Alan Wake Remastered

Action PC PS5 PS4 XBOX Alan Wake Remastered

Jimmypop

Active member
alan.png


release: 5 oktober 2021
genre: action-adventure, horror
dev: Remedy Entertainment

Ooit een Xbox exclusive, nu ook op PlayStation!

When the wife of the best-selling writer Alan Wake disappears on their vacation, his search turns up pages from a thriller he doesn’t even remember writing. A Dark Presence stalks the small town of Bright Falls, pushing Wake to the brink of sanity in his fight to unravel the mystery and save his love.

Presented in the style of a TV series, Alan Wake features the trademark Remedy storytelling and pulse-pounding action sequences. As players dive deeper and deeper into the mystery, they’ll face overwhelming odds, plot twists, and cliffhangers. It’s only by mastering the Fight With Light combat mechanic that they can stay one step ahead of the darkness that spreads across Bright Falls.

 
Was in de 360 tijd echt een topspel. Ben benieuwd wat ze er nu van kunnen maken met alle toeters en bellen.
 
Eerste beelden.

Ziet er voor "maar" een remaster wel nog heel goed uit eigenlijk. Zou trouwens ook "maar" 29.99 euro kosten.

 
Ik ook niet en geen idee of ik het van plan ben. Er staat in de openingspost 'horror' en dan draai ik mij 180°.

Het is heel light horror. Geen gore of groteske dingen, maar shaduwmonsters die je verjaagt met licht. Het heeft vooral een creepy Twin Peaks meets Stephen King sfeertje.
 
Hier heeft nu toch echt niemand achter gevraagd..

Heb hem op de pc gespeeld als hij uitkwam, vond het persoonlijk niet zo speciaal.
 
Hier heeft nu toch echt niemand achter gevraagd..

Heb hem op de pc gespeeld als hij uitkwam, vond het persoonlijk niet zo speciaal.
Kom kom, alle reacties in dit topic zijn positief, dus er zijn wel degelijk mensen die hier naar uitkijken. Tof ook dat het nu eindelijk naar PlayStation komt.
 
Yeah is best gedateerd. Gameplay is erg simpel. Had veel aantrekkelijker geweest voor 20euro met het vervolg erbij. Wacht tot ze dit ook heruitbrengen en koop ze dan beide in sale.
 
Voor de ps boys die hem nog niet op pc hebben gespeeld is dit toch wel mooi meegenomen. Zou deze zelf in mijn persoonlijke top 10 durven zetten.
 
All time? Wauw. Best benieuwd naar uw volledige top 10 dan :p

Ik ben zo geen fan van lijstjes maken. Maar AW is 1 van de games die me na al die jaren (11!) nog steeds is bijgebleven.
Normaal heb ik totaal geen voeling met ‘horror’/scary games. Maar hier was de combo actie en horror imo zo goed uitgewerkt dat ik echt heb genoten van dit spel. Soit, schiet me nu niet allemaal dood als jullie er niks aan vinden. Maar ik zou bij twijfel het zeker en vast een kans geven.
 
Terug
Bovenaan