Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cederzo

Legacy Member
robincop zei:
Bwah, ik vind dat er toch geregeld nog knappe dingen opstaan. Nuja, ik volk ook enkel CtrlAltDel en VGCats forums, zou niet weten waar ik anders kan kijken voor zulke art forums.

Try Penny Arcade ? Artist's Corner zit vol getalenteerde kunstenaars, van schilders tot cartoonists (geen crappy anime though :p), ongetwijfeld één van de betere art fora op het web.

moemi

Legacy Member
Bolteh zei:
N/O of zoiets, maar zit jij in een permantente depressie ofzo? :s

Al uw tekeningen stralen echt pure depressie uit ^^


hehe ja hm ni echt mn bedoeling. :p Wacht hier eb ik eentje minder deprimerend :p

http://img252.imageshack.us/img252/1417/ikenjij5yu.jpg
(ik en mn vriend dus :) )

kvind da gewoon boeiend daje door een bepaalde houding, klein detail, zo een gevoel kunt naar voren brengen. Bv van da vorig ventje, ie kijkt beetje na beneden en zijn ballonntje is klein. En da's toch raar da ge dan direc vind da't wa deprimerend is, ni :p

ma ik teken gewoon wa in mij opkomt, en da komt dan zoeits uit, das nie dak zeg, pfff kga keer x deprimerends tekenen. Behalve van die SadII dan.

enja die stijl van da sad ventje is persies ietske anders, das zo meer hakkelende lijnen.

Ik werk dus met een schets eerst, dan inscannen.Dan in Illustrator als ondersta laag zetten. Dan met mn pen ('t is ne dataline ) erover gaan, maar dan verandert het wel veel, naar hoe ik het dus wil. Als ge de begin schets en afwerking ziet ziet het er meestal wel wa anders uit dus :p

GMotha

Legacy Member
robincop zei:
en @ GMotha: was er ook maar gewoon plots opgekomen en beginnen tekenen, in mijn hoofd leek het grappig :). Nuja, het was alleszins nog eens een kans om eens iets te tekenen.
Mja, de tekening was goed, daar niet van^^
But then again, iedereen heeft wel eens een idee dat na uitwerking wel zijn effect verliest.

w00tw00t

Legacy Member
vampireboysmall.jpg


kwas me aant vervele vandaag dus heb een soort cartoon gemaakt
men eerste fatsoelijke poging tot volledig inkleure van iets
en @ hierboven: dien elf is echt schattig :D

LunchBox

Legacy Member
"je eerste poging tot het fatsoenlijk inkleuren van iets" is'n toepasselijkere zinsbouw denk ik, qua inkleuren vind ik het nog maar povertjes. nog teveel vlekken en de typische lichtere lijn waar je eigenlijk tot tegen de arm zou moeten zitten binnen de cape etc.. je moet om zoiets te vermijden je brush op die plaatsen verkleinen en minder soft instellen.

w00tw00t

Legacy Member
ja merci voor de comments :)
heb et geedit en geprobeert om heldere lijnen weg te werken

Thorval

Legacy Member
Tis leuk, maar kheb net het gevoel of dat die cape nie aan z'n rug hangt.

Gromme

Legacy Member
mss hangt die ook niet aan zijn rug maar heeft ie gewoon een zwart laken vast.

Gromme

Legacy Member
moemi zei:
hehe ja hm ni echt mn bedoeling. :p Wacht hier eb ik eentje minder deprimerend :p

http://img252.imageshack.us/img252/1417/ikenjij5yu.jpg
(ik en mn vriend dus :) )

kvind da gewoon boeiend daje door een bepaalde houding, klein detail, zo een gevoel kunt naar voren brengen. Bv van da vorig ventje, ie kijkt beetje na beneden en zijn ballonntje is klein. En da's toch raar da ge dan direc vind da't wa deprimerend is, ni :p

ma ik teken gewoon wa in mij opkomt, en da komt dan zoeits uit, das nie dak zeg, pfff kga keer x deprimerends tekenen. Behalve van die SadII dan.

enja die stijl van da sad ventje is persies ietske anders, das zo meer hakkelende lijnen.

Ik werk dus met een schets eerst, dan inscannen.Dan in Illustrator als ondersta laag zetten. Dan met mn pen ('t is ne dataline ) erover gaan, maar dan verandert het wel veel, naar hoe ik het dus wil. Als ge de begin schets en afwerking ziet ziet het er meestal wel wa anders uit dus :p


Dit is een tekenstijl dat mij erg boeit. Het oogt simpel maar is daardoor zoveel krachtiger. (ik zeg niet dat het tekenen zelf simpel is anders zou ik het zelf doen :)) Het zouden dan ook zo'n illustraties zijn die mijn sprookje (zie andere thread) waar ik mee bezig ben zou vergezellen.

Divian

Legacy Member
moemi, ik heb het al gezegd. Nice! Je werk werkt vrij inspirerend...

moemi

Legacy Member
merci :) alleen is bij mij het probleem een beetje dat ik nooit inspiratie genoeg heb om te weten wat ik ga doen. Ik zou zo iederen dag zo'n illustratie kunnen maken als ik maar wist wat te doen :p ja en soms heb ik zo'n idee en werk ik dat uit eh.

Cederzo

Legacy Member
WIP :

popwip.jpg


Huid is verdomd moeilijk. En dat harnas is zoo tijdrovend.. Maar het is verlengd weekend voor iets xD
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan