Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
mja, het klopt gewoon ni helemaal omdat de andere kant zo soepel opgeheft wordt, als em stijf is moet em helemaal stijf zijn eh... mor het stoort ni echt zuh, gij moet weten of ge da nog aanpast :p

Cederzo

Legacy Member
Tekening voor een nonkel van mij, vroeg me om een portret van men achternicht. Deze is met potlood gedaan, maar is mss ook nie zoveel soeps.. Zou ik voor zulke dingen beter een ander medium gebruiken? (conte of houtskool of weet ik veel waarmee die professionele tekenaars dat doen) Ga alleszins 1 v komende dagen een betere proberen te maken.

vlrie.jpg



Referentie
http://www.maj.com/gallery/crasp/Artwork/val.jpg

FreeKy M@rio

Legacy Member
Ik vrees dat ge haar kaakbeenderen iets te wijd hebt getekend. Moest je die versmallen, zou het al veel vrouwelijker overkomen. :)

TiB0

Legacy Member


waarnemingstekenen in 5AV is saai.. maar 2 uurtjes per week is echt te weinig... en dan zijn we eerst nog een paar maanden bezig geweest met kubussen tekenen ook :sop:

't is nog niet af, dus suggesties mogen! :)

dresse

Legacy Member
mooi darkgamec, alleen beetje plat ingekleurd... en een beetje uit proportie hier en daar...
coole stijl tibo ! :)

XA4

Legacy Member
TiB0 zei:
waarnemingstekenen in 5AV is saai.. maar 2 uurtjes per week is echt te weinig... en dan zijn we eerst nog een paar maanden bezig geweest met kubussen tekenen ook :sop:

Ach, die uren dat je geen waarnemingstekenen hebt worden vervangen door wiskunde... Olééé :ironic:
En bij deze gedachte krijg ik spontaan enkele flash-backs aan mijn tijd daar op school.
Tekening is overigens wel goed. (5AV, krijgen jullie dan nog steeds les van die zatte fles Janssens of is dat iemand anders geworden?)

TiB0

Legacy Member
hmm, Janssens... denk ik niet. Er zitten wel een mevr. Janssens op onze school, maar zatflessen zijn alle leerkrachten hier :D
een leerkracht van de "oudere garde" die je mss wel hebt gehad: Dinet voor AV?


sympathieke gast wel :p


merci voor de comments :)


EDIT: ik denk er opeens aan, bedoel je Ivo Janssens? Voor fysica? Haha, die hebben we 2 jaar geleden inderdaad zat gekregen, in de zoo op GWP :lol:
Ivo hebben we nog steeds, btw :)

XA4

Legacy Member
Dinet? Sympathieke gast? Dan is hij toch veranderd in de voorbije jaren.
Allé ja, het was voornamelijk het opdringen van het postmodernisme dat mij wat stoorde. Je mocht echt geen eigen stijl hebben.

Ik had zo wel het slechte karakter om af en toe eens een steek te geven.
Iemand van onze klas vroeg bijvoorbeeld of architecten eigenlijk veel verdienen. Voor den Dinet kon antwoorden, zei ik snel "als je goed bent, verdien je goed en anders geef je les". Amai, den Dinet zijn gezicht was geweldig toen ;)

En den Ivo ken ik natuurlijk ook (na beetje nadenken zijn website kunnen herinneren: http://www.dit.is/opzet) Mij kent hij overigens ook nog. Mijn broer zit trouwens in 5AVV, dus van sommige vakken weet ik ongeveer welke leerkrachten er nog zijn en welke weg zijn.

Maar ik ga me beperken tot het vertellen over leerkrachten daar, want dat is hier niet de juiste plaats natuurlijk... :$

stima

Legacy Member
elf schets:
droespowa

Ik ben nogal kritiek bestendig dus laat je maar eens gaan met die comments.

