Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Piru

Legacy Member
Der zijn veel mensen die da lui vinden, maar die hebben het dan duidelijk zelf nog ni gedaan ;) Ik doe niet aan lijnanimatie :) vorig jaar stop-motion (ni voor een breed publiek, I know), dit jaar opnieuw After Effects :)

Ge moet verder als techniek kunnen kijken he :)

moemi

Legacy Member
http://img92.imageshack.us/img92/8264/sadii5bj.jpg

als't op niets trekt moogt ge het gerust zeggen :) 't is totaal ni echt mijn stijl ofzo kzat eventjes in een sad momentje en dan teken ik wa ...

dus commentaar, kritiek en tips welkom

Edit: kweet dat dat gat niet goe gelukt is maar kweetnie goed hoe ik het anders moest doen dusja ...

dresse

Legacy Member
dwarfDurin zei:
Der zijn veel mensen die da lui vinden, maar die hebben het dan duidelijk zelf nog ni gedaan ;) Ik doe niet aan lijnanimatie :) vorig jaar stop-motion (ni voor een breed publiek, I know), dit jaar opnieuw After Effects :)

Ge moet verder als techniek kunnen kijken he :)

ik probeer eerder verder te kijken dan men studies...
Als er al werk te vinden is in animatie in belgie ist 3D of heel misschien 2D lijnanimatie... leganimatie hebk nog ni tegengekomen :)

alhoewel... flashfilmkes zullen naargelang het internet sneller wordt ook wel meer en meer gebruikt worden... en das wel een beetje een vorm van "leganimatie" :)

achja, blijft gelle maar leganimatie doen :) dan blijven wij de eerste plaatsen op de kortfilmcompetitie in leuven kort winnen :woohoo:

Piru

Legacy Member
Het zal eerder 3D of After Effects zijn, dus "leganimatie" zoals jij het noemt. Kijk maar naar alle mogelijke grafische tussenfilmkes bij kanaal 2, Jim, TMF en MTV daar zit praktisch nada lijnanimatie in (en dus wel veel After Effects of soorgelijke derivaten). Om nog maar te zwijgen van alle grafische interfaces van het nieuws etc...

En het is niet omdat een iemand leganimatie doet dat iedereen op StLukas dat doet, ik ben de enigste die met After Effects overweg kan... (wegens de grote zelfstudie factor van de school ;))

Cederzo

Legacy Member
rappe kribbels in OC : (c&c renegade inspired)

renesketch.jpg

LunchBox

Legacy Member
moemi zei:
http://img92.imageshack.us/img92/8264/sadii5bj.jpg

als't op niets trekt moogt ge het gerust zeggen :) 't is totaal ni echt mijn stijl ofzo kzat eventjes in een sad momentje en dan teken ik wa ...

dus commentaar, kritiek en tips welkom

Edit: kweet dat dat gat niet goe gelukt is maar kweetnie goed hoe ik het anders moest doen dusja ...

kvinnet eigenlijk wel schattig.. gat doet me klein beetje aan een trampoline denken ma dat terzijde.

w00tw00t

Legacy Member
hangoversmall.jpg


tennissmall.jpg


rainsmall.jpg


Is mss nie echt een uber kunstwerk maar had goesting in een cartoon te tekene :) . Zal later mss men schetsen inscanne.

DieselPower

Legacy Member
Dien eerste doe mij denken aan wanneer john van john&john ne penis uitkotst

Piru

Legacy Member
iets "harder" durven gaan ravenslayer, nu lijkt het of er een gaussianblur x15 opstaat

Cederzo

Legacy Member
portret voor een commissie:

froyen1.jpg




referentie :

dominique.jpg


Als er iets opvalt wat er mis is, tzou tof zijn moest ge't laten weten :)

Cederzo

Legacy Member
random.jpg


In afwachting van een verbetering van et portret, een 'tussendoortje'

DJ_Trash

Legacy Member
portrette, tekenstijlbevalt mij wel, nog beetje werken aan verhoudingen ( kaken idd ewa dik, ogen ewa te klein, maar zal door grote kaken mayb zo lijken)

bij vrouw afstand tussen neus en mond vloekt pessies beetje

hoewel ik wa verhoudingen mis vinnek da uw stijl van tekenen het wel een aangenaam werk maken

MyDyingBride

Legacy Member
Mooie tekeningen allemaal :)

Ik zou enorm graag doen wat jullie hier allemaal doen, er is maar één probleem, ik kan aan _GEEN_ kanten tekenen :sop:

Bestaan er geen hulpmiddelen of iets dat mij kan helpen bij het tekenen? :unsure:

DJ_Trash

Legacy Member
iedereen kan tekenen man; den ene gewoon ewa beter dan den andere omwille van kennis.

Tekenen = 80% KIJKEN + 20% lijnen trekken

begin met simpele voorwerpen te tekenen; liefst meetkundige basisfiguren, kubusen, piramides, balken, cilinders. en vooral : kijk er naar en teken wat je ziet, niet kijken en dan je geheugen proberen te reconstrueren. reconstrueer de werkelijkheid. 't is immers een fout die veel beginnelingen maken. ze zien een auto, ze kijken weg, zo proberen de auto te herinneren en ze tekenen hun herinnering. Na die eerste blijk kijken ze enkel nog naar hun blad oft scheelt ni veel.

begin dus met te tekenen wa ge ziet, ni wa ge "wilt tekene" of hoe ge "zou willen dat het er wel uitziet"

kunstacademie volgen om te leren tekenen zou ik ni doen. Ik ervaarde kunstacademie (Temse) als plaats waar ik dankzij leraar, andere studenten, beschikbaarheid van materialen en gedurfde opdrachten nieuwe dingen deed met wat ik al kon. "leren tekenen" op zich doe je zelf...want het is vooral kijken.

Als je een beetje technische basis wilt, leer dan bij over perspectief, anatomische verhoudingen (begin bij de basics: aantal keer hoogte hoofd in lichaam, lengte benen/torso/hoofd verhouding etc)

probeer ook wat op te zoeken hoe je schaduwen tekent met lijnen, rasters en andere vormen...zolang het maar ni die mottige "uitveeg" is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan