Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheJudge

Legacy Member
Leuk gedaan. Van wat ik kan zien moet je nog het meest aan je gezicht werken.
Heb je geen tekentablet? Als je dit kan inkleuren met painter of photoshop hoef je je geen zorgen te maken om goedkope potloden;)


EDIT: Heb je website even bekeken. Waar studeer je?

ravenslayer

Legacy Member
Tnx, kheb een tablet maar ben er nog niet zo goed mee ^^
Ik studeer in SISA antwerpen richting publiciteit

grandmasterL

Legacy Member
Igör zei:
En bart, man ik sta best wel sexy op zo'n surfplank, eh?!

Ja echt gek, tekening is af en de dag erop bekijk ik die nog es..

ik zo how jong..das fieliep!! echt grellig ma dus wel ni bewust.. ik ben ni verliefd op u ofzo :wtf:

btw nice stuff voor joelleke.. kheb echt nog geen zak gedaan voor unizo dees vakantie :s

dresse

Legacy Member
goe!
dan ben ik ni den enige...


fieliep èèèèèèèn baaaaaart are sitting in a treee...:music:

dp|FirMz`

Legacy Member
Igör zei:
Zit wat achter voor het vak "storyboarding" en moet nu (compleet nutteloos) storyboards maken voor een verhaal waar de rest al mee bezig is... dusja hier mein pinguin en eskimo:

http://i62.photobucket.com/albums/h105/fieliep_/PinguinKleur.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h105/fieliep_/EskimoKleur.jpg

En bart, man ik sta best wel sexy op zo'n surfplank, eh?!

Cool... heb je een website ofzo met meer werk op? Je pinguin is echt cool

*edit*

deze maakte ik overlaatst: http://users.pandora.be/firmz/Sketch etc/wallacenursejenny.jpg

Dat inkleuren enzo is me nogniet duidelijk, iemand links naar van die walkthroughs enzo daaromtrend? Eerst schetsen, dan inkt, dan scannen... dan kleuren, maar kweet zo niet direkt hoe.

Cederzo

Legacy Member
Paar character designs voor een projectje, was maar aan het proberen iets te vinden dat me bevalt...

vgsketcherij.jpg

Wesh

Legacy Member
Howdy, hier is een klein comicske gemaakt voor een lost forum.
Klik er wel niet op als je niet gespoiled wil worden ivm de aflevering 'Lock down' van seizoen 2. (tis al bij al niet zo'n zware spoiler, maar toch)

Hierzo.

en hier een andere:
Hiere.

grandmasterL

Legacy Member
Wesh zei:
Howdy, hier is een klein comicske gemaakt voor een lost forum.
Klik er wel niet op als je niet gespoiled wil worden ivm de aflevering 'Lock down' van seizoen 2. (tis al bij al niet zo'n zware spoiler, maar toch)

Hierzo.

en hier een andere:
Hiere.


Ik zou as ku u was wa meer comics bestuderen en layouts "stelen" van andere..want uw layout vind ik persoonlijk vrij crappy terwjil ge ziet da ger moeite in hebt gestoke ma met minder moeite een mooiere layout kunt bereiken, (gwoon vieraknt met wa lijn verschil in

Dan zou ik ook proberen mense met vanuit een andere positie als frontaal tekene..Is grafisch vrij onintressant en wordt door andere tekenaars vaak als te "easy" beschouwd.

kzou ook meer werk steken in uw lijngevoeligd heid..ze is altij eve dik en daarom komt ze een beetje 'paint over' door dat ze niet echt zuiver is..

grtz

Wesh

Legacy Member
ok dank u voor uw opbouwende kritiek en kzal da proberen in toekomstig werk.
kmoet ook bij vermelden dat de layout eigenlijk vrij random tot stand gekomen is en bijgevolg ook niet lang geduurd heeft.
Over 'lijngevoeligheid': ik heb een gevoel dat dat gaat over tekenen met een zo'n stylus ding voor op de computer (kan potverdorie totaal nimeer op de naam ervan komen :p). Maar kwil dus zeggen dat het allemaal met de muis getekend is en vrijwel alles met 1 penseeldikte. Als ik wat meer kunstige zaken probeer te maken, tracht ik dat te varieëren.
thx 4 de comments ;)

grandmasterL

Legacy Member
Wesh zei:
ok dank u voor uw opbouwende kritiek en kzal da proberen in toekomstig werk.
kmoet ook bij vermelden dat de layout eigenlijk vrij random tot stand gekomen is en bijgevolg ook niet lang geduurd heeft.
Over 'lijngevoeligheid': ik heb een gevoel dat dat gaat over tekenen met een zo'n stylus ding voor op de computer (kan potverdorie totaal nimeer op de naam ervan komen :p). Maar kwil dus zeggen dat het allemaal met de muis getekend is en vrijwel alles met 1 penseeldikte. Als ik wat meer kunstige zaken probeer te maken, tracht ik dat te varieëren.
thx 4 de comments ;)


qua lijndikte moet g vooral probere om uw basis vormen dikker lijnen te geve
uw details dunnere lijne
en vaak een dikke lijn rond de silhoutee van de figuur da oogt wel mooi imo..

as g van plan zijt om verder te werke in deze stjil zou ik u zeker aanrade een wacom te kope..tga uw veel tijd bespare en ge gaat meer plezier in uw tekene hebbe.

Cederzo

Legacy Member
Wat een mp3-speler (met lege batterij weliswaar >.<) , een pakske sportlife, een doos neusspray en ricola bonbons toch allemaal nie kunnen doen gebeuren...

stilllife.jpg

Microwaver

Legacy Member
Wow kerel, dat is wel goed gedaan ^^
enkel wa schaduwen vergeten denk ik

moemi

Legacy Member
jup DarkGamec ge hebt blijkbaar een zeer goeie waarneming :) hoe ge da mentje en tekst enzo op da doosje brengt... t'is een detail en zeker nie essentieel maar het heeft wel een mooier beeld. Zit in kunstriching en wij mochten da nooit tekst enzo uitwerken, maar uiteindelijk is't wel mooier als ge da wel doet en kunt ;) mooimooi enkel da doosje, is da deksel zo naar omhoog geplooid/verkreukeld of is da wa misse perspectief? indien perspectief denkik da ge da vlak wa moet verkleinen. omda uw ooghoogte der just onder zit ofzo en dan zie je minder van de bovenkant.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan