Algemeen Wielernieuws

Daar is Lefevere met zijn vrouwenploeg. De 2de stap om een vrouwenploeg op poten te zetten rond Zoe Bäckstedt is genomen. Nu nog juist wachten op de aankondiging dat zij mee in het nieuwe project stapt. (En dan mr. Tormans rustig richting de uitgang masseren) :unsure:

 

WT here they come
Was te verwachten natuurlijk.
Ze zouden in feite gek zijn om het niet te doen. Ook die verhoging van het budget kan wel goed zijn om de ploeg nog sterker te maken.
Zo is er misschien ook meer budget voor Merlier.

Benieuwd wat het gaat worden!!
 
Was te verwachten natuurlijk.
Ze zouden in feite gek zijn om het niet te doen. Ook die verhoging van het budget kan wel goed zijn om de ploeg nog sterker te maken.
Zo is er misschien ook meer budget voor Merlier.

Benieuwd wat het gaat worden!!

Ik betwijfel dat het bij Merlier gaat om geld. Die wilt volgens mij gewoon niet meer in één ploeg rijden met Philipsen, en die heeft volgens de geruchten toch al even een contractverlenging op zak. Alpecin heeft een tiental open spots voor volgend seizoen. Ik denk dat ze vooral het team rond VdP met 1 of 2 degelijke renners moeten versterken en ook wat klimtypes moeten binnenhalen. Buiten Jay Vine zit daar bijna niemand die een berg over kan. Als je vanaf volgend jaar al die zware rondjes moet rijden en dus niet meer de keuze hebt om ze links te laten liggen, is dat toch nodig.

Inderdaad geen verrassend nieuws alleszins. Logische keuze, lijkt me stressvol om elk jaar die punten te moeten halen (iets wat Lotto dus gaan moeten doen). Zeker nu je waarschijnlijk met Merlier een enorm grote puntenpakker verliest. Zo staan ze dit jaar weer mooi 8e op de ranking, maar zonder die punten van Merlier sta je slechts op het niveau van Lotto (heel wat WT ploegen doen natuurlijk een stuk slechter dit jaar). Beeld u maar eens in dat VdP eens zwaar valt in het voorjaar, dat heb je opeens een probleem.
 
Merlier naar Quick-Step. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Zal ook betekenen dat Cavendish geen contractverlenging krijgt zeker?
 
Merlier naar Quick-Step. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Zal ook betekenen dat Cavendish geen contractverlenging krijgt zeker?
Ik stel mij oprecht de vraag, wat gaat die jongen daar doen?
Daar gaat hij ook niet enige sprinter zijn, bijlange na niet.
 
Merlier naar Quick-Step. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Zal ook betekenen dat Cavendish geen contractverlenging krijgt zeker?

Zou een rol binnen de ploeg krijgen zeker?

Ik stel mij oprecht de vraag, wat gaat die jongen daar doen?
Daar gaat hij ook niet enige sprinter zijn, bijlange na niet.

QS heeft al jaren meerdere sprinters die zijn het dus gewend. En die zijn slim genoeg om voor elk een eigen programma uit te stippelen. En geen fratsen tegen te komen zoals Alpecin vorige Tour en dit jaar in GW en Schoten.
 
QS heeft al jaren meerdere sprinters die zijn het dus gewend. En die zijn slim genoeg om voor elk een eigen programma uit te stippelen. En geen fratsen tegen te komen zoals Alpecin vorige Tour en dit jaar in GW en Schoten.
Dan moet je wel blij zijn met het programma dat je krijgt. Alsook moet je constant in duel gaan om geselecteerd te worden voor belangrijke koersen.
Veel zal dus afhangen van zijn plaats in de ploeg en of hij helpers voor een trein zal meekrijgen.

Nu goed voor QS rijden is nooit geen slechte zaak natuurlijk. Van topmateriaal en begeleiding ben je alvast zeker.
 
Was wel te verwachten natuurlijk :p
Onze Vocsnor zal al met bevende knietjes zitten!
Bevende knietjes? Voor Dowsett ok nog maar het is niet alsof dit echt een sweat is... Ganna verpulvert dat record zonder ongelukken gewoon klaar.

Ganna is intrinsiek een nog veel straffere tijdrijder EN (en dit is van enorm belang) heeft veel ervaring op de piste. Iemand die niet gewoon is van op een piste te rijden rijdt op zo'n uur al snel een paar honderd meter extra door te hoog in de baan te rijden of constant van beneden naar omhoog te zwabberen en terug... dat lijkt allemaal peanuts maar als je elke ronde een meter extra rijdt dikt dat snel aan als je 220 keer de baan rond draait.

Was te verwachten en ook terecht.
Nochtans doet Lefevere hier wat 99% van alle managers niet zouden doen: “Ik heb goed personeel. Iljo komt niemand vervangen. Er is ruimte om er nog iemand bij te nemen.”

De meeste managers redeneren: "Alles bolt met de huidige bezetting dus waarom zou ik nu meer geld uitgeven?". Lefevere denkt hier: "Ik moet een paar jaar een man extra betalen máár op het moment dat Holm, Van Slycke en/of Peters vertrekken heb ik direct iemand die van hun nog een paar jaar heeft kunnen leren.". Tenzij hij nu al weet dat Holm en/of Van Slycke niet meer verder doen na dit seizoen natuurlijk...
 
Laatst bewerkt:
Bevende knietjes? Voor Dowsett ok nog maar het is niet alsof dit echt een sweat is... Ganna verpulvert dat record zonder ongelukken gewoon klaar.

Ganna is intrinsiek een nog veel straffere tijdrijder EN (en dit is van enorm belang) heeft veel ervaring op de piste. Iemand die niet gewoon is van op een piste te rijden rijdt op zo'n uur al snel een paar honderd meter extra door te hoog in de baan te rijden of constant van beneden naar omhoog te zwabberen en terug... dat lijkt allemaal peanuts maar als je elke ronde een meter extra rijdt dikt dat snel aan als je 220 keer de baan rond draait.

Is waar, maar vocsnor heeft wel alles in het teken gezet van het record, en deed het in Mexico met daarbovenop nog wat klimaatmanagement op de piste.

Ganna gaat daartegenover uit de Tour komen en doet het is het minder ideale Zwitserland.

Niet dat ik er per se aan twijfel dat Ganna het intrinsiek zeker kan klaarspelen, maar ik wil niet gezegd hebben dat hij het tussendoor even gaat klaren. En gezien zijn programma lijkt het wel echt een tussendoortje en Vocsnor heeft het record echt wel scherp gezet.
 
Terug
Bovenaan