Algemeen Wielernieuws

Jayco-AlUla: 15 to 25 million euros.

Minstens 25M na de toevoeging van het Saudisch geld, het feit dat ze even Plapp en Ewan, die beiden onder contract stonden, zijn gaan halen zegt wel genoeg denk ik.

Sowieso is het gevaarlijk om ploegen te beoordelen op basis van dit soort lijstjes. Ten eerste omdat het nog altijd gokjes zijn, maar ook omdat er rekening gehouden moet worden met wetgevingen omtrent belastingen in bepaalde landen. Zo hebben de Franse ploegen een enorm nadeel, en ook Belgische (die in Belgie zijn ingeschreven dus niet QS) moeten relatief meer betalen voor renners.

En het budget van Bora zal vanaf volgend jaar natuurlijk ook naar de 40M gaan met de Red Bull inbreng. Het is goed dat er met Lidl Trek en Bora Red Bull andere teams het gat dichten met UAE, Ineos en Visma, maar ik vraag me toch af wat de toekomst gaat inhouden voor ploegen als Cofidis, Intermarché, Arkéa of zelfs Lotto. Ze gaan vrees ik allemaal evolueren naar een soort van opleidingsploegen die geen enkel talent meer kunnen vasthouden.
 
Vooral benieuwd of Lidl trek het kan waarmaken. Ze hebben een kopman voor elke grote ronde, aan ambitie geen tekort!
 

Hopelijk pakt het goed uit. Strade was toch mede zo leuk omdat ze vlug en van ver koers werd gemaakt. Nu loop je toch extra risico dat het allemaal wat langer op slot blijft.
 

Hopelijk pakt het goed uit. Strade was toch mede zo leuk omdat ze vlug en van ver koers werd gemaakt. Nu loop je toch extra risico dat het allemaal wat langer op slot blijft.
Hoogstwaarschijnlijk een poging om de wedstrijd nog een beetje éxtra cachet te geven en zichzelf net iets meer richting officieus 6de momument status te wringen maar het is inderdaad nog afwachten of dat de koers te goede komt. Als de koers uiteindelijk zo zwaar wordt dat men in gesloten slagorde naar de diepe finale rijdt zoals bv in L-B-L te vaak het geval is dan weet ik niet of dat nu de goeie richting uit is.

Ik heb nu ook niet het gevoel dat de Strade 'opgelost' is zoals je dat bij bepaalde andere koersen wel hebt waar de beslissing steeds op min of meer dezelfde plaats valt op een gelijkaardige manier, daarvoor moesten ze het dus ook niet doen.
 

Hopelijk pakt het goed uit. Strade was toch mede zo leuk omdat ze vlug en van ver koers werd gemaakt. Nu loop je toch extra risico dat het allemaal wat langer op slot blijft.

Het ijkpunt is de Strade was (heel) vaak de Monte Sante Marie, die op zo'n 60km van de streep lag als ik het me goed herinner. Door het toevoegen van een extra loop met dezelfde stroken (ze doen bepaalde finale stroken 2x) ligt die Monte Sante Marie nu op zo'n 80km van de streep. Als de renners die strook/beklimming op eenzelfde manier opvliegen zal de koers zeker niet later openbreken. Het gevaar is echter dat er nu toppers zullen zijn die denken dat die strook te ver van de finish ligt en er rustiger op zal gereden worden en dan kan het goed zijn dat we een veel tactischere wedstrijd krijgen (met rare wendingen tot gevolg) of dat er juist heel lang gewacht wordt.

Ik ben sowieso geen fan van je parcours langer maken door er een extra loop aan toe te voegen. Je hebt genoeg opties daar, bepaalde stroken 2x oprijden op korte tijd is dan imo onnodig. Ik had liever gehad dat ze ergens in het midden of het begin van de koers de extra kilometers waren gaan vinden. Het was toch echt onnodig om de finale aan te passen. Ik zie nu ook dat er een 3 kilometerlange dalende strook in de finale is gestopt, daar vind ik ook maar twijfelachtig.
 
Het ijkpunt is de Strade was (heel) vaak de Monte Sante Marie, die op zo'n 60km van de streep lag als ik het me goed herinner. Door het toevoegen van een extra loop met dezelfde stroken (ze doen bepaalde finale stroken 2x) ligt die Monte Sante Marie nu op zo'n 80km van de streep. Als de renners die strook/beklimming op eenzelfde manier opvliegen zal de koers zeker niet later openbreken. Het gevaar is echter dat er nu toppers zullen zijn die denken dat die strook te ver van de finish ligt en er rustiger op zal gereden worden en dan kan het goed zijn dat we een veel tactischere wedstrijd krijgen (met rare wendingen tot gevolg) of dat er juist heel lang gewacht wordt.

Ik ben sowieso geen fan van je parcours langer maken door er een extra loop aan toe te voegen. Je hebt genoeg opties daar, bepaalde stroken 2x oprijden op korte tijd is dan imo onnodig. Ik had liever gehad dat ze ergens in het midden of het begin van de koers de extra kilometers waren gaan vinden. Het was toch echt onnodig om de finale aan te passen. Ik zie nu ook dat er een 3 kilometerlange dalende strook in de finale is gestopt, daar vind ik ook maar twijfelachtig.
30km erin stoppen na pakweg 80km gaat wrs niet het gewenste resultaat hebben. De huidige ijkpunten blijven zo even ver van de finish liggen. Het enige dat dan veranderd is dat de renners daar al ~45min langer aan het fietsen zijn... door de finale te wijzigen hoopt men iedereen terug alles wat men denkt te weten over het koersverloop in twijfel te trekken.

De vraag is alleen in hoeverre dat uit maakt bij deze generatie die er geen graten in zien van 100km oorlog te voeren.
 
Ik vind het echt geen goede beslissing. Waarom veranderen wat goed was? Ik kan me niet inbeelden dat het nog meer spanning en nog meer spektakel zal opleveren met het nieuwe parcours. Ik vrees eerder voor het tegendeel.

Overigens was ik er van overtuigd dat organisatoren stilaan begonnen in te zien dat de toekomst van attractief wielrennen te vinden was in kortere wedstrijden. We zullen zien. Zal hoe dan ook een mooie overwinning worden van Simmons.
 
Was het och vorig jaar ook nog zo , dat de moto's die de beelden maken na de finish van de vrouwenkoers nog moesten rijden richting de mannen ? Waardoor er pas altijd vrij laat beelden waren (of was dat al even opgelost ?)

Mochten ze livebeelden van de strade bianchi nu al eens iets vroeger kunnen beginnen zou het tenminste ook al wat schelen ?
of misschien komen daarom die 20km extra erin ?
 
Die extra kilometers hoefden voor mij toch ook niet.
Vond hem eigenlijk mooi zoals het was.
Hopelijk gaan ze nu niet wat afwachtend koersen, al is dat niet de stijl van de huidige lichting toppers.
 
Zoals reverz zegt zal het ook wel meespelen dat de wedstrijd nu boven de 200km is. Dat is positief naar hoe er naar de wedstrijd gekeken wordt en zijn plaats op de kalender en op het palmares.
Misschien nu officieel het 6de monument.

Laat ons afwachten wat de wedstrijd brengt. Dit hoeft ook niet perse slecht te zijn.
 
VDP verlengt samenwerking met Canyon voor de komende 10 jaar!

En Philippe Roothoofd lijkt steeds meer op Sergio Conceiçao :unsure:

50195c21-e544-11ee-b483-02b7b76bf47f.jpg
 
Benieuwd naar de cijfertjes. Als deze al zouden uitlekken.
Gaat niet snel uitlekken denk ik.
Zal niet gratis zijn, maar ik vermoed ook geen gigantische bedragen.
Wat ik wel verwacht is dat ze zich moeten engageren om steeds bij de beste fiets op de markt te zijn. Waar ze met de aeroad toch alvast in geslaagd zijn.
 
Gaat niet snel uitlekken denk ik.
Zal niet gratis zijn, maar ik vermoed ook geen gigantische bedragen.
Wat ik wel verwacht is dat ze zich moeten engageren om steeds bij de beste fiets op de markt te zijn. Waar ze met de aeroad toch alvast in geslaagd zijn.
ik denk nu wel echt niet dat de kwaliteit van de fietsen daar veel mee te maken zal hebben.

Ok, als je met een Merida/Lapierre/VanRysel/Cube moet rijden, tot daar aan toe.

Maar Specialized, Factor, Cannondale, Cervelo, mss zelfs Trek...
 
er staat een lang artikel in de Standaard over 'Het droomhuwelijk tussen Van der Poel en de broers-Roodhooft".
Je kan eigenlijk alleen maar vaststellen dat zeer goed hebben aangepakt. Er zijn eigenlijk nooit geruchten over een transfer geweest...
 
ik denk nu wel echt niet dat de kwaliteit van de fietsen daar veel mee te maken zal hebben.

Ok, als je met een Merida/Lapierre/VanRysel/Cube moet rijden, tot daar aan toe.

Maar Specialized, Factor, Cannondale, Cervelo, mss zelfs Trek...

Denk je niet dat er bepaalde engagementen zullen moeten gegeven worden?
Want u 10 jaar verbinden dan wil je toch ook zeker zijn dat je altijd een topfiets ter beschikking krijgt.

Idem voor Remco die zich half aan specialized verbonden heeft.
 
Denk je niet dat er bepaalde engagementen zullen moeten gegeven worden?
Want u 10 jaar verbinden dan wil je toch ook zeker zijn dat je altijd een topfiets ter beschikking krijgt.

Idem voor Remco die zich half aan specialized verbonden heeft.
Canyon kan het zich los van deze deal ook wel niet veroorloven van zomaar wat te doen natuurlijk anders gaan mensen gewoon op een ander.
Maar Canyon heeft historisch gezien wel altijd sterk geinvesteerd in R&D en zal dat in de toekomst gewoon ook wel blijven doen. Hun markpositie is, zeker Europa, in principe toch wel van die aard dat mogelijk moet blijven.
 
Terug
Bovenaan