Algemeen Wielernieuws

Met Philipsen die einde contract is, waar moet die heen?

Ik kan mij inbeelden dat die wel bij Alpecin wil blijven maar die kunnen dat toch niet betalen? Sinds die zijn laatste contractverlenging is die plots tourritten beginnen winnen, monument gewonnen, podium Roubaix, een dertigtal overwinning in totaal binnengeharkt,...
Daarnaast hebben die nog ene MVDP rondrijden die ook bij de best betaalde renners hoort.

Anderzijds zijn de ploegen die Philipsen een interessant programma en de nodige sollen kunnen geven ook niet dik gezaaid.
 
Met Philipsen die einde contract is, waar moet die heen?

Ik kan mij inbeelden dat die wel bij Alpecin wil blijven maar die kunnen dat toch niet betalen? Sinds die zijn laatste contractverlenging is die plots tourritten beginnen winnen, monument gewonnen, podium Roubaix, een dertigtal overwinning in totaal binnengeharkt,...
Daarnaast hebben die nog ene MVDP rondrijden die ook bij de best betaalde renners hoort.

Anderzijds zijn de ploegen die Philipsen een interessant programma en de nodige sollen kunnen geven ook niet dik gezaaid.
Waarom zou alpecin Phillipsen niet kunnen betalen?
Op basis van wat vermoed je dat?

Dat hij druk bevraagd zal zijn dat klopt. Maar verkassen naar een andere ploeg is geen garantie dat hij daarom meer of evenveel gaat winnen.
Daarbij is hij binnen deze ploeg wel naast MVDP absolute kopman en de steun die hij hier krijgt die ga je niet snel ergens anders vinden. Het verhaal van MSR is daar een ideaal voorbeeld van, hoeveel kopmannen rijden in volle finale de ziel uit hun lijf zodat jij kan winnen?
En in MSR voor alle duidelijkheid. Dus niet in de kattekoers.
 
Jasper zit daar inderdaad perfect. Komt goed overeen met de ster van de ploeg (die ook niet terugdeinst om zich in dienst te stellen). Hij kan het programma rijden dat hij wilt, mede ook door het feit dat Alpecin toch nooit klassementsamibities heeft. In deze situatie kan hij zijn palmares maximaal uitbreiden.

Tenzij er morgen plots een ploeg 3x zoveel biedt, zie ik geen reden om te verkassen. Beter op deze flow nog een aantal jaar doorgaan en dan de laatste jaren van zijn carrière misschien nog eens extra gaan cashen als dat nodig is.
 
Waarom zou alpecin Phillipsen niet kunnen betalen?
Op basis van wat vermoed je dat?

Dat hij druk bevraagd zal zijn dat klopt. Maar verkassen naar een andere ploeg is geen garantie dat hij daarom meer of evenveel gaat winnen.
Daarbij is hij binnen deze ploeg wel naast MVDP absolute kopman en de steun die hij hier krijgt die ga je niet snel ergens anders vinden. Het verhaal van MSR is daar een ideaal voorbeeld van, hoeveel kopmannen rijden in volle finale de ziel uit hun lijf zodat jij kan winnen?
En in MSR voor alle duidelijkheid. Dus niet in de kattekoers.
Zo uitzonderlijk is dat niet hoor. Er was op hetzelfde moment nog een andere MSR winnaar zijn kansen aan het opofferen. Pogacar zou in dezelfde situatie net hetzelfde doen. Bij Visma geven ze zelfs een Vuelta weg. Van Aert is ook al meer dan eens een ideale ploegmaat gebleken.
Mooi dat VDP daar de kop neemt maar op dat moment heeft die ook geen andere keuze meer. In een sprint met die mannen wint hij niet wint en zat er nog teveel sterk volk om niet op hem te reageren moest hij alleen willen gaan.

Wat wel zo is, is dat hij momenteel in de ideale ploeg zit voor hem. Kan altijd als kopman naar de Tour wat bij UAE niet zal gebeuren.
Het feit dat hij na MSR zei dat hij ook zou willen blijven, maar nog steeds niet verlengd heeft, wilt toch zeggen dat er budgetair nog wel wat werk is. Misschien wilt Alpecin niet betalen wat een ander team wel kan geven.
 

Poels had onder meer ruzie met Quintana

“Dat is op zich wel vervelend voor hem, maar ik reed niet zo dicht naast hem dat ik hem probeerde weg te duwen. Op een gegeven moment gaf hij me een elleboog en toen kreeg ik ruzie met hem. Ik zei dat hij zeker weer aan de tramadol zat, waardoor hij zo agressief deed”, vertelt Poels.

:biglaugh:
 
Zo uitzonderlijk is dat niet hoor. Er was op hetzelfde moment nog een andere MSR winnaar zijn kansen aan het opofferen. Pogacar zou in dezelfde situatie net hetzelfde doen. Bij Visma geven ze zelfs een Vuelta weg. Van Aert is ook al meer dan eens een ideale ploegmaat gebleken.
Mooi dat VDP daar de kop neemt maar op dat moment heeft die ook geen andere keuze meer. In een sprint met die mannen wint hij niet wint en zat er nog teveel sterk volk om niet op hem te reageren moest hij alleen willen gaan.

Wat wel zo is, is dat hij momenteel in de ideale ploeg zit voor hem. Kan altijd als kopman naar de Tour wat bij UAE niet zal gebeuren.
Het feit dat hij na MSR zei dat hij ook zou willen blijven, maar nog steeds niet verlengd heeft, wilt toch zeggen dat er budgetair nog wel wat werk is. Misschien wilt Alpecin niet betalen wat een ander team wel kan geven.

Weggegeven? Onder druk van sociale media ja.
 
Zo uitzonderlijk is dat niet hoor. Er was op hetzelfde moment nog een andere MSR winnaar zijn kansen aan het opofferen. Pogacar zou in dezelfde situatie net hetzelfde doen. Bij Visma geven ze zelfs een Vuelta weg. Van Aert is ook al meer dan eens een ideale ploegmaat gebleken.
Mooi dat VDP daar de kop neemt maar op dat moment heeft die ook geen andere keuze meer. In een sprint met die mannen wint hij niet wint en zat er nog teveel sterk volk om niet op hem te reageren moest hij alleen willen gaan.

Wat wel zo is, is dat hij momenteel in de ideale ploeg zit voor hem. Kan altijd als kopman naar de Tour wat bij UAE niet zal gebeuren.
Het feit dat hij na MSR zei dat hij ook zou willen blijven, maar nog steeds niet verlengd heeft, wilt toch zeggen dat er budgetair nog wel wat werk is. Misschien wilt Alpecin niet betalen wat een ander team wel kan geven.

Die andere MSR winnaar was wel gestart in een dienende rol, zijn taak was laatste man in de assistentie.

MVDP was wel gestart als kopman en had op voorhand geen orders gekregen om te werken voor. Hij moest ook niet werken voor.
Tot aansnijden poggio koerste hij vol om zelf te winnen. Het is pas wanneer hij zelf niet meer realistisch kan winnen dat hij de knop omdraait en zich volledig in dienst van leegrijdt.
Hij moet dat daar niet doen en velen zouden in zijn positie gewoon toch nog gokken op eigen winst, of gewoon zeggen dat het vat af was. Niemand had hem ook iets kwalijk genomen.
De dag dat Pogacar zoiets doet voor een teamgenoot moet nog aanbreken. Ofwel rijdt hij voor eigen rekening alles aan gort ofwel verliest hij en ligt zijn ploeg er al 30km af.

Hetgeen wat je bij visma ziet kan je niet vergelijken hiermee vind ik. Je hebt daar een Kuss die als meesterknecht gewoon in topvorm zat en met wat geluk erbij leider kan worden. Dat men dan voor marketing gaat en Vingegaard die de vuelta gunt spelen mee.
Maar Roglic wou dat niet doen zoals je weet en dat heeft serieus wat wrevel veroorzaakt.
 
Die andere MSR winnaar was wel gestart in een dienende rol, zijn taak was laatste man in de assistentie.

MVDP was wel gestart als kopman en had op voorhand geen orders gekregen om te werken voor. Hij moest ook niet werken voor.
Tot aansnijden poggio koerste hij vol om zelf te winnen. Het is pas wanneer hij zelf niet meer realistisch kan winnen dat hij de knop omdraait en zich volledig in dienst van leegrijdt.
Hij moet dat daar niet doen en velen zouden in zijn positie gewoon toch nog gokken op eigen winst, of gewoon zeggen dat het vat af was. Niemand had hem ook iets kwalijk genomen.
De dag dat Pogacar zoiets doet voor een teamgenoot moet nog aanbreken. Ofwel rijdt hij voor eigen rekening alles aan gort ofwel verliest hij en ligt zijn ploeg er al 30km af.

Hetgeen wat je bij visma ziet kan je niet vergelijken hiermee vind ik. Je hebt daar een Kuss die als meesterknecht gewoon in topvorm zat en met wat geluk erbij leider kan worden. Dat men dan voor marketing gaat en Vingegaard die de vuelta gunt spelen mee.
Maar Roglic wou dat niet doen zoals je weet en dat heeft serieus wat wrevel veroorzaakt.
Het feit dat een andere ex winnaar en kanshebber in een dienende rol wilt rijden geeft toch net aan dat het in andere teams ook gewoon kan.
VDP had uiteraard een vrije rol, maar je kan er nu toch wel vanuit gaan dat ze besproken hebben wat er moest gebeuren als Philipsen er na de Poggio nog bij zat? Alsof de pers hier niet had volgestaan met "VDP weigert te werken voor Philipsen" moest hij daar niet gereden hebben. Zeker op het moment dat hij eigenlijk nooit die sprint zelf nog kan winnen. In GW heeft hij dan weer nadeel van in hetzelfde team te rijden met VDP.

Pogacar noemde het in een interview één van de mooiste dagen uit zijn carrière om met zijn 2 vrienden op het podium te staan. Die had in dezelfde situatie ook gewoon gereden hoor. 2 Jaar geleden gaf hij ook een rit weg aan zijn ploegmaat, weliswaar maar in de ronde van Slovenie maar het bewijst wel gewoon dat hij iemand anders ook iets gunt. Zeker als hij in die hypothetische situatie MSR ook al gewonnen had.

Roglic wou het niet doen maar heeft het uiteindelijk wel gedaan. Zo uitzonderlijk is het dus niet.
Hij zit inderdaad wel goed bij Alpecin. Kan zijn gewenst programma rijden maar er zijn andere ploegen waar dat ook kan en die misschien wel meer kunnen betalen. UAE en Bora tonen interesse maar lijkt mij dat die geen sprinter gaan meenemen naar de Tour.
 
2 Jaar geleden gaf hij ook een rit weg aan zijn ploegmaat, weliswaar maar in de ronde van Slovenie maar het bewijst wel gewoon dat hij iemand anders ook iets gunt. Zeker als hij in die hypothetische situatie MSR ook al gewonnen had.

Hij heeft het wel niet weggegeven hoor, ze hebben er blad steen schaar voor gespeeld 😅
 

Was toch echt broodnodig !
Gelukkig hebben we Campenaerts voor dit allemaal op te lossen !


c8769689-863a-482d-88fd-3ac2d543db02


1 April :)
 
Screenshot-2024-04-02-at-16-48-11-Geweldig-wielernieuws-E3-Saxo-Classic-vanaf-volgend-jaar-te-bekijk.png


Ik vind dit niet geweldig :cry:
Reclame is nog irritanter dan Karl

wtf gaan ze echt zo beginnen. Die koersen overal beginnen opsplitsen en de ene daar en de andere daar uitzenden. E3 op VTM, GW op Sporza en tussendoor Catalonie op Eurosport.

Zo versnipperd ook de knowhow natuurlijk. Wuyts heeft dus 5x per jaar commentaar. (MSR, Lombardije en wat Giro ritten.)
 
Zal niet enkel bij de E3 blijven in de toekomst vrees ik. Die uitleg van de E3 organisatie ook, doe niet onnozel zeg, de VTM biedt gewoon meer geld.

Niet dat ik het erg vind om Karl niet aan te horen, maar het is niet dat Wuyts op zijn oude dag beter is, en vooral, nu is het ofwel betalen voor de ES player ofwel naar reclame zitten kijken. In MSR gaat dat allemaal, daar mis je niets, maar in koersen zoals de E3? Grote kans dat je op een bepaald moment wel eens iets belangrijks mist door die verdomede reclame.
 
Zal niet enkel bij de E3 blijven in de toekomst vrees ik. Die uitleg van de E3 organisatie ook, doe niet onnozel zeg, de VTM biedt gewoon meer geld.

Niet dat ik het erg vind om Karl niet aan te horen, maar het is niet dat Wuyts op zijn oude dag beter is, en vooral, nu is het ofwel betalen voor de ES player ofwel naar reclame zitten kijken. In MSR gaat dat allemaal, daar mis je niets, maar in koersen zoals de E3? Grote kans dat je op een bepaald moment wel eens iets belangrijks mist door die verdomede reclame.

Op Eurosport heb je uiteindelijk ook reclame natuurlijk.
Op VTM kan dit ook naar zo een model gaan met een picture in picture en geen reclame meer in volle finale.
Positief is het niet natuurlijk, maar het blijft een kwestie van geld en we moeten ons de vraag stellen of een openbare omroep moet meedoen aan een prijsslag.
 
Oei, hopelijk geen Brailsford verhaal. Ineos is na zijn vertrek toch als een pudding in elkaar gezakt.

Nu, geen enkel 'rijk' blijft duren in het wielrennen.
Als een pudding in elkaar gezakt is wel een beetje sterk.
In 2023 waren ze het 3de beste team, en dit jaar staan ze 4de. Zo slecht presteren ze niet hoor.
Ze hebben heel goeie renners en sterke waarden, alleen is het moeilijk als je geen renner van de big 4 in uw team hebt. Transfereer Remco naar daar en je hebt terug een team dat voor de titel van beste strijd, want in de tweede lijn zijn ze sterk genoeg.
 
Als een pudding in elkaar gezakt is wel een beetje sterk.
In 2023 waren ze het 3de beste team, en dit jaar staan ze 4de. Zo slecht presteren ze niet hoor.
Ze hebben heel goeie renners en sterke waarden, alleen is het moeilijk als je geen renner van de big 4 in uw team hebt. Transfereer Remco naar daar en je hebt terug een team dat voor de titel van beste strijd, want in de tweede lijn zijn ze sterk genoeg.
Ja, maar ze zijn niet top meer. Hun sterkte van vroeger: talenten of subtoppers binnenhalen en die dan laten doorgroeien tot absolute toprenners, lukt hen nu toch al even niet meer. Die fakkel is overgenomen door Visma en anderen. Meer nog, er zijn enkele jeugdige toptalenten daar verzopen terwijl naar Sky gaan vroeger een eersteklas ticketje was om het te maken. Er zijn wel meer redenen hiervoor natuurlijk zoals de dikke lonen die uitbetaald worden omdat vroeger het geld tegen de plinten klotste.
 
Ja, maar ze zijn niet top meer. Hun sterkte van vroeger: talenten of subtoppers binnenhalen en die dan laten doorgroeien tot absolute toprenners, lukt hen nu toch al even niet meer. Die fakkel is overgenomen door Visma en anderen. Meer nog, er zijn enkele jeugdige toptalenten daar verzopen terwijl naar Sky gaan vroeger een eersteklas ticketje was om het te maken. Er zijn wel meer redenen hiervoor natuurlijk zoals de dikke lonen die uitbetaald worden omdat vroeger het geld tegen de plinten klotste.

Ze hebben geen superman inderdaad, maar op zich vielen de resultaten nog goed mee (Na Froome periode).
Maar sinds Brailsford geen manager meer is draait het echt in de soep.

Zeker op transfervlak (Plapp, Dunbar , Hart, Sivakov , Martinez, Tullet, yates, DvB , Carapaz,... )
Zijn allemaal vertrokken in 2 jaar tijd

Als Ganna je best scorende (punten in 2023) renner is dan heb je een probleem
Toch voor een ploeg die in grote rondes op het podium wil staan.

Ik hoop dat Visma Lease a bike niet hetzelfde meemaakt.
 
Terug
Bovenaan