Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

redwhizard

Legacy Member
Bolteh zei:
Als je het zelf slecht vindt, waarom dan hier posten? Hopen dat we zeggen "het is zo slecht nog niet hoor"?

:$

neen
tis nu nie zo slecht

reden va posten
wat is er niet goed/wel goed, wat kan er verbeterd worden?

snap je?


ik kan evengoed in lettergrepen praten als je dat ook nog wil

:s

moemi

Legacy Member
nice alleen mss die schouderbenen wat minder van kleur maken, en kweni die horens van dat beest zijn nogal heel blurry.. anders wel ok ;) uit het hoofd toch?

edit : water is ook wel mooi gedaan , en van die horens mss valt het gewoon wat op doordat deze niet omlijnd zijn terwijl de rest van uw tekening dit wel is ..

ravenslayer

Legacy Member
yep uit het hoofd ^^ zoals al men tekeningen
de horens zijn idd niet omlijnd en geven dan een heel andere stijl weer dan de rest op men tekening, maar ik ga ze dus wel nog omlijnen. Voor de rest dacht ik er ook aan om de lucht wat wolken te geven en mss wat details op de rok van het vrouwke te steken.

Spacy2003

Legacy Member
De linkerhand lijkt me ook wel wat raar, zeker de duim is zo breed tov de rest van de hand/vingers. (van uit het stand punt vh meisje de rechter)

ravenslayer

Legacy Member
de duim lijkt idd te groot maar ik wou hiermee het effect creeeren dat de ander vingers naar achter lijken te gaan

Bram

Legacy Member
w00tw00t zei:
ziet er goed uit voor begin, natuurlijk alsget niet overneemt

en hier dan iets van mij dak onlangs heb gemaakt voor de fun
wss te alledags voor de meeste hier ma vind het wel goe gelukt

grundge%20copy.jpg

hebt ge die toevallig in 1280*1024? :p

Cederzo

Legacy Member
mobiusshrink2.jpg


geïnspireerd door C&C Renegade :) Ga waarschijnlijk voor alle characters uit het spel een poging wagen. Als iemand het ooit gespeeld heeft, let me know what you think ;)

Garmir

Legacy Member
ravenslayer zei:
de duim lijkt idd te groot maar ik wou hiermee het effect creeeren dat de ander vingers naar achter lijken te gaan



Als je die duim beetje bijschroeft dan is het oke, nu ziet het er een beetje bizar uit :)


En als je het gevoel wilt creëren dat het naar achter gaat moet je de zijkant van de duim tekenen, en niet frontaal, want kweet niet echt dat je uw duim zo gelijk 180° kan draaien ^^

Indieanus

Legacy Member
ik vind de benen iets te fel uit elkaar staan, ma voor de rest vinik 'm wel in orde (y) nice

Spacy2003

Legacy Member
DarkGamec zei:
mobiusshrink2.jpg


geïnspireerd door C&C Renegade :) Ga waarschijnlijk voor alle characters uit het spel een poging wagen. Als iemand het ooit gespeeld heeft, let me know what you think ;)

De achtergrond laat de figuur niet goed tot zijn recht komen imo, voor de rest nice job :p

Gemaakt voor sound-station chief Gert zijn verjaardag.
bdayG.jpg


U and Me's unofficial groupie :p
iluandme.jpg

LunchBox

Legacy Member
als'k het goed voorheb is dat birthday werkje ook in photoshop gemaakt space2003, je ziet zo van die vreemde artifacts op schuine vectorlijnen die je niet of veel minder hebt in illustrator. linksboven waar je van ronding naar vertikaal naar beneden gaat is ook nog zo'n samentrekking die niet mooi uitkomt. om een naadloze overgang te bekomen trek je best die bezier-handle mee naar boven met shift ingedrukt zodat hij niet afwijkt naar rechts.

dan heb je nog het compositionele dat wat tegensteekt vooral doordat:
- je onderaan ook schuin gaat en te dicht eindigt op je crop-zone
- er geen breedte-samenhang is tussen happy & bday

enfin er zijn nog wel dingen om over te nitwitzen, maar dat zijn de dingen die meteen opvielen. het onderste daar loop ik nog wild van dus daarover dit: probeer te vermijden dat je met drie punten een lijnverschil wil aantonen, het is vooral merkbaar waar de kaak naar het haar loopt dat je samenkomt in 1 punt. zet er twee maar dan heel dicht op mekaar dan heeft het programma meer bewegings ruimte om een lijn over te renderen. verder vind ik de rondingen in het haar geforceerd, zelfs voor een getekend figuur. (rechts lijkt het op een gemirrored/uitvergroot komma-teken dat er zomaar tegenplakt)

dOmme zEbra

Legacy Member
l_6a010a8310d97dde7af7d38ad9566b2e.jpg


paar pagina's uit een soort van schetsboek van me. Tis eerder een soort van schilder/mixed media boekje waar ik ideetjes in uiwerk die ik niet direct nodig heb ofzo maar die ik later misschien nog kan gebruiken. de bedoeling is dat ik uiteindelijk dan een heel boekje vol heb :). Jammer van het kleine fototje, een groter exemplaar kan je bekijken op mn deviantart: http://www.deviantart.com/deviation/45366000/

Floyd

Legacy Member
Damn nice domme zebra! Zoals de meerderheid van wat ik al van jou heb gezien.

Bolteh

Legacy Member
Klassewerk daar.. Zie ik nog binnen 80 jaar op een tentoonstelling ter ere van u staan ofzo :)

EVen informatieve vraag: welke materialen gebruik je zoal (vooral dan verf en inkten enz dan)

dOmme zEbra

Legacy Member
bedankt :).
@ Bolteh: In dat boekje heb ik vooral met verf (acryl) en verschillende soorten papier gewerkt. Kheb thuis zo een bak staan me oud papier in, en ik kijk daar af en toe in of der ni iets is da ik kan gebruiken.

Bolteh

Legacy Member
Hip hip :)

Anyway, vandaag wa portretten zitten schetsen..

matthias.jpg


ivo.jpg


bertijn.jpg


Scanner is dus bijna kapot, so don't mind de crappy kwaliteit op sommige plaatsen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan