Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TiB0

Legacy Member
mooi :)

de eerste lijkt me een beetje scheef; zijn neus wijst de verkeerde kant uit (denk ik toch) en wenkbrauwen hebben een verschillende dikte. Voor de rest wel goed natuurlijk.

de 2de vind ik héél geslaagd, vooral hoe je dat "uitgerekte" gezicht hebt getekend

3de: leuk, erg expressief, maar misschien te grote ogen (kan ook aan de persoon liggen, en daar is niets mis mee natuurlijk :D)

had je echte mensen of foto's als referentie gebruikt?

Bolteh

Legacy Member
Echte mensen, eerste 2 zijn er van m'n klas, derde is m'n broer, maar zoals je zegt, daar heb ik wat liggen klooien met de ogen..

De eerste 2 zijn origineel op A3 trouwens, had een vrij slecht overzicht (blad lag volledig horizontaal, dus hier en daar kunnen wa foutjes opzitten omwille van perspectief)

moemi

Legacy Member
http://img201.imageshack.us/img201/4986/sighfh8.png ook nog es iet gemaakt
ok, zie de commentaar alweer aankomen van 'zo deprimerend' of in die aard, buiten dat feit, wat kan er beter? het mist iets vind ik maar weet niet wat, ben het nog van plan wat aan te passen, dus comments welkom ;)

edit : heb geprobeerd met de achtergrond zwart of zo donkerblauw te maken,maar kwam totaal niet mooi uit, een Te groot contrast..

moemi

Legacy Member
nja nu dat je't zegt .. maar nooit aan gedacht ;) heb dat ook nooit gezien ofzo alleen dat bekende plaatje met prinsje op maan ken ik wel

Conspectus

Legacy Member
Leuke tekeningen Moemie, maar ik zou graag eens wat meer andere dingen van jou zien.

-scroin

Legacy Member
@Bolteh
Die kennen we percies hé :)
Alweer een paar zeer geslaagde tekeningen

moemi

Legacy Member
Conspectus zei:
Leuke tekeningen Moemie, maar ik zou graag eens wat meer andere dingen van jou zien.

hehe mja als je wat bladert ier in de thread staan paar opdrachten van school enzo anders heb ik niet veel tijd voor ander dingen te maken ;)

en @ spectre: probleem is dan wat er op dat bordje moet komen te staan, iets dat relevant is met de tekening , en die *sigh* zegt mss al genoeg?, kweetniet..

-scroin

Legacy Member
Je doet maar :)
Misschien post ik die van mij ook is één van de dagen.

Flipkikker

Legacy Member
moemi zei:
hehe mja als je wat bladert ier in de thread staan paar opdrachten van school enzo anders heb ik niet veel tijd voor ander dingen te maken ;)

en @ spectre: probleem is dan wat er op dat bordje moet komen te staan, iets dat relevant is met de tekening , en die *sigh* zegt mss al genoeg?, kweetniet..

ik denk dat conspectus bedoelt, wat andere situaties, ventjes,...

kvind dat je een leuke stijl hebt, mooie uitwerking ook telkens,
mss eens een ander figuurtje zoeken, andere situaties enzo? :)

ben benieuwd naar het resultaat

moemi

Legacy Member
Flipkikker zei:
ik denk dat conspectus bedoelt, wat andere situaties, ventjes,...

kvind dat je een leuke stijl hebt, mooie uitwerking ook telkens,
mss eens een ander figuurtje zoeken, andere situaties enzo? :)

ben benieuwd naar het resultaat

mja idd, dat is het moeilijkste punt bij mij, als er iemand zegt: teken dit, dan kan ik dat wel en amuseer ik mij daar mee en stop er mijn eigen stijl in.

Nu ik ben redelijk inspiratieloos, daarom dat het in dezelfde lijn blijft :sad:

D3C0Y

Legacy Member
Eindwerk%2001b.jpg


WIP'ke van mijn eindwerk (opdracht was een voertuig ontwerpen)
origineel formaat is A3, dus de details zijn ni zo duidelijk :p

Flipkikker

Legacy Member
D3C0Y zei:
http://users.pandora.be/decoy/beeld/Eindwerk%2001b.jpg

WIP'ke van mijn eindwerk (opdracht was een voertuig ontwerpen)
origineel formaat is A3, dus de details zijn ni zo duidelijk :p

nice, echt heel leuk :)

hoe ebde da precies gedaan? (de verschillende stappen dus, layeropbouw etc)
alles met pc? (voorontwerpen op papier ws, maar hebt ge dan alles met pc getekend, of hebt ge ne scan gebruikt of...? ;))
want kzou ook wel es een concept schets willen maken van iets datk in gedachten heb :)

D3C0Y

Legacy Member
eerste schets op papier, die ingescand
hier en daar een retouchke gedaan, schetslaag geduplicate en op multiply gezet voor mijn lijnen beter te zien
en dan met 3 verschillende mappen gewerkt (kwestie van wat overzicht te hebbe :p). Grondlaag, shaduw en highlights

Alles is met de wacom geschilderd.

Flipkikker

Legacy Member
D3C0Y zei:
eerste schets op papier, die ingescand
hier en daar een retouchke gedaan, schetslaag geduplicate en op multiply gezet voor mijn lijnen beter te zien
en dan met 3 verschillende mappen gewerkt (kwestie van wat overzicht te hebbe :p). Grondlaag, shaduw en highlights

Alles is met de wacom geschilderd.

nice,

bedankt voor die verduidelijking,

gelukkig hebk ook men wacom ter beschikking ^^

kzal dan es men idee uitwerken :)
zal ws wel pas na de examens zijn :-\

Indieanus

Legacy Member
idd nice, als ik iets een puntje van kritiek mag geven toch, zou'k 'm iets smaller maken in vooraanzicht. Nu lijkt 'm in vooraanzicht vrij 'loch' (log?) en zwaar. en die onderste 'pin' ligt te veel naar beneden tov uw zijaanzicht?

D3C0Y

Legacy Member
Indieanus zei:
idd nice, als ik iets een puntje van kritiek mag geven toch, zou'k 'm iets smaller maken in vooraanzicht. Nu lijkt 'm in vooraanzicht vrij 'loch' (log?) en zwaar. en die onderste 'pin' ligt te veel naar beneden tov uw zijaanzicht?

good point van die onderste vleugel, hadk nog ni gezien :p

Flipkikker

Legacy Member
nog een paar vraagjes btw:

- welke richting volg je?
- was het de bedoeling een realiseerbaar ontwerp te maken?
- heb je nagedacht over ieder onderdeel? (zowel qua technische functie als esthetiek?)
- op welke manier kan een bestuurder plaatsnemen bvb?
- hoe zit het met de wendbaarheid etc?

realiseerbaar -> in de toekomst of nu, maakt niet uit,
als je zegt dat het zweeft door 1 of andere energiebron van binnen is dat ook een goeie uitleg voor mij bvb ;)

als dit totaal niet relevant is met de opdracht mag je men vraagjes negeren zu :)
is gewoon ter interesse, over het concept zelf dan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan