Aankoop nieuwe TV

Al even niet meer gevolgd blijkbaar, maar 1900€ voor 55 inch C5 bvb?

Was niet zo lang geleden eerder 1600 1700€ bij release, en dan zakken naar 1200 -1400€ in veel shops, zal inflatie zijn dan. Nieuwe modellen worden gepromoot met C5 AI evo vs C4 evo, puur promotiegewijs dan mensen misleiden met extra buzz in de naam. Een Frans Desmet zal al zeker geen 1900€ voor een 55 inch C5 vragen. (+ al 100€ cashback). Maar binnen 6 maand staat die gewoon 1400 1500€ denk ik. En na een jaar 1200€.
Bij Sony of Panasonic gaat die prijsdaling meestal trager. Afijn het punt, niet te snel zijn bij nieuwe TV releases.

AI beeld verbetering is niets anders dan image processing, als purist zet je zo'n zaken idd soms gewoon af, of je zet hem in pure cinema mode.
Officiële catalogusprijs bij release: 55 inch C2 2.300 euro, C3 2100 euro, C4 1.900 euro en de C5 1.900 euro.

Ik heb mijn 65 inch G4 een paar weken na release bij Frans de Smet gekocht voor 2.230 euro ipv 3.500 euro.
Maat van mij heeft G4 77 inch bij release gekocht voor 2.900 euro ipv 4.500 euro... Snel zijn kan soms ook van goudwaarde zijn.;)

Een 55 inch C5 koop je daar nu voor 1.200/1.300 euro.

Sony en Panasonic zijn inderdaad veel te duur en zakken véél trager/amper iets in prijs.

Laatst bewerkt:
Je kunt het high end G... model van de vorige reeks kopen in plaats van het C.. model van de nieuwe reeks, dat zal een veel betere deal zijn.

Je kunt het high end G... model van de vorige reeks kopen in plaats van het C.. model van de nieuwe reeks, dat zal een veel betere deal zijn.
Als je vandaag 1300 euro wilt uitgeven voor een nieuwe tv dan kan je inderdaad beter de 55 inch G4 kopen ipv een C5.

Heb je meer tv voor hetzelfde budget.

Idd, merk net op dat de LG C5 met AI (beeld en geluid verbetering) een pak duurder is dan zijn voorgangers. Sowieso geurt dat altijd bij de refresh van LG TV releases, maar nu komt er nog een extra bij (inflatie en Ai mogelijkheden zeker). Die prijs zal binnen 6 -12 maanden wel een paar 100€ zakken, zoals altijd bij LG.
LG released altijd zeer duur in maart/april. Daarna zakt de prijs geleidelijk, maar de advies prijs blijft gewoon de introductie prijs. Tegen november koop je aan de helft van de adviesprijs.

De vorige modellen hadden trouwens ook al AI verbeteringsfuncties en de echte beeld verbetering zit in het G5 model dat een double stack paneel heeft. Maar de beste deal blijft een G4 met MLA paneel van vorig jaar.

Zelf zou ik ook voor de LG C4 of G4 gaan hoor vandaag (OLED gewijs) ... of een Panasonic en Sony, maar die dalen altijd veel trager in prijs en koop je ook best als het nieuwer model net uit is, of net ervoor. Ikzelf kijk zelden TV of voetbal bvb. en wil een puur beeld. En AI geluidsverbetering ook liefst niet, zo'n dingen zet ik af.

Laatst bewerkt:
Ik ben aan het kijken om een extra tv te plaatsen op zolder. (Ps5, pc en PS3)

Er staat namelijk al een LG C3 42 inch maar deze wordt gebruikt voor een sim rig.

Vroeger verplaatste ik deze altijd. (Bureau meubel staat naast de sim rig) maar nu doe ik dat niet meer. (Niet echt handig) 😵‍💫

Zowel de rig als de meubel staan onder de velux (met een verduisterend gordijn)

Nu is mijn vraag: kies ik nu terug voor een OLED of deze keer Mini LED?

Max 55 inch , prijs Max 750 maar minder is beter😬

LG OLED B4 48 inch (because it's OLED)
TCL 55C803 (model jaar 2023)
TCL 55C765 (model jaar 2024)
TCL 50C7K (model jaar 2025)
TCL 55C7K (model jaar 2025, meer zones en beter speakers met sub)

Thx

@Gr3c0 , als de TV groot genoeg is om te gamen, is het dan niet handiger om een (recente 2de hands) 49” monitor aan te schaffen voor de SIM rig? Je geeft wat verticale FOV op, maar krijgt horizontaal een pak in return.

Heb geraced op een 4k TV en nu triple monitor (maar dat moet je willen) en de triple monitor setup is zoveel fijner door de FOV.

Voor een triple monitor heb ik geen plaats genoeg. Die 4k tv was vroeg mijn pc scherm 😬 (voor ik de rig had) nu heb ik een 34" als pc scherm maar dat vind ik dan te klein om voor te racen.

Ik verkies nu het liefst een 4k tv omdat ik meer GT7 & Grid Legends speel dan bv. Assetto corsa/..... op pc maar ik speel op pc dan wel FH 5 en EA WRC met de rig.

Dan toch de knoop doorgehakt en een TCL 50C7K bestel met een TCL S55H 2.1 Soundbar (voordeelbundel)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan