Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
da gelle da kunt lezen :eek:
ik zie daar gewoon wazige vlekjes :s

maar idd, er wordt wel eens in gestonken.. :)

Cederzo

Legacy Member
modeltekening van half uurtje

charcoalmodel.jpg


+ random photoshopsel met siliconenboobs

randomzw.jpg

Flipkikker

Legacy Member
modeltekening ziet er goed uit, aan dat photoshopsel zitten wel nog paar foutjes aan (vooral rond het hoofd), maar globaal gezien wel in orde :)

-----

Schoolopdracht:

een product maken gebaseerd op een organische vorm, het product mag nog niet bestaan (dus je moest zelf iets uitvinden, ook al bestaat de technologie ervoor nog niet)

mijn vorm: een krullende tak (domste beslissing ooit)

eerst namaken in karton (constructie = belangrijk), daarna dat kartonmodel wijzigen zodat er naar een product geëvolueerd wordt, en dan dmv proefmodellen in piepschuim komen naar een uiteindelijk ontwerp dat strak afgewerkt moet worden in piepschuim

hierbij moesten we ook een A3 indienen met de presentatie en uitleg van het product, en dat moest ingemarkerd worden

http://www.realreality.be/Realcom.jpg

Jixop

Legacy Member
Je hebt geen foto van je schuimmodel toevallig?
Je presentatie kon een beetje beter, ik vermoed dat je in de aanzichten links en rechts verwisseld heb en dat kan verwarrend zijn. Oriëntatie is zeer belangrijk, vooaral bij een organisch product. Je had ook wat meer kleur kunnen gebruiken. Maar ja markers zijn niet goedkoop. (heb mijn aangeschaft toen ik 20% korting kreeg van de Shleiper voor mijn verjaardag :p)
Maar de vorm ziet er goed uit. Het product is cliché, maar beter cliché dan iets compleet belachelijk (regenboogmaker is een vb van vorig jaar).

edit: is die blog realreality.be int latijn? kvind het redelijk onhandig want kzie een link van iets van escher (wss opdracht R&VD) en kwil da is zien, maar links werken ni...

Flipkikker

Legacy Member
Jixop zei:
Je hebt geen foto van je schuimmodel toevallig?
Je presentatie kon een beetje beter, ik vermoed dat je in de aanzichten links en rechts verwisseld heb en dat kan verwarrend zijn. Oriëntatie is zeer belangrijk, vooaral bij een organisch product. Je had ook wat meer kleur kunnen gebruiken. Maar ja markers zijn niet goedkoop. (heb mijn aangeschaft toen ik 20% korting kreeg van de Shleiper voor mijn verjaardag :p)
Maar de vorm ziet er goed uit. Het product is cliché, maar beter cliché dan iets compleet belachelijk (regenboogmaker is een vb van vorig jaar).

edit: is die blog realreality.be int latijn? kvind het redelijk onhandig want kzie een link van iets van escher (wss opdracht R&VD) en kwil da is zien, maar links werken ni...

hm, kzal es zien voor een foto van men schuimmodel, men broer zou dat nog moeten hebben, want da zal het idd wel verduidelijken

toen ik de andere werkjes zag waren er tussen die er heel afgelikt uit zagen doordat ze met kleur gewerkt hebben
kben van plan volgend semester men markertechnieken te verbeteren, kleurmarkers en blender gebruiken, maar ik had niet echt weet van die technieken
ik durfde voor men werkje niet echt kleur gebruiken ook, kheb zo'n blauwe marker zu, maar kdurfde hem uiteindelijk niet gebruiken (was eerste keer, en voor zo'n deftig werk het dan verkloten...)

--

bwah, men blog wask eens aan begonnen maand geleden ofzo, maar kgaat wa veranderen, is nog dummy tekst enzo ;)
kzal es zien voor die werkjes ;)

TiB0

Legacy Member


een oudere die ik wat heb opgefokt :)

(klikje op doen om 1024 op 1024 px te zien)

Cederzo

Legacy Member
nice Tibo, mooi contrast :)

portrawip.jpg


nog maar een WIP, mezelf gedwongen om te painten, en bij god ik zal deze afkrijgen voor kerstmis :angry:

Floyd

Legacy Member
Nice, als ze allemaal de richting uitgaan van die middenste wordt het mooi.

TheJudge

Legacy Member
Yep heel mooi DarkGamec, gebruik je hiervoor referenties of is dit uit het hoofd?

Cederzo

Legacy Member
update : meer contrast gebracht en andere gezichten wat bijgewerkt. Nog nie tevreden mee, vooral da rechts hoofd stoort me, maar hoe feller ik eraan werk hoe slechter het wordt :/

portraits2.jpg


Bij deze heb ik een referentiefoto, uit dit forum zelfs :) Zag eerst de foto, die trouwens wel nice getrokken was, en daarna wat op gebaseerd. Zal ff zoeken.
edit: foto staat ongeveer halverwege de pagina.
https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/post-fotos.452354

Flipkikker

Legacy Member
Jixop zei:
Je hebt geen foto van je schuimmodel toevallig?
Je presentatie kon een beetje beter, ik vermoed dat je in de aanzichten links en rechts verwisseld heb en dat kan verwarrend zijn. Oriëntatie is zeer belangrijk, vooaral bij een organisch product. Je had ook wat meer kleur kunnen gebruiken. Maar ja markers zijn niet goedkoop. (heb mijn aangeschaft toen ik 20% korting kreeg van de Shleiper voor mijn verjaardag :p)
Maar de vorm ziet er goed uit. Het product is cliché, maar beter cliché dan iets compleet belachelijk (regenboogmaker is een vb van vorig jaar).

edit: is die blog realreality.be int latijn? kvind het redelijk onhandig want kzie een link van iets van escher (wss opdracht R&VD) en kwil da is zien, maar links werken ni...

Hier dan een foto van men schuimmodel, de evolutie van karton, naar het uiteindelijke model :)
ov%20evolutie.jpg


En de Eschertekening, klik aub ook es voor de tekening op ware grootte.
Even wat details over de tekening:
opdracht was een herhalende figuur maken dus, ik heb mijn basilisk (soort hagedis) op een roterende herhalende zeshoek getekend, overgenomen in photoshop en volledig zelf ingekleurd en gefilterd etc (dus geen fotomateriaal er rechtstreeks in verwerkt, enkel ter referentie)
Het resultaat heb ik op mat fotopapier afgedrukt, waardoor je op papier nog de kleine schubbetjes ziet...
Inkleuring vind ik dus best wel goed, maar de vorm ben ik niet helemaal tevreden van en das eigenlijk het belangrijkste aan het werkje, maar ook het moeilijkste door de herhaling die erin moet zitten..


Gij volgt mss ook PO in Antwerpen? :)

TiB0

Legacy Member
Off-topic: Hoe zit het eigenlijk met wiskunde in PO? Is die moeilijk (en veel)?

ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen architectuur, DA&E en PO :help:

Flipkikker

Legacy Member
TiB0 zei:
Off-topic: Hoe zit het eigenlijk met wiskunde in PO? Is die moeilijk (en veel)?

ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen architectuur, DA&E en PO :help:

wiskunde is zowa niveau 6 uurs wiskunde int middelbaar nu int 1e semester, maar het 2e semester viel ook mee dachtk

ik heb zelf wel 8u wiskunde gevolgd int middelbaar, dus nu vind ik het allemaal nog makkelijk
mss es vragen aan hogere jaars hoe ze de wiskunde ervaren hebben?
want ik ben nog maar een halve 1e jaars :p

moemi

Legacy Member
ik probeer hier al een tijdje een paar nieuwe dingen op te zwieren maar bij mij lukt ImageShack niet meer. Ben ik de enigste? en hoe kan ik op een andere site/manier mijn afbeeldingen online uploaden?

greetz

Joe-Fish

Legacy Member
Ik weet niet wat je juist bedoeld, maar als je de imageshack.com pakt dan vind ge daar inderdaad die opload ni (meer), bij de .us wel.

www.imageshack.us

Garmir

Legacy Member
moemi zei:
ik probeer hier al een tijdje een paar nieuwe dingen op te zwieren maar bij mij lukt ImageShack niet meer. Ben ik de enigste? en hoe kan ik op een andere site/manier mijn afbeeldingen online uploaden?

greetz

gebruik photobucket moemi ;) daar kan je een eigen gratis account hebben en je kan er nog meer dan alleen foto's uplaoden, ook zal je altijd je eigen gerief gemakkelijk kunnen terug vinden op je users acc :)


www.photobucket.com

CtrlAshDel

Legacy Member
TiB0 zei:
Off-topic: Hoe zit het eigenlijk met wiskunde in PO? Is die moeilijk (en veel)?

ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen architectuur, DA&E en PO :help:
stop met twijfelen en beperk de keuze tot DA&E en PO, als architectuurstudent raad ik je ten stelligste af deze richting te kiezen, niet dat er iets mis met de richting op zich maar eerder met de scholen, docenten, en beroepsmogelijkheden voor later. Als je dan toch wil architectuur doen, ga aub niet naar gent, maar kom nr Brussel

grtz

Garmir

Legacy Member
Wolfje zei:
stop met twijfelen en beperk de keuze tot DA&E en PO, als architectuurstudent raad ik je ten stelligste af deze richting te kiezen, niet dat er iets mis met de richting op zich maar eerder met de scholen, docenten, en beroepsmogelijkheden voor later. Als je dan toch wil architectuur doen, ga aub niet naar gent, maar kom nr Brussel

grtz


Hij weet het al :D gelijk wat hij zegt brussel kan je beter kiezen dan Gent, heb al veel gehoord van mensen die van brussel naar gent gekomen is dat hetd aar iets gemakkelijker is.


Zelf volg ik architectuur in gent, het is wel interresant hoor, maar je moet veel geduld hebben bij sommige vakken en je moet kunnen door zetten, maar dat is waarschijnlijk in alle richtingen

Flipkikker

Legacy Member
Wolfje zei:
stop met twijfelen en beperk de keuze tot DA&E en PO, als architectuurstudent raad ik je ten stelligste af deze richting te kiezen, niet dat er iets mis met de richting op zich maar eerder met de scholen, docenten, en beroepsmogelijkheden voor later. Als je dan toch wil architectuur doen, ga aub niet naar gent, maar kom nr Brussel

grtz

ik ging eerst DA&E doen, maar toen ik es nadacht over de toekomst en hetgeen je daar leert vergeleek met men eigen programmeer- en modellingervaring(en) koos ik resoluut voor PO

ik geloof niet dat je alles kunt leren in 1 opleiding, hangt grotendeels ook af van je eigen inzet natuurlijk (en daar komt het dan: is de school streng genoeg en wordt het diploma genoeg gewaardeerd bij bedrijven?)

mijn hele leven programmeren etc zag ik ook niet zitten, mss wat teveel ermee bezig geweest toen ik enkele jaartjes jonger was...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan