Algemeen Wielernieuws

Met een start in Cesenatico, dat wordt zonder twijfel met een eerbetoon aan Pantani.
Dat de fans hem in Italië verheerlijken, kan ik nog begrijpen, maar laten we het daar bij houden aub.
Is het niet stilletjes aan tijd om gekende dopeurs in de vergeetput te stoppen bij de koersen zelf?
Ik zou mijn wenkbrauwen serieus fronsen, mocht er in de Tour van '24 in Cesenatico voor de start een 'showke' wordt opgevoerd ter ere van hem.
Misschien kan Ricco de start halen van de Tour, onder leiding van Bjarne Riis. Zijn schorsing is dan afgelopen en kan hij winnen en wijzen naar de hemel :laugh:.
 
Remco vorig jaar toch? Of was het een andere koers waar hij volledig over de rooie ging tegen eerst die mecanieker en dan De Bondt? :confused:

Het gaat ook niet alleen om wie Niet rijdt in de Benelux Tour het gaat ook over Remco die Wel de Vuelta rijdt. Je moet geen genie zijn om te weten dat die drie weken alle andere koersen gaan verdrinken onder een nieuwe golf van Remco mania.
Sowieso dat dat een grote factor is voor een bedrijf als Golazo.
Om eerlijk te zijn ben ik vrij zeker dat golazo zich geen flikker interesseert ik Remco.
Het gaat hem puur over geld, geld en nog eens geld.
Dat is het enige dat golazo voorop zet.

Trouwens een beetje zwak om Pantani zo af te schilderen. Pantani was een man van zijn tijd, niks meer of niks minder. Ik kijk naar de tour van 98, heel de top 10 deed doping.
Het is en blijft in de eerste plaats een mens. En ik zou niet weten waarom we zo een fenomeen, want dat was hij, niet zouden mogen eren.
 
Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zijn ben ik vrij zeker dat golazo zich geen flikker interesseert ik Remco.
Het gaat hem puur over geld, geld en nog eens geld.
Dat is het enige dat golazo voorop zet.
Uiteraard, maar het ene hangt wel samen met het andere. Minder exposure = mindere ROI voor sponsors = minder intresse/lagere bedragen van sponsors.
Bij de Giro van vorig jaar moest je op Sporza soms voorbij 3 Remco artikels scrollen voor je wist wie er dan eigenlijk de rit won. Waar denk je dat de artikels over de Benelux Tour eindigen als Remco op hetzelfde moment de Vuelta op zijn kop zet?
Ik denk dat ze daarnaast ook wel wisten dat ze niet moesten rekenen op veel meer dan een uur zendtijd voor de diepe finale, na aankomst van de Vuelta. Dat is toch al anders geweest in het verleden.
Enfin, die agenten in Nederland zullen meegespeeld hebben maar als ze in 2020 konden organiseren als ze NL gewoon niet in mochten dan is het niet aannemelijk dat dit nu een super belangrijke reden is voor niet organiseren.
 
Wellens zou tekenen bij UAE. Verrassende keuze. Ik had gedacht dat hij bij een kleinere ploeg als Alpecin of EF zou terechtkomen. Hij had het wel nodig om eens te veranderen dus het kan wel goed uitpakken.

(In kleine lettertjes: Was Wellens niet altijd uitgesproken antidoping? UAE heeft met o.a. Gianetti en Matxin toch geen onberispelijke reputatie.)
 
Wellens zou tekenen bij UAE. Verrassende keuze. Ik had gedacht dat hij bij een kleinere ploeg als Alpecin of EF zou terechtkomen. Hij had het wel nodig om eens te veranderen dus het kan wel goed uitpakken.

(In kleine lettertjes: Was Wellens niet altijd uitgesproken antidoping? UAE heeft met o.a. Gianetti en Matxin toch geen onberispelijke reputatie.)

Principes gaan snel overboord wanneer er veel centjes op tafel liggen...
 
Wellens zou tekenen bij UAE. Verrassende keuze. Ik had gedacht dat hij bij een kleinere ploeg als Alpecin of EF zou terechtkomen. Hij had het wel nodig om eens te veranderen dus het kan wel goed uitpakken.

(In kleine lettertjes: Was Wellens niet altijd uitgesproken antidoping? UAE heeft met o.a. Gianetti en Matxin toch geen onberispelijke reputatie.)
Toch vreemd, zit Wellens in een Belgische ploeg met besmeurde figuren: niets.
Gaat Wellens naar UAE: Unk, hoe kan dat nu!!!

We zitten nog voor een paar decennia met die figuren opgescheept, ze zijn gewoon wijdverspreid.
 
Weet ik wel Niklas. Alleen hebben sommige ploegen of entourages een slechtere naam in het peloton dan andere. UAE (Gianetti en Matxin) is daar een van. En nemen sommige renners wat vaker een uitgesproken antidopingstandpunt in. Wellens is daar een van. De combinatie van UAE en Wellens is dus gewoon opvallend. Ik gun hem zijn transfer hoor. Hij zal niet minder verdienen en krijgt vast wel zijn kansen in sommige mooie koersen.
 
Keuze voor het geld, weinig mis mis mee. Zat boven het miljoen per jaar bij Lotto, die konden/wilden dat niet meer betalen dus was het inleveren of vertrekken. Eens iets nieuws uitproberen en minstens evenveel verdienen is dan de logische keuze. Er zal nog wel andere interesse geweest zijn, maar niet van andere rijke ploegen. Denk niet dat hij zou vertrokken zijn voor een andere kleinere ploeg. Hij zal minder kansen krijgen, maar er zullen nog wel mooie wedstrijden zijn waar hij met een beschermde rol zal mogen starten (ik denk aan Omloop, Brabantse Pijl & Amstel).

Natuurlijk wel een beetje grappig omdat Wellens niet alleen uitgesproken tegen doping is, maar ook zeer politiek correct is. Dan begrijp ik wel dat sommigen de keuze voor UAE een beetje vreemd vinden.
 
Het is en blijft in de eerste plaats een mens. En ik zou niet weten waarom we zo een fenomeen, want dat was hij, niet zouden mogen eren.
Maar was hij een fenomeen met dank aan de verboden middelen? Of heeft hij al chique dingen laten zien vóór hij begon met doping?
Groot verschil imo. Bij het tweede kan ik begrijpen dat ze hem op handen dragen in Italië.
Het zou de wielersport ten goede komen, als ze de compleet tegenovergestelden eren, zoals een Bassons.
 
Maar was hij een fenomeen met dank aan de verboden middelen? Of heeft hij al chique dingen laten zien vóór hij begon met doping?
Groot verschil imo. Bij het tweede kan ik begrijpen dat ze hem op handen dragen in Italië.
Het zou de wielersport ten goede komen, als ze de compleet tegenovergestelden eren, zoals een Bassons.
Hij is pas betrapt geweest in de jaren na zijn grootste sucessen, maar bv in 99 is hij 2 dagen voor het einde in het roze uit de giro gezet met een te hoog hematocrietgehalte.
 
Hij is pas betrapt geweest in de jaren na zijn grootste sucessen, maar bv in 99 is hij 2 dagen voor het einde in het roze uit de giro gezet met een te hoog hematocrietgehalte.
Even opgezocht naar eerder:
According to the information released by the newspaper, Francesco Conconi administered EPO to Italian athletes from 1993 to 1998, including Pantani and other cyclists of Carrera.[56][57]. It was revealed that Pantani's name appeared on a file marked "Dblab", seized from Conconi's Biomedical Research Institute at Ferrara, which detailed athlete's hematocrit levels between 1993 and 1995. In 1994, his haematocrit values fluctuated from 40.7% on 16 March, early in the season, to 54.55% on 23 May, during the first stages of the Giro d'Italia. His values reached 58% on 8 June, after winning two stages of the race, and were 57.4% on 27 July, after the Tour de France. In March 1995, his hematocrit values had dropped to 45%, but they reached 56% in July during the Tour de France, where he won two stages; and over 60% in October after the accident in the Milano–Torino.
Hoge hematocrietwaarden in zijn begin-topjaren (1994).
Lijkt me genoeg te zeggen, denk ik.
 
Eikes, ik hoop dat Wellens niet bij UAE tekent.
Die beginnen eindelijk wat cool te worden en dan zouden ze Tim Wellens miljoenen gaan geven :(

Smijt die binnen bij Trek ofzo, of Israel.
 
Iemand die weet of het "merk" "vive le velo" nu van de VRT is of van Karl ?

Wordt nu toch enorm uitgemolken ?
Over hoe die inkomsten tussen beide partijen worden verdeeld wil geen van beide meer info kwijt. “Dat is vertrouwelijke informatie”, klinkt het bij de VRT.

Reken maar dat de Karl er goed op zal cashen.
 
Over hoe die inkomsten tussen beide partijen worden verdeeld wil geen van beide meer info kwijt. “Dat is vertrouwelijke informatie”, klinkt het bij de VRT.

Reken maar dat de Karl er goed op zal cashen.

Het is van Karl. Hij heeft dat in zijn laatste 300000 euro contract (1 van de 6 binnen de VRT) er ook nog eens lekker kunnen bij onderhandelen. Alles wat onder de naam "vive le velo" valt is van Karl. Waarom? Geen idee, ze zijn bij de VRT al wel wat langer de weg kwijt.
 
Het is van Karl. Hij heeft dat in zijn laatste 300000 euro contract (1 van de 6 binnen de VRT) er ook nog eens lekker kunnen bij onderhandelen. Alles wat onder de naam "vive le velo" valt is van Karl. Waarom? Geen idee, ze zijn bij de VRT al wel wat langer de weg kwijt.
Omdat hij dat heeft uitgevonden!!!

De opbrengst zal verdeeld worden tussen de VRT en Vannieuwkerke. “Het idee om met dit merk iets te doen, kwam van mij,” vertelt de presentator. “Daarnaast heeft de VRT de naam ‘Vive Le Vélo’ ook aan mij te danken. Toen het tv-programma in 2005 startte, heette het Tour 2005. Het jaar erna Tour 2006, enzovoort. Op het einde zei ik altijd: ‘Tot morgen, en vive le vélo’. Die uitspraak is een eigen leven gaan leiden, zodat het programma die naam kreeg.” Een derde deel van de opbrengst gaat naar ‘Kom op tegen Kanker’. Vorig jaar leverde dat voor hen maar liefst 159.000 euro op.
 
Terug
Bovenaan