Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TiB0

Legacy Member
Danku voor de raad :D Nuja, ik zou zoizo niet naar Gent gaan (te omslachtig), dus zou ik naar die van Antwerpen of Brussel gaan. Ik twijfel zo hard omdat ik nu Architecturale Vorming doe in het secundair onderwijs, en AV zelf spreekt me heel erg hard aan, maar alles er rond (lees: wiskunde :p) niet...
DA&E wou ik eerst doen omdat gamedesign en concept art me ook aanspreekt, maar gamen interesseert me niet meer, dus daar ben ik ook van afgestapt.
Maar als ik PO zou doen zou ik erna nog ongeveer alle kanten uitkunnen, van designer van auto's, koffie apparaten, tandenborstels en seksspeeltjes ( :unsure: ) tot concept artiest voor films en games.

M'n kinderdroom was steeds om later concepten te maken voor science-fiction films en games... Een beetje zoals Craig Mullins :)

Ook illustrator (covers van boeken en magazines ontwerpen/tekenen, of strips tekenen) vind ik interessant, maar ik heb geen idee welke richting je daar voor zou kunnen volgen... En ik denk ook niet dat daar veel te verdienen valt, tenzij je één van de lucky few bent :)

CtrlAshDel

Legacy Member
Garmir zei:
Hij weet het al :D gelijk wat hij zegt brussel kan je beter kiezen dan Gent, heb al veel gehoord van mensen die van brussel naar gent gekomen is dat hetd aar iets gemakkelijker is.


Zelf volg ik architectuur in gent, het is wel interresant hoor, maar je moet veel geduld hebben bij sommige vakken en je moet kunnen door zetten, maar dat is waarschijnlijk in alle richtingen
Het is niet kwestie van iets gemakkelijker, ik heb 2 jaar gezeten in gent en als ze daar een 'pik' op je hebben dan hebben ze daar een serieuze 'pik' op je. Geloof me ik kan het weten, ik ben in het 2de zoveel keren onterecht gebuisd geweest voor men atelier,waardoor ik 2de zit had, in 2de zit ben ik nog harder gebuisd geweest, terwijl bijna heel 't 2de men werk gestoord vond. Dus ben 'k maar vlug nr Brussel gegaan en voorlopig heb 'k daar geen problemen. Het is daar zelfs leuker. We zullen zien nu met de komende examens en indienen van atelier-werken ^^

vinnieman

Legacy Member
Zie nu ni dagge de 2 architectuurrichtingen door elkaar haalt he jongens..

doe jij geen ir-arch garmir? Want volgens mij kunde in gent toch ook gewoon architectuur doen?... of vergis ik mij hierin?

Ikzelf doe 1 bach ir-architectuur, en kmoet zeggen, slapen zat er de voorbije week niet echt in :)
Blok is als het ware vakantie voor mij :D, maar kzie op tegen Algebra en T. Mechanica. :(

Jixop

Legacy Member
Flipkikker zei:
Gij volgt mss ook PO in Antwerpen? :)
Yep, hoe kundet raden.
nice organisch model.
En Escher werk ziet er ook mooi uit zo int geheel en, ge zegt het zelf al, alleenstaande vorm kon beter. Ik had bijna iets gelijkaardigs: een cameleon. ik denk ni dak het uiteindelijk werk teruggekregen heb, maar kheb wel nog een voorlopig kalkpapier gevonden. heb wa geprobeert duidelijk te maken met PS hoe het ongeveer was, maar kweet het niet allemaal zo goed meer.de voorpoot bvb :unsure:


TiB0 zei:
Off-topic: Hoe zit het eigenlijk met wiskunde in PO? Is die moeilijk (en veel)?

ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen architectuur, DA&E en PO :help:

Of dat iets moeilijk is, is relatief. Ik heb 6 uur wiskunde in KSO gehad en ik ben (gemakkelijk, denk 15 ofzo) erdoor geraakt. Iemand anders die van ASO kwam, was dan weer gebuisd. Het is altijd openboek-examen dus ... als ge naar alle lessen en oefenzittingen komt moet het lukken. Eerste semester 1ba is enkel wiskunde. tweede semester ist Fysica en Wiskunde, die worden samengeteld opt rapport. En nog was ik er mooi door.
Stelt gerust vragen aan de prof das ne toffe gast, de Werner. Alleen schrijft hij beetje onduidelijk en gaat hij soms snel.
Van mijn part moette echt niet bang zijn van da vak.



vinnieman zei:
(...) en kmoet zeggen, slapen zat er de voorbije week niet echt in :)
Blok is als het ware vakantie voor mij :D, (...)
Mooi gezegd. Ter illustratie een inzending op een t-shirt-ontwerp-wedstrijd georganiseerd door onze richting. Dat is echt wat je te wachten staat als je voor een "ontwerpwetenschappelijke" richting kiest. KLIK (door D. Luyten)

Flipkikker

Legacy Member
Thx Jixop,
hoeveelste jaar zit ge en oe noemt ge btw? :p
mss ken je men "peter", een 4e jaars: Tim Gestels

