Algemeen Wielernieuws

Vragen bij extra inkomsten van ‘Vive le vélo’: ‘Wat daar gebeurt, balanceert toch op de grens’

"In en rond Diksmuide werden zes fietsroutes uitgestippeld waarbij sportievelingen op hun smartphone door Karl Vannieuwkerke getrakteerd worden op tekst en uitleg bij de lokale wielergeschiedenis en de bezienswaardigheden langs het parcours."

:help:
 
"In en rond Diksmuide werden zes fietsroutes uitgestippeld waarbij sportievelingen op hun smartphone door Karl Vannieuwkerke getrakteerd worden op tekst en uitleg bij de lokale wielergeschiedenis en de bezienswaardigheden langs het parcours."

:help:
Ik dacht meteen hetzelfde :tongue: .
 
En dat allemaal met geld van de belastingsbetaler! Zo is het gemakkelijk om te "ondernemen" en te cashen. Nuja er zijn er natuurlijk nog die wat extra verdienen via boeken ofzo maar bij Vive le velo is het er wat over.
 
De GM van BikeExchange heeft in een itv in de Gazetta verklaard dat hij niet wist dat 'slechts' 10 coureurs punten scoren voor de WT ranking 🤣🤣
 
De GM van BikeExchange heeft in een itv in de Gazetta verklaard dat hij niet wist dat 'slechts' 10 coureurs punten scoren voor de WT ranking 🤣🤣

Het grappige daaraan is dat ze zowat het minste brede team van de WT zijn. Ze hebben nauwelijks 10 renners met punten, alsof dat voor hun dus nadelig is dat slechts de 10 beste renners tellen.

Het beste uit dat interview is de passage over de Brussels Cycling Classic waar ze bij BEX dus niet achter de kopgroep gereden zouden hebben omdat ze schrik hadden dat hun concurrenten meer punten zouden pakken daardoor. Ja man, dommer dan dom toch wel aangezien ze zelf nog 2 sprinters hadden zitten en ze 3e en 5e van het peloton werden, beter dan hun concurrenten :biglaugh:
 
BEX heeft dan ook maar drie goeie namen met Matthews, Groenewegen en Yates.
Ik vind dat die ploeg altijd een zekere droefheid uitstraalt.
 
BEX heeft dan ook maar drie goeie namen met Matthews, Groenewegen en Yates.
Ik vind dat die ploeg altijd een zekere droefheid uitstraalt.
En dan sturen ze Groenewegen nog naar de Dauphiné waar hij niks te zoeken heeft. In de Brussels Cycling Classic had hij al veel meer punten kunnen rapen of als ze zich hadden ingeschreven voor de ZLM tour.

Sommige ploegen maken toch vaak bizarre keuzes.
 
BEX heeft dan ook maar drie goeie namen met Matthews, Groenewegen en Yates.
Ik vind dat die ploeg altijd een zekere droefheid uitstraalt.
Hoeveel goede namen hebben: Movistar, Lotto en EF?
Ik vind het net echt een fijne ploeg door die drie speerpunten. Heel versatiel. Zien er ook goed uit.
 
Het grappige daaraan is dat ze zowat het minste brede team van de WT zijn. Ze hebben nauwelijks 10 renners met punten, alsof dat voor hun dus nadelig is dat slechts de 10 beste renners tellen.

Het beste uit dat interview is de passage over de Brussels Cycling Classic waar ze bij BEX dus niet achter de kopgroep gereden zouden hebben omdat ze schrik hadden dat hun concurrenten meer punten zouden pakken daardoor. Ja man, dommer dan dom toch wel aangezien ze zelf nog 2 sprinters hadden zitten en ze 3e en 5e van het peloton werden, beter dan hun concurrenten :biglaugh:
Dat is dan het wielerequivalent van "park the bus" zeker? :unsure:
Gekker moet het toch niet worden? Dat je in een ontsnapping niet rijdt of wat zeurt omdat je tekort komt tegen een medevluchter tot daaraan toe nog maar express ervoor zorgen dat je renners niet kunnen spurten voor de zege omdat je concurrenten misschien wel meer punten sprokkelen... waar zijn we dan nog mee bezig?
En dan sturen ze Groenewegen nog naar de Dauphiné waar hij niks te zoeken heeft. In de Brussels Cycling Classic had hij al veel meer punten kunnen rapen of als ze zich hadden ingeschreven voor de ZLM tour.

Sommige ploegen maken toch vaak bizarre keuzes.
Groenewegen naar de Dauphiné was misschien wel de domste move die ik heel dit jaar al gezien heb. En dat terwijl er inderdaad in de ZLM Tour alle dagen gespurt wordt. Belachelijk.
 
Dat is dan het wielerequivalent van "park the bus" zeker? :unsure:
Gekker moet het toch niet worden? Dat je in een ontsnapping niet rijdt of wat zeurt omdat je tekort komt tegen een medevluchter tot daaraan toe nog maar express ervoor zorgen dat je renners niet kunnen spurten voor de zege omdat je concurrenten misschien wel meer punten sprokkelen... waar zijn we dan nog mee bezig?

Groenewegen naar de Dauphiné was misschien wel de domste move die ik heel dit jaar al gezien heb. En dat terwijl er inderdaad in de ZLM Tour alle dagen gespurt wordt. Belachelijk.
Training op hoogtemeters voor de Tour? :unsure:
 
Dat is dan het wielerequivalent van "park the bus" zeker? :unsure:
Gekker moet het toch niet worden? Dat je in een ontsnapping niet rijdt of wat zeurt omdat je tekort komt tegen een medevluchter tot daaraan toe nog maar express ervoor zorgen dat je renners niet kunnen spurten voor de zege omdat je concurrenten misschien wel meer punten sprokkelen... waar zijn we dan nog mee bezig?

Ik vrees dat we op dat vlak nog heel rare dingen gaan zien. Ploegen die vrij safe zijn, maar nog niet helemaal gaan echt meer en meer tegen de ploegen die het meest in de problemen zitten rijden. Toch een heel raar en imo onfair gegeven. Ze willen precies een voetbalsysteem kopiëren, maar daar is elke wedstrijd eerlijk (of ja toch de meesten :biglaugh:), 1 ploeg tegen de andere.

Volgens mij ook de reden van het toch ietwat rare gedrag van Arkea ook in de laatste Belgische koersen. Vooral Lotto niet teveel punten laten scoren want zelf scoren ze niets meer sinds al die kleinere koersen veel sterker bezet zijn.
 
Volgens mij ook de reden van het toch ietwat rare gedrag van Arkea ook in de laatste Belgische koersen. Vooral Lotto niet teveel punten laten scoren want zelf scoren ze niets meer sinds al die kleinere koersen veel sterker bezet zijn.
Imo zou men beter ook een soort regel introduceren waar, zeker voor eendagskoersen enkel de hoogst genoteerde renner punten scoort OF ze moeten naar een systeem waar de winnaar van een wedstrijd gewoon 3-4x de punten van de nummer 2 krijgt zodat winnen veel meer beloond wordt dan gewoon regelmaat. Of bv de punten van de eerste renner van een ploeg x2 of x3 gedaan worden waardoor iedereen er baat bij heeft van vooral met 1 renner zo hoog mogelijk te eindigen in de uitslag.

Ik heb Arkea dit jaar al verschillende keren met 2 in de top 5 van een wedstrijd zien eindigen. Dat is duidelijk met het idee van met zoveel mogelijk, zo dicht mogelijk eindigen voor zoveel mogelijk punten. Terwijl als ze voor elkaar de spurt aantrekken ze misschien wel een aantal van die koersen winnen.
 
Training op hoogtemeters voor de Tour? :unsure:

Toen hij nog bij Jumbo reed ging hij mee op stage maar terwijl de rest dan de bergen in trok moest hij bij manier van spreken rondjes rond het zwembad rijden omdat dat het enige vlakke stuk in de buurt was. Teveel klimmen zou zijn sprint afbotten. Snap dus ook niet echt waarom hij naar de Dauphine ging/moest. Zijn momenteel genoeg alternatieve koersen te rijden die hem veel beter passen. Niet enkel om punten te sprokkelen maar ook gewoon om top te zijn voor de Tour.
 
