Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xoliul

Legacy Member
D3COY doet DAE, net als mij. Dit is de opdracht;

Eindopdracht CCS1

Omschrijving:
• Ontwerp een machine.
• De machine kan zich voortbewegen op zee en/of te land en/of in de lucht en/of in de ruimte.
• Bedenk een duidelijk omschreven functionaliteit voor uw machine: bvb: transportmiddel voor gevaarlijke goederen, bevoorradingsmodule, enz...
• De machine heeft een duidelijk karakter, ofwel goedaardig ofwel kwaadaardig.
• De machine heeft een duidelijke culturele achtergrond (vb: Egyptisch, Chinees, Maya cultuur, enz...)

Ik ben anders ook wel benieuwd naar wat die "poten" op het zijaanzicht zijn of doen.

D3C0Y

Legacy Member
Flipkikker zei:
nog een paar vraagjes btw:

- heb je nagedacht over ieder onderdeel? (zowel qua technische functie als esthetiek?)
- op welke manier kan een bestuurder plaatsnemen bvb?
- hoe zit het met de wendbaarheid etc?

als je zegt dat het zweeft door 1 of andere energiebron van binnen is dat ook een goeie uitleg voor mij bvb ;)

Ja, kheb toch wel voor ieder ding een functie :p, maar alles moet normaal gezien perfect verklaarbaar zijn na het zien van de 2 andere tekeningen (Der moet nog ene in perspectief waar voorkant te zien is en ene in perspectief waar achterkant te zien is, komen)

De bestuurder neemt plaats zoals een 1/2 mans vliegtuig uit den oorlog (zo'n schuifraam)

http://www.cs.washington.edu/homes/gribble/fun/dogfighting/malcolm_in_cockpit.jpg
http://www.cs.washington.edu/homes/gribble/fun/dogfighting/malcolm_flying.jpg

Op de aerodaynamica ebbik toch proberen te letten aangezien hij snel en wendbaar moet zijn. (Tis een nen onderwater scout)

Zoals ik zei het is nog een WIP (work in progress ;)), maar in de donker gat van voor komt een turbine. Die zuigt het water op een spuwt het er aan enorme kracht vanachter weer uit. (dit is om snel voort te bewegen).

Xoliul, de poten zijn soort endoskelet benen met zwemvliezen (die zijn er om traag te bewegen en ter plaatse te kunnen blijven peddellen)

Karakter gannik in de omgevingen verwerken, enkel de culturele achtergrond zittik beetje vast :p

Flipkikker

Legacy Member
Aha :)

Ik dacht eerst dat het een soort vlieg-tuig was (aan de turbines langs de zijkant te zien)
Lijkt me wel een leuke opdracht

Ben ook benieuwd naar Xoliul zen werk (hint?)
En post zeker ook je eindresultaat hé ;)

Xoliul

Legacy Member
Flipkikker zei:
Aha :)
Ben ook benieuwd naar Xoliul zen werk (hint?)
En post zeker ook je eindresultaat hé ;)

Als ik er nog wat meer aan gewerkt heb en mijn tablet heb, sometime next week.
Eerst wiskunde.
:(

Cederzo

Legacy Member
kribbel krabbel, soms is geschiedenis inspirerend :)

myths1.jpg

TheJudge

Legacy Member
Aangezien ik zowat fulltime bezig ben met concept design dacht ik hier wat sketches te tonen in afwachting van de art community die er staat aan te komen(zie sig).
Uitsluitend voertuigen voor de moment.





Airplanes1.jpg


A3 tekening, ik wacht nog op mijn nieuwe markers om deze wat volume te geven.

concept_scout_merged.jpg


Hovercraft thumbs

hovercrafts3b.jpg


hovercrafts2b.jpg


hovercrafts1b.jpg



Racers

racers1b.jpg


Taxi design

taxi-design1b1.jpg



More coming up, nog wat sketches en een render in photoshop...

Jonas

D3C0Y

Legacy Member
zitten vree sjieke dingen tussen, maar die thumbnails had ik al gezien tijdens de les CSS :p (gij zijt dus die student die daar kwam tekenen)

Skizzy

Legacy Member
TheJudge zei:
Aangezien ik zowat fulltime bezig ben met concept design dacht ik hier wat sketches te tonen in afwachting van de art community die er staat aan te komen(zie sig).
Uitsluitend voertuigen voor de moment.

.......


Zitten wel paar nice ones tussen. Is dit voor school? Zoja, welke richting volg je dan? :p

Bramboogie

Legacy Member



een paar ontwerpschetsjes die ik gisteren heb ingescand... we moesten een restyling doen van een eerder gekozen product...

gemaakt op papier met markers

dresse

Legacy Member
nice, ma ik vind wel da gij als productdesigner het goede voorbeeld moogt geven kwa ergonomie eh ! :)
aangezien ge bij het gebruik van uw muis gedwongen wordt tot een ulnaire deviatie van 45°... wat ni echt bevorderlijk is voor de bloedsomloop in u onderarm, waardoor da ge dus rapper rsi gaat ontwikkelen...

OPNIEUW BEGINNEN DUS ! :)

dresse

Legacy Member
De natuurlijke ligging van uw arm is met uw duim de lucht in. Dan draait of forceert ge niks. die ulnaire deviatie is dat ge uw pols zo gaat draaien dat uw handpalm naar beneden wijst en u duim naar links, om uw muis te kunnen vasthouden. Als ge u pols zo draait gaan alle spieren, pezen en bloedvaten in u onderarm meewringen. Dus de afvalstoffen die zich opbouwen als ge zo lang stilzit gaan veel minder gemakkelijk kunnen afgevoerd worden door uw bloed. Afvalstoffen stapelen zich op en dat bevordert de ontwikkeling van RSI (muisarm...)

kort uitgelegd dus: een onnatuurlijke ligging van uw pols waardoor u bloedcirculatie ni optimaal is...

Bramboogie

Legacy Member
eigenlijk is een ulnaire deviatie het buigen van de pols naar de kant van de ulna (ellepijp)... jij bedoelt een rotatie volgens de longitudinale as wanneer je hand gewoon langs je hangt

als je geleerd wilt klinken, doe het dan correct e dresse :p
de eer van de khlim-ABK staat op het spel :p

LunchBox

Legacy Member
ik vond de uitleg van bram stukken duidelijker! :) just kidding, nice ontwerp voor de muis trouwens.

@TheJudge: dah's uh.. ni mis he die "schetskes" al geeft het me persoonlijk wel een "dit heb ik al eens gezien"-gevoel, maar dat kan ook komen door de manier waarop je't voorstelt: de typische hoek van het laatste, de naamgeving tussen de lijntjes, een blad vol thumbs met slechts kleine wijzigingen, het futuristische karakter etc. ik begrijp verder dat je binnekort bezoekers komt afsnoepen, kzal in februari eens kijken naar die site se.

Skizzy

Legacy Member
Hmm, kmoet zeggen, het werkske van BramBoogie ziet er wel veel "gelikter" uit dan dat van TheJudge :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan