Alan Wake II

Action PC PS5 XBOX Alan Wake 2

Ben ik de enige die sukkelt met de stukken waar je als Alan Wake speelt? :p
Zit momenteel in de tunnels en moet bewijzen van de cult vinden, maar ben al overal geweest, alle evidence meerdere malen op het bord bewogen zodat de wereld zich aanpast, maar ik zie het niet wat ik moet doen om verder te geraken.

Wil geen walkthrough gebruiken dus straks nog eens proberen, maar vind het veel gemakkelijker spelen als Saga dan Alan.
 
Ben ik de enige die sukkelt met de stukken waar je als Alan Wake speelt? :p
Zit momenteel in de tunnels en moet bewijzen van de cult vinden, maar ben al overal geweest, alle evidence meerdere malen op het bord bewogen zodat de wereld zich aanpast, maar ik zie het niet wat ik moet doen om verder te geraken.

Wil geen walkthrough gebruiken dus straks nog eens proberen, maar vind het veel gemakkelijker spelen als Saga dan Alan.
Nee ik had ook veel meer moeite met de stukken van Alan. Ik denk dat ze te veel denken dat je ver komt met visuele referenties, maar de puzzels zijn nogal esoterisch en het is niet duidelijk hoever het speelveld van een puzzel reikt. De scenario's in de subway station vond ik ook gewoon enorm verwarrend. Het was ook wel by far het moeilijkste gebied om verder in te geraken, de anderen vallen reuze mee. Het is het gevolg van het feit dat Alan zijn stukken "dream sequences" zijn dus geen real life logic. Het duurt even voor het klikt en dan nog waren er redelijk wat stukken waarbij ik niet doorhad waarom de oplossing nu de oplossing was. Steunen op visuele referenties zonder quest markers gaat goed, maar niet als je hele wereld (Alan's stuk) zich niet schikt aan de wetten en regels van het echte leven.
 
Nee ik had ook veel meer moeite met de stukken van Alan. Ik denk dat ze te veel denken dat je ver komt met visuele referenties, maar de puzzels zijn nogal esoterisch en het is niet duidelijk hoever het speelveld van een puzzel reikt. De scenario's in de subway station vond ik ook gewoon enorm verwarrend. Het was ook wel by far het moeilijkste gebied om verder in te geraken, de anderen vallen reuze mee. Het is het gevolg van het feit dat Alan zijn stukken "dream sequences" zijn dus geen real life logic. Het duurt even voor het klikt en dan nog waren er redelijk wat stukken waarbij ik niet doorhad waarom de oplossing nu de oplossing was. Steunen op visuele referenties zonder quest markers gaat goed, maar niet als je hele wereld (Alan's stuk) zich niet schikt aan de wetten en regels van het echte leven.
Jep, vind ik ook. Daarom heb ik nu eerst alle chapters met Saga uitgespeeld. Ik vind wel dat “the point of no return” duidelijker mocht zijn.

Kleine tip aan mensen die al wat verder zitten: als je met Saga alle standjes van Mayor Setter bekijkt, vind je hem terug in Watery. Daar krijg je een charm waardoor alle collectibles op de map verschijnen, moest je je daarmee bezig willen houden.
 
Ben eindelijk voorbij dat stuk in de tunnels.
Blijkbaar was er een ladder die ik niet had gezien en die mij verder liet gaan.
Zeker anderhalf uur liggen rondlopen voor niks argh.
 
SHOW ME THE CHAMPION OF LIGHT
Ook net dit stuk gespeeld. Completely mind blown. Dit is echt een gekke trip. Volledig nieuwe manier van storytelling. Ik had echt het gevoel dat ik geen onderscheid meer kon maken tussen fictie en realiteit door die beelden van live action en game door elkaar. Los GOTY voor mij!
 
Is het een moeilijke game?

QB, Alan Wake en Control waren gemakkelijk volgens mij. Deze lijkt nogal wat anders.
 
Is dit een creepy game?

Ik speel het met 2 maten via share play maar man dat geluid die sfeer ik ben heeltijd op me hoede.

Nu in de stad met Alan wake eerste keer.

Is deze game echt creepy of cva nog?

Soms moeite met verder te spelen 😅
 
Valt eigenlijk wel mee. Maar in ben ook steeds op men hoede. En hoe lame het soms ook is. Ik ben toch al een paar keer omhoog gewipt in de zetel :) maar geniet zo van deze game. Echt een topper
 
Ook net dit stuk gespeeld. Completely mind blown. Dit is echt een gekke trip. Volledig nieuwe manier van storytelling. Ik had echt het gevoel dat ik geen onderscheid meer kon maken tussen fictie en realiteit door die beelden van live action en game door elkaar. Los GOTY voor mij!
Is dat dan niet zoals Quantum Break of hoe noemde die game destijds op Xbox?
Heb ik toen wel gespeeld, maar bolde niet zo vlot en eigenlijk nooit meer opgepakt...
Dat was deel game en dan een stukje 'serie'.
 
Is dat dan niet zoals Quantum Break of hoe noemde die game destijds op Xbox?
Heb ik toen wel gespeeld, maar bolde niet zo vlot en eigenlijk nooit meer opgepakt...
Dat was deel game en dan een stukje 'serie'.
Quantum Break heb ik niet gespeeld, maar die staat nu wel op mijn lijst.
Ik wil niet spoilen, maar het stuk waarover iedereen het heeft is een soort van musical waarbij je in-game geconfronteerd wordt met live-actionbeelden waardoor de grens game/real life heel gek wordt. En het opzet van het verhaal is net dat Alan Wake geen onderscheid meer kan maken tussen fictie en realiteit. Je voelt je als speler dus net als het personage dat je speelt.
 
Quantum Break heb ik niet gespeeld, maar die staat nu wel op mijn lijst.
Oh ok op die manier!

Ja dan is het toch wat anders nog.
Bij Quantum break is het echt een stukje spelen en dan krijg je een stukje serie en dan weer spelen/serie enzovoorts.

Ik moet die ook nog eens oppakken eigenlijk, zal hopelijk ondertussen goed bollen en dat was destijds ook op Xbox One dus die S/X zal ook wel verbetering brengen veronderstel ik.
 
Vandaag uitgespeeld. Topgame, maar voor mij toch van een 9,5 naar een 8 gegaan. Waarom?

Ik was volledig mee in de chapters van Saga. Er was een goede opbouw, het tempo zat snor en de collectibles waren tof om te zoeken. Maar dan schakel je over op Alan en dat interesseerde mij al een pak minder ... Het was mij vaak onduidelijk wat er moest gebeuren en het switchen van scenes had ik ook al héél snel gezien. Spijtig. Het einde voelde ook maar gerushed aan en doet het verhaal an sich oneer aan.

En ook: ik moest nog één writing video kijken om platinum te halen. Daar zit ik nu, met 98% trophies. :'(
 
Heb je gemixt tussen beiden? Of eerst volledig Saga uitgespeeld?

Hier hetzelfde gevoel, alhoewel dat niet aan Alan zijn stukken lag die ik persoonlijk ook erg sterk vond. Maar het spel heeft gewoon geen fantastisch einde. Alhoewel het "aansleept" (als in: de point of no return komt als je toch nog een aantal uren zoet bent) heb ik toch het gevoel dat het gerusht was en een beetje onbevredigend. Dan vraag je je toch af hoe. Het stoorde me dat er geen eenduidig antwoord was of Saga nu echt haar dochter kwijt was en dat er na 24u spelen meer antwoorden dan vragen waren en dat Alan nog steeds niet uit the Dark place is . Voor mij toch duidelijke DLC-bait. Jammer!
 
Terug
Bovenaan