Toen hij nog bij Jumbo reed ging hij mee op stage maar terwijl de rest dan de bergen in trok moest hij bij manier van spreken rondjes rond het zwembad rijden omdat dat het enige vlakke stuk in de buurt was. Teveel klimmen zou zijn sprint afbotten. Snap dus ook niet echt waarom hij naar de Dauphine ging/moest. Zijn momenteel genoeg alternatieve koersen te rijden die hem veel beter passen. Niet enkel om punten te sprokkelen maar ook gewoon om top te zijn voor de Tour.
Ik vind het ook bizar hoor, ik probeer maar een redenering te bedenken ;)
 
Imo zou men beter ook een soort regel introduceren waar, zeker voor eendagskoersen enkel de hoogst genoteerde renner punten scoort OF ze moeten naar een systeem waar de winnaar van een wedstrijd gewoon 3-4x de punten van de nummer 2 krijgt zodat winnen veel meer beloond wordt dan gewoon regelmaat. Of bv de punten van de eerste renner van een ploeg x2 of x3 gedaan worden waardoor iedereen er baat bij heeft van vooral met 1 renner zo hoog mogelijk te eindigen in de uitslag.

Ik heb Arkea dit jaar al verschillende keren met 2 in de top 5 van een wedstrijd zien eindigen. Dat is duidelijk met het idee van met zoveel mogelijk, zo dicht mogelijk eindigen voor zoveel mogelijk punten. Terwijl als ze voor elkaar de spurt aantrekken ze misschien wel een aantal van die koersen winnen.

Heb ik ook al aan gedacht.
Arkea kun je nog zeggen dat ze ook echt goed waren in de meeste van die koersen. Cofidis sprint echt letterlijk altijd met 3 renners, helemaal niet om te winnen gewoon met zoveel mogelijk renners vanvoor eindigen. Dat is toch absoluut niet waar je naartoe wilt met wielrennen. Enkel de punten van de eerste, eventueel de eerste 2 is zeker iets waar over moet nagedacht worden. Een misschien betere oplossing is inderdaad overwinningen meer laten doortellen (al vind ik dat dat in .1 wedstrijden wel is), en na een top 5 helemaal niets meer uit te delen. Het is eigenlijk ongelofelijk dat je in één of ander klein koersje nog 20 punten krijgt voor een tiende plaats. Dat lijkt misschien niet veel, maar die plaatsen tellen aan het eind van het seizoen wel op. Er zijn renners die in de top 100 van de wereldranglijst staan zonder ook maar 1 podium gereden te hebben dit jaar. Ook belachelijk overigens dat je punten krijgt voor een top 30 of top 40 in een grote klassiekers. Er zijn teams die gewoon wegkomen met 100 punten zonder iemand in de top 15 te hebben. Tja.
 
@langun en @dadash

Ik denk dat ze vooral zijn klimvermogen iets willen verbeteren.

Deze in denemarken kan hij meedoen aan de sprint (als het al niet in waaiers valt)
In Calais als sommige ploegen een beetje hun best doen kunnen ze hem eraf rijden

en dan moet je al naar (fris) in etappe 15-19 en 21 om nog kans te maken op nog een sprintje
 
Hoeveel goede namen hebben: Movistar, Lotto en EF?
Ik vind het net echt een fijne ploeg door die drie speerpunten. Heel versatiel. Zien er ook goed uit.
Lotto?
Gilbert, Campenaerts, Wellens, Vermeersch, De Lie, Ewan, De Gendt en Crass maken er 7 :p
Mobistar heeft er ook meer dan 3. En Valverde telt in feite voor 4.
 
Lotto?
Gilbert, Campenaerts, Wellens, Vermeersch, De Lie, Ewan, De Gendt en Crass maken er 7 :p
:wtf:
Dat is wel een niveau of twee, voor anderen drie lager he... De Lie heeft ook nog niet de kans gehad om zich herhaaldelijk te tonen tegen topsprinters in WTwedstrijden... Die gaan we op die moment toch echt nog niet gelijkstellen aan Groenewegen?

Wellens terzijde maak ik aan de rest van de vergelijking geen woorden vuil...
 
Terug
Bovenaan