Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cederzo

Legacy Member
Het ricola doosje is idd klein beetje aan de "verkreukelde" kant, daarom datk et geen slecht voorwerp vond om ertussen te zetten. Wou zoveel mogelijk van die toestand weergeven, maar uiteindelijk is et er toch nog vrij "nieuw uitziend" uitgekomen...Had meer moeite met de reflectie ervan in de mp3 spiegel te krijgen

Indieanus

Legacy Member
ge moet oppassen met text op uw waarnemingsschetsen, da kan meteen een ''vertekend'' beeld geven: vb sportlife letters. Wel spijtig. Voor de rest een vrij goed resultaat. :)

moemi

Legacy Member
DarkGamec zei:
Het ricola doosje is idd klein beetje aan de "verkreukelde" kant, daarom datk et geen slecht voorwerp vond om ertussen te zetten. Wou zoveel mogelijk van die toestand weergeven, maar uiteindelijk is et er toch nog vrij "nieuw uitziend" uitgekomen...Had meer moeite met de reflectie ervan in de mp3 spiegel te krijgen

khad het niet over dat ricola doosje ze, over dat achterste doosje. Daarvan de bovenflap.

Gromme

Legacy Member
Ik zou hier graag eens mensen dingen zien tekenen die herkenbaar zijn...
Bvb. een illustrie, tekening of whatever over Harry Potter ofzo. Alé ik weet dat er al contests zijn maar dit is meer een in-thread opdrachtje ofzo...

TheJudge

Legacy Member
Gromme zei:
Ik zou hier graag eens mensen dingen zien tekenen die herkenbaar zijn...
Bvb. een illustrie, tekening of whatever over Harry Potter ofzo. Alé ik weet dat er al contests zijn maar dit is meer een in-thread opdrachtje ofzo...

Over Harry Potter of is dat maar een voorbeeld?
En wat bedoel je met herkenbaar? Iets realistisch overtekenen maw?

Gromme

Legacy Member
Iets wat je aan het verhaal of de gebeurtenissen van Harry Potter kunt linken.

Cederzo

Legacy Member
moemi zei:
khad het niet over dat ricola doosje ze, over dat achterste doosje. Daarvan de bovenflap.

Ja dat ziet er in het echt zo uit. Vrij oud dooske al.

The_DeSigneR

Legacy Member
Mai merci LunchBox echt wel handig, vanavond allemaal is aandachtig lezen

LunchBox

Legacy Member
vind vaak aan jouw tekeningen een heel deel lijnen "ongepast" staan r2d3, precies zoals ik er niet tegen kan dat m'n nichtje na haar prachtige stukje beethoven op de piano zomaar op die toetsen begint te rammen. (rare analogie ma bon)

neem nu die hele brede kriebels op de achtergrond.. brr, horror - zoiets zouw'k zelf niet "kunnen" laten staan op'n prent. (hoewel ik verder zeker voor een onafgewerkte look ben in concept-art, maar dit vind ik nalatig en het doet afbreuk aan de gehele prent)

-Jens-

Legacy Member
hey demon, mooie schetsen, deze vind ik beter dan de schetsen die op je site staan. Daar vind ik dat je zo wa veel aflijnt, bvb rimpels staan er zo heel hard in , lijken daarom te scherp. Al vind ik wel dat je knappe dingen doet met je anatomie en hoe je de lijnen detailleerd bij de "gwark" op je site. De handen zijn echt heel goed gedaan. Maar het ding is mischien dat je wat overdetailleerd. Mischien meer suggestie van detail op plaatsen die meer naar achter liggen, niet belangrijk zijn. Bvb zoals je dat doet op de gorak tekening. Ik denk dat je bij deze schetsen intuitief de belangrijkste delen hebt duidelijk gemaakt, en dat het in de afwerking soms wat te ver gaat. Ik weet natuurlijk ook niet hoe oud de tekeningen op je site zijn.

DeMoN

Legacy Member
-Jens- zei:
..deze vind ik beter dan de schetsen die op je site staan. Daar vind ik dat je zo wa veel aflijnt, bvb rimpels staan er zo heel hard in , lijken daarom te scherp. Al vind ik wel dat je knappe dingen doet met je anatomie en hoe je de lijnen detailleerd bij de "gwark" op je site. De handen zijn echt heel goed gedaan. Maar het ding is mischien dat je wat overdetailleerd. Mischien meer suggestie van detail op plaatsen die meer naar achter liggen, niet belangrijk zijn. Bvb zoals je dat doet op de gorak tekening. Ik denk dat je bij deze schetsen intuitief de belangrijkste delen hebt duidelijk gemaakt, en dat het in de afwerking soms wat te ver gaat. Ik weet natuurlijk ook niet hoe oud de tekeningen op je site zijn.
Ye inno, ik kick op details, k'leef mij daar veel te hard in uit.. ^^
Dien gwark en dien demon zijn in photoshop gepaint, de rest is me de hand vandaar dat de stijl ook wa anders is. Gwark bv. was mijn eerste photoshop test en is nooit afgeraakt, twas de bedoeling van der eerst pokkeveel details (rimpels e.d.) te geven en achteraf (gelijk bij de textuur op demon.jpg) subtiel weg te gommen zoda er nog wa overschotjes achterblijven tussen schaduw en kleur door.. maar t'is er nooit van gekomen :p
t'Grootste probleem is dak nooit tijd/goesting heb om ergens aan te werken, alleen dien demon vinnek nog de moeite ma door uw thread hebbek men schetsboek nogges bovengehaald ^^

Ma t'is zoiezo wel een feit dak soms wel overdrijf me detailkes, ik amuseer mij daar gewoon te hard mee.

dresse

Legacy Member
nice ...
ma u filmkes vindk toch maar niks... ben ni echt voor die luie leganimatie :)
hebt ge nog niks "echt" geanimeerd da ge derop kunt zetten?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan