Alan Wake II

Action PC PS5 XBOX Alan Wake 2

Mijn 3070 is aan het zweten om op medium settings zonder RT tussen de 50 en 60 fps te blijven op 1440p met dlss performance.
Hopelijk word de performance nog wat verbeterd met enkele patches.

Maar wauw wat een game, wat een sfeer.
Het speelt zoveel beter dan de vorige Alan Wake en de investigations zijn een mooie toevoeging.
Apprecieer het ook dat er veel rustige momenten zijn en je ruimte hebt om de omgeving te verkennen.

Ik heb vorige week het eerste deel terug uitgespeeld en het verbaast me dat ze Bright Falls 1 op 1 hebben nagebouwd vanuit het eerste deel met 10x zoveel detail.
Alles voelt zo herkenbaar maar ziet er veel mooier uit.
Grafisch echt wel heel mooi en scherp.

Het enige minpuntje voor mij zijn de cheape jump scares maar deze komen maar heel sporadisch voor en storen niet op de long term.

Ben heel benieuwd waar het verhaal naartoe gaat gaan.

*edit* iets wat ik bij quantum break, alan wake en control miste was het gewicht achter de characters.
Kan dit moeilijk omschrijven maar de physics van de characters voelden niet zo realistisch aan.
Bij Max Payne hadden ze dit wel goed gedaan en ik vind dat er bij Alan Wake 2 ook meer gewicht zit in de physics van uw char en de npcs, wat het er veel realistischer doet uitzien.
 
Gisteren ook nog wat verder gedaan. Man man man. Deze zit echt goed ! Zit nu net op het moment dat ik met alan wake zelf mag spelen ! De sfeer is echt top ! Zelf kan ik de muziek ook wel smaken die je krijgt na een chapter te completen. Wil zo graag verder doen maar het zal pas voor zondag avond zijn. Heel het weekend op men tweede verblijf :( aka werk !
 
Hoe krijg je extra charges? Is me niet duidelijk. Zit nu in Caldera station en was al bij Breaker geraakt, maar met checkpoint te reloaden heb ik geen charges meer om de ingang te creëren… :help:
 
Dat bord is toch makkelijk?
Je neemt een unlocked foto/paper die je onderaan je scherm ziet, en je plakt het OP een post-it die zichtbaar is op het bord.
Zelf als je niet nadenkt kan je maar x-aantal keer missen voor je de juiste post-it vast hebt op het bord he. :)

En voor de andere cases klik je op je de functie toets die onderaan je scherm zichtbaar is, dan opent die file archive cabinet en je klikt gewoon op de case waar je terug items tussen de mappen ziet zitten, waarna die case op dat bord komt.
 
Nice!
Altijd zalig gevonden dat tv interview in deel 1 waar Sam Lake samen met Alan Wake een interview geven :).

Heeft iemand hem al op pc gespeeld? Hoe is de performance?
Denk dat ik deze zonder ray tracing ga spelen, visueel verschil zal wel niet zo groot zijn :)
Heb wel iets vervelend als ik ray tracing aan zet: er komt een hele hoop geflikker van licht en pixels op de achtergrond van donkere ruimtes. RTX 3080. Iemand een idee aan wat het kan liggen?
 
Wat uurtjes kunnen sluiten.

Pluspunten:
- de atmosfeer
- de muziek
- de world building met fantastische referenties naar AW1 en Control
- de combat is veel beter en verveelt minder snel
- minder lineair in de zin dat je terug kan gaan naar andere gebieden
- heel veel details en beloond worden voor nieuwsgierig te zijn

Minpunten:
- Dat bord hangt me eerlijk gezegd de kloten uit. Je moet er vaak naar teruggaan, het is nodig voor progressie en je verzamelt om de 30 seconden nieuwe evidence dus je mag terug naar daar gaan. Mocht gerust automatisch toegevoegd worden en minder frequent.
- De map is irritant. Een minimap was handig geweest, vooral omdat hier veel meer backtracking in zit (wat ik op zich een pluspunt vind).
- Ik twijfel nog of ik het Mary Sue gehalte van de protagonist aangenaam vind (i.e. dingen te weten komen via profiling). Ik vermoed dat daar een lore-reden achter zit, maar ik vind het flauw dat ik er niet zelf achter kan komen

Ik zit er nog maar early-game in, maar voor mij op veel vlakken een verbetering t.o.v. de eerste.
 
Laatst bewerkt:
 
Ik geraak nog niet in de ban van de game, 2uur gespeeld twee kogels verschoten..
Het begin is heel traag. Daarna pikt de snelheid op. Maar dan nog is de combat best secundair aan de rest van het spel. Ik persoonlijk hou wel van trage buildups en de tijd te nemen om het verhaal op te bouwen, maar in volgende playthroughs gaat dat vervelen. Heb je de originele AW of control gespeeld? Ik vond daardoor de start veel aangrijpender.
 
Het begin is heel traag. Daarna pikt de snelheid op. Maar dan nog is de combat best secundair aan de rest van het spel. Ik persoonlijk hou wel van trage buildups en de tijd te nemen om het verhaal op te bouwen, maar in volgende playthroughs gaat dat vervelen. Heb je de originele AW of control gespeeld? Ik vond daardoor de start veel aangrijpender.
Originele remaster wel gespeeld, control heel eventjes
 
Terug
Bovenaan