Men organisch model zie ik woensdag mss terug, ofwel wa later, kheb wel al gehoord dat ut mijne nie achtergehouden is voor de opendeurdag :( :p
Da van ne maat dus wel :), em heeft goe werk geleverd

edit: shit, ik kom van aso (8u wiskunde) en ben enkel de laatste oefensessie ff langsgeweest :unsure:
gebuisd zei je? :x

(oefeningen kon ik in paar seconden met gemak oplossen en kheb dus mijn medestudenten constant uitleg gegeven :))

Jixop

Legacy Member
kzit int tweede en m'n naam zegk liever ni... mss vindet wel op google;)
Ja, kheb zo een maat en die had bijna al zijn werken op de opendeurdag... staat nu zelfs in jullie cursus van ontwerpen. Bij de opdracht van de plastic fles. Soms is da deprimerend:s
Diene Tim ken ik ni. int algemeen hebben de even jaren meer contact met elkaar en vice versa... omdat we dan op dezelfde dagen les hebben... kheb wel video van hem.
Heb net die opdracht ook gehad en wss al mijn eerste buis (wou te origineel doen:() Is echt frutrerend nu da we ook gehoord hebben dat er geen deliberaties meer zijn. :doh: 9/20 is herexaam... en in da opdracht kruipt echt veel tijd in.
Ivm met da wiskunde: veel oefeningen opt examen lijken hard op wa hij in de les gedaan heeft dus daarvoor kant handig zijn om naar de les te gaan. Succes. maar als ge het kunt lukt het mss wel.

PS: Dresse of Lunchbox, srry voor het offtopic gedoe. :x

Flipkikker

Legacy Member
Heb je naam gemakkelijk gevonden, vreemd dat je hem niet wou zeggen :p
mss dat je dan een zekere Carmen ... kent, das men "meter", ma kheb haar enkel op de peter en meter fuif gezien tot nu toe :x

rofl @ video btw, das typisch Tim :p

@Dieselpower: zal men best doen binnenkort nog es wa tekeningen te tonen, mss maak ik tijdens men blok wel 1tje bij ;)
sry voor de offtopic

Garmir

Legacy Member
vinnieman zei:
Zie nu ni dagge de 2 architectuurrichtingen door elkaar haalt he jongens..

doe jij geen ir-arch garmir? Want volgens mij kunde in gent toch ook gewoon architectuur doen?... of vergis ik mij hierin?

Ikzelf doe 1 bach ir-architectuur, en kmoet zeggen, slapen zat er de voorbije week niet echt in :)
Blok is als het ware vakantie voor mij :D, maar kzie op tegen Algebra en T. Mechanica. :(


Neen ik volg gewoon Bachelor Architectuur aan het sint lucas in gent

moemi

Legacy Member
Garmir zei:
gebruik photobucket moemi ;) daar kan je een eigen gratis account hebben en je kan er nog meer dan alleen foto's uplaoden, ook zal je altijd je eigen gerief gemakkelijk kunnen terug vinden op je users acc :)


www.photobucket.com

hm vreemd, werkt ook niet bij mij. heb geregistreerd, afbeedling geuploaded, niet te groot bestand, maar toont niets als voorbeeld en als ik er op klik toont hij ook niets.

normaal gebruik ik altijd http://imageshack.us/ zonder problemen maar opeens wilt die niet meer, k krijg de url's enzo maar de plaats waar een voorbeeld zou moeten staan staat dat icoontje zo van dat hij de afbeelding niet kan weergeven . idem als ik de url in mn browser typ...

vreemd en jammer :sad:

sorry voor het geofftoppic maar wie weet weet er iemand raad :)

CtrlAshDel

Legacy Member
moemi zei:
hm vreemd, werkt ook niet bij mij. heb geregistreerd, afbeedling geuploaded, niet te groot bestand, maar toont niets als voorbeeld en als ik er op klik toont hij ook niets.

normaal gebruik ik altijd http://imageshack.us/ zonder problemen maar opeens wilt die niet meer, k krijg de url's enzo maar de plaats waar een voorbeeld zou moeten staan staat dat icoontje zo van dat hij de afbeelding niet kan weergeven . idem als ik de url in mn browser typ...

vreemd en jammer :sad:

sorry voor het geofftoppic maar wie weet weet er iemand raad :)
heb je telenet? gebruik dan je webruimte van telenet das nog zo gemakkelijk

Jixop

Legacy Member
soms kant zijn dat er een fout in het bestand is. even opnieuw opslaan, al dan niet een andere formaat (.png) geven, kan soms het probleem oplossen. Dit werkte bij mij ooit.

redwhizard

Legacy Member
hier
ik kan nie vree goe tekenen, maar ik doe mijn best om tog iets of wa op een blad te krijgen.


pls kritiek

edit stom ding nu geeft die da zo huge weer, ja je moet maar denken dat ie int echt kleiner is

shiftyke

Legacy Member
Ik wil gerust denken dat het kleiner is, maar dan moet er wel iets staan :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan