Algemeen Wielernieuws

Als het mentaal op is dan stopt het natuurlijk. En inderdaad: als je ooit in de positie hebt gezeten om mee te doen voor winst in grote rondes, zelfs in de Tour, dan moet het zeer moeilijk zijn om je nadien in de dienende rol te schikken. Ik denk ook niet dat het probleem bij Dumoulin is dat hij daar te trots voor zou zijn maar je vooral een gebrek aan motivatie om nog te trainen als je er uiteindelijk maar 'voor spek en bonen' bij rijdt.

Zijn klasse is niet weg, zeker niet hoor.
Bij jumbo zat hij gewoon niet goed, een andere ploeg had hem misschien nog kunnen doen herrijzen. En die ploegen hadden hem niet in een dienende rol geduwd.
Het is gewoon zeer moeilijk als het mentaal niet goed is en uw verwachtingen liggen te hoog om nog door te zetten.

Een zeer jammere keuze, maar voor de man en vader Tom Dumoulin de beste keuze die hij kon maken.
 
Zijn klasse is niet weg, zeker niet hoor.
Bij jumbo zat hij gewoon niet goed, een andere ploeg had hem misschien nog kunnen doen herrijzen. En die ploegen hadden hem niet in een dienende rol geduwd.
Het is gewoon zeer moeilijk als het mentaal niet goed is en uw verwachtingen liggen te hoog om nog door te zetten.

Een zeer jammere keuze, maar voor de man en vader Tom Dumoulin de beste keuze die hij kon maken.
Ik denk niet dat de ploeg op zich er veel mee te maken heeft, ik denk dat het vooral te maken heeft met een extreme perfectionist in Dumoulin. Dat zijn vaak mensen die extreem zelf kritisch zijn en alles minder dan perfectie niet aanvaarden, zeker niet van zichzelf.

Ik vraag me dan vooral ook af waar het beter zou zijn... zou de druk bij pakweg Bora of misschien EF of iets dergelijk zoveel minder geweest zijn? Ik denk dat het uiteindelijk toch vooral zelf opgelegde druk is.
 
Ik denk niet dat de ploeg op zich er veel mee te maken heeft, ik denk dat het vooral te maken heeft met een extreme perfectionist in Dumoulin. Dat zijn vaak mensen die extreem zelf kritisch zijn en alles minder dan perfectie niet aanvaarden, zeker niet van zichzelf.

Ik vraag me dan vooral ook af waar het beter zou zijn... zou de druk bij pakweg Bora of misschien EF of iets dergelijk zoveel minder geweest zijn? Ik denk dat het uiteindelijk toch vooral zelf opgelegde druk is.
Hij heeft zijn beste jaren gehad bij DSM, dus dat wilt ook wel wat zeggen.
Nu is jumbo niet zo extreem, maar het is ook niet dat renners daar immens veel vrijheid hebben.

Maar een aanpak zoals bij Alpecin waar ze hem volledig vrij zouden laten had misschien kunnen helpen. Maar dat zijn vijgen na Pasen natuurlijk.
 
Hij heeft zijn beste jaren gehad bij DSM, dus dat wilt ook wel wat zeggen.
Dat ze bij DSM hun renners opbranden?
Ik vind het al te gemakkelijk om naar de ploegen te kijken daarin. Er zijn een heel pak renners kopje onder gegaan sinds 2019 hé. Van zijn concurrenten in 2017/2018 blijft ook niet meer veel over: Quintana is just nog goed genoeg om te pieken begin maart in die Franse rittenkoersen, Thomas was 2019 ondanks die 2de plaats in de Tour al héél wat minder en is er ondertussen volledig doorgezakt, Froome is een verhaal apart maar bon... alle respect voor Dumoulin zijn palmares en de Tour zege van Thomas hoor maar er is ondertussen een nieuwe generatie opgestaan die de gevestigde waarden gewoon heeft weg gespoeld. Je kan niet bij al die renners beweren dat dit aan hun team ligt.
 
Dat ze bij DSM hun renners opbranden?
Ik vind het al te gemakkelijk om naar de ploegen te kijken daarin. Er zijn een heel pak renners kopje onder gegaan sinds 2019 hé. Van zijn concurrenten in 2017/2018 blijft ook niet meer veel over: Quintana is just nog goed genoeg om te pieken begin maart in die Franse rittenkoersen, Thomas was 2019 ondanks die 2de plaats in de Tour al héél wat minder en is er ondertussen volledig doorgezakt, Froome is een verhaal apart maar bon... alle respect voor Dumoulin zijn palmares en de Tour zege van Thomas hoor maar er is ondertussen een nieuwe generatie opgestaan die de gevestigde waarden gewoon heeft weg gespoeld. Je kan niet bij al die renners beweren dat dit aan hun team ligt.
Over welke nieuwe generatie van renners heb je het dan buiten Pogacar?
Want in de periode had je ook gewoon Carapaz, Mas, en Roglic, die zijn er vandaag nog gewoon.
2017 is ook al even geleden eh, dat is 5 jaar. Een renner op de top van zijn kunnen die toen 31 was is er nu 36, Porte is er zelfs 37.

Misschien dat Dumoulin baat had bij een team als DSM, maar misschien heeft dat hem ook opgebrand.
Het heeft Jai Hindley niet gehinderd. Al kon hij wel niet verzilveren ten tijde van DSM en kon hij dat bij Bora nu wel.
 
Ik zet deze hier maar ergens neer, een teampgesprek van Jumbo Visma, op de rustdag in Tignes vorig jaar in de Tour de France.
Wout geeft aan wat zijn ambities zijn in de rest van de tour.
Dat stukje is gewoon erg grappig achteraf bekeken

 
Grappig is relatief natuurlijk :p
Ik denk dat hij zelf ook nooit gepland had om daar te winnen. Het was een samenloop van omstandigheden en ineens zit je daar met goeie benen en rij je maar gewoon door. En uiteindelijk pakt niemand je meer terug.
 

:(

Gelukkig is deze vorm van leukemie perfect onder controle te houden met antilichamen en zeer sporadisch een chemo, mijn vader heeft die diagnose een jaar of 8 ook gekregen en heeft in deze periode slechts 1x chemo gehad.

Uiteraard is dat wel een gesel op je lichaam en je afweersysteem is niet van de doorsnee mens maar het is verre van een doodsvonnis zoals bij de andere varianten.
 

Wel eens leuk zo niet eindigen in Parijs. Kan nog een hele pittige slotrit worden als ze doen zoals Parijs-Nice. Kunnen natuurlijk ook langs de kust blijven en een massasprint doen op de Promenade.
 
Wat geen ENECO Tour dit jaar? De enige ronde is Belgie (en Nederland) die iets voorstelt en gaat dan nog niet door. Vreemd als je het in Corona tijd kan organiseren maar nu plots niet.
 
Wat geen ENECO Tour dit jaar? De enige ronde is Belgie (en Nederland) die iets voorstelt en gaat dan nog niet door. Vreemd als je het in Corona tijd kan organiseren maar nu plots niet.
Als ik tussen de lijntjes lees wouden de Hollanders niet echt mee doen dit jaar... Heel erg jammer inderdaad.
 
Wat geen ENECO Tour dit jaar? De enige ronde is Belgie (en Nederland) die iets voorstelt en gaat dan nog niet door. Vreemd als je het in Corona tijd kan organiseren maar nu plots niet.
Tja, de hollanders...
In 2020 is de Benelux tour trouwens ook enkel in BE gereden omdat het in NL niet kon vanwege corona.
 
Als ik tussen de lijntjes lees wouden de Hollanders niet echt mee doen dit jaar... Heel erg jammer inderdaad.
Als ik tussen de lijntjes lees is dat een beetje een bijkomstig iets en wil Golazo eigenlijk ook gewoon af van die overlap met de Vuelta die knoeit met de uitzendrechten/-uren. Tzou wel eens kunnen dat de Benelux Tour naar een heel andere plaats op de agenda schuift.
Anders hadden ze gewoon opnieuw voor een BE versie kunnen gaan.

Ook het feit dat zowel Wout (past niet planning/geen intresse) als Remco (Vuelta) niet aanwezig zouden zijn zal zeker niet geholpen hebben... das een beetje als een Cross organiseren zonder Wout en Mathieu.
 
Als ik tussen de lijntjes lees is dat een beetje een bijkomstig iets en wil Golazo eigenlijk ook gewoon af van die overlap met de Vuelta die knoeit met de uitzendrechten/-uren. Tzou wel eens kunnen dat de Benelux Tour naar een heel andere plaats op de agenda schuift.
Anders hadden ze gewoon opnieuw voor een BE versie kunnen gaan.

Ook het feit dat zowel Wout (past niet planning/geen intresse) als Remco (Vuelta) niet aanwezig zouden zijn zal zeker niet geholpen hebben... das een beetje als een Cross organiseren zonder Wout en Mathieu.

Heeft een van beide dan al ooit meegedaan? Zou maar vreemd zijn moest het ontbreken van die 2 een impact hebben of het al dan niet doorgaan van een wedstrijd. Zeker in Belgie is er normaal wel interesse genoeg. Zie al die wedstrijden die momenteel doorgaan in Belgie zonder grote namen.
 
Heeft een van beide dan al ooit meegedaan? Zou maar vreemd zijn moest het ontbreken van die 2 een impact hebben of het al dan niet doorgaan van een wedstrijd. Zeker in Belgie is er normaal wel interesse genoeg. Zie al die wedstrijden die momenteel doorgaan in Belgie zonder grote namen.

Wout een keer in 2017 ofzo, toen was het wel nog Binckbanktoer.

Het is niet de eerste keer dat golazo het financiele boven het sportieve verkiest
 
Heeft een van beide dan al ooit meegedaan? Zou maar vreemd zijn moest het ontbreken van die 2 een impact hebben of het al dan niet doorgaan van een wedstrijd. Zeker in Belgie is er normaal wel interesse genoeg. Zie al die wedstrijden die momenteel doorgaan in Belgie zonder grote namen.
Remco vorig jaar toch? Of was het een andere koers waar hij volledig over de rooie ging tegen eerst die mecanieker en dan De Bondt? :confused:

Het gaat ook niet alleen om wie Niet rijdt in de Benelux Tour het gaat ook over Remco die Wel de Vuelta rijdt. Je moet geen genie zijn om te weten dat die drie weken alle andere koersen gaan verdrinken onder een nieuwe golf van Remco mania.
Sowieso dat dat een grote factor is voor een bedrijf als Golazo.
 

Wel eens leuk zo niet eindigen in Parijs. Kan nog een hele pittige slotrit worden als ze doen zoals Parijs-Nice. Kunnen natuurlijk ook langs de kust blijven en een massasprint doen op de Promenade.
Met een start in Cesenatico, dat wordt zonder twijfel met een eerbetoon aan Pantani.
 
Terug
Bovenaan