The_DeSigneR

Legacy Member
Niet direct een schets of tekening, maar was nogal zinloos om hierover een topic te starten :).
Opdracht voor les Photoshop:
Neem een schilderij van een vroegere tijd en voeg een hedendaags element toe zonder dat het al te hard opvalt.
Resultaat:
http://i66.photobucket.com/albums/h277/Soraxas/schilderijbuildingcopy.jpg

Voor diegenen die het niet opmerken (wat hoogst onwaarschijnlijk is) Het is de Empire State building die op de achtergrond staat.
Feedback is altijd welkom.
Wou normaal nog meer poste maar juist te hore gekregen dat de harde schijf van m'n macbook gecrashed is :sad: al m'n projecten weg :cry:

moemi

Legacy Member
Een jaar half geleden had ik de opdracht van iemand illustraties te maken bij een sprookje dat zij had geschreven. [ voor haar kindjes dus ] Toen had ik dat gemaakt en dat waren zo'n 22 tal illustraties voor 1 verhaaltje (en er waren 2 verhaaltjes) Nu ik had dit met plezier gemaakt maar kon toen alleen nog maar met photoshop werken en er kroop daar dus heel veel verloren tijd in.

Nu ben ik begonnen dit een jaar half later eens opnieuw te maken met wat ik ondertussen van illustrator aan mezelf heb geleerd.

Dit is het eerste plaatje : http://img295.imageshack.us/img295/5660/wallpaperplaatje19kw.png

het zal dus wel kleiner gebruikt worden dus waar dat de kleur er nu en dan uitkomt, zal dan niet meer opvallen...

let wel , dit is dus bestemd voor een kinderboekje ;)

comments welkom



edit : @ stima : nog mooi, maar wel wat licht waardoor het moeilijk komt om fouten op te merken :) denk wel dat ze een beetje een te dikke nek heeft, of zijn dit gedachten?

@ The_DeSigneR : had eerlijk gezegd niet direct gezien :$ dus voor mij toch geslaagd. Alhoewel na je het had vermeld het mij wel opvalt dat de specifieke schilderstijl van het schilderij niet terug komt in uw stukje. Die opvallende stijl ( is het niet het pointillisme? ), kan je dat niet nog meer weergeven met een filter ofzo ... kweetniet hoor maar dacht dat je dit wel kon in photoshop

greetz

EDIT 2 : toch geen pointillisme , dacht ff datter meer bollekes waren :p kan het niet goed uitleggen wat ik bedoel maarja, mss kan iemand anders dit wel :p

The_DeSigneR

Legacy Member
Moemi style :D

Hou wel van u stijl, vrolijke kleurtjes kunne mij ook wel vrolijk maken :p
Weinig op aan te merken, maar misschien dat de mensen die meer ervaring als mij hebben u verder kunnen helpen qua kritiek :)

The_DeSigneR

Legacy Member
moemi zei:
@ The_DeSigneR : had eerlijk gezegd niet direct gezien :$ dus voor mij toch geslaagd. Alhoewel na je het had vermeld het mij wel opvalt dat de specifieke schilderstijl van het schilderij niet terug komt in uw stukje. Die opvallende stijl ( is het niet het pointillisme? ), kan je dat niet nog meer weergeven met een filter ofzo ... kweetniet hoor maar dacht dat je dit wel kon in photoshop

greetz

EDIT 2 : toch geen pointillisme , dacht ff datter meer bollekes waren :p kan het niet goed uitleggen wat ik bedoel maarja, mss kan iemand anders dit wel :p
Wa voor stijl het schilderij is weet ik ook niet zeker. Het gebouw zelf is met een structuur filter gebeurd nl. de Craquelure (weet ni meer goe hoe da tem int nederlands is, heb hier thuis enkel een engelse, opt school staan ze int nederlands), met aangepaste Crack depth en Crack spacing. Ook helderheid en contrast + wat kleine aanpassingen aan kleuren zijn gebeurd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan