minder, het wordt dus nog altijd aartsmoeilijk. Maar dat EF hun schema niet aanpast om hier en daar extra punten te scoren, geeft ze wel wat hoop, want BEX of Cofidis inhalen is zowat onmogelijk omdat die heel veel rijden nu. BEX gaat zelfs naar Estland als enige WT ploeg deze week om punten te scoren.
 
Het was blijkbaar een zeer straffe prestatie van Remco vandaag, een stuk beter als zijn vorige beklimmingen. 6,5w/kg over iets meer als 30 minuten, Vine ook nog 6,34w/kg. Vine zijn wattages staan op strava, 435w aan +/- 69kg voor een half uur.

Add-a-heading-36.png
 
Euh, da's beter dan wat Pogacar ooit heeft gepresteerd en Jay Vine eindigt op 24seconden?

Er is iets fishy aan die cijfers denk ik.
 
De vergelijking met Pogacar post ik dan ook niet. Dit is een klim in een klein rondje met een matig deelnemersveld, in de verste verte niet te vergelijken met een prestatie op dag 15 van de Tour de France.
Aangezien Vine zijn echte cijfers op Strava staan kunnen we wel vrij zeker zijn dat de waardes toch wel aardig in de buurt komen van de realiteit.
En in Algarve vergat Remco zijn wattages te verbergen, toen reed hij in de tijdrit 392w voor 38 minuten. Dat is dus op een tijdritfiets in een aero positie. Fris zijn Remco zijn wattages gewoon absolute wereldtop.

Zoals Vaughters in het verleden al zei, het belangrijkste vraagteken naar de toekomst toe is of hij zijn prestaties ook kan leveren naar het einde van een grote ronde toe.
While I caught an inordinate amount of shit for it few years ago, remains my opinion that he is exceptional aerodynamically; w/cda is incredible. But his w/kg in a fatigued state are a small weak spot.
 
Het belangrijkste zijn appelen met appelen vergelijken natuurlijk.
Nu gaan vergelijken met waardes die Pogacar na 2 weken trapte is niet zo zonnig. Maar het is overigens ook niet onrealistisch dat Remco in staat is om quasi dezelfde waarden te trappen.
Het is ook niet dat beide heren al volop tegen elkaar gekoerst hebben, een hevig duel is er nog niet geweest. Daar ben ik wel eens benieuwd naar overigens.
 
Terug
Bovenaan