Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Indieanus

Legacy Member
ik ben het hier wel mee eens, alhoewel ik uit ervaring wel ondervonden heb, dat enige kritiek & aanwijzingen van een docent (of leraar) wel goed kunnen zijn eh Alle onze docent doet da in mijn ogen wel goed, die weet van iedereen wel wat hij of zij 'kan' en probeert iedereen zijn latje -op zijn niveau- wat hoger te leggen telkens.:)

DJ_Trash

Legacy Member
idd "latje hoger" is de manier he; zo blijft het voor iedereen een interessante maar doenbare uitdaging

robincop

Legacy Member
Hmpf. Had naar aanleiding van een wedstrijdje op het VGCats forum een tekeningetje gemaakt, blijkt dat die registration daar closed is en ik het dus niet kan posten :).
Maarja, misschien kunnen jullie er iets over zeggen. Opdracht: "the challenge is to take something that is usually insanely cute e.g. puppy, baby, carebear.... and make it a hideous grotesque being. (must still be recognizable)"

dit was mijn entry: http://users.pandora.be/waxel/bearvgcats.jpg.

Nog dit: tekenen is niet mijn sterkste kant, vooral omdat ik het veel te weinig doe. Kleuren is al helemaal mijn ding niet :). Nuja, alle kritiek is welkom, dit is de potloodschets btw: http://users.pandora.be/waxel/bear.jpg

ty

robincop

Legacy Member
Hm, misschien is het niet helemaal duidelijk. Het schrikwekkende ligt erin dat de teddy net op Bush heeft gestemd. Het blad voor hem is zou een kiesformulier moeten voorstellen. Ik wou eerder een subtiele lol maken, ipv duidelijk voor een afschuwelijk monster te gaan.
Iemand een idee hoe ik mijn opzet wat duidelijker zou kunnen maken?

DJ_Trash

Legacy Member
ah ja da kiesformulier snapte ik ni zo goe...

tis nu eerder de "V" van "V for Vendetta" -> den beer heeft GW Bush als doel ofzo...

GMotha

Legacy Member
robincop zei:
Hm, misschien is het niet helemaal duidelijk. Het schrikwekkende ligt erin dat de teddy net op Bush heeft gestemd. Het blad voor hem is zou een kiesformulier moeten voorstellen. Ik wou eerder een subtiele lol maken, ipv duidelijk voor een afschuwelijk monster te gaan.
Iemand een idee hoe ik mijn opzet wat duidelijker zou kunnen maken?
Nog steeds, de opzet is nogal flauw^^

Aleja, stemmen op bush: horror. Ik zien ze al een thriller/horrorfilm maken over iemand die naar't stemlokaal loopt en op bush stemt. Probably de kortste prent ooit en even afschrikwekkend als een deurklink.

Begrijp me niet verkeerd, maar het is vergezocht en nogal flauw.

-wodkafiero-

Legacy Member
gij hebt duidelijk nooit home alone gezien, zo'n afschrikwekkende deurklink

The_DeSigneR

Legacy Member
Is wel chiq :) Hopelijk krijgen we het te zien als het af is? ;)

The_DeSigneR

Legacy Member
Zeer goed, hebk ineens gedaan mee m'n examens en zijnk eindelijk van die Kantoor richting vanaf :woohoo:
Can't wait :niceone:

Divian

Legacy Member
moemi zei:
http://img92.imageshack.us/img92/8264/sadii5bj.jpg

als't op niets trekt moogt ge het gerust zeggen :) 't is totaal ni echt mijn stijl ofzo kzat eventjes in een sad momentje en dan teken ik wa ...

dus commentaar, kritiek en tips welkom
Heb tevens je balloon boy gezien. Je zegt: Niet echt mijn stijl?
Toch zie ik hetzelfde gelijkaardige terugkomen. Bij bovenstaande tekening zijn de lijnen van de rechterarm van het ventje mss een ietsje te dik, het lijkt een beetje blurry op de een of andere manier.

De stijl vind ik super! De manier van presenteren (compositie), kan ik me tevens in terugvinden. Mooie sfeer, idd beetje deprimerend, maar er zijn nu eenmaal mensen met dergelijke gevoelsuitspattingen in hun "kunst". Meer van dat zou ik zeggen.

Doet me denken aan Kasper en Hobbes qua tekenstijl...

ps: Wacom en photoshop? Het mocht interessant zijn mocht eenieder vermelden welke tools er gebruikt werden (is maar idee)...

robincop

Legacy Member
DeMoN zei:
Ugh net gaan zien.. allemaal van dien crappy anime :p

Bwah, ik vind dat er toch geregeld nog knappe dingen opstaan. Nuja, ik volk ook enkel CtrlAltDel en VGCats forums, zou niet weten waar ik anders kan kijken voor zulke art forums.

en @ GMotha: was er ook maar gewoon plots opgekomen en beginnen tekenen, in mijn hoofd leek het grappig :). Nuja, het was alleszins nog eens een kans om eens iets te tekenen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan